Jip x Brutie
Re: Jip
Hoi Constance, lang geleden, dat ik iets van je hoorde. Alles goed met Faya? En natuurlijk met Kita?
Woezel is inderdaad een leuke hond, maar wel erg klein gebleven, zoals je hebt kunnen lezen. Wel een lekker hard vachtje en een heel l;eyuk karaktertje. Ach, dat laatse is toch het belangrijkste?
Woezel is inderdaad een leuke hond, maar wel erg klein gebleven, zoals je hebt kunnen lezen. Wel een lekker hard vachtje en een heel l;eyuk karaktertje. Ach, dat laatse is toch het belangrijkste?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria Woezel is een schatje om te zien, en van karakter zoals je zelf schrijft. Maakt toch niet uit dat ze aan de kleine kant is. Roosje heb ik gezien, het is me niet opgevallen dat zij ook aan de kleine kant zou zijn.
Wat zit het toch raar in elkaar hé met die vererving. Lisa is 40 cm. en Jutte 35 cm. Ook uit één nest met grote verschillen.
Groetjes. Erna.
Wat zit het toch raar in elkaar hé met die vererving. Lisa is 40 cm. en Jutte 35 cm. Ook uit één nest met grote verschillen.
Groetjes. Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ja, dat is zeker lang geleden!Maria schreef:Hoi Constance, lang geleden, dat ik iets van je hoorde. Alles goed met Faya? En natuurlijk met Kita?
Ik heb inderdaad gelezen dat Woezel aan de kleine kant is maar misschien komen er nog een paar centimetertjes bij?? "en als ie maar lief is..
Met Kita gaat het overigens prima, ze is weer helemaal de oude! Het blijft een ontzettend makkelijke, lieve hond. Ze is een maand of anderhalf geleden wel voor het eerst door een andere hond gebeten, dat was nog niet niks want ze had een halswond en daar moest een drain en zo in om ontsteking tegen te gaan.
Kijk hier heeft ze de kap nog op en ondanks die kap wilde ze nog steeds op haar bot kluiven. Dat is trouwens een heel verhaal apart geweest met Kita en de dienstdoende dierenarts :twisted: maar dat vertel ik nog wel eens.
Tja, en Faya...
het is een lieve hond, we moeten vandaag helaas naar de Wagenrenk in Wageningen naar de internist/neuroloog.
Ze heeft sinds een maand last van bepaalde aanvallen, ze valt om na of tijdens een wandeling. Soms gaat het heel goed, is ze vol energie en kracht maar na een spelletje met een andere hond zakt ze zomaar door haar achterpoten en is ze helemaal de kluts kwijt. Loopt dan tegen een boom of tegen je knie aan, haar oren staan dan raar en trilt heel erg met haar achterpoten.
Ze is dan niet helemaal buiten westen maar het is duidelijk iets in haar koppie wat niet goed zit. Dat moeten we vandaag laten onderzoeken.
We zijn er al twee keer mee naar onze eigen dierenarts geweest, bloedonderzoek gehad naar haar suikerspiegel na zo'n aanval maar dat heeft nog niets opgeleverd.
Je begrijpt dat we ontzettend ongerust zijn...
Ze ziet er overigens nu zó uit.

excuus voor de grote foto's Groetjes Constance

Wat een schoonheid Constance !!!
Maar wel een zorgenkind helaas. Hopelijk is het iets waar ze overheen kan groeien.
Duimen maar ...
Maar wel een zorgenkind helaas. Hopelijk is het iets waar ze overheen kan groeien.
Duimen maar ...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nou sterkte Constance met je Faya is nooit leuk een zieke hond en zeker ook niet als je niet weet wat het is. 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Een klein beetje off-topic nu maar eh..we zijn weer terug uit Wageningen. Het is in ieder geval duidelijk dat het iets met haar hersenen te maken heeft. Een kleine kans dat het iets met haar hart is, ze hebben een ECG gemaakt en die was in orde. Om hartproblemen uit te sluiten krijgt ze a.s. donderdag een hart echo. Daarna een uithoudingstest waarbij ze van alles kunnen meten in haar bloed e.d. De arts dacht het meest in de richting van een stofwisselingsziekte (van voorbijgaande of blijvende aard) of iets in haar hersenen wat rechtstreeks een attack veroorzaakt. Meer opties waren er volgens hem niet echt. We moeten dus nu gaan afstrepen wat het níet is...
Nog even geduld dus.
en ja, Faya is een mooie meid geworden..dat vinden wij ook

Nog even geduld dus.
en ja, Faya is een mooie meid geworden..dat vinden wij ook

Hoi Arienne !Ariënne schreef:Hopelijk wordt het gauw duidelijk wat er aan de hand is.
Constance weet je hoe deze arts heet?
Wij zijn er ook wel eens geweest met onze kat Tommie.
We duimen dat het meevalt!
Het is dr. Mandigers, hadden jullie die ook?
gr. Constance

