Ach dom ja, 4 1/2 maand!
We zullen die 3e maaltijd er nog maar even in houden!
Woezel heeft toch echt weer een ander koppie dan Roosje. Leuk om de verschillen te zien. (Zie foto-album. Om ze hier te plaatsen moet is ze eerst verder verkleinen.)
Inmiddels is ze twee tandjes kwijt zie ik, dus daar zal ze inderdaad best wat last van kunnen hebben.
Roosje's oortjes zijn wat groter dan die van Woezel, wat waarschijnlijk een voordeel is, zo blijven ze door het gewicht, zeker als ze mooi behaard zijn, zoals bij Roosje, beter hangen. Ze ziet er schattig uit! Ik ben blij dat het bij jullie zo goed gaat.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria wat een leuke foto van Woezel, mooi hondje is het.
De pups van Lisa zijn precies één maand ouder dan Woezel en Roosje.
Ik heb van de baas van Saartje gehoord dat zij ook nog maar twee keer per dag wil eten. Saartje is wel iets lichter in gewicht dan Roosje. Want Roosje weegt 6 kilo als ze 4.5 maand is en Saartje 5.5 kilo met 5 maanden.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een mooie meiden, de zusjes.
Roosje heeft net zulke leuke 'oorbellen' als Ayla. Toen die één keer geplukt waren, kwam er wel weer prachtig haar op, maar nooit meer zo lang. Gewoon smouzig.
Ik ben benieuwd wat Roosjes oren gaan doen na de eerste pluk.
Ze neemt het er wel lekker van, aan de foto's te zien.
Heb je al wat van de andere zusjes en Willem gehoord of gezien Maria ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Maria schreef:Roosje's oortjes zijn wat groter dan die van Woezel, wat waarschijnlijk een voordeel is, zo blijven ze door het gewicht, zeker als ze mooi behaard zijn, zoals bij Roosje, beter hangen. Ze ziet er schattig uit! Ik ben blij dat het bij jullie zo goed gaat.
Dus je zou tijdelijk evt. gewichtjes aan die oortjes kunnen hangen?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zeker weer geen fototoestel bij de hand om dat trieste moment vast te leggen, Adriënne?
Woezel zat gisteren stomverbaasd naar een kikker, die tussen haar voorpoten zat, te koekeloeren. Ook niet op de foto gezet, het in veiligheid brengen van de kikker leek me meer prioriteit te hebben.
Nou hier had het makkelijk gekund, maar ik vond het niet zo lekker dat krakende gekauw op die kikkermummie.
Een foto was wel grappig geweest! Ik mag dat toestel wel de hele dag bij me dragen.
Pas ook zo gelachen, maar wat moeilijk over te brengen: Roosje liep over de plank naar het eiland. Ze vond het toch even eng en stopte plotseling (en bleef er wijdbeens op staan), waardoor de plank ging bibberen en Roosje dus ook nog eens extra! Ze hield op die manier het trillen van de plank in stand. Een filmpje was leuk geweest!
Een laatste update van de bengels: Woezel en Roosje, daar lezen jullie geregeld over op het forum. Twee ondeugende echte smousjes.
Yogi, bij ons Bandeloosje, is de belhamel van het stel, precies zoals ik verwachtte. Heel hoog springen, op tafel snuffelen of er nog wat eetbaars op staat en als dat het geval is het opeten (als dat lukt), ook knabbelen op niet- lekkere dingen zoals een waxinelichtje, de binnenkant van een voetbalschoen, een speelgoedgietertje…. Graven in de zandbak, ’t liefst de hele dag buiten zijn en dat duidelijk maken door piepend en krabbend bij de achterdeur te staan, in volle vaart op de bank springen, tegen je hoofd …. Knabbelen op handen en als het kan een neus meepakken uit blijheid, de hele tuin rondstruinen, blaffen tegen de buurhonden, alles op straat proberen op te eten…. Houtjes uit de haardbak jatten en in honderdduizend stukjes maken, op de buitentafel springen en kijken of daar nog etensresten liggen als we buiten gegeten hebben….Ja het is een boefje, maar o zo lief en slim, volgens Fernande, haar baasje, eigenlijk zijn we gewoon heel erg blij met Yogi!!!!
