julie schreef:alleen vroeg Emile zichaf...wie is marc nou weer..."secretlover"
Julie leuk om jou verhalen over het zeilen en natuurlijk Roef te lezen.
Wij hebben inderdaad Saartje al een paar dagen in ons midden, het is een schatje.
Dinsdag is ze gekomen, en ze was meteen thuis. Alsof ze hier nooit weg is gegaan.
Haar baasjes waren nog geen vijf minuten weg toen ik een hoektand van Saartje vond. Vond ik heel bijzonder, want van Lisa heb ik nooit 'n tand of kies teruggevonden. Twee dagen later een kies, ik heb ze bewaard voor Margareth.
Saartje daagt Lisa de hele dag uit als ze de kans krijgt, moet haar voor haar eigen bestwil af en toe even in de bench stoppen. Dan valt ze meteen als een blok in slaap. Snachts slaapt ze ook in de bench, deurtje dicht, ze heeft er niets van,
Wild en zachtaardig, gekke kombinatie hé! Maar dat is Lisa. Lisa is wel wild met de pups geweest, en kan nu nog steeds erg wild spelen. Maar Saartje kan bij haar werkelijk alles doen, Lisa zal haar bijna nooit corrigeren. Ik hoef Lisa niet te plukken hoor, dat doet Saartje wel voor me. Saartje is een boef. en zeer snel. Als ze ziet dat Lisa b.v. in haar mand wil stappen, komt ze met een noodgang aangerend en springt over Lisa heen en ligt eerder in de mand dan Lisa. Soms liggen ze samen in de mand, maar Lisa wil dat niet altijd. Als Saartje in de mand ligt, die ze gewoon ingepikt heeft, dan gaat Lisa in de bench van Saartje liggen die er vlak naast staat.
Ze kunnen ontzettend leuk spelen met elkaar, heel erg leuk om te zien.
Saartje is goed zindelijk, ze heeft zich bij ons nog niet vergist.
Gisteravond ben ik met haar naar de flyball training wezen kijken. Lisa kon niet mee wat zij is nog loops ( het is nu de 12de dag) Saartje vond het leuk, ze volgde alle honden op de voet, je zag haar koppie van links naar recht en weer terug draaien als de honden over de baan gingen. Ze had er wel achteraan willen rennen. Toen er een Weimaraner op haar afstapte vond ze dat ineens een beetje eng. Maar wilde toch heel voorzichtig ook even snuffelen.
Saartje was in het nest de donkerste pup, zeg maar zwart. Ze heeft nu de kleur van Lisa met hier en daar nog wat plukjes zwart haar. Ik denk dat ze een iets langer snuitje heeft, haar oortje iets hoger op haar koppie. Ze staat denk ik ook iets hoger op haar pootjes dan Lisa. Ze is heel slank. Ik weet niet wat ze weegt, misschien zet ik haar van de week nog op de weegschaal bij onze dierenarts.
Saartje en Sarie, wel ietsje verwarrend. Als je er één roept, komen ze alle twee. Onze Sarie is onverstoorbaar, zal geen stap harder lopen met Saartje achter haar aan, zal ook niet blazen en heeft niet gereageerd toen Saartje haar wilde "plukken"
Als ze het zat is gaat ze naar buiten of gaat op een kastje zitten waar Saartje niet bij kan. Saartje blaft tegen Sarie, daar zeg ik wat van, vind ik niet nodig.
Saartje blijft nog een hele week, dus wordt vervolgd.

Hoera, Lisa is vandaag jarig, drie jaar al weer.
Lisa, Jutte, Bobbie en Mex gefeliciteerd met jullie derde verjaardag.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.