De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: De pups van Lisa en Dop

Bericht door Ariënne »

Ik geloof dat het in dit geval ging om een emailberichtje dat gestuurd werd als er in een (door jezelf) aangevinkt onderwerp een bericht wordt geplaatst. Misschien had Julie dit bijv. eerder zo geregeld bij het onderwerp Voortplanting/De pups van Lisa en Dop.
:hmm: Is dit nog te snappen?

MAAR: het kan nog wel! Ga naar Gebruikerspaneel/Foruminstellingen/ Wijzig berichtstandaarden. En klik aan: Waarschuw mij standaard bij antwoorden.
En dan klopt het wat Mary zegt, dan krijg je een mailtje van Marc...
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Ik heb geen problemen gehad met de mailtjes van marc...die kwamen gewoon bij binnen...alleen vroeg Emile zichaf...wie is marc nou weer..."secretlover" Maar nu gaat het weer goed...dus het probleem heeft zichzelf opgelost. :scratch:

groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

julie schreef:alleen vroeg Emile zichaf...wie is marc nou weer..."secretlover"
:crazy: :crazy: :crazy:

Julie leuk om jou verhalen over het zeilen en natuurlijk Roef te lezen.

Wij hebben inderdaad Saartje al een paar dagen in ons midden, het is een schatje.
Dinsdag is ze gekomen, en ze was meteen thuis. Alsof ze hier nooit weg is gegaan.
Haar baasjes waren nog geen vijf minuten weg toen ik een hoektand van Saartje vond. Vond ik heel bijzonder, want van Lisa heb ik nooit 'n tand of kies teruggevonden. Twee dagen later een kies, ik heb ze bewaard voor Margareth.
Saartje daagt Lisa de hele dag uit als ze de kans krijgt, moet haar voor haar eigen bestwil af en toe even in de bench stoppen. Dan valt ze meteen als een blok in slaap. Snachts slaapt ze ook in de bench, deurtje dicht, ze heeft er niets van,
Wild en zachtaardig, gekke kombinatie hé! Maar dat is Lisa. Lisa is wel wild met de pups geweest, en kan nu nog steeds erg wild spelen. Maar Saartje kan bij haar werkelijk alles doen, Lisa zal haar bijna nooit corrigeren. Ik hoef Lisa niet te plukken hoor, dat doet Saartje wel voor me. Saartje is een boef. en zeer snel. Als ze ziet dat Lisa b.v. in haar mand wil stappen, komt ze met een noodgang aangerend en springt over Lisa heen en ligt eerder in de mand dan Lisa. Soms liggen ze samen in de mand, maar Lisa wil dat niet altijd. Als Saartje in de mand ligt, die ze gewoon ingepikt heeft, dan gaat Lisa in de bench van Saartje liggen die er vlak naast staat.
Ze kunnen ontzettend leuk spelen met elkaar, heel erg leuk om te zien.
Saartje is goed zindelijk, ze heeft zich bij ons nog niet vergist.
Gisteravond ben ik met haar naar de flyball training wezen kijken. Lisa kon niet mee wat zij is nog loops ( het is nu de 12de dag) Saartje vond het leuk, ze volgde alle honden op de voet, je zag haar koppie van links naar recht en weer terug draaien als de honden over de baan gingen. Ze had er wel achteraan willen rennen. Toen er een Weimaraner op haar afstapte vond ze dat ineens een beetje eng. Maar wilde toch heel voorzichtig ook even snuffelen.
Saartje was in het nest de donkerste pup, zeg maar zwart. Ze heeft nu de kleur van Lisa met hier en daar nog wat plukjes zwart haar. Ik denk dat ze een iets langer snuitje heeft, haar oortje iets hoger op haar koppie. Ze staat denk ik ook iets hoger op haar pootjes dan Lisa. Ze is heel slank. Ik weet niet wat ze weegt, misschien zet ik haar van de week nog op de weegschaal bij onze dierenarts.
Saartje en Sarie, wel ietsje verwarrend. Als je er één roept, komen ze alle twee. Onze Sarie is onverstoorbaar, zal geen stap harder lopen met Saartje achter haar aan, zal ook niet blazen en heeft niet gereageerd toen Saartje haar wilde "plukken"
Als ze het zat is gaat ze naar buiten of gaat op een kastje zitten waar Saartje niet bij kan. Saartje blaft tegen Sarie, daar zeg ik wat van, vind ik niet nodig.
Saartje blijft nog een hele week, dus wordt vervolgd.

:jarig: Hoera, Lisa is vandaag jarig, drie jaar al weer.
Lisa, Jutte, Bobbie en Mex gefeliciteerd met jullie derde verjaardag.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat gaat de tijd toch snel! Van harte gefeliciteerd Lisa (en nestgenootjes)!
:jarig:
En nog heel veel fijne gezonde jaren samen!

