Loopsheid
Re: Loopsheid
Hoe is het met Roosje Ariënne, is ze al lekker voor de mannen ??? En nog steeds probeemloos ???

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Met Roosje gaat het goed. Ze bloedt wat minder, maar we waren vandaag buiten dus merk je er ook wat minder van. Weet niet of ze al interessant wordt voor de mannen... Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan!

De 9e dag, mooi op tijd allemaal. Nu gaat het spannend worden. Een hek van twee meter ofzo..........
In Tzum Friesland kreeg Sam bezoek van een teefje van kilometers verderop. Ze stond gewoon voor ons hek te kwijlen...oei
In Tzum Friesland kreeg Sam bezoek van een teefje van kilometers verderop. Ze stond gewoon voor ons hek te kwijlen...oei
-
Renate
Tjonge wat een vroege hondjes allemaal. Phoebe was 10 maanden toen ze de eerste keer loops werd.
Ik hoop maar niet dat wij weer bezoek krijgen. Dat hondje dat vorig jaar een paar keer bij onze loopse Vera voor het kattenluik kwam staan!
We zullen goed oppassen, Jeanette! (Gisteren heeft Roosje niet gegeten trouwens.)
Het is nu al de 12e dag, als ik me niet vergis.
Renate, heeft Phoebe steeds zo'n lange cyclus gehouden? Hoe zat dat ook alweer?
We zullen goed oppassen, Jeanette! (Gisteren heeft Roosje niet gegeten trouwens.)
Het is nu al de 12e dag, als ik me niet vergis.
Renate, heeft Phoebe steeds zo'n lange cyclus gehouden? Hoe zat dat ook alweer?

Dat klinkt wel allemaal heel mooi volgens het boekje !!!!!!

-
Renate
Phoebe is pas 2 x loops geweest, dus ik kan nog niet echt iets over haar cyclus zeggen. Tussen de eerste en de tweede keer zat 6 maanden en bijna 3 weken.
Ik ben benieuwd hoe haar 3e loopsheid uitvalt. Zelf verwacht ik begin tot half oktober.
Ik ben benieuwd hoe haar 3e loopsheid uitvalt. Zelf verwacht ik begin tot half oktober.
Komt dat bekend voor: niet willen eten halverwege de loopsheid?
De loopsheid lijkt nu over, maar dan weet je het wel! Vera rijdt wat vaker op Roosje en ik meende te zien, dat Roosje haar staart opzij deed!
De loopsheid lijkt nu over, maar dan weet je het wel! Vera rijdt wat vaker op Roosje en ik meende te zien, dat Roosje haar staart opzij deed!

Ja, mij wel en deze Ayla ook:
http://whitesmilingbeauty.nl/beschrijvi ... eriode.htm
Wel leuk, zo precies vastgelegd.
http://whitesmilingbeauty.nl/beschrijvi ... eriode.htm
Wel leuk, zo precies vastgelegd.
Bedankt Jeanette!
Ik kwam dit bij het googelen ook tegen, maar dacht in de gauwigheid dat het om een paard ging. Een soort Black Beauty, maar dan
'whitesmiling'.
Ik zie nu dat het een Samojeed is. Weer wat geleerd!
Inderdaad een zeer precieze omschrijving van wat er gebeurt! Leuk om te zien hoe het verloopt bij Roosje en om het met deze Ayla te vergelijken.
5 dagen dekrijp?! Wel erg lang toch?
Ik kwam dit bij het googelen ook tegen, maar dacht in de gauwigheid dat het om een paard ging. Een soort Black Beauty, maar dan
Inderdaad een zeer precieze omschrijving van wat er gebeurt! Leuk om te zien hoe het verloopt bij Roosje en om het met deze Ayla te vergelijken.
5 dagen dekrijp?! Wel erg lang toch?

Lang vloeien ook.
Wel mooi, dat je bij Roosje de "goede" dag er al uit kon pikken. Bij Fija zou ik het echt niet weten.
Wel mooi, dat je bij Roosje de "goede" dag er al uit kon pikken. Bij Fija zou ik het echt niet weten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja, lastig Loes. Bij Vera had ik het ook niet precies kunnen inschatten.
Ik ben benieuwd of er bij Roosje vanadaag nog een goede dag achteraan komt.
Ze heeft vanmorgen toch maar weer eens wat gegeten.
Ik ben benieuwd of er bij Roosje vanadaag nog een goede dag achteraan komt.
Ze heeft vanmorgen toch maar weer eens wat gegeten.

