Bieke x Bob

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: nog 3 weken....... Bieke

Bericht door Jeanette »

Ariënne schreef:Haha, ja, maar dan 'iets' minder 'floeperig'! :mrgreen: :wink:
Oeff....ja dat geloof ik graag.
Ze liep er niet vanzelf uit denk ik.... :crazy: :boogie:

Een van de kleinkinderen heeft twee cavia's. Een bleek drachtig te zijn.
Die beestjes dragen tussen de 60 en 72 dagen !!!
Ze zijn echt kant en klaar als ze te wereld komen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen01

Bericht door Maureen01 »

nee hoor noppes....

op deze link je ze je hoogzwangere bieke:
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... lbum_id=21

zondag had ze krampen en zocht ze echt steun. ze was plakkerig aan haar vulva en had slijm er uit hangen. waarschijnlijk toch het indalen van de pupjes. ze zitten niet meer direct na de ribben.

Maandagmiddag had ze al geplast toen ze op andere wijze plastte, sindsdien is haar buik leger. ben nog gaan kijken in de tuin later of ze niet toevallig zo'n "caviaatje" er al uigefloept had. dus ik vermoed ook wat vruchtwater maar het zag wel goed helder. haar temp was al een halve graagd lager en ze leek wat rillerig te worden dus ook die nacht was ik er helemaal klaar voor......

maar disndag was ze weer helemaal gewoon, net als woensdag en vandaag. niets wijst op een aanstande bevalling. alleen wilde ze vanaochtend neits eten en eet ze opneiwu weer gras. dat was juist gestopt sinds die pupje zondag niet meer tegen haar maag aanduwden maar is nu inene weer begonnen. maar goed het ziet er niet naar uit zoals zondag en maandag dat ik echt denk vanacht is het zover. Ze is morgen op 63e dag maar ik zie nu geen voortekenen dus het kan nog wel een paar dagen langer gaan duren.
al hoewel Bieke er goed is in me te verrassen want die ehel loopsheid ging ook al stiekem anders met die bloedtest dus misschien doet ze dit ook lekker anders. wat me wel net opviel; ze was al kaler op de buik ana het worden, niet vreemd voor de tepeles naturulijk, maar nu ook op de shcouders en nek.

maar goed ze gaat verder goed en vind het veel te leuk de spanning er nog even in te houden.
pff ik ben blij dat ik niet als enige zo er naar uit zit te kijken.

mijn camera ging prompt ook gek doen dus nu heb ik voor de zekerheid die van mijn ouders ook maar geleend want het is wel erg als precies dan die camera de geest geeft niet waar.

greotjes maureen

Maureen01

Bericht door Maureen01 »

sorry voor de typefouten maar kom er door het schermpje springen onderin gewoon niet meer bij

loes

Bericht door loes »

Ha Maureen, fijn zo'n update! Jouw Bieke houdt de spanning er in en doet het gewoon netjes op tijd :wink:
We wachten allemaal weer mee :)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Ik denk: die typt steeds mis van de zenuwen en de stress :P !
Lijkt me ontzettend spannend bij jou thuis, lekker doorslapen is er zeker ook niet meer bij?

Erna

Bericht door Erna »

Maureen sterkte hoor, want dat wachten is ook slopend.
We houden het forum goed in de gaten of je al nieuws hebt.
Ik duim voor een voorspoedige bevalling voor Bieke. Bieke zet hem op. :thumbsup:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Monique schreef:Ik denk: die typt steeds mis van de zenuwen en de stress :P !
Ha, ha, ik dacht ook al; die zit behoorlijk in de rats, kan nog niet meer "helder" typen :wink: :lol:.

Finny liet bij haar tweede nest ook zoiets zien.
In de nacht van dag 58/59 daalde de temperatuur zodanig, dat wij het nest binnen 24 uur verwachtten. Maar er gebeurde helemaal niets, Finny deed lekker gewoon.
Uiteindelijk zijn de pups pas op de 61e dag, later in de middag, geboren.
Volgens Maria, zou er nog een tweede temperatuursdaling geweest kunnen zijn, met nog een diepere dip. Maar omdat wij niet meer getempt hadden, weten wij dit dus niet. Dat waren wel slopend spannende dagen en nachten, maar met een prachtig resultaat.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen01

hoera

Bericht door Maureen01 »

even nachtbraken.

Bieke had geen zin om me een verjaarskadootje te geven. Ze was uitgerekend op vrijdag de 13e en dus moest ik maar geduld hebben. Precies om middernacht werd ze onrustig en om 1250 floepte reu 1 eruit en om 1300 uur reu 2. Zo gemakkelijk allemaal dat ik er verbaasd van sta. effies bijkomen en pup 3, een geel teefje komt er een half uurtje later ook gezellig bij. allemaal in 1 pers en zo makkelijk. Ik sta er verbaasd van.

net als met de dekking dat was in 5 minuten vast en binnen een kwartier gedaan en zo ook het bevallen dat was nog geen driekwartier werk. Hoefde niks te doen alleen iets van de navelstrengetje afgeknipt maar flosdraad was verder niet nodig slijm zuigen ook niet. alleen bij teef 3 even haar gedirigeerd naar het vliesje om de neus en de nageboorte maar weggenomen.

