Roef en Kes

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
julie

Re: Roef en Kes

Bericht door julie »

:wave: :wave: :wave: Kes is maandag loops geworden, as maandag laat Ans een progesteron test doen en dan maar hopen dat de dekking niet precies in het weekend valt. Wij varen dan de boot over van Friesland naar Enkhuizen ivm een reunie de week daarna. Wel afgesproken dat Kes eventueel dan naar de plaats komt waar de boot dan ligt. Volgens Fredie is dat geen probleem.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten als Roef gaat dekken. Of een goede site waarop ik kan kijken.? Als dit lukt dan is Roef geen onschuldige puber meer :innocent:
Ik lees het wel.

Groetjes Julie

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Als ze echt bijna gekoppeld zijn, kun je ze voorzichtig vasthouden. Zeker als Kes een beetje weg wil lopen.
Het tweede reutje van Ayla was was klein. Toen hij van haar afdraaide en ze kontje kontje stonden, heb ik mijn voeten onder zijn pootjes geschoven, zodat hij steun had.

Spannend...en leuk als het zou lukken !!!! :jeah2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Het draaien in geen geval forceren. Ook Bobbie is kleiner dan Fija en het lukte hem in 1e instantie niet zijn poot over haar rug te krijgen, dus heeft hij 20 minuten over haar heen gehangen met zijn voetjes op haar tenen en pas tegen het eind draaide hij zodat ze ook nog een minuut of 5 kont-aan-kont stonden
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Spannend!!
Dat zouden dan wel eens :sortof: Schipperkes kunnen gaan worden. ;)
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Tja en die arme Kes en Roef...zij weten niet dat wij bezig zijn ze uit te huwelijken... ;)

Groetjes Julie

Martine

Bericht door Martine »

Daar ik niks arms aan hoor; Bobbie heeft er destijds van genoten! ;) :fluit:
Bobbie was ook een stuk kleiner dan Fieke; hij stond op de puntjes van zijn nagels, maar het is hem wel gelukt... en de dag daarna weer...
Ik hoop dat het lukt!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zorgen dat ze niet in het water vallen.
En inderdaad niet forceren. Guusjes eerste lover heeft ook een behoorlijke tijd over haar rug gehangen, omdat zijn poot niet goed zat. Later hebben we heel voorzichtig een beetje geholpen waarna ze kont aan kont het af konden maken.
Die Boris was een stuk groter en best wel zwaar, dus kont aan kont stond een stuk relaxter.
Ben echt benieuwd of het gaat lukken allemaal. Succes.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

andrea21

Bericht door andrea21 »

Spannend hoor Juli hopen dat het in 1 keer lukt en dat het door gaat ook we zullen duimen. :thumbsup:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

julie

Bericht door julie »

Tja het is nu duimen dat het allemaal gaat lukken.. en dat ze niet in het water vallen...das nog erger dan een emmer koud water... :hihi:
Kes is wel wat steviger dan Roef, maar niet groter..dus wat dat betreft moet het wel lukken. Hij is op het moment ook al hevig verliefd op een paar honden bij ons in de buurt. Hij komt elke klappertandend weer bij me.. en "dekt" liefst elke hond..en nu mag ie eindelijk... :cheer:

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk Julie dat het er nu van gaat komen. Ik denk niet dat Kes in het weekend zal worden gedekt door Roef, dat is te vroeg. Lisa is de 12de dag gedekt door Dop, misschien een richtlijn, maar kan natuurlijk per hond verschillen.
Misschien heb je er wat aan wat mijn ervaringen zijn geweest bij de dekking. Dat kan je terug lezen bij Lisa en Dop op blz. 5.
Wij hebben er niets aan hoeven doen toen ze gekoppeld stonden, Dop deed zelf zijn poot over Lisa's rug heen. Ben wel bij Lisa blijven staan zodat ze niet zou gaan lopen, want als een teefje dat doet is dat erg pijnlijk voor de reu.
AA 30-09-07 Lisa door Dop gedekt 000001.JPG
AA 30-09-07 Lisa door Dop gedekt 000091.JPG
Voor diegene die het nog niet weten, dit zijn Lisa en Dop. De moeder en vader van Roef en Siem.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Hoi Erna,
Ja leuk hè :jeah2: Heeft Dop zich ook zelf omgedraaid, zodat ze keurig kontje kontje stonden? ik hoor dat je ze daar nog wel eens bij moet helpen omdat het anders heel pijnlijk is voor het teefje. Ik ga zo ook nog even terug naar jouw dekervaringen. Dat zal zeker helpen.
Leuk om die foto's weer te zien.

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Dop heeft zichzelf omgedraaid, ging heel makkelijk.
Ben daarna wel bij Lisa d'r koppie gaan zitten zodat ze niet de neiging zou hebben om te gaan lopen. :paar:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, dat deed ik ook. Ayla's koppie vasthouden en aaien en mijn voeten onder die van de bruidegom :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

julie

Bericht door julie »

Als Roef dus op zijn vader en zijn moeder lijkt...dan komt alles goed :thumbsup:
Ben benieuwd wanneer Kes nu dekrijp is. En ik ga maar op jouw ervaring af Erna...het wordt gewoon na het weekend. Dat zou wel zo makkelijk zijn.

Groetjes Julie

andrea21

Bericht door andrea21 »

Juli weet je al meer over Kes en of er een dekking gaat plaats vinden en wanneer?
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

julie

Bericht door julie »

Nee ik weet nog niks, ook nog geen mailtje van haar gehad. Ze zou vandaag zo'n progesteron test laten doen. Misschien weet ik morgen meer, maar dat wordt dan voor mij aan het eind van de dag, heb nl morgen een begrafenis.
Maar zodra ik wat weet, dan meld ik het hoor. Ik vind het zelf ook heel spannend en hoop echt dat het doorgaat en lukt natuurlijk. :thumbsup:

Groetjes Julie

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ik kan me voorstellen dat het spannend is Juli hoe en wat en sterkte morgen bij de begrafenis :boeketje:
Groetjes, Andrea

Erna

Bericht door Erna »

Julie sterkte morgen.

We zijn met zijn allen heel erg benieuwd, Roef en Kes, maar er wat moois van.
Donderdag of vrijdag denk ik. Hoop tenminste dat het niet het weekend gaat worden. Zal duimen. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Alma

Bericht door Alma »

sterkte bij de begrafenis!

Alma

julie

Bericht door julie »

Dat hoop ik ook Erna, zou goed uitkomen. :) Dank je wel Alma.

Groetjes Julie

Gesloten