De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martine

Bericht door Martine »

Wij zijn zojuist terug van ons kraambezoek aan Lisa en haar pups en we hebben genoten!
Wat een mooie, levendige en vooral vrolijke pups; de nieuwe eigenaars boffen maar. :)
Ik heb heerlijk met ze gespeeld en geknuffeld!
Bobbie was mee en het was zijn eerste ervaring met pups, dus ik hield mijn hart vast. Hij verraste me geweldig toen ik zag hoe voorzichtig en lief hij met de pups omging; ze probeerden zelfs bij hem te drinken, en dat gesnuffel liet hij rustig toe.
Kennelijk voelt een hond instinctief aan dat je met pups wat voorzichtiger moet zijn dan met honden die je in het bos tegenkomt. In het bos gaat hij namelijk altijd helemaal "los".
Dan springt en rolt hij onstuimig over elke hond heen die hij tegenkomt en dat verwachtte ik ook een beetje bij zijn ontmoeting met de pups. Maar nee dus, hij was heel lief voor ze en speelde met ze op hun eigen niveau. :thumbsup:

Bij Lisa en Bobbie kun je zien dat ze dezelfde vader hebben, ze lijken op elkaar; maar echt treffend was de gelijkenis met - haar moeder en Bobbies halfzus - Hieke.
Bobbie vond Lisa overigens heel leuk! :liefde: :hartjes: :liefde:
Ze hebben lekker met elkaar gestoeid, al wilde Bobbie best meer, want Lisa rook wel heel lekker! :wink:
Op een gegeven moment heb ik hem vastgelegd, maar toen bleek dat Lisa ook genoten had van het spelen, want ze bleef Bobbie uitdagen en opzoeken.
Ook hij heeft een leuke dag achter de rug en nodigt jullie dan ook van harte uit om een keer bij ons op het strand te komen wandelen! :dog: :dog: :wandelen: :zwemmen: :dog: :dog:
Erna, bedankt voor de gastvrijheid, we hebben genoten!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

julie

Bericht door julie »

Martine schreef:Wij zijn zojuist terug van ons kraambezoek aan Lisa en haar pups en we hebben genoten!
Wat een mooie, levendige en vooral vrolijke pups; de nieuwe eigenaars boffen maar. :)
Ik heb heerlijk met ze gespeeld en geknuffeld!
Bobbie was mee en het was zijn eerste ervaring met pups, dus ik hield mijn hart vast. Hij verraste me geweldig toen ik zag hoe voorzichtig en lief hij met de pups omging; ze probeerden zelfs bij hem te drinken, en dat gesnuffel liet hij rustig toe.
Kennelijk voelt een hond instinctief aan dat je met pups wat voorzichtiger moet zijn dan met honden die je in het bos tegenkomt. In het bos gaat hij namelijk altijd helemaal "los".
Dan springt en rolt hij onstuimig over elke hond heen die hij tegenkomt en dat verwachtte ik ook een beetje bij zijn ontmoeting met de pups. Maar nee dus, hij was heel lief voor ze en speelde met ze op hun eigen niveau. :thumbsup:

Bij Lisa en Bobbie kun je zien dat ze dezelfde vader hebben, ze lijken op elkaar; maar echt treffend was de gelijkenis met - haar moeder en Bobbies halfzus - Hieke.
Bobbie vond Lisa overigens heel leuk! :liefde: :hartjes: :liefde:
Ze hebben lekker met elkaar gestoeid, al wilde Bobbie best meer, want Lisa rook wel heel lekker! :wink:
Op een gegeven moment heb ik hem vastgelegd, maar toen bleek dat Lisa ook genoten had van het spelen, want ze bleef Bobbie uitdagen en opzoeken.
Ook hij heeft een leuke dag achter de rug en nodigt jullie dan ook van harte uit om een keer bij ons op het strand te komen wandelen! :dog: :dog: :wandelen: :zwemmen: :dog: :dog:
Erna, bedankt voor de gastvrijheid, we hebben genoten!

groet, Martine
Lief zijn ze hè? De tijd kan me ook niet snel genoeg gaan. Nog 2 weken wachten voordat er hier weer zo'n lief klein puppie loopt rond te rennen. :dog:
Lijkt me heel leuk om een keertje naar het strand bij jullie te komen. Ik woon in Heerhugowaard, dus zover is dat niet. Anders ga ik vaak naar Bergen, Egmond of Castricum. Weet niet waar jij naar het strand gaat? Ik lees het wel.
Groetjes Julie

