De pups van Lisa en Dop
Wat een verschrikkelijk verhaal Maria. We zijn eens met Sam naar Portugal geweest en werden ziek van de honden die daar aan korte touwtjes in de hete zon vastgebonden waren. Zwerfhonden leefden in groepen in de duinen. Ze hebben Sam eens aangevallen. Gelukkig liep het goed af, maar opletten was geblazen.
Zo triest allemaal.
Nu woont in het huis waar Margo heeft gewoond, vlak bij ons, een echtpaar dat in Suriname heeft gewoond. Ze hebben hun twee honden mee naar hier genomen. Natuurlijk is het reuze sneu, maar ze zijn volkomen verknipt. Onlangs hebben ze de hond van buren aangevallen. Een snee van 15 cm. Ze waren aangelijnd, maar in dit bos, waar honden los mogen, liep de hond van de buren argeloos te dicht op ze toe, hap.........
Ze laten ze heel vroeg uit, om zo min mogelijk anderen tegen te komen.
Als je leest hoe op Bonaire omstanders met dieren omgaan, kan ik me voorstellen hoe die arme honden zo gemaakt zijn. (Aan de huidige eigenaars ligt het niet).
Vreselijk, onbegrijpelijk en zegt het ook niet iets over hoe mensen met andere weerlozen omgaan ???
Zo triest allemaal.
Nu woont in het huis waar Margo heeft gewoond, vlak bij ons, een echtpaar dat in Suriname heeft gewoond. Ze hebben hun twee honden mee naar hier genomen. Natuurlijk is het reuze sneu, maar ze zijn volkomen verknipt. Onlangs hebben ze de hond van buren aangevallen. Een snee van 15 cm. Ze waren aangelijnd, maar in dit bos, waar honden los mogen, liep de hond van de buren argeloos te dicht op ze toe, hap.........
Ze laten ze heel vroeg uit, om zo min mogelijk anderen tegen te komen.
Als je leest hoe op Bonaire omstanders met dieren omgaan, kan ik me voorstellen hoe die arme honden zo gemaakt zijn. (Aan de huidige eigenaars ligt het niet).
Vreselijk, onbegrijpelijk en zegt het ook niet iets over hoe mensen met andere weerlozen omgaan ???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
julie
Hoi Desi,Desi schreef:Hallo Julie,
Je bent echt geen slechte moeder als je je hondje niet mee nam op vakantie. Zeker in de winter !
Vorig jaar wilde ik dat ook niet. Geregeld met een vriendin dat Desi bij haar en een 7 maanden oude pup een weekje zou gaan logeren. Tot een week voor de vakantie haar pup zichtijdens een wandeling nogwel aangelijnd zich losrukte. Hij had de halsband om, zij de riem in de handen. Helaas de pup rende de straat over naar een andere hond. Toevallig passeerde een auto!. Mijn vriendin durfde toen Desi niet in huis te nemen, wat we volledig begrijpen.
Na overleg met het hotel is Desi toen meegegaan op wintersport, 12 weken oud! Het hotel lag boven aan de piste. Tussen de middag gingen we terug naar ons eigen hotel. Desi was dus maximaal 2.5 uur alleen op de hotelkamer. Ook was ze nogal eens in het restaurant in het hotel te vinden. Ze was meteen geliefd bij de eigenaresse van het hotel en haar kinderen.
Nu in de camper stond de camper op een parkeerplaats naast de liften. Dus konden we ook gemakkelijk tussendoor in plaats van bij een restaurantje iets te eten en drinken terug naar de camper. Dat deden ook de meeste camperaars die geen hond bij zich hadden. Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het goed mogelijk is om je hond mee te nemen op wintersport. Ik wil echt geen kritiek leveren op jou.
We wensen jullie veel geluk met jullie nieuwe pup. Kan me best voorstellen dat het aftellen begonnen is.
Ik voelde het ook niet als kritiek hoor. En zoals ik al gemeld heb, wij hebben het toen een keertje gedaan omdat ik toen wist dat hij dan niet de hele dag alleen hoefde te zijn.
Maar ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik het altijd moelijk vond om mijn hond naar de oppas te brengen ondanks dat ik wist dat hij het er super naar zijn zin had.
Was dan ook altijd blij als ik hem weer kon ophalen en ons gezinnetje weer compleet was.
