En....? Lag de bak nog een beetje?Erna schreef: Ik heb al tegen Pim gezegd dat als hij gaat huilen, ik dan bij hem in de bak ga slapen. De bak is groot genoeg.
Groetjes, Erna.
De pups van Lisa en Dop
Erna,
Sterkte vandaag met het uitvliegen van de laatste pup!
Ik vind dat je een prachtig nest hebt grootgebracht; je hebt veel met ze ondernomen om ze een zo goed mogelijke start mee te geven.
Gelukkig kun je er een paar blijven volgen via dit forum.
Het zal wel weer even wennen zijn, maar: geniet van je welverdiende rust!
groet, Martine
Sterkte vandaag met het uitvliegen van de laatste pup!
Ik vind dat je een prachtig nest hebt grootgebracht; je hebt veel met ze ondernomen om ze een zo goed mogelijke start mee te geven.
Gelukkig kun je er een paar blijven volgen via dit forum.
Het zal wel weer even wennen zijn, maar: geniet van je welverdiende rust!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
julie
Ik ben het helemaal met je eens martine. Erna je hebt geweldige pups afgeleverd. Met zoveel overtuiging en liefde heb jij dit nestje groot gebracht. En dat kun je ook merken aan de pups. Roef is eigenlijk nergens bang voor. En als hij even iets eng vindt, dan duurt dat maar eventjes. Die basis heb jij hem gegeven dat weet ik zeker en niet alleen Roef, maar ook zijn broertje en zusjes.
Sterkte vandaag en geniet straks van je vrijheid. Het zal wel stil en onwennig zijn.
Roef eet als een dijkwerker. Hij begint nu echt zijn bak in een keer leeg te eten. En hij heeft ook grotere honger. Het vlees vindt hij nog steeds het lekkerst. Hap slik schrok en het is weg.
Hij weegt inmiddels 2700 gram.
Als hij je uitdaagt dan begint hij nu ook te blaffen en maakt daarbij gekke sprongetjes. Vannacht ga ik voor het eerst boven slapen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Hij is nu eigenlijk de hele nacht gewoon stil en accepteert dat de bench dicht is. Ook overdag is dit geen probleem.
Hij redt het nu ongeveer 6 uur achter elkaar. Dus vanavond om 12 uur laatst uitlaat beurt en dan s'morgens om 6 uur weer. Kliein rondje om te plassen en te poepen en dan gaat hij meteen zijn bench weer in en ik mijn bed. Om 8 uur is hij dan weer aan de beurt.
Ik ga dan proberen om elke week een kwartiertje later op te staan. zodat we uiteindelijk er s'nachts niet meer uit hoeven...
Gister is Roef op verjaardag geweest en dat vond meneer reuze leuk.. zoveel aandacht.. iedereen vond hem leuk en wilde hem wel even op schoot. Ik had wel zijn kleedje mee, maar op schoot slapen is toch wel helemaal het einde..dus we hadden geen kind aan hem.
En gelukkig had het geen invloed op zijn nachtrust.. daar was ik even bang voor...en meer voor mezelf dan voor hem
Goed ik ga nu nog even verder met het hoognodige nakijkwerk en dan ga ik vanavond echt proberen om die foto's van Roef op het forum te plaatsen.
En Wubke gefeliciteerd en succes met Siem. Geniet van hem..doen wij ook met volle teugen van Roef.. Is de reis een beetje voorspoedig gegaan?
Ik lees het wel.
Groetjes Julie
Sterkte vandaag en geniet straks van je vrijheid. Het zal wel stil en onwennig zijn.
Roef eet als een dijkwerker. Hij begint nu echt zijn bak in een keer leeg te eten. En hij heeft ook grotere honger. Het vlees vindt hij nog steeds het lekkerst. Hap slik schrok en het is weg.
Hij weegt inmiddels 2700 gram.
Als hij je uitdaagt dan begint hij nu ook te blaffen en maakt daarbij gekke sprongetjes. Vannacht ga ik voor het eerst boven slapen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Hij is nu eigenlijk de hele nacht gewoon stil en accepteert dat de bench dicht is. Ook overdag is dit geen probleem.
Hij redt het nu ongeveer 6 uur achter elkaar. Dus vanavond om 12 uur laatst uitlaat beurt en dan s'morgens om 6 uur weer. Kliein rondje om te plassen en te poepen en dan gaat hij meteen zijn bench weer in en ik mijn bed. Om 8 uur is hij dan weer aan de beurt.
Ik ga dan proberen om elke week een kwartiertje later op te staan. zodat we uiteindelijk er s'nachts niet meer uit hoeven...
