Doordat je al zo lang van te voren weet dat er ooit een smouzenpup bij je komt wonen heb je je meestal ook al in de naam verdiept.
Onze eerste smous heette Anouk - Tirza.
Eerste naam van de fokker, tweede naam hadden wij gegeven. Tirza is een Hebreeuwse naam en betekend "Zij is mijn vreugde'
Doordat ik vaak de naam afkortte werd het regelmatig Tirs. Zij luisterde daar wel naar, maar wat is Tirs nu voor een naam.
Bij de volgende hond wilde ik een naam hebben met twee lettergrepen, maar die ik ook af zou kunnen korten en toch leuk bleef.
Dat werd Lisa - Lies. Beide roepnamen gebruik ik door elkaar en het maakt Lies niet uit. Achteraf heb ik gemerkt dat Lisa veel voor komt als hondennaam, dus dat is soms niet makkelijk. In het flyballteam van Lisa zit nog een Lisa. Lisa groot en Lisa klein.

Noem haar daar ook vaak Lies. Maar dan kijkt de trainster weer op, want zij heet Liesbeth en wordt ook vaak Lies genoemd.
Heb Lisa haar pups namen met één lettergreep gegeven, lekker kort. De reuen hebben hun namen behouden, de teven niet.
En Wubke doet hetzelfde als ik, alleen verlengt zij de naam daar waar ik hem korter maak. Siem wordt vaak Simon genoemd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.