Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Mary

Re: Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)

Bericht door Mary »

Het hondje heeft een echte wond en narcose achter de rug.
Lees de uitleg van Maria nog maar eens, Roosje zal weinig last
hebben als ze fijn geneest. De beide dames zullen er meer tijd
voor nodig hebben. Onuitstaanbaar jammer, waarom nou juist
bij hen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

willemijn

Bericht door willemijn »

beetje geslapen vannacht en roosje is ze weer een beetje bij de mensen?
Nu alles maar weer naar de oude situatie brengen en haar lekker verwennen, :hug2:
spoedig herstel voor allemaal

Desi

Bericht door Desi »

Ariënne, hoe is het nu met jou en met Roosje?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Roosje gaat goed, was gisteren flink onder zeil. Heeft vanmorgen weer lekker gesmikkeld. We geven haar nog maar even pijnstilling voor de zekerheid, want de wond was aardig groot om Kleine Beer erdoor te moeten krijgen. Ik twijfelde nog over de naam omdat we dichtbij iemand kennen die zo genoemd wordt/werd. Maar dit lieve, mooie pupje mag deze lieve naam wel dragen.

DE DA belde nog even om te vragen hoe het gaat. Ze vertelde nog dat Kleine Beer voor de baarmoedermond lag en waarschijnlijk in z'n (dikke) eentje de bevalling niet op gang had gekregen. Hij had ook in het vruchtwater gepoept. Ze dacht niet dat het aan de placenta lag.

Het voelt verdrietig natuurlijk, vooral als je hoort dat kinderen, zoals Dana bijv., er verdrietig om zijn. Ik had er zo graag een feest van willen maken.
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Leuke naam kleine beer.

Ja net als bij het kleine nest van Desi, die konden er ook niet zelf uitkomen. Ik hoop dat de vereniging nu inziet dat bij verwachte kleine nesten er op tijd moet worden ingegrepen en niet langer geadviseerd wordt om langer te wachten en dat een keizersne af en toe wel noodzakelijk is.

Gelukkig heeft Roosje het gered.

Erna

Bericht door Erna »

Fijn dat het met Roosje weer wat beter gaat. Zij zal er inderdaad niets van mee krijgen denk ik. Zo is de natuur nu eenmaal.
Gaat het met jou een beetje Ariënne? Je had je zo verheugd op een nestje, en dan nu deze verdrietige afloop. Een lege nestkist, bah, wie had dat nou kunnen denken.
En het feit dat het fokken van een nestje er nu niet meer in zit moet extra hard aankomen. Eerst met Vera en nu met Roosje. :boeketje:

Jeanette voor jullie is de klap ook groot, je had zo uitgekeken naar een pupje van, toch ook een beetje "jullie" Roosje. :boeketje:
Ik wens jullie nogmaals sterkte, want dit zal wel een poosje nagalmen in jullie hoofd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dank je wel, Erna. Het zal zeker nog wel een tijdje vreemd zijn. Ik vind het ook zo jammer voor Lex en Jeanette, maar de Van Katoen-naam gaat vast nog eens echt gebruikt worden. Dat is een fijn idee.

Anja, Ine van de club heeft juist geadviseerd niet te lang te wachten. Ik heb het zelf niet goed ingeschat, wist zeker dat er meer pups waren. Kan het nog bijna niet geloven dat er maar eentje was.
Het is jammer dat de bevalling gewoon niet of nauwelijks merkbaar op gang kwam. Als dat duidelijker was geweest hadden we eerder ingegerepen.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

En ook Beppie is nog bij Ariënne geweest, waar ook helaas geen nestje van kon komen. :(:)
Zeer waarschijnlijk was ook maandag al te laat geweest Anja.
Ook dat had de DA niet kunnen weten.
Het is altijd beter om het inzetten van de bevalling af te wachten voor een keizersnede bij hondjes. Dat heeft met hormonen te maken. dat zit anders dan bij mensen.
Maria heeft het hier, een stukje naar boven, goed beschreven.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Het is en blijft een verdrietige geschiedenis waaruit maar weer blijkt hoe oneerlijk het leven soms kan zijn; zo veel keer pech uitgerekend bij jullie waar een nestje zo ontzettend welkom was. En wat een lieve naam: Kleine Beer. (Ik snap nu pas Jeanette's uitleg over de sterretjes aan de hemel :thumbsup: ) (Beer was bij mij destijds een favoriete naam voor onze toekomstige zoon; alleen dacht mijn man er toen anders over...)
Ik ben ervan overtuigd dat er ooit een ander beertje bij jullie zal rondhuppelen, maar daar ben je nu niet mee geholpen helaas...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Desi