Gister is Roef op verjaardag geweest en dat vond meneer reuze leuk.. zoveel aandacht.. iedereen vond hem leuk en wilde hem wel even op schoot. Ik had wel zijn kleedje mee, maar op schoot slapen is toch wel helemaal het einde..dus we hadden geen kind aan hem.
En gelukkig had het geen invloed op zijn nachtrust.. daar was ik even bang voor...en meer voor mezelf dan voor hem
Goed ik ga nu nog even verder met het hoognodige nakijkwerk en dan ga ik vanavond echt proberen om die foto's van Roef op het forum te plaatsen.
En Wubke gefeliciteerd en succes met Siem. Geniet van hem..doen wij ook met volle teugen van Roef.. Is de reis een beetje voorspoedig gegaan?
Ik lees het wel.
Groetjes Julie
Siem zal inmiddels wel thuis zijn aangekomen, ben benieuwd hoe hij het onderweg heeft gedaan. Hoop dat hij in slaap is gevallen, want hij wilde net een tukkie op mijn schoot gaan doen vlak voor Wubke en Ton zouden vertrekken met Siem.
Blijkt toch dat een pup in gewicht een terugslag krijgt bij grote veranderingen zoals verhuizen.
Op de dag dat Roef bij ons weg ging woog hij 2447 gram en Siem 2449 gram.
Nu weegt Roef 2700 gram en Siem vanochtend 2839 gram. Hoop dat Mous niet te veel zal afvallen, zij at niet zo goed.
Julie leuk dat Roef mee is geweest naar een verjaardag, die smousjes verkopen zich wel hé! Vandaag mag Mous ook meteen al mee naar een verjaardagsfeestje, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb een mail gehad met foto's over Pien-Elza. Zij doet het heel erg goed en is al grote maatjes met Franka. Ze is buiten tijdens het uitlaten in een sloot gekukeld, er uit gehaald door Gerda, afgespoeld onder de kraan. Maakte geen indruk op haar. Gerda schrijft dat het een heel pienter hondje is, het hele gezin is dolblij met haar.
En nu is het stil en leeg bij ons
Gisteren had Siem niet zoveel tijd om Mous te missen, Bart en Tom hebben met Lisa en Siem gespeeld en later kregen we ook nog visite wat hem de nodige afleiding bezorgde.
Hij was vanaf het vertrek van Mous niet meer in de bak geweest, maar vannacht vond hij het er in zijn eentje toch niet zo leuk. Eerst Pim naar beneden om hem te kalmeren. Hij viel weer in slaap. Uurtje later weer huilen, loeien, brullen, maakt niet uit hoe ik het noem. Hij produceerde in ieder geval heel veel geluid. Ik ben bij hem in de bak gaan liggen, niets tegen hem gezegd. Hij wist van gekkigheid niet waar hij me het eerste zou bijten, zo blij was hij. Heb wel ondertussen mijn oren en neus beschermd, staat zo slordig als er allemaal gaatjes en krassen in en op zitten. Siem werd snel rustiger en is weer in slaap gevallen. Ik heb hooguit een half uur in de bak gelegen. Ben toen weer naar bed gegaan, we hoorden Siem pas nadat we zelf al waren opgestaan, hij is dus van ons wakker geworden.
We zijn vanmiddag eerst met Lisa naar het bos geweest, daarna heeft Pim de bak opgeruimd. Lisa hebben we tijdens het weghalen van de bak niet in de kamer gelaten. Ze slaapt nu onder mijn bureau, ze heeft nog niet gezien dat de bak weg is.
Vanochtend hebben Lisa en Siem nog veel met elkaar gespeeld.
Groetjes, Erna.
Blijkt toch dat een pup in gewicht een terugslag krijgt bij grote veranderingen zoals verhuizen.
Op de dag dat Roef bij ons weg ging woog hij 2447 gram en Siem 2449 gram.
Nu weegt Roef 2700 gram en Siem vanochtend 2839 gram. Hoop dat Mous niet te veel zal afvallen, zij at niet zo goed.
Julie leuk dat Roef mee is geweest naar een verjaardag, die smousjes verkopen zich wel hé! Vandaag mag Mous ook meteen al mee naar een verjaardagsfeestje, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb een mail gehad met foto's over Pien-Elza. Zij doet het heel erg goed en is al grote maatjes met Franka. Ze is buiten tijdens het uitlaten in een sloot gekukeld, er uit gehaald door Gerda, afgespoeld onder de kraan. Maakte geen indruk op haar. Gerda schrijft dat het een heel pienter hondje is, het hele gezin is dolblij met haar.
En nu is het stil en leeg bij ons
Gisteren had Siem niet zoveel tijd om Mous te missen, Bart en Tom hebben met Lisa en Siem gespeeld en later kregen we ook nog visite wat hem de nodige afleiding bezorgde.
Hij was vanaf het vertrek van Mous niet meer in de bak geweest, maar vannacht vond hij het er in zijn eentje toch niet zo leuk. Eerst Pim naar beneden om hem te kalmeren. Hij viel weer in slaap. Uurtje later weer huilen, loeien, brullen, maakt niet uit hoe ik het noem. Hij produceerde in ieder geval heel veel geluid. Ik ben bij hem in de bak gaan liggen, niets tegen hem gezegd. Hij wist van gekkigheid niet waar hij me het eerste zou bijten, zo blij was hij. Heb wel ondertussen mijn oren en neus beschermd, staat zo slordig als er allemaal gaatjes en krassen in en op zitten. Siem werd snel rustiger en is weer in slaap gevallen. Ik heb hooguit een half uur in de bak gelegen. Ben toen weer naar bed gegaan, we hoorden Siem pas nadat we zelf al waren opgestaan, hij is dus van ons wakker geworden.
We zijn vanmiddag eerst met Lisa naar het bos geweest, daarna heeft Pim de bak opgeruimd. Lisa hebben we tijdens het weghalen van de bak niet in de kamer gelaten. Ze slaapt nu onder mijn bureau, ze heeft nog niet gezien dat de bak weg is.
Vanochtend hebben Lisa en Siem nog veel met elkaar gespeeld.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tja Erna, er hoort er bij, maar toch wel
.
Hoop, dat Lisa het makkelijk accepteert, want dat schijnt bij elke hond anders te zijn, en ik geloof dat Corrie me wel eens heeft verteld, dat het met Hieke niet meeviel.
Ben wel heel benieuwd naar de bevindingen van Wubke, dus maar afwachten wanneer ze een klein beetje tijd kan vinden...
Hoop, dat Lisa het makkelijk accepteert, want dat schijnt bij elke hond anders te zijn, en ik geloof dat Corrie me wel eens heeft verteld, dat het met Hieke niet meeviel.
Ben wel heel benieuwd naar de bevindingen van Wubke, dus maar afwachten wanneer ze een klein beetje tijd kan vinden...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Tjonge Erna.....nu is het toch eindelijk zover.
Leeg hè. Maar ook...wat een ruimte weer
Wel lekker toch, nog even bij een pupje slapen.
Vannacht heeft de kleine man zijn nieuwe maatje in de buurt.
Jullie zullen allemaal wel moe (maar voldaan) zijn.
Veel knuffels voor Lisa. Ik hoop dat ze er niets van merkt.
Gelukkig voedde ze nauwelijks meer.
Leeg hè. Maar ook...wat een ruimte weer
Wel lekker toch, nog even bij een pupje slapen.
Vannacht heeft de kleine man zijn nieuwe maatje in de buurt.
Jullie zullen allemaal wel moe (maar voldaan) zijn.
Veel knuffels voor Lisa. Ik hoop dat ze er niets van merkt.
Gelukkig voedde ze nauwelijks meer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat zal vast wel, maar veel zal daarin toch wel komen door de fokker.loes schreef:Tja Erna, er hoort er bij, maar toch wel.
Hoop, dat Lisa het makkelijk accepteert, want dat schijnt bij elke hond anders te zijn, ...
Een beetje effect van in de spiegel kijken
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Goh zeg - dit hoofdstuk is afgesloten....
Sterkte Erna!
Geweldig gedaan!
Een dikke knuffel voor Lisa! Ik hoop dat ze de pups niet zal missen en straks weer vrolijk met jullie samen op pad kan gaan.

Sterkte Erna!
Een dikke knuffel voor Lisa! Ik hoop dat ze de pups niet zal missen en straks weer vrolijk met jullie samen op pad kan gaan.
Laatst gewijzigd door Ariënne op 27 jan 2008, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ja het was leuk zo'n nest in verhaal en foto's/filmpjes te volgen. En uiteraard zeer leerzaam.
Charlotte deed dat ook en ik denk, dat alle fokkers er veel aan hebben.
Jammer, dat Dop niet even langs is geweest. Ik vind het juist zo leuk als de reu-eigenaar ook enthousiast is. Ik denk, dat Binky's baasjes wel 3x zijn geweest, eerst zonder en later met Binky.
Zeker omdat jullie het allebei met de combinatie zagen zitten, dus niet alleen maar een verplicht nummertje.
Charlotte deed dat ook en ik denk, dat alle fokkers er veel aan hebben.
Jammer, dat Dop niet even langs is geweest. Ik vind het juist zo leuk als de reu-eigenaar ook enthousiast is. Ik denk, dat Binky's baasjes wel 3x zijn geweest, eerst zonder en later met Binky.
Zeker omdat jullie het allebei met de combinatie zagen zitten, dus niet alleen maar een verplicht nummertje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
julie
Jeetje toch wel een gek idee dat alle pups nu allemal bij hun baasje zijn. En gelukkig hebben ze allemaal een huisje gevonden waar ze heel welkom zijn.
Ik heb niet het idee dat Roef is afgevallen, in tegendeel, hiji is behoorlijk gegroeid. Ik hou het ook goed in de gaten of hij niet te mager wordt en hij eet echt als een dokwerker. Maar ik heb al meer gehoord dat onze weegschaal erg positief is...
en dat vind ik niet zo erg hoor
Ben ook benieuwd hoe het nu gaat met die kleine Siem en hoe het tijdens die lange reis is gegaan?
Erna en Pim sterkte met de stilte en jullie verdienen echt een grote bos
voor alle goede zorgen!
Vannacht lekker slapen. Hoop dat Lisa nu niet verdrietig is.
Groetjes Julie
Ik heb niet het idee dat Roef is afgevallen, in tegendeel, hiji is behoorlijk gegroeid. Ik hou het ook goed in de gaten of hij niet te mager wordt en hij eet echt als een dokwerker. Maar ik heb al meer gehoord dat onze weegschaal erg positief is...
Ben ook benieuwd hoe het nu gaat met die kleine Siem en hoe het tijdens die lange reis is gegaan?
Erna en Pim sterkte met de stilte en jullie verdienen echt een grote bos
Vannacht lekker slapen. Hoop dat Lisa nu niet verdrietig is.
Groetjes Julie
Nou, daar istie dan Siem.......aangekomen in Grubbenvorst.
De reis ging goed. Ik was voorbereid dat hij weleens spuugt in de auto. In het begin was hij ook aan het hijgen en gapen, alsof hij misselijk was. Maar toen we eenmaal op de snelweg zaten ontspande hij en ging liggen slapen op mijn schoot.
Jules was helemaal door het dolle heen. Allemaal spannende luchten en zo,n leuke pup. Siem was een beetje overdonderd, maar toen het wat rustiger werd zocht hij Jules wel de hele tijd op.
Hij heeft al een dutje gedaan in de bench. Eerst onder protest, maar later wel een klein tukje gedaan. Ik lees hier dat ik goed gehandeld heb door hem gewoon even te laten piepen, tot hij stil werd....
Eten wilde hij nog niet, maar ik denk dat het nog te spannend is allemaal.....
Morgen meer......
De reis ging goed. Ik was voorbereid dat hij weleens spuugt in de auto. In het begin was hij ook aan het hijgen en gapen, alsof hij misselijk was. Maar toen we eenmaal op de snelweg zaten ontspande hij en ging liggen slapen op mijn schoot.
Jules was helemaal door het dolle heen. Allemaal spannende luchten en zo,n leuke pup. Siem was een beetje overdonderd, maar toen het wat rustiger werd zocht hij Jules wel de hele tijd op.
Hij heeft al een dutje gedaan in de bench. Eerst onder protest, maar later wel een klein tukje gedaan. Ik lees hier dat ik goed gehandeld heb door hem gewoon even te laten piepen, tot hij stil werd....
Morgen meer......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Hoi Erna,
Ik wil even m'n bewondering voor je uitspreken over hoe je je hebt ingezet met het grootbrengen en verzorging van het nest..
Voor alle info op het forum, je hebt een hele waardevolle beleving van de eerste weken verzorgd voor de nieuwe eigenaren denk ik
Een hele dikke knuffel voor Lisa en voor
álle nieuwe eigenaren van de pups op het forum
[IMG:123:74]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... bcf3f8.jpg[/img]
én [IMG:142:140]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... 9cfed3.jpg[/img]
voor jou !
Ik wil even m'n bewondering voor je uitspreken over hoe je je hebt ingezet met het grootbrengen en verzorging van het nest..
Een hele dikke knuffel voor Lisa en voor
álle nieuwe eigenaren van de pups op het forum
[IMG:123:74]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... bcf3f8.jpg[/img]
én [IMG:142:140]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... 9cfed3.jpg[/img]
voor jou !

Ja, afgesloten, maar nog lang niet uit mijn hoofd. Ariënne het album is weer vol en ik heb nog niet alle foto's geplaatst
kan je nog één keer extra ruimte geven?
Ik heb de indruk dat het met Lisa wel meevalt, ze heeft zeer uitbundig in het bos lopen rennen. Ik heb haar niet naar de pups zien zoeken daarna. Ze heeft een lekkere kluif gekregen en is daar lang mee bezig geweest. Nu ligt ze aan mijn voeten te slapen. Ik weet van Corrie dat Hieke erg veel last heeft gehad van het vertrek van de pups, en dat terwijl Jutte mocht blijven. In mijn hart was ik daar ook bang voor, zou ik zo zielig vinden. Maar op dit moment valt het dus alles mee, morgen en de dagen daarna afwachten.
En een ruimte dat we hebben, dat wel. Maar ik moet er ook bij vertellen dat de bak ons niet in de weg heeft gestaan. We hebben de mooie tekening van Gerda ingelijst, en Pim heeft hem vanmiddag in de gang opgehangen.
Ik heb met heel veel plezier het forum met mijn verhalen en foto's op de hoogte gehouden vanaf het allereerste begin, van ver voor de loopsheid waarin Lisa door Dop is gedekt.
Moet nog vertellen dat Jet, de "moeder" van Dop wel twee keer is geweest hoor. Alleen Dop zelf heb ik hier jammer genoeg niet gezien. Misschien een samenloop van omstandigheden, zij hebben al een paar weken hun pup in huis. Te druk? Daarvoor zijn ze een paar weken op vakantie geweest. Ik heb hen ook regelmatig met foto's en filmpjes bestookt.
We hebben er veel tijd en energie ingestoken, en zijn blij dat het van die leuke vrije pups zijn geworden.
Ik heb jullie reacties altijd zeer op prijs gesteld.
bedankt.
Groetjes, Erna.
Ik heb de indruk dat het met Lisa wel meevalt, ze heeft zeer uitbundig in het bos lopen rennen. Ik heb haar niet naar de pups zien zoeken daarna. Ze heeft een lekkere kluif gekregen en is daar lang mee bezig geweest. Nu ligt ze aan mijn voeten te slapen. Ik weet van Corrie dat Hieke erg veel last heeft gehad van het vertrek van de pups, en dat terwijl Jutte mocht blijven. In mijn hart was ik daar ook bang voor, zou ik zo zielig vinden. Maar op dit moment valt het dus alles mee, morgen en de dagen daarna afwachten.
En een ruimte dat we hebben, dat wel. Maar ik moet er ook bij vertellen dat de bak ons niet in de weg heeft gestaan. We hebben de mooie tekening van Gerda ingelijst, en Pim heeft hem vanmiddag in de gang opgehangen.
Ik heb met heel veel plezier het forum met mijn verhalen en foto's op de hoogte gehouden vanaf het allereerste begin, van ver voor de loopsheid waarin Lisa door Dop is gedekt.
Moet nog vertellen dat Jet, de "moeder" van Dop wel twee keer is geweest hoor. Alleen Dop zelf heb ik hier jammer genoeg niet gezien. Misschien een samenloop van omstandigheden, zij hebben al een paar weken hun pup in huis. Te druk? Daarvoor zijn ze een paar weken op vakantie geweest. Ik heb hen ook regelmatig met foto's en filmpjes bestookt.
We hebben er veel tijd en energie ingestoken, en zijn blij dat het van die leuke vrije pups zijn geworden.
Ik heb jullie reacties altijd zeer op prijs gesteld.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Succes en veel plezier...wubke schreef:Nou, daar istie dan Siem.......aangekomen in Grubbenvorst.
Morgen meer......
het avontuur gaat beginnen

De baasjes van Guusjes " man" woonden in Horst, is niet zover van Reuver vandaan, en zijn diverse keren op bezoek geweest. Zowel mét en zonder Boris. Conny en Sjaak waren heel betrokken en noemden Guusje hun "schoondochter" . Wij zijn zelfs een keertje met het hele span in Horst op bezoek geweest. Conny, Sjaak,hun twee puber zonen én Boris vonden het helemaal geweldig. Zelfs opa en oma werden gebeld, ze moesten direkt in de auto springen en komen kijken. Ook dat was zó de moeite waard!!loes schreef: Jammer, dat Dop niet even langs is geweest. Ik vind het juist zo leuk als de reu-eigenaar ook enthousiast is. Ik denk, dat Binky's baasjes wel 3x zijn geweest, eerst zonder en later met Binky.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Heerlijk Wubke dat de reis naar zijn nieuwe huisvlotjes is verlopen. Lekker op schoot is er al heel wat gewonnen.
Ook jij en je gezin natuurlijk, heel veel opvoed en knuffel plezier.
Ook jij en je gezin natuurlijk, heel veel opvoed en knuffel plezier.
Charlotte