sammydesmous schreef:Wij zijn vandaag 2 x gebeld door Fredie. Helaas waren we niet thuis. Of het voor het nestje was weten we niet zeker want we staan pas sinds maart dit jaar op de wachtlijst. Bovendien willen we nog lang geen smous erbij. Eerst nog heel lang genieten van Sammy & Lieveke.
José Sammy & Lieveke
Weet je zeker dat het voor een pup was want er staan heel wat mensen voor zowel een reu als een teef ruim 23 a24 maanden op de wachtlijst momenteel .?
Voor een pup......Nou, dat lijkt me niet.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
sammydesmous schreef:Wij zijn vandaag 2 x gebeld door Fredie. Helaas waren we niet thuis. Of het voor het nestje was weten we niet zeker want we staan pas sinds maart dit jaar op de wachtlijst. Bovendien willen we nog lang geen smous erbij. Eerst nog heel lang genieten van Sammy & Lieveke.
José Sammy & Lieveke
Weet je zeker dat het voor een pup was want er staan heel wat mensen voor zowel een reu als een teef ruim 23 a24 maanden op de wachtlijst momenteel .?
Ja weet ik zeker want ik heb haar inmiddels gesproken.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
José Sammy & Lieveke
Ja weet ik zeker want ik heb haar inmiddels gesproken.
José Sammy & Lieveke
Jeetje, dat is toch heel wonderlijk. Ik zou haast denken...een jaar in de war geweest? Kan ik me wel voorstellen, al die tientallen wachtlijsters...en de wachtlijstbeheerder is ook maar een mens hè.
Lijkt me sowieso een lastig klusje. Er bellen vast veel mensen tussendoor.
Je zult ook wel, net als wij, doorgegeven hebben dat je op de wachtlijst staat voor...ooit eens in de toekomst...
Dus dan lijkt dit echt een vergissing.
Dat je maar lang mag genieten van je meisjes José...en de wachtlijst jaaaren niet nodig hebt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik heb ook gezegd dat het een vergissing moest zijn maar volgens Fredie niet. Ik heb aangegeven dat we inderdaad op de lange termijnlijst wilden komen voor ooit, dat gaf ze zelf ook al aan. Waar het mis is gegaan wert ik niet.
Een vergissing is inderdaad maar zo gemaakt. Voor hetzelfde geld had ze iemand kunnen bellen die nu wel een pup wilde en die was dan maar lekker snel aan de beurt.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Nou je kunt ook van de eerlijkheid van de mensen uitgaan.....
Overigens was er bij mijn eerste nest ook iemand veel sneller aan de beurt dan verwacht omdat het én in de vakantietijd was én ik toen bepaalde voorkeuren had met betrekking tot de nieuwe eigenaren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ja, door de vakantie kwamen wij ook al heel snel aan onze eerste Smous Mijntje. Toen waren er veel mensen die al weg waren, of geboekt hadden etc. En wij hadden geen plannen om weg te gaan en dus alle tijd voor ons mazzeltje. We hebben toen ook gevraagd of het echt wel klopte, maar dat was echt zo. En dankzij Mijntje zijn we ook altijd bij de Smous gebleven Ook toen we voor volgende schatjes langer op de lijst moesten. Als je weet wat er komt (in grote lijnen dan, want ze zijn toch allemaal weer anders dan de anderen) is het het wachten meer dan waard.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Jeanette schreef:Jeetje, dat is toch heel wonderlijk. Ik zou haast denken...een jaar in de war geweest? Kan ik me wel voorstellen, al die tientallen wachtlijsters...en de wachtlijstbeheerder is ook maar een mens hè.
Lijkt me sowieso een lastig klusje. Er bellen vast veel mensen tussendoor.
Eh... ja! Wij zijn vandaag een middagje bij haar geweest en de telefoon stond zoals gewoonlijk niet stil... Denk dat er wel 20 keer gebeld is, in de tijd dat wij binnen waren. En tel daar nog maar een heleboel mail bij op...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Oh maar dat geloof ik .
Maar als je kijkt in de clubbladen van alleen al het laatste jaar wat daar aan nieuwe leden is bijgekomen vraag ik mij wel eens af of dit nog wel voor Fredie te doen is in haar eentje .?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Jaaaaa mooi viertal van ons vriendinnetje Suus !!
Omdat Ingrid ( baasje van Suus ) een goede vriendin van me is mag ik binnekort lekker gaan puppy knuffelen bij de pups van Suus
Trix schreef:Oh maar dat geloof ik .
Maar als je kijkt in de clubbladen van alleen al het laatste jaar wat daar aan nieuwe leden is bijgekomen vraag ik mij wel eens af of dit nog wel voor Fredie te doen is in haar eentje .?
