Jammer Arieenne en Jeanette!
Nu vol goede moed op naar de volgende loopsheid.Gelukkig is Roosje nog lekker jong!In augustus een nieuwe dekking , met hopelijk goed resultaat!
Dan we nog harder !
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Oh, nog niet eens aan die foto's gedacht. Zal eens kijken.
Voor Roosje was dit niet verkeerd en het hele proces (dekking en vervolg) was voor mij ook erg leerzaam.
We mogen evt. terug naar Roosje's geliefde, wat ik erg aardig vind. Maar even afwachten of dat kan en goed uitkomt.
Hij is de vader van Keet's pups, die nu bijna geboren gaan worden.
De eigenaars zijn toch ook van die grijze mutsen (net als wij )??, dus wellicht niet op vakantie in het hoogseizoen.
Het komt vast allemaal precies goed uit.
Het was gewoon even oefenen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Heel, héél jammer , maar wel zekerheid.
Ik zou ook liever géén dan maar één pup hebben, alhoewel je daar ook niets aan veranderd zou hebben.
Op naar de volgende keer, met wat ervaringen rijker.
Guusje's ma bleef de eerste keer ook leeg.
Bij de volgende poging (wel een andere reu) was het resultaat 5 pups.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Helaas is Roosje nu niet drachtig. Jammer Ariënne en Jeanette van alle moeite. Een mooie kist, speciaal door Lex gemaakt die nu nog niet gevuld wordt, maar hopelijk wel in het najaar.
Wat jammer zeg, had jullie graag een gevulde werpkist gegund, het is zo hartstikke leuk en jullie hebben er - ondanks de twijfel - toch ook een beetje naar toe geleefd ... Nou Roosje, volgende keer beter hoor meid!
Ja Marjolein, het valt Roosje nu wel wat tegen: geen extra hapjes meer, gewoon weer naast de fiets meerennen, veel minder buikjesaaierij en die lekkere werpkist zomaar verdwenen...
Maar nog even en dan begint het feest weer opnieuw...
Arienne en Jeannette, ach wat jammer nou. Geen pups voor Roosje. :hug: Misschien bij de volgende loopsheid. We zullen allemaal nog even geduld moeten hebben. En dan ....puppies!!
Groetjes
José en likjes voor Roosje van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
sammydesmous schreef: Echo had toch wel meer en vooral sneller duidelijkheid gegeven. :[/quote
Een pretecho moet iedereen natuurlijk zelf weten en in het geval van Roosje is het ook logisch, maar dichtvaren op een vroege echo zoals José suggereert, zou ik niet meer doen, zeker als er dan ook nog kans is op verdwijnen van de vruchten.
[/quote]
Loes. ik suggereer helemaal niets. Ik zeg alleen dat een echo waarschijnlijk meer duidelijkheid had gegeven. Of een echo vroeg of laat gemaakt moet worden weet ik niet. Ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad dus zou daar ook niet over kunnen oordelen dus doe ik dat ook niet.
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Eventjes terug heb ik ergens een stukje geplaatst, waarin precies staat wanneer je wat kunt laten doen.
En ook de betrouwbaarheid/onbetrouwbaarheid van 'tests'.
Best leuk om te weten.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik zal me er ook eens in gaan verdiepen want volgend jaar is ons smousje misschien zo ver om mama te worden.
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous