Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

O ja, een klarinet heb ik niet meer helaas, dus dat zal wel even schrikken zijn voor Madelief-Tara ben ik bang. En dan mag ze best even getroost. Van angst negeren gaat het niet over. En troosten helpt echt. Dan weet ze waar ze terecht kan als ze ergens van schrikt.
Ik heb er met heel wat mensen discussies over gehad als ik Stijnke troostte toen ze nog een pup was. Maar als ze schrok, kwam ze wel bij mij in plaats van hard weg te lopen als een kip zonder kop. Ik moet er niet aan denken dat een pup hard wegloopt van een minder vriendelijke hond. Voor je het weet gaat er een hele meute achteraan omdat ze de pup ineens als prooi zien... :bibbers:
Onze Dorus mag straks ook gewoon weer steun zoeken, net als zijn moeder. (Is niet hetzelfde als optillen, maar gewoon tegen je been aan zitten en gesteund worden).
Oeps, ik lijk Lies wel :hihi: . Komt vast goed met die klarinet van Eline :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Wat een boffers zijn de nieuwe pup eigenaren toch .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi: We hebben die dingen nou eenmaal in huis. Dan ook maar gebruiken, toch?
Maar Kobus gaat niet meer mee naar boven. Hij vindt het te eng. De trappen op, dan een vreemde ruimte, waar ik meestal maar heel even kan zitten zolang de pups er zijn, en dan nog het vreemde geluid... Het is hem teveel.
Grietje-Sara is er niet van onder de indruk, dus die mag nog een keertje, maar Kobus wil ik het niet tegen maken. Dan hebben jullie er alleen maar last van dat hij het eng vindt. Ik kan ook niet alle acht tegelijk meenemen. Anders hadden ze steun aan elkaar...........en Stijnke gaat echt niet mee. Die is er niet op haar gemak. Niet door de piano, maar ooit erg geschrokken daar boven.
Als hij er is bij jullie, even laten wennen aan z'n nieuwe huis. (Als het kan een paar dagen, maar anders pas spelen als hij veilig bij iemand anders op schoot kan zitten en dan liever eerst een paar keer heel kort en langzaam opbouwen.) Dat zie je gauw genoeg aan hem, denk ik.
De gitaar is steeds vertrouwder voor het hele koor. Maar dat doen ze ook samen en dat scheelt.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Wolter

Bericht door Wolter »

Die Kobus', nou het komt wel goed hoor met hem.
Voorlopig eerst maar eens even wennen aan de benedenverdieping.
Het is fijn dat hij zoveel nieuwe geluiden en uitdagingen aangeboden krijgt.
:idee:

We kijken heel erg uit naar zijn komst :welkom:

Maureen

Bericht door Maureen »

Logisch! Hij is leuk :smile:
Ze groeien allemaal beetje bij beetje toe naar hun vertrek uit het nest.
Ze liggen steeds minder op een berg te slapen, maar zoeken steeds vaker een plekje los.
Hoewel sommigen nog wel een broer of zus als kussen willen. En als er veel indrukken te verwerken zijn, kruipen ze ook meer naar elkaar toe. Maar vooral de heren zoeken geregeld een slaapplek buiten de kist. In de grote mand (Harm-Dorus) in de poezenmand (Kobus) en in het speelgoedkratje (Stijn-Sallie, of Kobus als de poezenmand er niet staat). Stijn-Sallie neemt ook wel een doos in een hoekje.....
De teefjes zoeken toch meer de kist nog op om te slapen, of een plekje waar een broer ligt om tegenaan te kruipen. Harm-Dorus en Neeltje-Gijsje, Stijn-Sallie en Jasmijn-Lilly zijn veel geziene combinaties. Maar ook Maartje-Balou voegt zich daar graag bij. Beide andere dames zijn dan meestal nog op oorlogspad en komen tot rust als ze prikkelarm worden weggelegd. Eerst even op de arm en dan in de kist dus......
NB: Ook de anderen kunnen aardig hyper doen en even uit het gewoel gehaald moeten worden..........
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Leuk zo Maureen! Ik begin zo aardig aan te toekomstige namen te wennen. Alleen Kobus blijft Kobus! :thumbsup:

Dus onze Tara laat zich graag door Grietje inspireren? Haha! Kan ze straks met onze Tijger donderstenen! En leuk dat Dorus al gek is van de grote mand!