Ja, hoor: dat is hem! Een hele slimme man, heb ik begrepen!
Toevallig hoor!
Helaas zat hij met onze (jonge) kater Tommie op een verkeerd spoor en kon hij niet vaststellen wat er aan de hand was. Hij dacht aan een levershunt, wat ook vreemd gedrag kan veroorzaken. Ik heb toen op zijn verzoek een video gemaakt van Tommie. Hij zei toen later dat je wel kon zien, dat een kind het gefilmd had!
Is ook al jaren geleden inmiddels.
Toevallig hoor!
Helaas zat hij met onze (jonge) kater Tommie op een verkeerd spoor en kon hij niet vaststellen wat er aan de hand was. Hij dacht aan een levershunt, wat ook vreemd gedrag kan veroorzaken. Ik heb toen op zijn verzoek een video gemaakt van Tommie. Hij zei toen later dat je wel kon zien, dat een kind het gefilmd had!

Ariënne schreef: Hij zei toen later dat je wel kon zien, dat een kind het gefilmd had!![]()
![]()
![]()
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Constance dat is wel tobben met je honden. Hoop dat ze snel vinden wat Faya mankeert. Ze is een schitterende hond geworden, op de foto zou je toch niet zeggen dat ze nog acht maanden moet worden.
En de foto van Kita met haar bot in d'r bek vind ik aandoenlijk. Hoop dat haar hals snel geneest, zodat ze die vervelende kap weer af kan.
Groetjes, Erna.
En de foto van Kita met haar bot in d'r bek vind ik aandoenlijk. Hoop dat haar hals snel geneest, zodat ze die vervelende kap weer af kan.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Maria, ik ben de kluts kwijt !!!
Je had zo'n leuke foto van Yogi geplaats en ik had gelezen dat Willem Skip werd genoemd. Nu staat op de smouzensite Willem als Yogi
Ik meende dat al ergens gezien te hebben, dus....hoe heet Willem nu ????
Het is wel bijzonder, de maten van de smouzen. In Jips kinderschare 'reuzen' van 42 cm. en mini smousjes.
Maar in de tak van Mus van Wouda zitten ook van die grote verschillen. Mus' broer is heel gewoon van hoogte. En Mus....nou ja...mus hè.....
Gelukkig wel allemaal goed van proportie
Je had zo'n leuke foto van Yogi geplaats en ik had gelezen dat Willem Skip werd genoemd. Nu staat op de smouzensite Willem als Yogi
Ik meende dat al ergens gezien te hebben, dus....hoe heet Willem nu ????
Het is wel bijzonder, de maten van de smouzen. In Jips kinderschare 'reuzen' van 42 cm. en mini smousjes.
Maar in de tak van Mus van Wouda zitten ook van die grote verschillen. Mus' broer is heel gewoon van hoogte. En Mus....nou ja...mus hè.....
Gelukkig wel allemaal goed van proportie
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik
zal de namen wel doorelkaar gegooid hebben, want Yogi is voor mij geen meisjesnaam
. Ik heb het nu dus op de fotosite veranderd, maar weet niet wie van de hondjes het dan is
Ik denk Wouke. Op de laatste foto's (hele mooie gemaakt door een
echte
fotograaf) die ik van Willem-Skip heb gezien, heeft hij nog wat bescheiden garnituur, dus niet zo overvloedig als Yogi.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Vandaag zijn Maria en William met hondjes bij ons geweest en ze werden mooi nog herkend door Roosje! Het was gezellig en daarnaast ook nog een prachtige, zonnige dag!
Jip had de neiging om de boel wat te bewaken tegen
irritante toeristen.
En Vera hield zich daardoor koest, behalve als er weer eens iemand ging lopen. Nina ging af en toe maar pootje baden in de vijver. Roosje en Woezel hebben lekker gespeeld en hebben zo'n beetje om beurten geprobeerd elkaar naar huis te duwen. (Allebei loops.)
Ze (we!) misten Stapper (met baasjes) wel, maar aangezien hij nog maar pas gecastreerd is, wordt hij later zeker nog eens opgezocht door alle partijen!

Jip had de neiging om de boel wat te bewaken tegen
Ze (we!) misten Stapper (met baasjes) wel, maar aangezien hij nog maar pas gecastreerd is, wordt hij later zeker nog eens opgezocht door alle partijen!

Gezellig Ariënne, en met dit weer kan het al helemaal niet meer stuk.
Nu Roosje en Woezel bij elkaar waren kon je ze goed vergelijken, ben benieuwd hoeveel ze in hoogte schelen.
Groetjes, Erna.
Nu Roosje en Woezel bij elkaar waren kon je ze goed vergelijken, ben benieuwd hoeveel ze in hoogte schelen.
Groetjes, Erna.