Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: Jip

Bericht door Ariënne »

Maria, ik heb Roosje net heel grofweg gemeten en ze is zeker 35 cm, misschien 36.
Ik heb geen idee, maar zou Woezel niet alsnog een groeispurt kunnen maken?
Het is bij Roosje de laatste paar weken hard gegaan. Ook haar tong past nu wat beter in haar langer geworden snuit.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ariënne schreef:Het is bij Roosje de laatste paar weken hard gegaan. Ook haar tong past nu wat beter in haar langer geworden snuit.
jammer hoor! Had je niet beter haar tongetje kunnen inkorten :crazy:

Ik ben foto's van Norma aan het uitzoeken voor m'n website en zag, dat zij als pup ook nogal eens met 'r tong uit het bekkie liep.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Als ik onze Phoebe tijdens smouswandelingen vergelijk met andere teefjes, is ze best groot. Op de ritsdag was ze volgens mij 39 cm.

Toen de familie Beunk de stamboom kwam brengen hebben we een groepsfoto gemaakt. Pepper, Whoopi en Phoebe waren toen bijna 7 maanden oud, want de foto is gemaakt op 28 mei 2007. Je kan goed zien dat mama Grada nog een stuk groter is dan haar dochters. Phoebe is daarna dus nog aardig wat centimetertjes gegroeid.

Als ik in Phoebe's groeiboekje van de DA kijk, was ze met ongeveer 6 maanden (gemeten op 25 april 2007) 33 cm groot.

Woezeltje kan dus best nog aardig wat groeien, Maria!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Maria schreef: Ik maak me een beetje zorgen over de grootte van Woezel, ze is pas 31,5 cm. hoog en bijna al 6 maanden oud.
Dat jij daar een beetje bezorgd over bent Maria!
Ze is toch nog niet uitgegroeid?
En anders lijkt ze mischien wat op Pienter(tje). Blijft ze heel leuk,maar klein....
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate, die foto is en blijft een leuke!

Tussen haakjes - Roosje is een echte (nou ja) vegetariër: ze heeft een komkommer van het aanrecht gepikt! Nou, nou, je moet dat toch maar durven.. :scratch: :wink: Dat zou Vera nooit doen. :) Niet interessant.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik heb al jaren de gewoonte om een of twee komkommers per dag op te eten.
Telkens een stukje wanneer ik daar langs kom. Ik krijg echt geen kans om dat
alleen op te eten. Pim eet van ieder stukje mee, komt er zelfs hard voor aanrennen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is een mooie, gezonde verslaving, Mary. Ik hou er ook wel van. Grappig dat Pim er ook gek op is!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ariënne schreef:Dat is een mooie, gezonde verslaving, Mary. Ik hou er ook wel van. Grappig dat Pim er ook gek op is!
Nou, ik zal maar niet vertellen wat mijn Indische vriendin zei, wat je door teveel komkommer eten kreeg..... :schrik:

Adah is ook dol op komkommer en ja als het eetbaar is en Adah het ook doet, dan volgt Fija natuurlijk!
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Pien, die bij mij logeerde, toen wij een bestuursvergadering bij Marjolein thuis hadden, had binnen 5 minuten na binnenkomst, al een komkommer van het aanrecht gejat en aangevroten. Geen geinige binnenkomer!
Woezel is de laatste weken niet meer gegroeid en lijkt daardoor inderdaad op haar jattende tante Pien. Ze is nu loops, dus zal wel uitgegroeid zijn. Niet leuk dus, maar het is wel een ontzettend geinig hondje. Heel makkelijk, gehoorzaam en pienter. Wij zijn tweede geworden bij het examen van de pupcursus. Vorige week hebben we Yogi (= Bandeloosje) bezocht. Ook een heel leuke hond. Het was de hond, die ik toen ook wel had willen houden, het duurde lang voor ik eruit was en voor Woezel koos. Ik had Jip thuisgelaten, omdat een moederhond vaak ontzettend vervelend doet, tgen haar inmiddels puberkinders. En dan kan je zelf niet heel goed zien, hoe zo'n pup is uitgegroeid. Maar Woezel was dus helmaal gelukkig haar zus weer te zien. Ik dacht te merken, dat ze elkaar weer herkenden, maar dat zal wel wishfulll thinking zijn geweest van mij. We zi9jn er twee uur geweest en ze hebben dus twee uur lang door de grote bostuin gesjeesd. 's Avonds had ik geen kind meer aan Woezel. Yogi is een mooie leuke smous geworden, heel mensgericht, net als Woezel. Deze vakantie willen we ook de andere pups uit het nest proberen te bezoeken. We hebben wel 30 foto's van het stel gemaakt, waarvan er uiteindelijk maar een paar goed waren. Op de foto Yogi.
Bijlagen
Yogi, onder de emmer bevindt zich een clandestien gegraven gat!
Yogi, onder de emmer bevindt zich een clandestien gegraven gat!
yogi.jpg (53.49 KiB) 2473 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Maria !!!
Wat een slim Woezeltje !! Hoe hoog is ze nu ???
Lekker ding die Yogi. Ik ben benieuwd hoe harig Woezeltje nu is. Oortjes Jippig ????
Ik geloof dat honden elkaar zeker herkennen. Maar of ze er iets mee doen, dat is de vraag. In dit geval dus wel. Herkende zij jullie ook?? Wij dachten altijd van wel.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 28 jul 2008, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat leuk om deze harige Yogi te kunnen bewonderen!
Ben benieuwd of de andere teefjes uit het nest ook klein zullen blijven. Roosje wordt dus ook niet bepaald groot, maar wel een paar centimetertjes hoger dan Woezel. Ik ben benieuwd wat jullie nu van Roosje vinden, Maria!
Mooi dat Woezel zo'n fijn hondje is!
Dat komkommer-eten zit dus in de familie. :wink:
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Hoi Jeanette,
Woezel is 32 cm hoog! Nou ja....., laag. :shock: Zou ze nog groeien? Hoe gaat het met grote broer Stapper?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:scratch: Volgens een site hier en daar, is een kleine tot middelgrote hond pas uitgegroeid rond 12 mnd. Dus wie weet plakt Woezeltje (en Roosje) er nog een paar cm. aan vast.
Zou het door dat poezenmandje komen??? Dat is met goudvissen toch ook zo, die passen zich aan de kom aan :mrgreen: :!:
We weten het niet zeker, maar Ayla ging ook nog een pietsie door na haar loopsheid, maar die was later loops.
Met broer Stapper gaat het prima. Hij is nog helemaal zichzelf na zijn castratie.
In Frankrijk ging het dit jaar ook beter dan vorig jaar, dankzij de caravan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha dat poezenmandje! :crazy:
Vera heeft tot voor kort in zo'n hangmandje gelegen.had geen effect hoor! :wink:
Maar ik ben heel benieuwd hoeveel ze nog groeien.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Maar Roosje is toch wel groot genoeg?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Roosje is nu zo'n 34 misschien 35 cm hooguit.
En nu toch maar de prangende vraag: is er een ondergrens om te mogen fokken? :|
Zijn de andere teefjes uit het nest groter, Maria? Of weet je dat nog niet?

Toch apart: het nest van Brutie (waar Vera ook uitkomt) is bepaald niet klein uitgevallen.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Een teefje hoort minimaal 35 cm. te zijn. Maten voor tebven: 35-40 cm, voor reuen 37-42 cm. Ook Willem (Skip) is te klein, volgens zijn eigenaar. In Jip's vorige nest zaten juist wat flink aan de maat smouzen. Raar he? Smous en Yogi zijn goed van maat, Wobke, daar zal ik naar informeren.
Fokken hangt bij smouzen van zoveel zaken af. Al de goede eigenschappen zijn voorlopig nog hard nodig in onze genenpool, dus kan er ook met een kleine teef gefokt worden, mits de geringe maat niet veroorzaakt wordt door laagbenigheid. Wanneer de borstdiepte voorbij de ellebogen komt, spreek je van laagbenigheid. Dat is niet het geval. Er wordt ook gefokt met de zg. wildzwijnfactor, met een te grote maat, met een afwijkende vachthardheid. Het belang van een goede gezondheid en een goed karakter, blijft natuurlijk overeind staan. En is eigenlijk een eerste vereiste. Ook kleine Pien is ooit gedekt, maar helaas had zij niet opgenomen. Later bleek dat een baarmoederontsteking daar de oorzaak van was. Misschien kunnen we Roosje en Woezel elke dag een beetje oprekken?
Bijlagen
Woezeltje in de tuin van Yogi
Woezeltje in de tuin van Yogi
woezelklein.jpg (76.53 KiB) 2475 keer bekeken

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is zo ook net of je een oudere pup in huis hebt mèt inderdaad wel een heel zonnig karakter! (Toch een dotje die Woezel!) Dat is heel veel waard!
Gelukkig is er dus geen sprake van laagbenigheid!
Toch maar eens kijken wat we eraan kunnen doen. Oprekken is ook zo wat.
Toen onze meiden te lang leken te worden, werd er gevraagd of ze soms ook kip van de (doe-het-zelf-)poelier "om de hoek" kregen ivm groeihormonen... :schrik: :scratch:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Brutie heeft pas weer gedekt en misschien worden die kinders wel REUZEN :crazy:
H K Jelle 13-5-2004

Constance

Bericht door Constance »

Leuk hondje geworden die Woezel hoor Maria !
Afbeelding

Gesloten