De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Joke

Bericht door Joke »

Erna,ik ben het helemaal eens met de manier waarop je je pups plaatst,
des te meer een teken dat ze uit een warm nest komen :wink:

groetjes Joke.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi hoi,
Omdat ik me altijd een hoedje zoek, omdat we zo lekker uit kunnen wijden, heb ik iets over puppies plaatsen onder Wachtlijst gezet. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Maria schreef: Had ik die paar keer maar naar mijn gevoel geluisterd! Bij al die twijfelgevallen, zonder uitzondering, heb ik de pup met een maand of zeven, totaal verknipt, weggehaald.
Hoi Maria,

Ik was in de veronderstelling dat Bobbie van ons was, maar door dit ene zinnetje begin ik daaraan te twijfelen hoor... :?
Kan je als fokker na zo'n lange tijd je pups weer opeisen of had jij, in deze speciale gevallen, een ontsnappingsclausule opgesteld omdat je er niet zo'n goed gevoel over had en achteraf nog wilde kunnen ingrijpen, als je gevoel juist bleek?
Gelukkig heb ik een goede band met Bobbies foksters, maar je moet er toch niet aan denken dat je geliefde gezinslid weer wordt afgenomen. :twisted:

Ik begrijp helemaal waarom je het gedaan hebt hoor, daar gaat het niet om, maar ik vraag me gewoon af of zoiets zonder slag of stoot is gegaan, of dat je als fokker sowieso altijd aan het langste eind trekt. :?:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Constance

Bericht door Constance »

Ik neem aan dat in die gevallen het initiatief van afstand doen bij de pupeigenaren lag.
Ik denk eerder dat de mensen in betr. situatie zélf aangaven de hond niet meer aan te kunnen of te willen en Maria ze terug heeft genomen om ze alsnog een goed tehuis aan te kunnen bieden ipv dat ze in een asiel terecht zouden komen.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ja Constance, uiteraard is dat zo.
Bovendien is het de bedoeling, dat geen enkele smous ooit in het asiel terechtkomt. Ook als je een hond in eigen kring herplaatst moet dat aan de Stichting Terugfokprogramma doorgegeven worden. Voor herplaatshonden is bovendien een flinke wachtlijst, zodat er gelukkig altijd een passende nieuwe baas gevonden kan worden.

Maar wat Maria zegt, heb ik ook een keer meegemaakt. Een a.s. nieuwe eigenares, waar ik niet helemaal een goed gevoel bij had, maar dat ik schoof op het feit, dat het niet mijn "type" was. Regelmatig contact daarna en alles ging picobello! Tot ik net voor de 1e verjaardag een noodtelefoontje kreeg, dat de hond direct wegmoest. Bleek, dat ze haar aan een gezin met jonge kinderen had overgedaan (zonder te melden), waar ze de boel sloopte. Dit hondje was speciaal bij dit echtpaar geplaatst omdat er geen kinderen waren en de vrouw niet werkte. Al in het nest bleek, dat ze wel van kinderen hield, maar minder tot haar recht kwam in een drukke groep. Gelukkig is de herplaatsing heel goed uitgepakt: bij een ouder echtpaar, waar wel regelmatig kleinkinderen kwamen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Wees gerust allemaal: Ik heb "mijn" pups natuurlijk niet bij hun eigenaren vandaan getroggeld. Ik heb 2 keer een pup "weggehaald" , maar uiteraard altijd na een noodkreet van de baasjes. Alle twee de keren ging het om puberhondjes. Alle drie de keren had ik sterk getwijfeld, nr. 2 was een cadeautje voor een 10 jarige, nr. 2 kwam bij een oude dame, die net haar man verloren had. Beide hondjes waren zwaar verpest. Nr. 1 kende zijn naam niet eens! Hij luisterde naar "Kaas!", want dat lustte hij zo graag.Ik heb ook eens een pup na één week terug gekregen, want "hij luisterde niet, hij rende door de tuin en hij was nog niet zindelijk."Het diertje was toen 8,5 week. De baasjes waren wel 10 keer, superenthousiast in het nest komen kijken, hadden een bibliotheek leeggelezen en hadden een uitzet aangeschaft, alsof ze een drieling verwachtten. Toch voelde ik me er niet happy bij, een onbestemd gevoel...
Maar toekomstige fokkers: Ik heb óók 55 smouzenpups goed geplaatst! Dus wees gerust: De meeste mensen op de wachtlijst zijn top!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha ha, Maria........ik zag je in gedachte al met smous onder de arm, met driftige pas het pand verlaten onder het roepen van : Niet goed genoeg :!: :!:
Kaas....ook een leuke naam. :P

Nee, flauw, het is treurig genoeg. Ook eens mee gemaakt, maar gelukkig was hij snel weer redelijk heropgevoed. In ons geval was er denk ik gewoon zo goed als niets met de hond gedaan. Dus na een jaar......vrat hij nog steeds aan de meubels en het speelgoed van de kinderen. Hij zat te smachten naar leiding. Heel fantastisch herplaatst.
55 pups, pffff.........en het blijft moeilijk om ze uit te zwaaien denk ik.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

"Kaas" is "Kas" geworden en heeft na een heropvoeding een heel fijn thuis gevonden bij Francis en Peter Haak. Hij is bijna 18 geworden. Later hebben zij als dank, en ook omdat ze onze honden op mijn lange werkdag verzorgde, een pup van me gekregen (buiten de wachtlijst om! Dit is zo'n goede reden, vind ik), Charlie, die veel van jullie wel zullen kennen. Ook Kas was helemaal niet opgevoed. De deur werd opengezet, hij kon zijn gangetje gaan, totdat de schapen in de wei kwamen. Wist hij veel, dat je daar niet op moch jagen! Maar gelukkig staakte hij zijn jacht, als de baasjes "Kaas"riepen. Treurig toch...
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat Kaas-Kas goed terecht is gekomen, zoiets wil je als fokker natuurlijk niet meemaken. 55 pups :shock: jeetje, en daar komen er over een aantal weken nog een stuk of wat bij. Neem in mijn petje voor af. Ik weet nu al dat er bij Lisa niet nog een nest gaat komen.