Ben je al weer aan het werk Maureen? Gaat het met je hernia? Status zit je in ieder geval minder op je knieën bij al die puppies!!

Maureen

Bericht door Maureen »

Hm. Die hernia zit er nog wel even; heeft zich stevig genesteld. Op m'n knieën lijkt niet zo erg, maar het vele bukken is eigenlijk verboden. Tillen is redelijk te vermijden........ Maar ietsje meer rust in huis kan geen kwaad. :smile: Nog even en het is weer veel te stil :hihi: .
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Voor je rug zal het goed zijn dat de rust in huis weder keert , maar wat zal je ze missen als het eenmaal zover is.
En wat is het toch allemaal snel gegaan , het ene moment waggelend en wankelend voort stuwen en en dan omvallen , en nu gewoon al lopend een eigen plekje zoeken , hoe mooi is dat .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is heel mooi! En onvergetelijk ook.
Ik heb desondanks onze Dorus net ingeschreven voor puppycursus :) Er komt toch nog een klein instroomgroepje tot voor de Kerstvakantie. Daarna gaat er (hopelijk) een wintergroep van start in januari waar we dan ook nog wel in passen. Kunnen we in maart misschien wel GH gaan doen. Zo hard gaat dat.
Maar nu zijn ze er nog alle acht. En de slaap tijden worden korter, de speel- en leertijden langer. In rap tempo. Het blijft dubbel, zelfs nog even als ze weg zijn: het gemis en de rust. Maar Dorus blijft en zal voor genoeg leven zorgen met Stijnke en Baukje.
We tellen af op twee handen: nog acht nachtjes en dan gaan de eerste twee. En dan gaat het hard.....
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Jij zal de puppy's missen , en ik al jou prachtige verslagen.
Alhoewel , de avonturen van Dorus........ :P
Jolanda en Trix

Erna

Bericht door Erna »

Ach, nog maar een week. Wat gaat het toch snel.
Dorus al ingeschreven voor de puppycursus, leuk hoor.
Het beste met je rug Maureen, een hernia is heel vervelend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

En Sara ook, voor dezelfde groep :)
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:En Sara ook, voor dezelfde groep :)
Dat is leuk zeg, zie je haar nog heel vaak terug.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat leuk Maureen! Samen met Sara! Die kleine dondersteen! Leuk dat je haar vorderingen dan ook goed kan volgen! Wanneer gaan jullie met de cursus starten? Ik al de 29e! Ben benieuwd hoe Tara dat gaat vinden. Er is in ieder geval nog een kleine hond aanwezig dus ze is niet de kleinste maar wel de jongste! :smile:

Zondag schijnt het mooi weer te worden! Dus prima om de bende buiten bij jullie club te hebben! Ik heb er zin in! :jeah2:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat gaat het hard met de dondersteentjes... :smile:

Heel veel sterkte en met die hernia, Maureen, dat is bepaald niet niks! :(:)
Afbeelding

Wolter

Bericht door Wolter »

Gelukkig dat het toch gelukt is!! :klappen: met de puppycursus

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker. We zijn er erg blij mee. Onze trainster wordt nl Jeannette, die ze ook ter wereld meegeholpen heeft. :) En er komt ook een stagiair bij, dus aandacht genoeg met een groepje van maximaal 8. We beginnen op 3 november. Dan is Lilly-Jasmijn intussen ook naar haar nieuwe huis vertrokken (zij gaat de 30ste okt.).
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Leuk hoor! Dan loopt Tara iets voor! Gerie gaat Kobus ook binnenkort op cursus?

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanochtend was het hele zootje uitgebreid in de tuin. Ik heb ze heel even alle 8 buiten de ren gezet. Ze hadden al even gedold, maar waren nog te energiek om alweer naar binnen te gaan. En terwijl ik ze in de gaten stond te houden, viel me ineens op, dat ze geen van allen meer vast liepen in de hoekjes waar dat eerder geregeld voor kwam. Ze lopen nog wel in het hoekje, maar staan dan even stil, schakelen om en lopen een paar stapjes terug. Dan nemen ze een grotere bocht en lopen langs het hoekje. Ook in de grotere hoek is het meestal geen probleem meer.
Alleen als ze erg moe beginnen te worden is het schakelen voor de grote hoek nog wel erg moeilijk.
Prachtig zo'n stukje ontwikkeling weer. Daar geniet ik toch zo enorm van. :ja:
Maureen

loes

Bericht door loes »

:thumbsup:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten