Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
yvonne

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door yvonne »

Ik kan me goed voorstellen dat het voor jezelf het leukst is als de naam aangehouden wordt. Het heeft bij ons dan ook niets te maken met dat we de namen niet mooi vinden. Wel met eventuele personen die je kent die de naam dragen en waar je niet zo'n sympathiek gevoel bij hebt.
En natuurlijk heeft het te maken met het feit dat je nu als nieuwe eigenaar de vrijheid hebt zelf een naam te kiezen.

Wij hebben gezocht naar een naam waar we ons allemaal in konden vinden en zo een positief gevoel hebben bij de naam.

Dat Sanne Senna is geworden is wel grappig. Ik heb me zelf al een aantal malen vergist :hihi: Ook met het bekijken van de foto's van de eerste weken noem ik haar soms Sanne. Beide namen klinken vertrouwd.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ik denk dat ze naar beide namen ook wel zal luisteren als je je soms vergist. Het lijkt ook veel op elkaar. Senna is een goede naam hoor.

Groetjes
José en Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Het zal niet altijd leuk zijn als de namen niet aangehouden blijven ,
Als ik naar ons zelf kijk, ik wil graag een oude Hollandse naam voor deze pup.
Graag wil ik ook weten wat de namen betekenen.
Wat is eigenlijk de reden dat de puppen al een naam hebben, ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Toch verschillende rashonden gehad, soms moet het met een bepaalde letter beginnen maar altijd werd de naam van de nieuwe eigenaar gebruikt.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je moet tegenwoordig al heel snel de namen doorgeven aan de RvB.
Vroeger kon je rustig afwachten tot alle eigenaars al bekend waren.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Honden met een kennelnaam kregen ook vroeger vaak een naam van de fokker en werd de roepnaam eraan gekoppeld wat dan ook op de stamboom kwam. Dat kan nu vrijwel nooit meer omdat binnen 10 dagen de aangifte inclusief namen bij de RvB moet zijn. Als de chipper komt en de papieren voor de stamboom klaargemaakt worden dan worden de opgegeven namen aan een bepaalde pup gekoppeld. Ik weet dat vrijwel elke smouzenfokker dat enkele nestje wel zo belangrijk vindt dat ze de pups zelf een naam willen geven, vaak een naam met betekenis net zoals José deed. Ik ken ook mensen die de pups hebben genoemd naar de honden die ze ooit hadden.
Voor het TFP en de HSC is het sowieso handig als bij contact in ieder geval de officiële naam wordt vermeld, want zo staat de hond in de boeken
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

Dat koppelen van een naam aan iemand die je kent herken ik wel. Als juf zie je zo enorm veel namen langs komen, soms bij hele leuke kinderen en soms ook heel wat minder leuk. Maar er zijn inderdaad namen bij waar ik mijn hond niet graag mee zou moeten benoemen.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Dat was bij Abe-Moos ook. Zijn mensen vonden Moos erg leuk, maar hadden bij een andere leuke naam erover willen denken, maar ze kenden een vreselijke Abe....
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Doordat je al zo lang van te voren weet dat er ooit een smouzenpup bij je komt wonen heb je je meestal ook al in de naam verdiept.
Onze eerste smous heette Anouk - Tirza.
Eerste naam van de fokker, tweede naam hadden wij gegeven. Tirza is een Hebreeuwse naam en betekend "Zij is mijn vreugde'
Doordat ik vaak de naam afkortte werd het regelmatig Tirs. Zij luisterde daar wel naar, maar wat is Tirs nu voor een naam.
Bij de volgende hond wilde ik een naam hebben met twee lettergrepen, maar die ik ook af zou kunnen korten en toch leuk bleef.
Dat werd Lisa - Lies. Beide roepnamen gebruik ik door elkaar en het maakt Lies niet uit. Achteraf heb ik gemerkt dat Lisa veel voor komt als hondennaam, dus dat is soms niet makkelijk. In het flyballteam van Lisa zit nog een Lisa. Lisa groot en Lisa klein. :hihi: Noem haar daar ook vaak Lies. Maar dan kijkt de trainster weer op, want zij heet Liesbeth en wordt ook vaak Lies genoemd.
Heb Lisa haar pups namen met één lettergreep gegeven, lekker kort. De reuen hebben hun namen behouden, de teven niet.
En Wubke doet hetzelfde als ik, alleen verlengt zij de naam daar waar ik hem korter maak. Siem wordt vaak Simon genoemd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Vanmiddag zijn we bij Loetje- Joortje op bezoek geweest om de stamboom te brengen. Wat een feest was het om hem weer te zien. Er was nog duidelijke herkenning tussen Sammy en Loetje. En ook Lieveke natuurlijk. Ook ons herkende hij nog. Er werd uitbundig begroet en besnuffeld. He mennneke ben jij het echt? Mijn jongen wat ben je groot geworden. Laat mammy je eens goed bekijken. Loetje keek nog even of mammy niet nog wat te drinken had meegebracht voor hem onder haar buik. Hij ziet er goed uit, is ietsje groter dan Lieveke en ook wat zwaarder. Vorige week bij de DA woog hij 2,2 kg. Hij doet het ontzettend goed. Kan het goed vinden met Teuntje de smous en Radja de Mechelse herder. Hij heeft een gigantische grote tuin tot zijn beschkiking waar hij heerlijk kan ravotten. Eerst hebben ze een hele tijd met z'n allen gespeeld en daarna zijn Lieveke en Loetje nog een hele tijd doorgegaan. Lieveke staat haar vrouwtje ook wel hoor. Ze is beslist niet bang. Regelmatig lag Loetje onder op en dan weer Lieveke. In het begin probeerde Loetje wel op zijn zusje te klimmen. (Rijen dus) Later niet meer. Waarschijnlijk even laten zien dat hij daar de baas was? Sammy had een groot bot gevonden en heeft daar een tijdje op liggen knagen. Later had ze de konijnen achter de schutting bij de buren ontdekt en was daar niet meer weg te krijgen. Door een spleetje in de schutting kon je net een konijnenhok zien met daar in een grote hangoorkonijn. Natuurlijk hebben we van deze middag foto's gemaakt die we nog op de site zullen zetten. Tijdens het fotograferen voor de 10 weeks foto vielen de 2 kleintjes langzaam in slaap. Het was een leuke zondagmiddag. We hebben er van genoten.

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat heerlijk zo'n weerzien. :hug2:
Afbeelding

sammydesmous

Filmpje van Esther

http://www.youtube.com/watch?v=uk67zjOsA_4

Jos'e, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Leuk, wat kan die zich vermaken met een bezem zonder steel. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel spannend, zo'n ding! :hihi:
Afbeelding

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Ik moest even kijken waar ze mee aan het stoeien was :hihi: (dacht n konijn :oops: ) maar de bezem is ook spannend.
Met onze Jim konden we niet eens vegen want hij zag de bezem als een heel gevaarlijk dier wat vooral aangevallen moest worden :scratch:

Renate

Bericht door Renate »

Wat een prachtig, vermakelijk filmpje. Hier valt de bezem ook in de smaak bij Dinah.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is erg leuk!
Maar alle lol ten spijt, leer ik het toch direct af...gedol met bezems, stofzuigers, mop, e.d. ..liever niet.

yvonne

Bericht door yvonne »

Leuk, dat filmpje van Esther! Ze is duidelijk een maatje groter dan Senna.

Hier is de bezem ook favoriet (eigenlijk is alles wat beweegt te gek). Maar of het handig is.....?

Ik kan dus niet normaal vegen en stofzuigen en omdat ik al niet zo dol ben op die klusjes, wil ik dat eigenlijk altijd zo snel mogelijk doen.

We gaan maar een poging wagen het haar af te leren. Dat zal niet mee vallen.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het gaat hier wel redelijk snel Yvonne.
Eerst gewoon neerleggen of zetten.
Dan vlak erbij een spelletje doen oid.
Vervolgens aanzetten en het spelletje herhalen.
Dan pas vegen/zuigen.
Als het te dol is laat ik het geval vallen en loop er zelf gewoon demonstratief negerend langs, stap er over heen..enz.
Bloem vindt het al minder eng of spannend.

yvonne

Bericht door yvonne »

:thumbsup: Dat van het spelletje spelen ga ik maar eens proberen. Ze is totaal niet bang voor de stofzuiger. Als ik de stang er af haal, wil ze het liefst in de zuigende slang met haar snoet. Dus angst is er niet.

Ze heeft gewoon wat met alles wat beweegt. Ook een doekje ergens over heen halen is voor haar een spel, het doekje zelf is niet interessant. De stofzuiger is zelf ook niet interessant, alleen het bewegen over de vloer wel. Het geluid doet haar ook niets.

Het lijkt allemaal een beetje op het happen wat ze graag doet. Je broekspijp pakken als je loopt en in je voeten bijten. Stil staan en auw roepen, werkt wel vaak. Niet altijd en in je blote voeten is echt pijnlijk.

Misschien moet ik maar eens auw roepen als ze weer in de stofzuigervoet bijt :hihi:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Vorm van jachtdrift (??)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten