Lisa x Dop
Het was vandaag de 11de dag.
Ik ben vergeten te vertellen dat Dop inmiddels dekervaring heeft. Hij heeft twee weken geleden een ander teefje gedekt, dat lukte ook pas bij de tweede poging. Vind het wel fijn dat hij het al een keer gedaan heeft, is er tenminste één met ervaring.
Groetjes, Erna.
Ik ben vergeten te vertellen dat Dop inmiddels dekervaring heeft. Hij heeft twee weken geleden een ander teefje gedekt, dat lukte ook pas bij de tweede poging. Vind het wel fijn dat hij het al een keer gedaan heeft, is er tenminste één met ervaring.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, het kan een heel gedoe zijn.
Ayla liet zich heel goed dekken. Al heeft haar eerste kereltje het wel uit het zicht gedaan. Die was wat verlegen. We hoefden ze alleen vast te houden als ze gekoppeld waren. Even helpen met pootje draaien. Het duurde zo'n 10 minuten. De tweede, geen punt.
Sams eerste dekking ging snel en goed. Maar helaas geen puppies. Zijn tweede was ook redelijk probleemloos, Daarna hebben we een teefje op bezoek gehad (uit Brabant en wij op Texel!!) Ze liep telkens weg. We hebben haar toen ook vastgehouden, maar vonden dat toch te gestresst worden en hebben het erbij gelaten. Misschien niet de goede dag. Toen nogmaals met zijn eerste vriendin, twee puppies ditmaal. De laatste dame heeft Sam eventjes op de keukenmat 'onmoet' en zij piepte wel. Vond ik heel sneu, want dat had ik dus nog niet meegemaakt. Leuk nest, dat wel.
Helpen met staan deden we dus wel, maar echt geforceerd vasthouden, dat hebben we niet gedaan. Rustig een beetje helpen en zo ook wat geruststellen, dat lijkt me prima.
Heel veel succes, het is vast haar dag nog niet. Ik zet er wel wat op, hup Lisa en Dop !!!
Ayla liet zich heel goed dekken. Al heeft haar eerste kereltje het wel uit het zicht gedaan. Die was wat verlegen. We hoefden ze alleen vast te houden als ze gekoppeld waren. Even helpen met pootje draaien. Het duurde zo'n 10 minuten. De tweede, geen punt.
Sams eerste dekking ging snel en goed. Maar helaas geen puppies. Zijn tweede was ook redelijk probleemloos, Daarna hebben we een teefje op bezoek gehad (uit Brabant en wij op Texel!!) Ze liep telkens weg. We hebben haar toen ook vastgehouden, maar vonden dat toch te gestresst worden en hebben het erbij gelaten. Misschien niet de goede dag. Toen nogmaals met zijn eerste vriendin, twee puppies ditmaal. De laatste dame heeft Sam eventjes op de keukenmat 'onmoet' en zij piepte wel. Vond ik heel sneu, want dat had ik dus nog niet meegemaakt. Leuk nest, dat wel.
Helpen met staan deden we dus wel, maar echt geforceerd vasthouden, dat hebben we niet gedaan. Rustig een beetje helpen en zo ook wat geruststellen, dat lijkt me prima.
Heel veel succes, het is vast haar dag nog niet. Ik zet er wel wat op, hup Lisa en Dop !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nou Erna en LISA: nieuwe ronde nieuwe kansen
Succes vandaag.
Succes vandaag.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Bedankt namens Lisa en mij voor jullie lieve aanmoedigingen. Ik zit hier een beetje mijn tijd te doden, komt verder niet zoveel uit mijn handen. Lisa is vandaag een beetje zeurderig, momenteel ligt ze aan-op mijn voeten. Wel heel alert, want zodra ik me beweeg komt haar kop omhoog.
We hebben de afspraak om 16.00 uur, nog een paar uurtjes.
Tot vanavond.
Groetjes, Erna.
We hebben de afspraak om 16.00 uur, nog een paar uurtjes.
Tot vanavond.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
JAAAAAAA, GELUKT.
Vanmiddag ging het eerst net als vrijdag, zag de bui al hangen dat het weer niet zou lukken. Dop proberen, Lisa piepen, Dop er weer vanaf. Lisa werd op een gegeven moment zelfs een beetje nijdig Als Dop er af was gegaan na haar gepiep pakte ze Dop terug door op hem te gaan rijden
Maar ineens zaten ze dan toch vast, ondanks Lisa's gejammer. Ze hebben 9 minuten gekoppeld gestaan, werden beiden op dat moment redelijk rustig. Na afloop gingen Lisa en Dop gelijk weer rennen en spelen,
Dat mochten ze niet van ons. Dop in zijn hok en Lisa aan de lijn.
Morgen gaan we voor alle zekerheid nog een keer. Ik was vanmiddag best nerveus of het goed zou gaan, pak van mijn hart.
Groetjes, Erna.
Vanmiddag ging het eerst net als vrijdag, zag de bui al hangen dat het weer niet zou lukken. Dop proberen, Lisa piepen, Dop er weer vanaf. Lisa werd op een gegeven moment zelfs een beetje nijdig Als Dop er af was gegaan na haar gepiep pakte ze Dop terug door op hem te gaan rijden
Maar ineens zaten ze dan toch vast, ondanks Lisa's gejammer. Ze hebben 9 minuten gekoppeld gestaan, werden beiden op dat moment redelijk rustig. Na afloop gingen Lisa en Dop gelijk weer rennen en spelen,
Morgen gaan we voor alle zekerheid nog een keer. Ik was vanmiddag best nerveus of het goed zou gaan, pak van mijn hart.
Groetjes, Erna.
Fijn Erna, dat het toch gelukt is
. Ben benieuwd of ze morgen nog happig zijn.
En nu maar vol spanning afwachten.
En nu maar vol spanning afwachten.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Voor mij is de spanning er nu af, we zien wel of het morgen ook nog wil lukken.
Het grappige is dat Lisa en Dop elkaar echt heel leuk vinden, dat was ook al zo bij hun eerste kennismaking in augustus. Dop is een schatje. Hij gaat inderdaad naar de clubmatch, dus een aantal onder jullie zullen hem daar wel zien. Volgens zijn baas gaat het hele nest er naar toe waar Dop uit komt.
Groetjes, Erna.
Het grappige is dat Lisa en Dop elkaar echt heel leuk vinden, dat was ook al zo bij hun eerste kennismaking in augustus. Dop is een schatje. Hij gaat inderdaad naar de clubmatch, dus een aantal onder jullie zullen hem daar wel zien. Volgens zijn baas gaat het hele nest er naar toe waar Dop uit komt.
Groetjes, Erna.
Ja klopt: broer Caesar, zus Raya, moeder Chum en oma Sally, dus een hele familiehappening!
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Lisa is weer bij Dop op visite geweest. Eenmaal uit de auto werd ik zowat naar de voordeur getrokken door haar. Lisa gaf zich niet zomaar gewonnen, Dop mocht het op een gegeven moment toch proberen van Lisa. En ja, weer gelukt. Dit keer zaten ze 15 minuten vast. Dop echt een schatje, terwijl ze vast stonden probeerde hij zij aan zij met Lisa te komen om haar bek af te likken.
Nu maar hopen dat er van die schattige pupjes zullen komen.
Ik heb een paar foto's geplaatst.
Groetjes, Erna.
Nu maar hopen dat er van die schattige pupjes zullen komen.
Ik heb een paar foto's geplaatst.
Groetjes, Erna.
Leuke foto's Erna. Nou ze hebben hun best gedaan. Het afwachten is begonnen. Wel spannend, maar ik kan me voorstellen dat de meeste spanning er nu af is. Meer kun je niet doen toch. Ze zien er wel geweldig uit die twee.
Dat wordt een nest van lieverds.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011