Erna ontzettend leuk om te lezen hoe het gaat met Saartje erbij!
En die onverstoorbare Sarie heb ik er helemaal bij in beeld.
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Leuk verhaal Erna, ik zie het voor me zoals je het allemaal beschrijft. Ineens weer een heleboel gezellige onrust in huis met zo'n jong dier.
De combinatie met Sarie is heel herkenbaar. Dat blaffen naar de kat als zij op de kast zit, is ook het eerste wat ik hier aan Nala verboden heb. En al blaft Nala niet, dat onderdrukt piepen is van de zelfde orde en niet nodig.
Je zult weer moeite hebben om afscheid te nemen als ze terug gaat naar haar baasje.
Fijn dat je computer weer in orde is, anders zouden we al deze verhalen moeten missen.
Groetjes, Jozé

Lisa, van harte gefeliciteerd met je 3e verjaardag.

wubke

Bericht door wubke »

Mama Lisa, :jarig: en ook voor baasjes Erna en Pim.
Wat leuk dat jullie Saartje te logeren hebben, gezellig...en zoals ik het verhaal lees voor herhaling vatbaar..... :innocent:
Ik ben woensdag met Jules en Siem op bezoek geweest bij Charlotte. Zij had het jubileumboek voor mij meegenomen van de jaarvergadering afgelopen zondag.
Het was voor Siem weer een hele ervaring.....Finny blaft lekker als je op bezoek komt. Siem vond het eerst heel eng, maar later kreeg hij door dat er niets gebeurde en ging hij zich met het spel van Jules en Guusje bemoeien. Ze waren helemaal total-loss toen we weer thuis waren.
Ik heb Jules en Siem deze week een scalibor-band omgedaan, want ik vond iedere dag teken....... :schrik:
Siem was gisteren een beetje zielig vond hij zelf, wij dachten dat het misschien van de band kwam, maar kan het ook door het wisselen van zijn tanden komen? Hij is verder wel vrolijk, en eet goed, alleen piept hij af en toe. Ik heb nog geen tanden en kiezen gevonden. Zijn ondertanden zijn al gewisseld en staan nu over zijn boventanden heen, het ziet er heeel schattig uit. Hij heet nu Siem-centenbakje. Volgens mij is het niet zoals het hoort, maar het ziet er heel lief uit en misschien als zijn boventanden ook gewisseld zijn dat het weer mooi op elkaar past. :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jajo

Bericht door Jajo »

Dat Siem ziek was kan best van de Scaliborband komen. Het is echt goor spul. Ik heb er ooit een heel ziek kind aan overgehouden. Toen heb ik de scaliborband in stukjes geknipt, de helft in de mand in het kussen geschoven en de andere helft in een bandje gedaan wat ik zelf genaaid had, een hol bandje dus, wat met klitteband om de nek vastzat. Het drinken van karnemelk helpt ook tegen de vlooien en teken.
Omdat ik een gladhaar hond heb gebruik ik nu geen banden en sprays meer, maar dat is met een smous wat moeilijker. Als je de teken er binnen 24 uur af haalt kunnen ze geen kwaad en ligt er geen Lyme op de loer. Dan moet je je hond dus iedere dag grondig inspecteren.
Van tanden wisselen zijn ze ook hangerig, evenals kinderen. Ze kunnen ook aan de diarree zijn. De meeste tanden en kiezen vindt je niet terug omdat ze eenvoudigweg worden ingeslikt. Je hebt echt mazzel als je er een of twee kunt bemachtigen. ik heb van Nala twee slagtanden omdat ik ze er zelf heb uitgehaald toen ze dubbel groeiden. Geef Siem maar veel goed kauwmateriaal dat scheelt in de pijn,net als een bijtring bij kinderen.

Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Wubke ik heb bij Saartje gezien dat ze zo'n beetje alle tanden en kiezen al heeft gewisseld. Haar boventanden gaan mooi over haar ondertanden heen, haar tanden staan mooi recht.
Dop heeft ook een mooi gebit, dus zal Saartje het wel van Dop hebben.
Lisa heeft wel een regelmatig gebit, maar bij haar gaan de ondertanden over de boventanden heen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Vlooien en tekenbanden gebruik ik nooit meer!! We hebben ooit Astor een vrij dure band , gekocht via de DA, omgedaan. Volgende dag lag de parkiet dood in de kooi! Ook kreeg ik enorme ademhalingsproblemen waneer ik op een bepaalde plaats in de kamer zat. We dachten aan een verkoudheid/griepje. Totdat Henk een paar keer op mijn plaats ging zitten. Toen werd het ons duidelijk wat Astor om de nek droeg!!

loes

Bericht door loes »

Dat van vogels en banden is een bekend feit en staat meestal op de gebruiksaanwijzing.
Nu Frontline niet echt effectief meer is tegen teken, ben ik vorig jaar ook op scaliborbanden overgestapt en Adah en Fija hebben er geen last van gehad. De eerste dagen nadat ik ze met Frontline had gedruppeld had ik wel last van prikkende ogen e.d. Iedereen reageert weer anders.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wubke is Siem weer helemaal in orde? Nog tanden gevonden van hem. geef hem maar een extra knuffel van mij en Lisa.

