De pups van Lisa en Dop
Ik mocht vanavond voor het eerst een pup wat langer vasthouden van Lisa. Ze werd er voor het eerst niet nerveus van dat ze haar kwartet niet bij elkaar had liggen.
Alle andere keren stond ze te janken tot ik haar de pup weer terug gaf. Met wegen smorgens loopt ze me achterna om te kijken wat ik met haar kinderen uitspook.
En als de pups even apart worden gelegd omdat ik de kist moet verschonen, dan wil Lisa het liefst ook in die verwarmde krat kruipen.
En dat terwijl ze wel zelf af en toe haar snor drukt, maar de pups hoeven maar te kikken en ze is terug in de werpkist.
Nog twee foto's in album.
Groetjes, Erna.
PS Ik zou het bijna vergeten te vertellen.
Morgen wordt Jutte gedekt door Vasco van Abswoude.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Erna schreef:Ja, leuk hé!
Morgen wordt Jutte gedekt door Vasco van Abswoude.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Joke
Hé wat leuk! Dat wordt daar dan ook weer een drukke boel!loes schreef:Erna schreef:Ja, leuk hé!
Morgen wordt Jutte gedekt door Vasco van Abswoude.Weer uitzicht op een leuk nest.
En dat reutje is weer een broertje van Jules en Stapper enz.
En Erna: leuke kerstfoto!
Ook die op de site van de club! Prachtig!