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Julie,

Ik ga het liefst naar een Wijk aan Zee. (Ik woon zelf maar 2 kilometer van het strand van IJmuiden, maar ga toch liever daar)
Daar is het niet zo druk, erg ruim, schoon en zijn honden het hele jaar door welkom.
Al ligt het hele land op het strand, daar heb ik altijd plek voor mijn auto.
Volgens mij ligt dat maar 20 minuten bij jou vandaan, net boven Castricum, ik ga graag eens samen wandelen. :)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

julie

Bericht door julie »

Martine schreef:Hoi Julie,

Ik ga het liefst naar een Wijk aan Zee. (Ik woon zelf maar 2 kilometer van het strand van IJmuiden, maar ga toch liever daar)
Daar is het niet zo druk, erg ruim, schoon en zijn honden het hele jaar door welkom.
Volgens mij ligt dat maar 20 minuten bij jou vandaan, net boven Castricum, ik ga graag eens samen wandelen. :)

groet, Martine
Hoi Martine,

Lijkt me echt heel gezellig, maar ik zal nog wel een paar maandjes moeten wachten voordat ik met mijn hondje een lange wandeling op het strand kan maken. Toch wil ik hem er redelijk snel aan laten wennen. Want ik ga heel graag naar het strand om daar heerlijk te lopen met mijn doggie..dus een wat kortere wandeling moet ook kunnen.
We houden vast wel contact via het forum. Dus nog even geduld en dan maak je ook kennis met....onze nieuwe aanwinst...
Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Martine het was gezellig vandaag. Bobbie en Lisa konden het uitstekend met elkaar vinden. En Bobbie en de pups, dat was een plaatje, daar heb ik van genoten.
Ik moet de foto's en de filmpjes nog verwerken, ook die van gisteren terwijl ze hun eerste prikje kregen. Als ik er vanavond niet aan toe kom wordt het pas maandagavond, want morgen heb ik er geen tijd voor.
Morgenochtend komen de mensen van ecru, met kinderen en hond. Zij hebben al een Tibetaanse Terriër van drie jaar.
Daarna de infasie uit Schiedam, Corrie met haar been in het gips, Cock, Jelle, Hieke en drachtige Jutte.

Maandag komt de chipper, dat had ik al geschreven. En omdat ik de juiste naam aan de pups wil koppelen zijn we er uit welk pupje waar naar toe gaat.
Op volgorde van geboorte:
Blauw is Roef, en gaat naar Julie en Emille.
Rood is Mous, en gaat naar Margareth en Harry.
Groen is Siem, en gaat naar Wubke en Ton.
Ecru is Pien en gaat naar Gerda en Anton.

Bij Roef, Mous en Siem gaat het ook hun roepnaam worden, dat vind ik heel erg leuk. De mensen van Pien ontmoet ik morgen voor het eerst, ik heb geen idee hoe ze de pup willen gaan noemen.
Vanaf nu zal ik de pups bij hun naam gaan noemen.

Vandaag zijn de pups weer ontwormd, morgen nog een keer.
Gisteren en vandaag hebben de pups weer vlees gegeten, de meisjes eten heel beschaafd, hapje bekkie leeg eten, hapje bekkie leeg eten. De jongens schrokken het naar binnen. Het schaaltje wordt door alle vier schoon leeggelikt.
Ik vind het best moeilijk om precies te doseren hoe lang de pups bij Lisa mogen drinken.
Ze hebben haar in vijf minuten leeg getrokken. Soms nog iets eerder. Ik probeer de pups nu drie minuten te laten drinken, en dan Lisa weg halen bij ze. Moet heel goed Lisa haar buik in de gaten houden, ze is een beetje uitgewoond en soms voelt het wat te hard aan.
Tja, de gulden middenweg is in dit geval het beste, maar niet altijd goed uit te voeren.

Een keer naar het strand, lijkt me ook wel wat.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Hoi allemaal,

Nu weten jullie tenminste allemaal, wie welk hondje krijgt en welke namen eraan gekoppeld zijn. Ik vond het best moelijk om het elke keer maar over mijn puppie te hebben, terwijl wij met Kerst, met de hele familie al gekozen hadden voor de naam Roef.
Het was toen nog niet aan blauw of groen gekoppeld, maar blauw heet nu dus Roef.

