Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door Ariënne »

Wat lijkt me het een groot feest! :hug2:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ariënne schreef:Wat lijkt me het een groot feest! :hug2:

Dat is het dus ook echt. Genieten van 's morgens tot 's avonds laat. En anderen er deel van uit laten maken. Zo leuk.

Groetjes José en Wieske-Sammy en haar 6 Mookerheidertjes. :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous

DD 14-06-2011 Weer lekker dollen, smikkelen en smullen en op ontdekkingstocht.

De pups spelen nu elke dag een paar keer op het kleed. Het liefst buitelen ze over elkaar heen. Silke en Esther proberen al een beetje op hun manier hard te lopen. Koddig om te zien. Esther daagt haar broetje Loetje en zusjes uit om te spelen. Ze hapt naar hun bekjes, pootjes en soms een oortje. Kom op joh spelen, niet slapen. Nu zijn we nog met z'n allen. Loetje heeft vandaag niet zo veel zin. Hij is erg rustig en slaapt veel. De anderen klimmen vadaag al zelfstandig in en uit Sammy's mand. Of zo als sommige van hen je laat je er gewoon uitglijden. Esther heeft Nijntje ontdekt een speeltje dat een van de toekomstige kleine baasjes mee gebracht heeft. Een bal is ook leuk en wat ligt daar? Ze ontdekken van alles. Bleven ze eerst nog netjes op of in de buurt van het kleed nu wagen ze zich toch al veel verder van die plek. Lekker dwalen door het bos van stoel- en tafelpoten. Een kijkje achter het gordijn nemen. En oh die veters van de grote baas. Zo ontdekken ze alles en wij met hen. 's Middags zijn ze met mij mee naar buiten geweest. Weer in de smousmobiel. Het begint al te wennen om er mee rond te lopen. Het is veel te leuk om het niet te doen. Ze hebben er weer lekker in gelegen, dit keer sliepen ze niet en keken rond. Wat is die wereld groot. Weer langs de koeien en de schapen, die hebben we al gezien. Niks engs aan. Even stil staan bij de geiten. die hadden geen interesse. Chagarijnige beesten zijn het, dan maar verder op ontdekkingstocht. Een helikopter vloog laag over en ze reageerden niet. Ach waarom zou je, je zit toch lekker veilig in je wagentje en mama wijkt weer niet van je zijde. 's Avonds zijn er weer wat bewonderaars geweest. Eentje wilde wel graag Lieveke hebben maar ja, staat niet op de wachtlijst. Ach dan geef je haar toch zo mee opperde ze, nee daar beginnen we niet aan. Schrijf je maar in, kost bijna niets en over 2 jaar ben je aan de beurt. En over 4 jaar heb je zelf zo'n leuk nestje.
Gisteravond hebben de pups van Sammy ook weer gesmikkeld van de pap. Dat vinden ze echt lekker! Vooral Esther die wordt helemaal gek als ze het ruikt. Loetje had niet zo'n zin net als gisteren maar even later at hij het toch weer met smaak op. We deden het eerst met een grote lepel met een beetje er op en dan af laten likken. Later hebben we ze gewoon uit het bakje laten likken. Dat ging prima. Toen alles op was, eerlijk gedeeld, mochten ze de bakjes samen nog schoonlikken. Een feest was het. Sanne kreeg er geen genoeg van ze zat helemaal met haar kopje er in. Smikkel smikkel smousje. En als toetje gingen ze nog even bij mammy bij het liggend buffet langs. Nog even in de grote mand en toen was de 23e dag van hun smouzenleventje ook al weer om.

Groetjes José en likjes van Wieske- Sammy, Lieveke 870, Loetje 926, Mariken 1022, Esther 1032, Silke 1148 en Sanne 998
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Martine

Bericht door Martine »

Wat leuk die dagelijkse stukjes José! :thumbsup:
Ik zit me nu al weer te verheugen op morgen! :ja:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een heerlijk stel.
Toch wel pap-foto's gemaakt José??
Daar gaat niets boven. :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Er staat al een papfoto op de site.

