Sterilisatie/Castratie.
-
Monique
Re: Sterilisatie/Castratie.
Hoi Jeanette,
Ik lees het nu pas: Stapper castreren? Jip is 5 jaar geleden ook gecastreerd maar zijn jachtinstinct is helaas nog net zo sterk....naar loopse teven taalt hij niet, dat doet hem helemaal niets. Zijn interesse in andere honden is überhaupt afgenomen.
Ik vind zelf wel dat de hond er door verandert, maar ja, je doet het niet voor niets en soms moet je bepaalde gevolgen maar voor lief nemen omdat de reden waarvoor je het doet het zwaarst weegt. Sterkte ermee!
Ik lees het nu pas: Stapper castreren? Jip is 5 jaar geleden ook gecastreerd maar zijn jachtinstinct is helaas nog net zo sterk....naar loopse teven taalt hij niet, dat doet hem helemaal niets. Zijn interesse in andere honden is überhaupt afgenomen.
Ik vind zelf wel dat de hond er door verandert, maar ja, je doet het niet voor niets en soms moet je bepaalde gevolgen maar voor lief nemen omdat de reden waarvoor je het doet het zwaarst weegt. Sterkte ermee!
Ik had het al geschreven bij het stukje van de fly-ball, dat Lisa haar laatste loopsheid heeft gehad.
Heb er een poosje over na kunnen denken, ik laat Lisa toch steriliseren.
Lisa is meestal binnen de 6 maanden loops, daardoor moet zij toch heel wat trainingen en als het tegen zit ook wedstrijden missen in het jaar. Door haar loopsheid konden we niet bij de wandeling in Zwiggelte aanwezig zijn en ze was er ook niet bij in Delft.
Charlotte ik weet dat je me op andere gedachten hebt willen brengen, en voor het ras zou het mooi zijn als Lisa nog een nestje zou krijgen. Helaas, nee!
Als ik het er met Pim over zou hebben denk ik dat hij best nog wel een nestje zou willen hebben, we hebben er ook van genoten. Maar weer alle pups de deur uit zien gaan wil ik niet meer. Ik heb laatst met de logeerpartij van Saartje kunnen zien hoe leuk het is om twee honden te hebben, helaas wil Pim nog steeds geen twee honden. Terwijl hij het ook erg leuk heeft gevonden om die kleine doerak bij ons te hebben voor een poosje.
Volgens de dierenarts is het de beste periode om te steriliseren precies tussen twee loopsheden in, in het geval van Lisa is dat half juli.
Groetjes, Erna.
Heb er een poosje over na kunnen denken, ik laat Lisa toch steriliseren.
Lisa is meestal binnen de 6 maanden loops, daardoor moet zij toch heel wat trainingen en als het tegen zit ook wedstrijden missen in het jaar. Door haar loopsheid konden we niet bij de wandeling in Zwiggelte aanwezig zijn en ze was er ook niet bij in Delft.
Charlotte ik weet dat je me op andere gedachten hebt willen brengen, en voor het ras zou het mooi zijn als Lisa nog een nestje zou krijgen. Helaas, nee!
Als ik het er met Pim over zou hebben denk ik dat hij best nog wel een nestje zou willen hebben, we hebben er ook van genoten. Maar weer alle pups de deur uit zien gaan wil ik niet meer. Ik heb laatst met de logeerpartij van Saartje kunnen zien hoe leuk het is om twee honden te hebben, helaas wil Pim nog steeds geen twee honden. Terwijl hij het ook erg leuk heeft gevonden om die kleine doerak bij ons te hebben voor een poosje.
Volgens de dierenarts is het de beste periode om te steriliseren precies tussen twee loopsheden in, in het geval van Lisa is dat half juli.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
In welk opzicht vind je hem veranderd ?????Monique schreef:Hoi Jeanette,
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jammer, maar ook heel begrijpelijk dat je hiervoor kiest, Erna.
En wie weet hoeveel nakomelingen er nog geboren gaan worden via Lisa's kinderen!
Ik hoop veel, mooie, lieve, leuke, gezonde enz enz! En dat ze maar veel op (O)pa en (O)ma mogen lijken!
Jullie hebben het echt geweldig gedaan!
En wie weet hoeveel nakomelingen er nog geboren gaan worden via Lisa's kinderen!
Ik hoop veel, mooie, lieve, leuke, gezonde enz enz! En dat ze maar veel op (O)pa en (O)ma mogen lijken!
Jullie hebben het echt geweldig gedaan!

Ik snap het wel hoor Erna!
Maar je kunt het altijd proberen; je hebt nu een wel overwogen keuze gemaakt, en dat is goed!
En ik spreek uit eigen ervaring; het is heerlijk als je "het" niet meer krijgt. Geen beperkingen meer. (Nou ja beetje dan...)
Maar je kunt het altijd proberen; je hebt nu een wel overwogen keuze gemaakt, en dat is goed!
En ik spreek uit eigen ervaring; het is heerlijk als je "het" niet meer krijgt. Geen beperkingen meer. (Nou ja beetje dan...)
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Stapper is vandaag naar de DA geweest. Gecastreerd
Ligt nu in een t-shirt hemdje op de bank een beetje sneu te zijn.
Hij heeft al gegeten en gedronken en een paar kleine stukjes gelopen.
Het hemd vindt hij nog het ergste geloof ik.
Maar hij heeft pijnstillers gehad, dus afwachten nog maar.
Morgen contrôle bij de DA.
Ik probeer een foto in m'n album te zetten.
Ligt nu in een t-shirt hemdje op de bank een beetje sneu te zijn.
Hij heeft al gegeten en gedronken en een paar kleine stukjes gelopen.
Het hemd vindt hij nog het ergste geloof ik.
Maar hij heeft pijnstillers gehad, dus afwachten nog maar.
Morgen contrôle bij de DA.
Ik probeer een foto in m'n album te zetten.
-
Monique
Hij is minder speels en een beetje slomer geworden. Maar dat gebeurt niet direct, daar gaat een aantal maanden overheen. Met andere honden wil hij nog maar af en toe spelen (3 minuten per dag met Jojo bijv., zo rond een uur of 21.00 hebben ze hun 'speelmomentJeanette schreef:In welk opzicht vind je hem veranderd ?????Monique schreef:Hoi Jeanette,
-
Monique
Ach die ziel, wat een hoopje ellende is het dan hè? Verwen hem maar lekker!
Oh
niet aan gedacht Jeanette... Die arme Stapper!
Wanneer mag hij z'n t-shirt uit?
Wanneer mag hij z'n t-shirt uit?

-
Renate
Ach, die Stapper.
Heel veel beterschap! Ik hoop dat hij snel opgeknapt is.

Heel veel beterschap! Ik hoop dat hij snel opgeknapt is.
Is Jeanette dus niet gelukt vanwege die error in 'r syntaxJeanette schreef:Ik probeer een foto in m'n album te zetten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Die arme Stapper, hakke takkie, weg zakkie
.
Ze vullen tegenwoordig evt. het lege scrotum op als je dat wilt hè?
Diverse eigenaren vinden het maar niks als er niets meet tussen die achterpoten bummelt.
Heeft hij nog erge last?
Ik zag op de site van de club zijn zielige foto, zo gaan jullie toch hopenlijk met hem de straat op hè
?
Ze vullen tegenwoordig evt. het lege scrotum op als je dat wilt hè?
Diverse eigenaren vinden het maar niks als er niets meet tussen die achterpoten bummelt.
Heeft hij nog erge last?
Ik zag op de site van de club zijn zielige foto, zo gaan jullie toch hopenlijk met hem de straat op hè
Charlotte
Och...die arme Stapper ziet er wel heel zielig uit. Verwen hem maar lekker...
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ik zal het Marc nog even doorgeven van die error in je dinges...
Maar inderdaad wat een zielige Stapper! Arme ex-verloofde...
De plannen waren zo mooi.
Knuffels van deze kant hoor!
Maar inderdaad wat een zielige Stapper! Arme ex-verloofde...
De plannen waren zo mooi.
Knuffels van deze kant hoor!

Hij is wel solidair 
Ach gossie
man
Het gaat goed met het ventje. Hij liep vanmorgen al weer met een tak te sjouwen en die kleine rondjes vindt hij maar niks.
Het t-shirt aan.........dan vindt hij zich zelf echt zielig.
Toch maar een paar dagen volhouden !
Het gaat goed met het ventje. Hij liep vanmorgen al weer met een tak te sjouwen en die kleine rondjes vindt hij maar niks.
Het t-shirt aan.........dan vindt hij zich zelf echt zielig.
Toch maar een paar dagen volhouden !
Hoe zit dat ook alweer? Een paar hechtinkjes? Ook nog wat onderhuids gehecht?
Kan het echt kwaad zonder shirt?
Dappere jongen hoor met z'n takkengesjouw!
Kan het echt kwaad zonder shirt?
Dappere jongen hoor met z'n takkengesjouw!

Ach, die Stapper. nog een beetje zielig. Gelukkig gaat hij goed vooruit, geef hem maar veel extra knuffels.
Hij kan vast snel weer rennen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Ellen L
Op de operatietafel stelt een castratie bij een reu niet zo veel voor, maar ze kunnen daarna behoorlijk zielig doen. Waar de teefjes geen kap nodig hebben hebben de reuen wel een kap/T-shirt nodig.
Hmm, het lijkt net de mensen wereld.
Sterkte met Stapper, ik ben heel nieuwsgierig naar eventuele gedragsveranderingen.
Zowel bij het pension waar Leike soms naar toegaat als op de cursus VGG raadde ze me aan Leike te laten castreren. Bij de VGG heb ik les van een gedragsdeskundige dus het zet je wel tot denken.
Ja meneer heeft inderdaad hele erge last van zijn hormonen. Op de cursus is op dit moment niets te beginnen want hij heeft alleen maar aandacht voor honden. In goed overleg ga ik het examen maar overslaan.
Leike is een schatje, tot nu toe niet agressief, dus voorlopig laat ik Leike lekker puberen en hoop op positieve ontwikkelingen.
Hmm, het lijkt net de mensen wereld.
Sterkte met Stapper, ik ben heel nieuwsgierig naar eventuele gedragsveranderingen.
Zowel bij het pension waar Leike soms naar toegaat als op de cursus VGG raadde ze me aan Leike te laten castreren. Bij de VGG heb ik les van een gedragsdeskundige dus het zet je wel tot denken.
Ja meneer heeft inderdaad hele erge last van zijn hormonen. Op de cursus is op dit moment niets te beginnen want hij heeft alleen maar aandacht voor honden. In goed overleg ga ik het examen maar overslaan.
Leike is een schatje, tot nu toe niet agressief, dus voorlopig laat ik Leike lekker puberen en hoop op positieve ontwikkelingen.