Ik ben druk bezig allerlei dingen voor te bereiden voor de komst van Roef. Vandaag ga ik de benche (schrijf je dat eigenlijk zo :?: ) ophalen. Gister al de opdracht gegeven om een naamplaatje te laten maken en frontline vlooiendruppels gehaald. Op zoek geweest naar het merk farmfood, maar dat verkopen ze bij hier niet in Heerhugowaard. Ik probeer het maandag nog bij de dierenarts.
Verder ga ik vandaag, de mand, riem, etens- en drinkbak,speeltjes, borstels enzo weer te voorschijn halen en helemaal voor Roef klaarmaken.

De bedoeling is dat we Roef vrijdag de 25ste gaan ophalen. Dus ik heb nog wel eventjes, maar ik vind het gewoon leuk al die voorbereidingen. Of is dit gewoon nestdrang :roll:
Ik ben gister ook nog op de hondenclub langs geweest en schrik niet, Roef gaat als hij het allemaal aankan, de 26ste al naar zijn eerste puppie training. :o
Wel wat snel, maar anders moest ik te lang wachten op de volgende cursus of het wordt op een dag gegeven dat ik absoluut niet kan.
Hoop dat Roef het trainen net zo leuk gaat vinden als Knoester en ik :!:

Groetjes Julie

wubke

Bericht door wubke »

Heerlijk die voorpret. Wij gaan deze week ook aan de slag.
Een mandje erbij, inderdaad ook een naamplaatje. Wat nieuwe speeltjes, want er is niet zoveel meer of het is kapot.
Wij hebben afgesproken om Siem op 27 jan. te gaan halen. Rond de middag.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

julie

Bericht door julie »

wubke schreef:Heerlijk die voorpret. Wij gaan deze week ook aan de slag.
Een mandje erbij, inderdaad ook een naamplaatje. Wat nieuwe speeltjes, want er is niet zoveel meer of het is kapot.
Wij hebben afgesproken om Siem op 27 jan. te gaan halen. Rond de middag.
En zo moet Lisa, maar ook Erna haar kids afstaan.. vraag me af wie het erger vindt :P
Ik ga nu de benche ophalen.

Groetjes Julie

loes

Bericht door loes »

Spannend, weer zo'n nieuwe huisgenoot.
Voor Wubke is het nog niet zo lang geleden, maar elke :dog: is anders, een :innocent: of een :twisted: ( :?: ). Maar hoewel Fija heel anders is dan Adah (bij Adah was het sowieso makkelijk, want die bleef bij moeders) vond ik het heel erg meevallen. Bench was totaal geen probleem en is het nog niet, want als ik iets langer wegga, gaan ze er met een bevroren brood-met-pindakaas gevuld bot in en ook 's nachts slapen ze in de bench. Ook Fija ging al heel snel naar (welpen)cursus. Alleen het zindelijkmaken duurde een flinke tijd, maar vorig jaar was er net een storm-en-regen periode :donderwolk: :regen: .
Niet voor te stellen, dat ze al een jaar bij ons is en net nu jullie je nieuwe hond krijgen al naar de RITS moet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Erna schreef: Maandag komt de chipper, dat had ik al geschreven. En omdat ik de juiste naam aan de pups wil koppelen zijn we er uit welk pupje waar naar toe gaat.
Op volgorde van geboorte:
Blauw is Roef, en gaat naar Julie en Emille.
Rood is Mous, en gaat naar Margareth en Harry.
Groen is Siem, en gaat naar Wubke en Ton.
Ecru is Pien en gaat naar Gerda en Anton.

Bij Roef, Mous en Siem gaat het ook hun roepnaam worden, dat vind ik heel erg leuk. De mensen van Pien ontmoet ik morgen voor het eerst, ik heb geen idee hoe ze de pup willen gaan noemen.
Vanaf nu zal ik de pups bij hun naam gaan noemen.

Groetjes, Erna.
Dus die kogel is ook door de kerk. Fijn dat alle nieuwe eigenaren nu weten welke pup ze krijgen. :bloem:
Neemt Fredie nu evengoed de puppytest af? Zou het wel aan haar vragen. Is altijd handig als zij ook haar bevindingen kan bespreken.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Desi

Bericht door Desi »

Eindelijk heb ik ook het filmpje geopend gekregen. Leuk om te zien om de pups met elkaar en met moeder omgaan. (Jammer van het commentaar, liever hoor ik de geluiden zonder commentaar).

Erna, gaan de pups allemaal weg met 8 weken?

