Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Barbara

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Barbara »

Geweldig die foto met de pups in het poezenmandje! Komt mooi uit ik heb ook een oud poezenmandje voor Tara! Zal ze vast lekker vinden! Mooie ren hebben jullie zo! Is wat overzichtelijker als de bende buiten is!

Nienke

Bericht door Nienke »

Super verslag, kan een boek worden! En idd de foto van het poezenmandje vol pups erg leuk!
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Maureen

Bericht door Maureen »

Pffffff, het spul slaapt weer even.
Lies is met Baukje en Stijnke even naar het bos. En de pups mochten gebruik maken van de keuken, kamer en tuin binnen de ren. Verder zijn ze per drie ongeveer ook buiten de ren geweest. Er werd flink geragd, maar ook waren er wel (voor de pups) spannende momenten. Soms geeft het groen niet mee en kun je niet linksom terug, maar moet je rechtsom. Heel moeilijk om die omschakeling te maken en dan moet er een reddende hand van boven komen om je uit een benarde positie te bevrijden. En dan is het heerlijk als er maar drie in een benarde positie kunnen komen, terwijl de rest zich veilig vermaakt. Alleen Kobus had zich bijna meteen in het poezenmandje verschanst en lag heerlijk te pitten tot de rest weer binnen kwam en erbij kroop. Nu kunnen ze even door de kist, binnenren en keuken zonder toezicht, terwijl ik zo de was ga ophangen. Zolang ze slapen is er toch niks aan de hand en anders laten ze zich wel horen. :fluit:

Ze reageren trouwens al een poos op het geluid van een (metalen) voerbak die neergezet wordt: Stijnke gaat zodra ze gegeten heeft meestal de kist in om ze allemaal even bij te laten tanken :grijns: En ook onze stemmen zijn een signaal om in beweging te komen. Niks mis met de oren.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Wolter

Bericht door Wolter »

Ah die Kobus'... Het was juist zo'n leuk gezicht gisteren, al die rennende puppy's achter stijnke aan naar buiten.

:dog:
Ze moeten nog zoveel leren.....
Wij zijn er helemaal klaar voor!

Maureen

Bericht door Maureen »

Haha. Ze zijn alweer buiten aan het raggen geweest. Kobus ook deze keer.
Buiten de ren blijft nog wel heel spannend, mede omdat Stijnke daar dan niet bij is.
Maar na het buitenavontuur en een portie vlees was er weer even rust. De ene helft dook meteen de kist in om te slapen en de andere helft sjouwde nog even door de keuken, waar het poezenmandje klaarstond. Heerlijke rust.
Totdat Grietje, die in het poezenmandje lag te slapen met Harm, Kobus en Maartje samen, ineens geweldig begon te piepen. Ze dacht dat ze in de kist wakker werd en dat was niet zo. Wat een schrik. :bibbers:
Om de rest nog even slapend te houden, ben ik er maar even bij gaan zitten. OP schoot was ze snel weer gerust en even later kwam Maartje erbij. Gevolgd door beide heren uit het poezenmandje. Schoot is nog fijner, alleen eigenlijk te klein voor vier. Vooral als de eigenaar mee in slaap valt en de pups niet goed vast houdt :hihi:
Harm vertrok naar het poezenmandje, nestelde zich achterin, en daardoor kiepte het om. Maakte hem niet uit. De andere drie bleven heerlijk op mijn schoot pitten en ik zelf deed er niet voor onder. Heb nu wel een koude achterkant :( maar die warmt wel weer op. Wat zijn ze toch geweldig en ook geweldig vermoeiend, maar zooooooo lief :innocent: en een beetje :halo:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Wat vervelend dat je juist nu zo een last van je rug hebt. Gelukkig wordt je heerlijk afgeleid door een stel rakkertjes . Beterschap Maureen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat een rakkertjes! Die Grietje! Mooi dat je ze meteen hebt kunnen gerust stellen!

Moet een mooi gezicht zijn geweest! Jij in diepe rust met 3 pups op schoot! Niet echt goed voor je rug...