Het zou wel leuk zijn om de ervaringen van andere 'fokkers' / teefjes eigenaren te horen over loopsheid.
Ik heb wel de indruk dat loopse teefjes zich sneller en langer laten dekken door huisgenoten, nog vóór ze echt willig voor een vreemde reu zijn. (In ieder geval onze Ayla wel en de Ayla van die site ook )Dus misschien is Roosje nog wel een paar dagen tot dekspelletjes met Vera bereid??
Wie o wie kan er nog meer zeggen over b.v. veranderd eetgedrag e.d.
Natuurlijk heb ik de honden bieb alhier er op na geslagen, maar wel veel over het bloedverlies, tijd e.d., maar weinig over gedrag.
Ik heb wel de indruk dat loopse teefjes zich sneller en langer laten dekken door huisgenoten, nog vóór ze echt willig voor een vreemde reu zijn. (In ieder geval onze Ayla wel en de Ayla van die site ook )Dus misschien is Roosje nog wel een paar dagen tot dekspelletjes met Vera bereid??
Wie o wie kan er nog meer zeggen over b.v. veranderd eetgedrag e.d.
Natuurlijk heb ik de honden bieb alhier er op na geslagen, maar wel veel over het bloedverlies, tijd e.d., maar weinig over gedrag.
Zou interessant zijn als daar echt serieus onderzoek naar gedaan werd, Jeanette.
Roosje houdt zich aardig koest vandaag.
Roosje houdt zich aardig koest vandaag.

Missy bijna loops en dat kun je goed merken aan haar gedrag erg aanhankelijk en het is al een "vrijkont" maar dan helemaal.Normaal staat ze haar bak leeg te peuzelen maar nu heeft ze meer honger en schrokt de boel naar binnen en is eerder klaar met eten als Boy.Ze schuift hem nog net niet aan de kant!!

Lisa heeft nooit ander eet-gedrag vertoont tijdens een loopsheid, alleen wat vaker plassen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik vond dit bericht weer, Renate. Dus het schiet nog even niet op met loops worden van Phoebe?Renate schreef:Phoebe is pas 2 x loops geweest, dus ik kan nog niet echt iets over haar cyclus zeggen. Tussen de eerste en de tweede keer zat 6 maanden en bijna 3 weken.
Het duurde ook lang voor ze de eerste keer loops werd, hè.
Wat dat betreft weet je gewoon nog niet hoe die cyclus is.
Als ze loops wordt, ga je dan....???? Of is het afhankelijk van de tijd van het jaar en je opleiding of je daar tijd voor vrij kunt maken?

-
Renate
Als ze netjes op tijd loops was geworden. Dus weer na 7 maanden net als de 2e keer, had het perfect uitgekomen in de grote vakantie. Ideaal wat betreft mijn studielast.
Echter laat moedertje natuur zich niet leiden door mijn planning.
Ik had het nestje graag 'afgewerkt' voor mijn afstuderen, want als ik de kans krijg wil ik daarna 4 dagen gaan werken en dat is geen handige combi met een nestje.
Een nestje na de zomervakantie zou wel leuk zijn voor mijn stageklas. Het lijkt me leuk om daar wat lessen omheen te bouwen.
Gek genoeg gedroeg ze zich alsof ze loops zou worden, maar inmiddels is Phoebe weer helemaal zichzelf. Nou ja, we wachten maar rustig af. Ik ben blij dat ik nu geen dekking had gepland. Ik denk dat ik het dan een tegenvaller zou vinden.
* Bedankt voor het verplaatsen, Ariënne. En sorry voor het afdwalen, Rini.
Echter laat moedertje natuur zich niet leiden door mijn planning.
Ik had het nestje graag 'afgewerkt' voor mijn afstuderen, want als ik de kans krijg wil ik daarna 4 dagen gaan werken en dat is geen handige combi met een nestje.
Een nestje na de zomervakantie zou wel leuk zijn voor mijn stageklas. Het lijkt me leuk om daar wat lessen omheen te bouwen.
Gek genoeg gedroeg ze zich alsof ze loops zou worden, maar inmiddels is Phoebe weer helemaal zichzelf. Nou ja, we wachten maar rustig af. Ik ben blij dat ik nu geen dekking had gepland. Ik denk dat ik het dan een tegenvaller zou vinden.
* Bedankt voor het verplaatsen, Ariënne. En sorry voor het afdwalen, Rini.
Het plannen is 1 loopsheid dichterbij gekomen, want Fija is weer loops, nu op een paar dagen na 5 maanden.loes schreef:Toen Fija 4 maanden na haar 1e loopsheid weer loops werd, hoopte ik dat dat niet haar gewone cyclus zou worden. Wel dus, want de 3e loopsheid was 4 maanden+ 3 weken en vandaag werd ze weer loops, 4 maanden en 6 dagen![]()
Nu ja, 1 voordeel, plannen van een nest is makkelijker.
Dus april/mei volgend jaar hopen we dat ze gedekt zal worden. Zou ook heel goed uitkomen, zeker april.
Nu maar weer extra goed opletten wanneer ze dekrijp zou zijn, want dat heb ik de vorige keren echt niet kunnen ontdekken
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ah mooi, Loes!
Ik hoop dat het gaat lukken tegen die tijd!
Hoeveelste nest zou dat dan worden bij jullie? (Ik ben de tel kwijt
hoor!)
Ik hoop dat het gaat lukken tegen die tijd!
Hoeveelste nest zou dat dan worden bij jullie? (Ik ben de tel kwijt