Groetjes
José en likjes van Wieske-Sammy :dog:

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Heb net even naar de papfoto's gekeken. Wat zijn ze schattig! Hoe ziet het smousmobiel van jullie eruit dan herken ik jullie als jullie door de kuil wandelen. Vandaag een smousje tegen gekomen, ze heette Sarah maar ze was een beetje snauwerig wilde niks van mijn Peb weten. Geniet maar van jullie prachtige nestje. Groetjes Gerry en Pebbles.

sammydesmous

Soort kinderwagentje is het. Wandel je wel eens door de Kuil dan? Was het smousje niet Stella? Je mag best eens langs komen om de pups in het echie te zien hoor.

Groetjes
José en likjes van wieske-Samy op de Ruiver :dog:

Martine

Bericht door Martine »

gerrymoerkens schreef:Hoe ziet het smousmobiel van jullie eruit dan herken ik jullie als jullie door de kuil wandelen.
Dat is het voordeel van Smousjes; die herken je zelfs zonder smousmobiel. Zijn er zo veel Smousjes in jullie kuil dat je denkt de verkeerde aan te spreken? :scratch: :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

sammydesmous

Bij mijn weten nog eentje in Molenhoek. Maar smouzenmensen herkennen elkaar altijd meteen is mijn ervaring. :klappen: En anders de smouzen zelf wel. :yes2: :hihi: ;)

Groetjes
José en lijkes van Wieske- Sammy op de Ruiver :dog:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De hondjes maken al van alles mee :thumbsup: .
Je boft met het fijne weer, dat maakt het mogelijk dat je al zo vroeg met hen op pad kan.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Ik dacht dat ze Sarah zei maar Stella kan mischien ook wel, ze waren aan het hard lopen dus ik kon niet veel vragen. Ik wandel wel eens door de kuil dan maak ik een rondje bos en kuil. Ik kom ook vaak een man met een lieve oude herdershond tegen die altijd aan mij verteld dat zijn broer in Groesbeek ook een smous heeft (een reutje die al 3 x keer heeft mogen dekken). Ik wil best wel eens komen kijken maar op het moment is het druk, wij wachten op de uitslag van mijn dochters eindexamen en moeten ook al vast het feest organiseren. (als ze zakt wordt het een blij dat ik leef feest ook gezellig) Groetjes Gerry en Pebbles.

sammydesmous

De vader van Sammy komt uit Groesbeek. Misschien is hij wel de smous van die broer. De vader van Sammy heet Blufpokers O'Terry.

Groetjes
José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver :dog:

corrie

Bericht door corrie »

Heerlijk verslag weer. Ik kan niet in slaap komen. Leuk om het dan te lezen.Werd een beetje sjacherijnig , dit is nu over!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Erna

Bericht door Erna »

Je bent wel vaker laat Corrie.
Hoop dat je straks de slaap kan vatten. Ik ga nu ook mijn bed opzoeken.

Ja, ik kan ook zo genieten van de verslagen, zie het altijd voor me, zo leuk beschreven José.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

corrie schreef:Heerlijk verslag weer. Ik kan niet in slaap komen. Leuk om het dan te lezen.Werd een beetje sjacherijnig , dit is nu over!
Voel met je mee Corrie !!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Fijn dat ik met mijn stukjes heb bij kunnen dranen aan een goede nachtrust of humeur. :thumbsup: :slaap:

Groetjes José en Wieske-Sammy :dog:

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef:Molenhoek
Als ik Molenhoek zie staan moet ik altijd even aan Boefken denken.
De vader van onze eerste smous Anouk-Tirza. Tirza was van 1990.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

:hug2: De herinnering blijft, dat is het mooie van herinneringen. Hebben de mensen van Boefken later nog een smous gekregen? Wie weet wonen ze hier nog wel. Ben benieuwd wie het zijn. Mooie naam Tirza.

Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver :dog:

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef::hug2: De herinnering blijft, dat is het mooie van herinneringen. Hebben de mensen van Boefken later nog een smous gekregen? Wie weet wonen ze hier nog wel. Ben benieuwd wie het zijn. Mooie naam Tirza.

Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver :dog:
Ik weet het niet zeker, dacht dat ze na Boefken geen hond meer hebben gehad.

Gesloten