Maar wat doen ze het toch goed!!

Barbara

Bericht door Barbara »

Ook super schattige foto's op de website! SMELT..... :liefde: :love:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Heb je ze andere halsbandjes om gedaan? Leuk hoor!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Jazeker. Deze zijn ietsje breder en geknoopt. Methode vriendschapsarmbandjes.
De koordjes waren te smal en te smerig om nog te laten zitten.
Ik ben nu bezig met een laatste versie, want deze zijn ook alweer aardig vies. Ze zijn allemaal afgekloven en afgesabbeld door papsnoeten en zo......en we gaan bijna stoppen met de pap.
Ze hebben de eerste brokjes ook al verwerkt.
Eerst gekaapt uit Stijnkes bak (daar had ik ze ingedaan om te zien wat ze zouden doen). En nu ook gewoon als officieel ontbijt. Niet iedereen heeft al een goed gebitje, maar dat schijnt niet echt uit te maken. Ze werken de brokjes toch naar binnen en houden ze ook binnen, dus vooruit maar.....
De pap mag gewoon op en dan zijn we er klaar mee.
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Goed hoor! Zo happen ze lekker door! Melk, pap, vlees en brokjes! Ik heb de Royal Canin al in huis!

Trix

Bericht door Trix »

Het is toch mooi spul , heerlijk die vooruitgang. Langzaam naar het einde toe werken.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Wat zijn ze alweer groot! Allemaal even lief om te zien :cheer:

Ik kan niet zo heel veel meer meelezen en reageren, erg veel aan het werk. Maar voor zo'n leuk nestje moet ik toch nog maar wat vaker gaan inloggen de komende weken! Voor je het weet zijn ze alweer het huis uit :wavecry:

Erna

Bericht door Erna »

Het zijn wel model hondjes hoor, ook al aan de brokjes. Ze hebben lekker de ruimte Maureen. Goed idee om er een paar tegelijk de tuin verder te laten verkennen, het grut stuift alle kanten op en dan is acht tegelijk niet te overzien.
De foto van het poezenmandje met de pups is wel heel erg leuk, was ik nog vergeten te zeggen.

Mocht iemand de fotoreportage van Lisa haar pups willen zien, op dit forum, onder de albums van leden staan de publieke albums, Lisa en Dop. Beginnen bij pagina 10 en dan teruggaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alida

Bericht door Alida »

Prachtige foto's Maureen! Wat worden ze al weer groot en wat gaat alles toch snel, nu alweer aan de brokjes.Nog even en dan vliegen ze alweer uit. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Maar niet allemaal :smile: Dorus blijft bij ons! Dat scheelt wel een beetje hoor. Maar ik zal heus wel een traantje laten als ze gaan. Tegelijk is het onhoudbaar om er 8 te houden. Dat zou onherroepelijk een drama worden. We zouden het de hondjes niet aan kunnen doen. Bovendien hebben we toch een redelijke indruk gekregen van de mensen waar ze heen gaan......
Maureen

Alida

Bericht door Alida »

Ach natuurlijk Maureen, jullie houden Dorus,was ik even vergeten :hihi: fijn dat de hondjes allemaal een een goed thuis krijgen en dat jullie daar een goed gevoel bij hebben. Geniet nog maar even van het kroost. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ooit was er iemand die een heel nest hield.....en ja, dat werd een groot drama.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Wolter

Bericht door Wolter »

Wat een leuke foto's weer! Het aftellen is nu echt begonnen.
Ik kan me voorstellen dat het best pittig is om afscheid te nemen van de pups.
Jullie zijn er toch maanden heel erg intensief mee bezig.

Gelukkig blijft dorus.....
Groetjes gerie

Barbara

Bericht door Barbara »

Maureen en Lies Ik zal jullie en de forumleden in ieder geval op de hoogte houden van de avonturen van Tara! En we proberen ook regelmatig mee te doen met de activiteiten van HSC dan blijven we elkaar zien en Tara haar broer ook! :thumbsup:

Gesloten