Ook deze wintersport zal het me nog meer moeite kosten omdat mijn hondje dan nog zooooo klein is. Maar ik weet dat mijn dochter er goed voor zal zorgen.. toch zal ik het niet na kunnen laten om elke dag even te bellen hoe het gaat.
C'est moi...
Groetjes Julie
Maria wat vreselijk, die ervaring op Bonaire. Je weet dat dit soort praktijken nog heel veel gebeurd in heel veel landen. Maar als je het zelf van nabij mee maakt wordt je nog eens extra met je neus op de feiten gedrukt.
Ik heb de verwaarlosing en de desintresse van en naar dieren op Curacao waar mijn broer en schoonzusje wonen ook gezien. Maar ook in Griekenland, vreselijk gewoon. Je wil al die honden wel helpen, maar dat gaat nu een maal niet. Spanje, in deze tijd zo dichtbij, maar zo heel anders met dieren omgaand als bij ons. http://www.dierenhulpcadiz.nl
Groetjes, Erna.
Ik heb de verwaarlosing en de desintresse van en naar dieren op Curacao waar mijn broer en schoonzusje wonen ook gezien. Maar ook in Griekenland, vreselijk gewoon. Je wil al die honden wel helpen, maar dat gaat nu een maal niet. Spanje, in deze tijd zo dichtbij, maar zo heel anders met dieren omgaand als bij ons. http://www.dierenhulpcadiz.nl
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vandaag zij Ria en Clementine geweest, Ria heeft voor mij de nageltjes van de pups geknipt. Daar ben ik blij mee want ik vind het altijd een heel naar werkje, bang om verkeerd te knippen. Frouckje en Jeltje hadden niet zoveel oog voor de pups, ze vonden de piepbeestjes van Lisa veel interessanter. Ria heeft een leuk filmpje gemaakt. http://www.hollandse-smoushond.nl
De reutjes zijn beide de twee kilo gepasseerd. Rood weegt ongeveer 1750 gram en ecru blijft ons kleintje met 1442 gram.
Groetjes, Erna.
De reutjes zijn beide de twee kilo gepasseerd. Rood weegt ongeveer 1750 gram en ecru blijft ons kleintje met 1442 gram.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb net zitten te genieten van het filmpje dat Ria heeft gemaakt.
Het ziet er ééénig uit dat spelende kwartet.
Ik vind het ook zo herkenbaar, zo ging het bij ons ook, lekker spelen, af en toe uitdagen, en veel ,heel veel buiten, want het was in die periode vaak ontzettend mooi weer.
Guusje is sinds gisteren loops, en we zijn er over aan het dubben wanneer wij haar weer willen uithuwelijken
. Deze keer in ieder geval niet, maar wanneer haar volgende loopsheid een beetje gunstig uitvalt ten opzichte van de zomervakantie.....
Dat lijkt nog zo ver weg, maar willen we dat dan moeten we er nu al een beetje rekening mee houden.
Het ziet er ééénig uit dat spelende kwartet.
Ik vind het ook zo herkenbaar, zo ging het bij ons ook, lekker spelen, af en toe uitdagen, en veel ,heel veel buiten, want het was in die periode vaak ontzettend mooi weer.
Guusje is sinds gisteren loops, en we zijn er over aan het dubben wanneer wij haar weer willen uithuwelijken
Dat lijkt nog zo ver weg, maar willen we dat dan moeten we er nu al een beetje rekening mee houden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Desi
Nee joh....maar logisch dat je daar aan dacht. De kinders van Lisa zijn óók van Dop. Maar die van Jip (van Roosje Katoen dus...) zijn van Brutie, die volle broer van Vera. Maar misschien is dat ook wel familie hoor, maar niet dat dat zo ..hup...mij voor ogen staat.
Ja, over ruim twee jaar, willen wij graag een nestje.
Ik ben erg benieuwd waar jullie Desi straks voor gaat
, nog twee loopsheden ???
Ja, over ruim twee jaar, willen wij graag een nestje.
Ik ben erg benieuwd waar jullie Desi straks voor gaat
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Eerlijk gezegd weet ik dat niet Mary, de honden gaan leuk met elkaar om, Babbe en Frouckje heb ik wel een keer eerder gezien, dat is al weer even geleden, want toe leefden Amy, Anne-bell en Babbe nog. De laatste keer dat ik Frouckje zag had ze pups, o.a. Jeltje, Bobbie en Jojo.Mary schreef:Frouckje was altijd heel dik aan met haar moeder.
Is zij met Jeltje nu ook zo stevig verbonden?
Groetjes, Erna.
Vandaag zijn de pups ingeënt, er is er niet één die heeft gepiept. Knap van die kleine mormeltje hé! Want dat zijn het soms. Ze hebben een paar kleine gaatjes in de vitrage gemaakt. Ze pakken de onderkant van het gordijn, en gaan dan rennen. Leuk hoor dat ze het zelf dicht kuinnen schuiven. Jammer voor hen dat ik dan een spelbreker ben.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
-
julie
Het was gisteren weer reuze gezellig en heb weer genoten van de pups en jullie gastvrijheid.Erna schreef:Vandaag zijn de pups ingeënt, er is er niet één die heeft gepiept. Knap van die kleine mormeltje hé! Want dat zijn het soms. Ze hebben een paar kleine gaatjes in de vitrage gemaakt. Ze pakken de onderkant van het gordijn, en gaan dan rennen. Leuk hoor dat ze het zelf dicht kuinnen schuiven. Jammer voor hen dat ik dan een spelbreker ben.
Groetjes, Erna.
Groetjes Julie
6 weken al weer...... Toch niet voor te stellen. Ik hoop, dat ze van het chippen ook zo weinig voelen.
Nog een fijne (en drukke
:autorijden: ) laatste week Erna
Nog een fijne (en drukke
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik wilde zojuist in het gastenboek van Ria reageren dat ik en Jules de filmpjes zo leuk vinden, maar er werd op mijn reactie geen prijs gesteld kreeg ik als melding toen ik wilde verzenden.
Jammer.......dan maar hier.
Het zijn echt leuke filmpjes
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
-
julie
[quote="wubke"
]Ik wilde zojuist in het gastenboek van Ria reageren dat ik en Jules de filmpjes zo leuk vinden, maar er werd op mijn reactie geen prijs gesteld kreeg ik als melding toen ik wilde verzenden.
[/quote]
Heb jij dat filmpje van Ria gezien via de smouzen site? Mij lukt het niet om het te openen.
Ik heb in het gastenboek gevraagd hoe dat kan? Ik kon wel een reactie plaatsen Heb jij soms een hotmailadres? Hoorde van Erna dat dat niet geaccepteerd wordt.
Groetjes Julie
]Ik wilde zojuist in het gastenboek van Ria reageren dat ik en Jules de filmpjes zo leuk vinden, maar er werd op mijn reactie geen prijs gesteld kreeg ik als melding toen ik wilde verzenden.
Heb jij dat filmpje van Ria gezien via de smouzen site? Mij lukt het niet om het te openen.
Ik heb in het gastenboek gevraagd hoe dat kan? Ik kon wel een reactie plaatsen Heb jij soms een hotmailadres? Hoorde van Erna dat dat niet geaccepteerd wordt.
Groetjes Julie
-
Monique
Ik heb de filmpjes ook net bekeken (héél leuk!) en het lukte mij ook nauwelijks om het filmpje te openen. Na een paar keer op het startdriehoekje drukken (linksonder) lukte het toch. Ik heb wel in een berichtje gemeld dat het lastig te openen is, alhoewel ik niet weet of Ria dat kan verhelpen.
Mij lukt het niet meer om in dit forum silies te plaatsen, SAAI!
Mij lukt het niet meer om in dit forum silies te plaatsen, SAAI!
Nee, ik heb geen hotmailadres. Ik heb een keer gereageerd in het gastenboek toen er een hele vervelende discussie ontstaan was over het fokprogramma. Ik zei toen dat ik dat jammer vond en dat we allemaal maar een belang hadden, een leuk en gezond hondje. Dat werd blijkbaar niet op prijs gesteld.
Ik kan alle filmpjes gewoon kijken, vraag me niet hoe. Misschien moet je een bepaald programma op de computer hebben om ze te openen?
Ik kan alle filmpjes gewoon kijken, vraag me niet hoe. Misschien moet je een bepaald programma op de computer hebben om ze te openen?
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Ach, iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. Geen forumleden met een hotmailadres, maar wel uit België....
.
Voor ons staat het belang van een gezonde, lieve Smous altijd voorop. Dus verantwoord fokken!
Voor ons staat het belang van een gezonde, lieve Smous altijd voorop. Dus verantwoord fokken!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004