En ja: eten is – naast spelen en ravotten - haar grote hobby. Als ze de kans zou krijgen… Ik heb haar al geregeld uit Frizzles voerbak moeten halen. (Tsja, het is nu eenmaal een van Hapswoude!). Volgens Fernande is het een bijzonder pienter hondje,haha.
Wobke (Blauwbandje) heeft een heel bijzondere hobby: Zij vangt en eet meikevers! Volgens mij zijn die toch behoorlijk groot? En ze heeft een eigen berg wit zand van Barbara, haar baasje gekregen, waarin ze de lekkerste dingen weet op te graven (begraven door Barbara natuurlijk).
Skip, bij ons Willem, heeft zijn eerste certificaat al binnen! Een knappe hond hoor. Skip doet het prima in het drukke gezin met 3 jonge kinderen van Gina en ze zijn erg gek op hem. De eerste weken, nadat hij hier weg was, wilde hij niet goed eten en werd tye mager. Gelukkig was dat van voorbijgaande aard en ziet hij er prachtig uit.
Smous, bij ons Roodbandje, leeft op een heerlijk boerenerf van een ruime boerderij. Haar maatjes zijn de paarden, waar ze het uitstekend mee kan vinden (oh Jip, waarom heb jij niet iets van deze dochter??) Ze speelt volop met de buurhond, een jonge Jack Russell. Ook de baasjes van Smous zijn helemaal wég van hun hondje.
Dus: Ik ben erg blij met de baasjes van mijn pups en erg gelukkig, dat het zo goed met ze gaat!
In het album vinden jullie de foto's van de pups.
Laatst gewijzigd door Maria op 27 mei 2008, 20:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik lees net dat meikevers in Duitsland en Frankrijk werden gebruikt in de soep.
Goed gevonden dus toch wel van dat hondje.
Een mooi verslag van het kroost.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wat leuk om te lezen hoe het gaat met de kinderen van Jip!
Heel herkenbaar allemaal hoor, Maria!! Waar Yogi staat, kun je ook Roosje typen!
Inclusief het vangen van een enkele grote meikevers. Die kleine kevertjes , die je nu boven het gras ziet, worden opgegeten. Was onze Beppie ook heel fanatiek in. Zal wel voedzaam zijn.
Gisteren had Roosje m'n -van de (ex-) buurvrouw- geleende boek te pakken en daarvoor ook een scheikundeboek van Nina. Daar ontbreekt nu wel wat aan.
Roos is volop aan het wisselen, wat het willen kauwen wel zal verklaren. Haar ondervoortanden waren al verdwenen en nu ook haar snijtanden boven. Steeds zie je haar tongetje. Het zal wel raar voelen!
Alleen dat eten, dat doet ze niet overdreven. Ik heb de neiging het bakje maar steeds te laten staan, waar ik het Vera (die aan de lijn doet) misschien wat moeilijk mee maak.
En paarden ziet ze alleen van dichtbij als ze aangelijnd is.
Goed idee trouwens zo'n berg zand met daarin verstopte zaken!
Inmiddels heb ik de foto's bekeken: leuk hoor! Duidelijk familie ook.
Volgens mij hou je altijd een band met de pups die je zelf gefokt hebt. Je blijft ze volgen denk ik.
Ik bedenk me net dat het lang geleden is dat ik de fokker van Phoebe gesproken heb. Ik zal ze binnenkort eens bellen om te vragen hoe het met mama Grada gaat.
Prachtig verslag Maria!
En wat het allerbelangrijkste is; zo te lezen zijn alle nieuwe baasjes heel erg blij met die kruimeltjes van (h)Abtswoude .
Het is heel leuk als je regelmatig nog wat van de pups hoort.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ariënne, hoe hoog is Roosje nu? Ik maak me een beetje zorgen over de grootte van Woezel, ze is pas 31,5 cm. hoog en bijna al 6 maanden oud. Ik kan me herinneren dat onze andere smousjes al veel eerder groot waren