Met Lisa en haar pups gaat alles goed. Lisa had gisteren iets verhoging, en enorm de diaree :x Vannacht liep ik op de gekste tijdstippen buiten met haar. Gaat nu weer iets beter, nog niet helemaal over. Lisa eet en drinkt goed. Ze gaat wel regelmatig de werpkist uit momenteel, maar zodra ze een kik hoort rent ze snel naar haar kroost.
Vanmiddag is de baas van Dop wezen kijken, ze was weg van de pups. Ben benieuwd over een aantal weken hoe Dop op de pups zal reageren, nu mocht hij nog niet meekomen.
Zondag komen de mensen langs waar een van de teefjes naar toe gaat.
De pups moeten nog wel in de werpkist blijven, niemand heeft ze buiten ons in handen gehad. Die tijd komt nog wel.
De pups groeien goed.
Blauw------293
Rood-------335
Groen------362
Ecru--------272

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig dat Lisa het nu ietsje meer los kan laten. Dat geeft misschien ook meer rust.
Heeft ze veel van de placenta's opgegeten??? Daar kunnen ze in ieder geval diarree van krijgen.
Ze zien er prachtig uit Erna. Wat een kleine wondertjes.

Desi

Bericht door Desi »

Wat groeien die pup's. In 3 dagen zijn blauw en groen al meer dan 50% van het geboortegewicht gegroeid, terwijl bij ecru dit nog 35% is! Ik wist niet dat de pups zo snel groeien!

Erna vertroetel Lisa maar lekker.

Erna

Bericht door Erna »

Ja, ze groeien snel hé! In de eerste week moeten ze ongeveer hun geboortegewicht verdubbeld hebben.
Ik heb ze net nog gewogen, en zag dat ze vandaag iets minder zijn aangekomen, maar in de nacht drinken ze ook nog. Elke ochtend schrijf ik het op, zodat ik precies weet hoeveel ze gegroeid zijn.
Lisa heeft vanavond niet gepoept, gaat dus de goeie kant op. Haar lichaamstemperatuur is iets aan de hoge kant. 39.2
Jeanette Lisa heeft twee placenta's opgegeten, valt toch wel mee.

Ik bestook jullie met foto's, dus wie interesse heeft kijkt in het album van Lisa en Dop.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Leuke foto's Erna en lekker veel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ze zien er lekker tevreden en mollig uit.
Lisa lijkt ook ontspannen. :roll:
Rustige nacht gehad?

loes

Bericht door loes »

Fijn, dat het zo goed gaat Erna. Ze zien er in ieder geval prima uit en ook Lisa lijkt erg happy.
Bedankt ook voor de foto's voor de site, ik heb ze er zoeven opgezet. Die ene cheek-to-cheek heb ik ook zo van Norma met een pup. Prachtig, hè?
Geniet er allemaal maar van, want het is zo snel voorbij.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Constance

Bericht door Constance »

Hoi Erna ! Wát een heerlijk stel is het zeg ! Ik vind ook dat je foto's prachtig gelukt zijn :thumbsup:
Lekker mollige pups !
Gisterenavond laat heb ik zelf ook de eerste foto's ontvangen van ons puppekindje.
Ze zijn van nét ná de bevalling en van 2 dagen.
Ik zal ze in mijn fotoalbum toevoegen....

Dikke knuffel
Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

Erna ; mooie foto's weer,die -face to face
foto heb ik op mijn laptop gezet,mijn dochter is er helemaal weg van :!:
Fijn dat het zo goed gaat :thumbsup:

Loes die club-webside wordt steeds mooier, het was je vast al opgevallen dat ik gék ben op foto'skijken ik bak er alleen zelf niet zoveel van, maar wat niet is kan nog komen :roll:

groetjes Joke. :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna , ze zijn om op te vreten! Zo lief! En lekker mollig inderdaad. :kus: :dog: 5 x
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Wat een PRACHTIGE foto's en wat een lief en mooi span. Daar zal je nog heel wat leuke kiekjes van kunnen maken.

Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Zelf vind ik foto's maken, én foto's kijken erg leuk. Mijn toestel ligt altijd binnen handbereik. Ik zal regelmatig veel foto's in het album zetten zodat jullie de groei van de pups kunnen meemaken.
Rustige nacht gehad, Lisa is niet meer aan de dunne en vanochtend was haar temperatuur in orde. Lisa komt nu regelmatig haar nestkist uit om haar poten te strekken of om even op een ander plekje te gaan liggen. Ze is ook al weer even op schoot gekropen, even lekker gekroeld met haar, heerlijk vonden we dat. Maar zodra de pups een kik geven is Lisa terug in de werpkist om te kijken wat er loos is.
Gisterenavond vond Lisa het nodig om haar "deken" eens lekker op te schudden, daarbij had ze niet in de gaten dat er een pup tussen de plooien van de handdoek was geraakt, en helemaal knel gedrukt zat onder de doodligrand. Heb de pup, die daar op dat moment nog niets van had weer uitgepeld. Voor mij een teken om de pups zeker nog niet alleen te laten. Pim en ik lossen elkaar af, zodat er altijd een van ons in de kamer is om in te grijpen als dat nodig is.
Gewichten.
Blauw----322
Rood-----387
Groen----401
Ecru------313
:dog: :dog: :dog: :dog:
Groetjes, Erna.

Gesloten