Julie leuk dat Roef meteen naar de puppy-cursus kan. Begint de cursus dan voor alle puppiy's of kan hij nog net instromen?

wubke

Bericht door wubke »

Loes, slapen Adah en Fija samen in een bench? De bench is niet Jules favoriete plek, maar als hij alleen thuis is moet hij erin, anders plast hij overal in huis. Maakt ook zelf de deuren open!!!!
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat met twee honden ga doen.
Heeft iemand tips?
Groet, Wubke,
(Jules) en

Mary

Bericht door Mary »

Benchtraining moet op de manier zoals Joze heeft beschreven in haar verslag.
Omdat het bij Jules niet is zoals het hoort te zijn zou ik ze zeker niet bij elkaar
zetten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

Dus voorlopig ieder zijn eigen bench.....
Groet, Wubke,
(Jules) en

loes

Bericht door loes »

Adah had voordat Fija kwam in huis geen bench, wel in de auto en de camper. Fija hebben we gewoon alleen in de bench getraind, dus als wij gingen eten, ging zij in de bench. De eerste dagen sliep ze in een kattenvervoerbox naast ons bed, maar ze deed helemaal niet moeilijk of pieperig, dus daarna in de bench in de huiskamer. Toen ze groter werd, vond ik het toch wel gek, zij in de bench en Adah niet, dus nu gaan ze samen in de bench. Helemaal zonder problemen, Adah gaat meestal na het laatste uitlaatrondje al in de bench liggen en Fija ligt er ook overdag vaak in, zeker als ze iets te knauwen heeft. Op het moment dat ik dit tik, hoor ik geknauw en gerommel en ja hoor, Fija knauwt op een hoefje in de bench :) .
Als ik naar cursus ga, weten ze het ook al. De vriezer gaat open, de gevulde botten komen er uit en ze vliegen de bench al in :springertje: . Als ik terug kom, is het stil, dus ik neem maar aan, dat ze tussendoor ook geen herrie maken. Adah in ieder geval niet, maar Fija slaat wel eens aan als ze iets hoort, maar ik heb geen idee of ze dat ook doet als ik er niet ben.
In de camper liggen ze in de bench als we rijden en ook 's nachts.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Het zal nog een beste klus gaan worden Wubke.
De jonge hond gaat gemakkelijk mee met de gewoontes van de oudere.
Vaak handig, maar niet als er nog de nodige kantjes aan bijgeschaafd moeten
worden.

julie

Bericht door julie »

Desi schreef:Eindelijk heb ik ook het filmpje geopend gekregen. Leuk om te zien om de pups met elkaar en met moeder omgaan. (Jammer van het commentaar, liever hoor ik de geluiden zonder commentaar).

Erna, gaan de pups allemaal weg met 8 weken?

Julie leuk dat Roef meteen naar de puppy-cursus kan. Begint de cursus dan voor alle puppiy's of kan hij nog net instromen?
Nee de eerste les is de 26ste januarie..dus dan begint de puppy-cursus net. Vrijdag de 18e is er een eerste kennismaking zonder hond, maar dan ga ik naar theater met mijn klas en dat kan ik niet meer afzeggen. En de 26ste is de eerste les.Tijdens mijn wintersport zal ik er dan 2x niet, maar dan gaat mijn dochter wel. Ik weet zelf best wat ik moet doen, maar vind het gewoon leuk om te doen. En je hebt echt even de aandacht voor de hond alleen en hij voor jou!
En zolang hij het leuk vindt.. heb ik er ook plezier in. Lekker een avondje opstap met mijn hondje.
Wat betreft die benchtraining.. dat zal ik nog proberen na te lezen.
Hoe oud is Jules ook al weer??? 2 jaar toch? Plast hij nog in huis uit protest?

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Martine schreef:Hoi Julie,

groet, Martine
Dat gaan we zeker een keer samen doen, en ik begreep dat Erna het ook wel leuk vindt. Er zijn vast wel meer liefhebbers.

Groetjes Julie

Mary

Bericht door Mary »

Deze is ook heel duidelijk.
http://www.dogweb.nl/gedrag/bench.html

Desi

Bericht door Desi »

Desi EET EN SLAAPT sinds ze bij ons kwam toen ze 7 weken oud was in de bench. Janka eet in de keuken en slaapt en als we er niet zijn is ze in har mand in de gang. Wanneer we thuis zijn overdag heeft Janka een mand in kamer, Desi heeft daar een kleedje voor liggen. De laatste tijd gaat Janka vaak demonstratief op het kleedje liggen van Desi

Wanneer Desi rust wil gaat ze vaak in de bench, ook als ze iets heeft te kauwen gaat ze daar snel liggen. Wanneer het Janka te druk wordt in de kamer gaat ze voor de gangdeur staan. Ze wil zich dan terugtrekken in haar mand in de gang.

Gesloten