Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Wolter

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Wolter »

Wat was het weer heerlijk knuffelen vandaag :friends:
We zijn weer op bezoek geweest bij stijnke en haar kids.

Wat een gastvrijheid en wat hebben we genoten!
Irene en haar man waren er ook, heel leuk om te merken dat ze het net zo leuk vinden als ons..

Irene, ik heb een waanzinnig mooie foto van neeltje gemaakt terwijl ze lekker lag te relaxen bij je man!

Het is zo leuk om te zien dat de pups ongelooflijk groeien in een week.
Alle oogjes waren open en dat ziet er zo eigenwijs uit!
Alledrie de reutjes vinden we leuk....Harm de gezellige knorrende dikkerd, Kobus' met z'n mooie zwarte snoetje.
Volgens maureen is Kobus' de kwebbel van de drie :grijns: en dan Stijn, die is zo mooi egaal van kleur en kijkt zo wijs uit z'n oogjes..

We zijn heel benieuwd welke puppy ons maatje gaat worden. :dog:

Trix

Bericht door Trix »

Gerie ik ben wel heel benieuwd naar de foto , wil je hem met ons delen .?

En fijn , leuk en te gek dat je zo vaak puppy mag snuiven . Nog 6 weekjes zeker , dan mag je pup mee? Je dochter kan zeker nog maar moeilijk wachten.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Heerlijk dat ze allemaal zo genoten van hun tuinavontuur. :yes2: Knap hoor om al buiten de kist te gaan plassen. :thumbsup: Dat worden vast supersmouzen.
:cheer:

JoséSammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Wolter

Bericht door Wolter »

Ik ga m'n best doen hem te plaatsen( ik ben nog niet zo handig hier op het forum :P )de foto staat in mijn foto album...

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker mooie foto! :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

Mooie foto's Wolter! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Barbara

Bericht door Barbara »

Jaloers!!!! We konden helaas gisterochtend niet.... Ik heb bijna de hele dag in een gymzaal gehangen. Eerst hadden Wouter, Eline en mijn man Martijn schermttaining en in de middag hadden de kids een schermtoernooi in Tilburg. Dus ook het mooie weer is aan ons neus voorbij gegaan. Maar super leuk Gery, Rosalyn, Irene en Frits dat jullie wel konden. Een bezoek is altijd al een feest!

Wat een heerlijke verhalen weer Maureen! De eerste tuinervaring! Ik kan het zo goed voor de geest halen! Die Madelief is dus zeker niet bang. Ik had meer actie van Harm verwacht. Maar ze zijn lekker de wereld aan het ontdekken.

Komend weekend gaan we de schade inhalen en heerlijk alle 8 pups en Stijnke en Baukje knuffelen! Kan nu al niet wachten!

Vrienden van ons gaan zich waarschijnlijk ook inschrijven voor een Smous! Onze enthousiaste verhalen heeft hen zeer nieuwsgierig gemaakt. Zij zoeken een lieve hond die goed met kinderen om kan gaan en net al te groot is. Zij hebben een autistische zoon waarvoor een hond natuurlijk ook heel spannend is. De vader wil lekker samen met de hond hardlopen. Dus dat wordt volgend jaar leuk als ook zij een pup hebben!

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag zijn ze ook weer heel even buiten geweest, maar lagen zo lekker te slapen, dat ik ze niet in de tuin gezet heb. Van tijd tot tijd keek er even eentje op, draaide met zijn of haar neus en sliep tevreden weer verder.
Ik had ze even daarvoor ook al allemaal onder handen gehad om nageltjes te knippen. Dat waren er dus wel 144! Een aardig klusje waar flink tegen geprotesteerd werd. Maar geen wonder dus dat ze moe waren.
Toen Stijnke thuis kwam vloog ze eerst de tuin door om te kijken waar haar pups geweest waren en volgde van daaruit het spoor naar de kist, leek het wel.
Ze waren allemaal weer binnen tot haar geruststelling. En na een slobber melk sliepen ze dwars door de verbouwing heen: het rennetje staat nu aan de kist, dus ze hebben ineens een stuk ruimte erbij.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan verkennen. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Maureen

Bericht door Maureen »

Haha, de eerste die erin dook was Stijn. Hop over het plankje naar beneden en op de kranten een plas doen. En hop weer naar boven alsof het dagelijks werk was.
Niet te geloven. Zal wel een toevalstreffer geweest zijn, maar wel een heel mooie.
Grietje wou wel achter hem aan, maar kwam niet zo makkelijk over het randje. Ze is een flinke maat kleiner..... Madelief heeft al even geprobeerd over het schuine plankje, maar dat was toch een beetje vreemd. Kobus stond te kijken, maar ging toch nog niet de ren in. Toen verscheen Stijnke in de kist en was alle aandacht natuurlijk op haar gericht. :grijns: HONGER!
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Ik zit weer helemaal te genieten van geweldige ontwikkelingen , en dan nageltjes knippen .....144 stuks :thumbsup:
Jolanda en Trix

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hahaha Maureen, ik vind t super leuk die verhalen. Ik zie het als een stripverhaaltje voor me :jeah: en jullie met die 144 nageltjes :lol: schaartje al bot?
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Barbara

Bericht door Barbara »

Wauw die Stijn!! Knap hoor! Er zullen nu snel meer volgen denk ik. En die nageltjes!! Pittig werkje! Ook ik geniet van je verhalen en foto's!

Maureen

Bericht door Maureen »

e kuilboer schreef:Hahaha Maureen, ik vind t super leuk die verhalen. Ik zie het als een stripverhaaltje voor me :jeah: en jullie met die 144 nageltjes :lol: schaartje al bot?
Nee hoor. Ik heb een tangetje gebruikt dat wel zwaarder werk aankan. Vooral omdat het een handig model is voor puppynageltjes.
Als ze groter zijn gebruik ik een ander knippertje speciaal voor hondennagels, maar dan past niet bij die kleine pootjes.
En ze wilden natuurlijk niet meewerken, dus het was best een aardig klusje met al die wriemelende pootjes. Daarna lagen ze allemaal voor pampus :hihi:

En Stijn herhaalde zijn actie vanavond nog een keer. Redde het alleen niet helemaal het plankje af en deed het dus maar keurig op het plankje. Effe door naar beneden, omdraaien en regelrecht naar boven. Wat een exemplaar :)
Kobus ging even later ook heel dapper de plank af, plas doen en weer naar boven.
Een dubbele prestatie, want hij is een flinke maat kleiner en moet er dus heel wat meer voor doen.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanavond hebben ze ook voor het eerst pap gekregen.
Nu nog gewoon bambixrijstepap met een drupje siroop. De puppymelk wordt volgens de leverancier bij één verkooppunt in de buurt verkocht en die zijn nog steeds gesloten na een brand bij de buren waarbij asbest vrij was gekomen. Dat is al maanden geleden, maar het duurt eindeloos voor alle winkeliers weer terug kunnen in hun panden.
Maar terug naar de pap:
Iedereen proefde zonder aarzelen ervan en Harm vrat bijna een vinger mee, zo lekker vond hij het. Alleen Madelief hield het snel voor gezien, maar misschien had zij net de laatste ronde bij Stijnke beter gegeten dan de rest.
Het betekent wel, dat wie nu pups komt kijken, ook wordt ingezet als hulptroep bij het bijvoeden. Wees gewaarschuwd :grijns: . Gelukkig hebben ze nog geen tandjes.
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Ja leuk!! Hebben we als we komen knuffelen ook nog een taak! Leuk! Wat knap van Stijn en Kobus! Grappig dat Harm nu niet haantje de voortste is alleen in eten! :hihi: wat knap dat de andere mannen buiten het "nest" een plassen! knap hoor! Wat gaat het toch snel allemaal! Ze zijn al weer 3 weken oud!

Barbara

Bericht door Barbara »

Ja leuk!! Hebben we als we komen knuffelen ook nog een taak! Leuk! Wat knap van Stijn en Kobus! Grappig dat Harm nu niet haantje de voortste is alleen in eten! :hihi: wat knap dat de andere mannen buiten het "nest" een plassen! knap hoor! Wat gaat het toch snel allemaal! Ze zijn al weer 3 weken oud!

Trix

Bericht door Trix »

Lekkere smulpaapjes. ;)
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Nou dat klinkt allemaal :thumbsup: mooie foto's op de clubsite! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De eerste hapjes én stapjes naar volwassenheid.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

De papronde van vanmiddag was minder succesvol.
Madelief hield vol dat ze het niet geweldig vindt en ook Maartje liet haar beurt grotendeels voorbij gaan.
Harm, Grietje, Kobus en Neeltje lieten het zich wel smaken en Stijn en Jasmijn aten wat minder, maar wel met smaak.
Voor de geitenpuppymelk moeten we maar eens even rondbellen in de buurt.....misschien in den Dolder, daar zit een grote dierenspeciaalzaak.
Alle pups hadden vanmiddag trouwens dezelfde tic: "Ik wil niet eten, ik moet eerst plassen!" Na drie keer dat verhaal heb ik ze gewoon maar meteen gewekt en laten plassen en daarna pap aangeboden. Dat scheelde een hoop gedraai.
Maureen

Gesloten