Saartje is me er eentje hoor. Zij heeft Lisa haar mand ingepikt, dat schreef ik van de week al. Lisa wil er niet altijd naast gaan liggen. Als Lisa er eerder in ligt komt Saartje er vrolijk naast liggen, nog even happend in een oor van Lisa. Ligt Saartje in de mand dan gaat Lisa ergens anders liggen.
Maar Sarie ligt ook graag in de mand, vaak samen met Lisa. De mand is groot genoeg, ze zouden met gemak met zijn drieën in de mand kunnen liggen.
Dat doen ze niet. Vanavond lag Sarie in de mand en je ziet Saartje kijken, hé dat is toch mijn veroverde plek. Even dralen, even om de mand heenlopen, even Sarie happen, jammer Sarie is niet onder de indruk en blijft in de mand liggen.
Saartje denkt, het is toch echt mijn veroverde mand, en gaat heerlijk naast Sarie in de mand liggen. Ze hebben een hele tijd samen liggen slapen, niet tegen elkaar aan, dat nou weer niet. Ik vond het wel erg leuk om te zien.
Lisa is heerlijk op schoot komen liggen.
Ik heb al behoorlijk wat foto's gemaakt deze week, staan nog niet op de computer.
Het is wel jammer dat Lisa loops is, nu moet ze steeds aan de lange lijn terwijl Saartje los kan. Ik had ze zo graag samen zien rennen.
Saartje houdt ons goed in de gaten, maar als je haar roept moet ze altijd even nadenken of ze wel wil komen. Als Lisa wel voor mijn neus gaat zitten komt ze aangesneld, stel je voor dat Lisa iets krijgt en zij niet.
Saartje is een heel vrolijk hondje, echt een kind van haar moeder.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Geweldig he. Honden zijn toch best gastvrij.
Zo'n onverstoorbare poes vind ik toch ook wel wat hebben.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Geweldig he. Honden zijn toch best gastvrij.
Zo'n onverstoorbare poes vind ik toch ook wel wat hebben.
Zeker geweldig, Lisa en Sarie vinden bijna alles goed wat Saartje doet.
Ik heb foto's geplaatst in het album van Lisa en Dop.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Prachtige foto's Erna!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ariënne schreef:Prachtige foto's Erna!
:thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Saartje is een zeer ondernemend hondje, onvermoeibaar. Na een rondje bos moet je niet denken dat ze gaat liggen, ze heeft geen rust in haar kont.
Saartje moet nu een verplicht dutje doen van mij. Dat lukt alleen maar als je haar even in de bench stopt.
Vanochtend had ze een zeer dol kwartiertje, rond de border, door de kamer en weer terug. Met een noodgang. Lisa bleef gewoon naar haar staan kijken, en elke keer als ze langs Lisa kwam werd er tegen haar opgesprongen.
Ze heeft ook ontdekt dat als ze met een noodgang op Lisa af rent, en dan onder Lisa haar buik stopt, Lisa niet zo makkelijk uit de voeten kan omdat Lisa als het ware met haar achterpoten van de grond getild wordt. Daarna heeft Saartje even vrij spel en wordt Lisa in haar achterpoten gehapt. Lisa ook niet gek, die was het na een paar keer zat en zakte door haar poten als Saartje aangerend kwam, zodat ze niet onder Lisa kon duiken. Soms is Lisa het zat en corrigeerd zij Saartje, die is daar dan beslist niet van onder de indruk. Ik denk dat Margareth en Harry hun handen vol hebben aan haar opvoeding :crazy: Ze zijn al een heel eind gevorderd, want Saartje luistert wel goed. Ze bijt ook niet meer op Lisa haar mand, dat deed ze alleen de eerste twee dagen. Ze heeft dus snel door wat wel en niet mag.
Als ze van mij haar eten krijgt gaat ze uit zichzelf zitten, hoef ik echt niet meer te zeggen tegen haar.
Ik ga nu maar weer naar beneden, madam is wakker geworden en zit te janken. Ik ga in de kamer zitten zonder aandacht aan haar te schenken, als ze stil is mag ze uit de bench.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef: Ze heeft dus snel door wat wel en niet mag.
Als ze van mij haar eten krijgt gaat ze uit zichzelf zitten, hoef ik echt niet meer te zeggen tegen haar.
Ik ga nu maar weer naar beneden, madam is wakker geworden en zit te janken. Ik ga in de kamer zitten zonder aandacht aan haar te schenken, als ze stil is mag ze uit de bench.