Bericht door Desi »

De pups van Desi zijn op de 61e dag gehaald. Volgens Maria was dat zeer uitzonderlijk vroeg. Haar kleine nestje was op de 68e dag geboren. Ik denk dat zeer uitzonderlijk is. Bij een klein nest, kunnen de pups zich beter ontwikkelen als bij een groot nest in de buik. Ze hebben meer ruimte. Doordat ze zo hard groeien, kunnen ze niet goed zelf de uitgang vinden, zoals het nu ook weer is gebeurt. Helaas. De kist blijft nu leeg :(

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lief, toch, Martine...
Er komen vast weer betere tijden.

Jhulia, wat kan het toch wonderlijk lopen, hè! Ben blij dat de elf kleintjes en hun moeder het zo goed doen.
We zitten hier in het noorden van Drenthe, puppy-knuffelen zal er dus niet zo gauw van komen, maar dank je wel voor de uitnodiging.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Anja, bij Desi was de bevalling toch ook al begonnen? Er was een vruchtblaas te zien, toch. Dan moet je wel doorpakken. Ben ook blij voor jou dat dat goed gegaan is.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ze kunnen de uitgang wel vinden, want ze worden vooruit gestuwd in de baarmoederhoorn, maar de spanning op de hoorn en op de baarmoedermond zijn soms te gering, vanwege die slechts ene pup. Bovendien is er te weinig hormoon aanwezig om de bevalling goed in gang te zetten. De bevalling van Desi is niet te vergelijken met deze, omdat Desi, naar ik meen, al weeën had, dus de bevalling was wel in gang gezet.
In het geval van Roosje: In alle gevallen was het fout afgelopen. De 63e dag is Beertje al begonnen aan de grote reis, maar niemand heeft dit kunnen opmerken, door het uitblijven van signalen. Ook de D.A. niet.
Nog iets: Vanuit de club of het TFP wordt conscientieus en ieder geval apart bekijkend, geadviseerd en er wordt zeker niet lukraak geadviseerd maar te wachten! Zie ook stuk website.

Met Roosje komt alles goed. Laat het een kleine troost zijn, dat ze echt geen gemisgevoel heeft. Ze zal snel opknappen en weer de oude zijn. En zeker weten, dat Ariënne ooit kleine beertjes zal zien rondscharrelen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat een mooie naam zeg en nog steeds moet ik er aan denken het houd ons allemaal zo bezig en ja de ene bevalling is de andere niet en niet te vergelijken ook met elkaar en Maria legt het mooi uit.

Hopelijk knapt Roosje gauw op en voor Ariënne en Jeanette zal alles een plekje moeten krijgen maar dat komt wel goed :thumbsup:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is gewoon jammer allemaal.
Kijk wat een mooi gaaf hondje...
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Wat een bijzondere, aandoenlijke foto...

Inderdaad een flinke reu in een prachtige kleur!
Jullie hebben hem vast een heel mooi plekje gegeven...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

wubke

Bericht door wubke »

Helemaal af :dog:
Het heeft helaas niet zo mogen zijn.
Zo jammer dat Roosje niet de oermoeder van de Kennelnaam kan zijn, maar de natuur heeft anders beslist. Veel sterkte met z'n allen :bloemen:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

corrie

Bericht door corrie »

Wat een mooie foto van Kleine Beer.
Een mooie naam. Laat de Kleine Beer nou net de enige sterrenformatie zijn die ik kan vinden. ..
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

karin73

Bericht door karin73 »

Mooi kereltje, die Kleine Beer van Katoen...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wat een mooi mannetje, Kleine beer. Mooie naam en erg toepasselijk. Kleine Beer is een sterretje aan de hemel geworden waar hij zal waken over zijn moeder Roosje en alle smousjes. :hug2:

Het zal moeilijk voor jullie zijn om dit verlies, zoals ze altijd zeggen, een plekje te geven. Kleine Beer zal voor altijd in de smouzenwereld een naam hebben en een plaatsje innemen. Niet in ons midden maar voor altijd in ons hart. :duif:

Merk je nou echt dat Roosje er geen weet van heeft ?

Groetjes
Jos'e en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gesloten