Wat een prachtige foto Erna , met die kerstmutsjes. Ik moet een van mijn jongens eens vragen om er een paar uit te printen zodat ik ze op mijn prikbord in de keuken kan hangen. dan kan iedereen die binnenkomt ze meteen zien!
Blauw is lekker aan het uitbuiken.
Blauw is lekker aan het uitbuiken.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Wubke ik zal de foto wel in het groot doorsturen naar je, dan heb je een mooiere kwaliteit als de foto geprint wordt.
Ze doen een wedstrijd, de grote onderling en de kleine onderling.
Nu is blauw ecru weer voorbij in gewicht, en rood is groen weer gepasseed.
Blauw----397
Rood-----482
Groen----468
Ecru------391
Ze hebben zo'n beetje hun gewicht verdubbeld, scheelt hier en daar een paar grammetjes.
Lisa is ook een mooi portret hoor, ik slaap nog steeds in de kamer naast de werpkist, vanavond voor de laatste keer.
Gisteravond ging ik naar de toilet voor ik naar bed ging, kom de kamer weer binnen en wie heeft MIJN bed ingepikt met uitzicht op de pups. Juist ja, Lisa.
Helaas is mijn fotoalbum vol, kan de foto op dit moment daar niet plaatsen, zal hem wel in mijn persoonlijk album zetten.
Groetjes, Erna.
Ze doen een wedstrijd, de grote onderling en de kleine onderling.
Nu is blauw ecru weer voorbij in gewicht, en rood is groen weer gepasseed.
Blauw----397
Rood-----482
Groen----468
Ecru------391
Ze hebben zo'n beetje hun gewicht verdubbeld, scheelt hier en daar een paar grammetjes.
Lisa is ook een mooi portret hoor, ik slaap nog steeds in de kamer naast de werpkist, vanavond voor de laatste keer.
Gisteravond ging ik naar de toilet voor ik naar bed ging, kom de kamer weer binnen en wie heeft MIJN bed ingepikt met uitzicht op de pups. Juist ja, Lisa.
Helaas is mijn fotoalbum vol, kan de foto op dit moment daar niet plaatsen, zal hem wel in mijn persoonlijk album zetten.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Joke
Die aandacht komt ze wel halen hoor, ze zit regelmatig op schoot.
Vinden we allebei heel prettig. Lekker even kroelen. Ook de pupjes zitten regelmatig bij ons, de een vindt het prettig en valt in slaap, de ander protesteerd nogal, moet duidelijk wennen. Er is er ook een die niet tegen kriebelen kan, zo leuk. Als je de pup zachtjes aait, dan gaat het pootje krabbewegingen maken. En eentje protesteerd heel hard als moeders niet in de buurt is, blijft net zolang piepen tot Lisa zich meld.
Ik heb de doodligranden vanmiddag weggehaald, er zat een pup met het koppie in het hoekje bij de kruising van de randen. Had het idee dat het zelf niet meer terug kon gaan, dat vind ik gevaarlijk. Gisteren was het een ander pupje dat in het hoekje gekropen was, zal de foto plaatsen van gisteren.
Groetjes, Erna.
Vinden we allebei heel prettig. Lekker even kroelen. Ook de pupjes zitten regelmatig bij ons, de een vindt het prettig en valt in slaap, de ander protesteerd nogal, moet duidelijk wennen. Er is er ook een die niet tegen kriebelen kan, zo leuk. Als je de pup zachtjes aait, dan gaat het pootje krabbewegingen maken. En eentje protesteerd heel hard als moeders niet in de buurt is, blijft net zolang piepen tot Lisa zich meld.
Ik heb de doodligranden vanmiddag weggehaald, er zat een pup met het koppie in het hoekje bij de kruising van de randen. Had het idee dat het zelf niet meer terug kon gaan, dat vind ik gevaarlijk. Gisteren was het een ander pupje dat in het hoekje gekropen was, zal de foto plaatsen van gisteren.
Groetjes, Erna.
-
Joke
Nestje Smousjes!!! Maar je hebt wel een beetje gelijk. Ik zie ons nog elke week bij het nest van Hieke kijken, lijkt nog zo kort geleden. En nu heeft Lisa zelf al puppies.
De dekking van Jutte is vandaag niet gelukt, ze gaan morgen nog een keer.
Groetjes, Erna.
De dekking van Jutte is vandaag niet gelukt, ze gaan morgen nog een keer.
Groetjes, Erna.
Was Jutte weer aan het Tutte zoals haar kleine logeerzusje haar vaker noemt.......
Hoop maar dat het vandaag beter gaat. Nog meer van die geweldige smouzen.
Erna hoe gaat het eigenlijk met Sarie? Of heb ik ergens iets gemist?
Heeft ze geen belangstelling meer voor de kist? Of vindt ze het te druk?
Het zal toch voor haar ook een hele happening zijn?
Hoewel katten dan vaak hun eigen plan trekken.
Hoop maar dat het vandaag beter gaat. Nog meer van die geweldige smouzen.
Erna hoe gaat het eigenlijk met Sarie? Of heb ik ergens iets gemist?
Heeft ze geen belangstelling meer voor de kist? Of vindt ze het te druk?
Het zal toch voor haar ook een hele happening zijn?
Hoewel katten dan vaak hun eigen plan trekken.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Ik realiseerde mij opeens dat Lisa en Jutte zusjes zijn. Heb nog even hun geboortefoto's bekeken op de site van Ria. Zo schattig.....
Ook uit een nestje van 4 puppies, 2 en 2.
Zo zie je ook dat er toch beperkt genenmateriaal beschikbaar is.
De zus van Lisa wordt nu gedekt door de broer van Jules.
Het is een hele puzzel om het allemaal zo goed en zuiver mogelijk bij elkaar te zoeken.

Ook uit een nestje van 4 puppies, 2 en 2.
Zo zie je ook dat er toch beperkt genenmateriaal beschikbaar is.
De zus van Lisa wordt nu gedekt door de broer van Jules.
Het is een hele puzzel om het allemaal zo goed en zuiver mogelijk bij elkaar te zoeken.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Nou Jutte is inderdaad aan het tutte, want voorlopig is ze nog niet gedekt en wordt er morgen een nieuwe poging gedaan op "neutrale"
grond.
Als alles goed is gegaan wordt Vasco trouwens vader van een nest bij Pinkelotje (dekking vorige week)

Als alles goed is gegaan wordt Vasco trouwens vader van een nest bij Pinkelotje (dekking vorige week)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004