Groetjes, Erna.
Dat doe je goed. Hoe eenvoudig kan het zijn, benchtraining zonder je verlaten
te hoeven voelen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

julie

Bericht door julie »

Leuk Erna, zo die verhalen van Saartje te lezen. Ze lijkt verdacht veel op Roef...zouden ze soms broer en zus zijn. :wink:
Roef is ook echt van geen enkele hond onder de indruk. Groot klein het maakt niet uit. Hij heeft nu weer een nieuwe speelkameraad gevonden. Een buldog die bij mij tot aan mijn heup komt en denk zo'n 70 kg weegt. Het is echt schitterend om te zien hoe die kleine krent en die enorme grote lobbes met elkaar spelen. Als Branco zou willen, dan is Roef slecht een eenhapscracker..
Lisa is minder voorzichtig met haar kids dan deze lobbes.
Ik dacht vandaag...o ja ik moet ook nog een tuigje kopen voor Roef voor op de boot, want die van Knoester is nog veeeeel te groot. Niet dus.. daar past ie al weer in.
Ik ga morgen eerst naar Harlingen iets ophalen bij vrienden.. even daar kijken op de vrijmarkt en dan door naar de boot. Het is de bedoeling dat we een paar dagen gaan zeilen. Maaaaaar eerst moet de mast er nog opgezet worden...en de zeilen...en dat is nog wel een klusje.
Roef is al helemaal ingeburgerd in de haven. Loopt daar heerlijk met zijn zwemvestje rond te stappen en graaft kuilen.... :shock:
Na het weekend blijf ik op de boot met Roef en ga nog wat lakken en verven... :schildertje: en genieten van het mooie weer....want ik hoop niet dat het blijft zoals het nu is :donderwolk: :regen: ik wil :zon:
fijne dagen allemaal en weer tot gauw..
Groetjes Julie

wubke

Bericht door wubke »

Wij willen allemaal :zon:
We zijn afgelopen weekend lekker gemaakt, maar nu loop ik weer met mijn trui aan. :o
Het lijkt me wel erg gezellig Julie, zo'n bootsmaatje....heerlijk genieten.

Het is mooi om te lezen wat een leuke honden Saartje en Roef zijn. Ik heb het voorrecht dat ik er ook zo een heb. Hij is wat minder stoer dan die andere twee, maar als het ijs gebroken is en ontdekt dat de kust veilig is dan wil Siem ook wel een robbertje stoeien met de herdershonden van de buren.
In het bos met Jules lach ik me soms een bult. Daar moet ook gekuit worden, maar Jules kan soms erg lomp zijn. Siem gaat dan achter een boom schijnbewegingen staan maken en als Jules dan een kant kiest rent Siem snel de andere kant op, het is dolkomisch.
In het bos is Siem nog steeds erg op mij gericht. Als Jules nog weleens een ommetje trekt achter een konijn aan, zal Siem nooit meegaan. Hij rent een stukje mee (volgens mij heeft hij ook geen idee waar het om gaat) maar na 50 m draait hij om en komt snel terug naar mij. Ook als ik roep is hij er meteen, terwijl ik voor Jules nogal eens kracht in mijn stem moet leggen om door te komen. Ik weet niet of het zo blijft als hij gaat puberen, maar Jules is altijd al eigenzinniger geweest, ook toen hij klein was. Hij wil wel luisteren, maar er zijn omstandigheden sterker dan dat.... :?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Julie en Emile heerlijk genieten dit weekend op de boot. Tot nu toe valt het weer reuze mee, vandaag wel wat wind, maar om te zeilen is dat juist prettig denk ik.
Het is wel een stuk kouder geworden jammer genoeg.
Ik denk ook dat Roef en Saartje veel van elkaar weg hebben, Siem was bij ons ook al iets afwachtender. Op zich is dat ook wel prettig. Ik had van Margareth begrepen dat Saartje niet altijd wil komen als ze wordt geroepen, dat ze bij mij wel komt, komt ook omdat ik Lisa bij me heb en die meteen reageert als ik roep.
Saartje gaat niet al te ver bij ons uit de buurt tijdens de wandeling, Zij houdt ons goed in de gaten.
Wubke, toen Lisa de leeftijd van Siem had ging ze ook nog niet achter de konijnen aan, dat is pas veel later gekomen.
Ik heb Lisa en Saartje meegenomen naar mijn kamer, liggen nu op een kleed naast mijn stoel. Saartje was net ergens op aan het kouwen, kon het niet thuisbrengen, heb het uit haar bekje gehaald, het bleek weer een kies te zijn :o

Groetjes, Erna.

Gesloten