Wat bedoel je daarmee Trix ? Die nieuwe leden zijn echt niet allemaal mensen die dan ook tegelijk op de wachtlijst ingeschreven hebben.
Integendeel, veel mensen hebben al een Smous, soms nog niet lang maar ook wel jaren al. Of ze zijn zo tegen het eind van de wachttijd en willen vast lid worden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Ha die Loes , nee bedoel er niets lelijks mee , maar ik heb een goed inlevingsvermogen vermogen en kan mij voorstellen dat het wel heel veel is.
En ik begrijp natuurlijk wel dat het niet allemaal wachtlijsters zijn die lid worden .
Maar als ik van Karin hoor dat er zo een 20 mensen belde op dat middagje dan denk ik jeetje wat veel . Hoe trekt ze dit ? Het is niet alleen dat maar ook het TFP en bemiddeling pups , ik zie op FB ook de de groep met nu bijna 750 leden zo hard groeien .ppppppfffffffff
Jolanda en Trix
Wat ik gisten merkte, is dat er veel mensen op Facebook hadden gezien, dat er en nestje was geboren. Deze mensen waren niet gebeld en vonden dat ze eigenlijk wel aan de beurt waren...
Wel een stuk"piekbelasting" dus,...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Trix schreef:Ha die Loes , nee bedoel er niets lelijks mee , maar ik heb een goed inlevingsvermogen vermogen en kan mij voorstellen dat het wel heel veel is.
En ik begrijp natuurlijk wel dat het niet allemaal wachtlijsters zijn die lid worden .
Maar als ik van Karin hoor dat er zo een 20 mensen belde op dat middagje dan denk ik jeetje wat veel . Hoe trekt ze dit ? Het is niet alleen dat maar ook het TFP en bemiddeling pups , ik zie op FB ook de de groep met nu bijna 750 leden zo hard groeien .ppppppfffffffff
Gelukkig niet alle 750 op de wachtlijst.
Vorig jaar zo'n 150 pups. Dus als men nu max 2 jaar op de lijst staat, kunnen er nooit meer dan 300 wachtlijsters zijn. En soms is dat ook heel snel weer minder.
Minder dan één jaar zou ik niet willen. Je wilt tegen een vakantie periode niet lopen leuren met je pups.
Ook wel fijn als een fokker ook nog wat heeft.
Ach FB......dat eventjes dat ik lid mocht zijn stonden er al Duitse Fb-ers bij en familieleden van familieleden, zal nu nog wel erger zijn.
Denk toch dat al die 750 niet actief meepraten of zelfs meelezen.
En wat Karin zegt is natuurlijk zo. Een nest met een paar pups die misschien nog niet eens zijn gemeld of waarvoor is gevraagd of Fredie nog even wil wachten met bellen en iedereen voelt zich tekort gedaan en gaat reklameren.
Dan gaat men ook nog eens voorbij aan het feit dat de fokkers uiteindelijk beslissen en die kunnen heel specifieke wensen hebben. Ik had ze bij het eerste nest in ieder geval wel.
H K Jelle 13-5-2004
Leuren met pups, met een korte wachtlijst is niet denkbeeldig. Een oude smous-vriendin had eens vijf reuen ... dat viel toen nog niet mee.
Als ik niet zou weten dat er flink wat wachtenden waren, waarbij we de mogelijkheid zouden hebben om nee te zeggen, zou ik niet fokken.
Overigens hebben we, helaas, kleine nesten. Maar als je er 8 tot 11 hebt, ben je blij als ze goed onder dak zijn denk ik zo.
R.E.S.P.E.C.T voor alle werkzaamheden die Fredie als wachtlijst bemiddelaar op zich neemt.Ze doet dat nu al zoveel jaar,dat het me ook niet gemakkelijk lijkt op daar ineens afstand van te doen...dat denk ik dan tenminste.
Toen we voor Guusje op de wachtlijst stonden dat is dus bijna 16 jr geleden deed mevr Rozema het nog weet ik,die deed dat ook met liefde en stond je altijd vriendelijk te woord!
Ik vind het nog steeds knap dat Fredie van al die wachtenden precies weet wie er gebeld moet gaan worden.Ondanks t ongeduld wat wachtlijsters soms hebben weet Fredie daar altijd goed mee om te gaan,dus we hebben aan Fredie een goede
Ik geloof nu dat er niet goed gelezen wordt , nu lijkt het net of ik vind dat Fredie maar moet stoppen .
Als er iemand respect voor Fredie heeft ben ik dat wel , zoveel respect dat ik me alleen maar afvroeg of er niet iemand bij moet komen .
Dus graag geen aannames roepen .
Jolanda en Trix