Het zijn geen zwaargewichten, de zwaarste is denk ik het teefje met 185 gram maar het is lastig wegen want die pasgeboren die liggen niet stil. maar zal ze in ochtend als ze goed droog zijn opnieuw wegen.

Lijkt dus ondanks dat ze klein zijn allemaal gezond maar ik kan niet laten het telkens te controleren.

morgen weet ik het zeker maar ik denk wel dat het bij drie blijft. Hopelijk goed gezond want zo nat koelen ze snel af. dus ik heb ze van de bench toch naar de werpkist verhuisd al (bieke bezorgd mee) op een kleedje dat super warm was van de verwarming. zelf zit ik met vuurrode wangen van de spanning maar ook van de warmte want ik heb de verwarming op 25 graden. inmiddels zijn ze min of meer droog.

morgen weer controleren of het hierbij blijft en of alle pups het goed doen want 1 reutje is veel smaller en dan wat mensen bellen van de smousclub en de fokster van Bieke. en de fotos die ik gemakt heb zetten en naar loes mailen :)
maar nu eerst kijken of ik kan slapen
:hmm:

Jeanette

Re: hoera

Bericht door Jeanette »

Hieperdepiep hoera !!!!!
Heel hartelijk gefeliciteerd met Bieke's drieling !!!!!
Geweldig, die snelle meid :lol: :wave: :harpje: :bandje: :zwabber:
Lekker uitrusten nu ??? :wink:

loes

Bericht door loes »

Maureen, fantastisch. :boeketje: Zie je wel, Bieke is een brave meid :innocent: , dus netjes op tijd.
Als je bent uitgerust, horen we het verdere verloop wel en uiteraard zie ik graag de foto's.
Bieke: :dog: :dog: :dog: :wave: :kus: :wave2: :boeketje:
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:cheer: Hoera Maureen! Van harte gefeliciteerd met de pups. Wat is het allemaal gesmeerd gegaan!
En nu: groeien maar!
:dog: :dog: :dog: :thumbsup: :boeketje:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wauw Maureen, dat heeft Bieke snel geflikt! :wave:
En wat een geluk op vrijdag de 13e! :kus: :boeketje:
Van harte gefeliciteerd met de twee reutjes en het teefje. :dog: :dog: :dog:

Rust maar lekker uit vandaag. Achteraf merk je pas hoe moe je bent van al dat wachten en dan de geboorte.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Maureen gefeliciteerd met de drieling van Bieke. Wat fijn dat de bevalling probleemloos en zo snel verlopen is.
Dat de pups aan de lichte kant zijn is voor Bieke wel prettig geweest, ze moeten nu goed gaan groeien. De lichtste pup van Lisa was ook maar 183 gram, en dat is nu een flinke reu geworden, Roef was bij ons de kleinste.
Maureen heel veel plezier met het nestje van Bieke, fijne kraamtijd.
:dog: :dog: ----- :dog:
Een knuffel voor Bieke.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is inderdaad erg voorspoedig gegaan. Dat is wel het voordeel van kleine pups. Vooral ook omdat de grootste het laatst kwam.
In Ayla's nesten zaten een aantal pups tussen de 150 en 180 gr. Maar ze begon met de grootste !!! 220 gr. Dat vonden wij een olifant :wink:
Die moesten ook nog met zijn zevenen aan de melk-bar, dus.... maar de kleintjes van Bieke hebben heerlijk de ruimte om te groeien !!!
De foto's staan al op de site. Mooie kinders hoor !

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ook die zijn lekker snel, zo kunnen we tenminste direkt meegenieten van die mooie, smouzige wurmpjes :) .
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Lisa begon ook met de kleinste, ik denk dat het daarom bij haar ook zo makkelijk ging. Het is toch maar mooi meegenomen als je hondje zo makkelijk kan bevallen.
Mooie pupjes en leuke foto's Maureen.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Ja, dat scheelt wel wat met Norma en Adahs nesten: bij Norma wogen ze tussen de 225 en 240 (5 stuks)en bij Adah van 210 tot 260, ook 5!
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tsja....en dan groeien er toch grote smouzen uit.
Er zaten zeker geen echt (te) kleine smouzen in Ayla's nesten. Jondalar/ Max is toch zeker 43 cm. geworden.
Wat een joekels van pups bij jou Loes !!!!

Roosje

Bericht door Roosje »

:wave: :wave:

van harte gefeliciteerd met de :dog: :dog: :dog:

en wat een super leuke dag uitgezocht Bieke.. :mrgreen:

Roosje

Bericht door Roosje »

Jeanette schreef: De foto's staan al op de site. Mooie kinders hoor !
:scratch: :scratch: waar vind ik de foto's?

Gesloten