Jip x Brutie
Jip's laatste loodjes
Jip doet alsof er niets aan de hand is. Ze trekt nog sprintjes achter fazanten aan. Ik voel de pups erg bewegen en Jip is zeer aanhalig. Ik heb hier en daar wat haar geplukt, ze is duidelijk aan plukken toe, eigenlijk al vóór de Winner. Ze ziet er dus een beetje vodderig uit, ik wil niet teveel plukken, want dat lijkt me zo ongezellig kaal voor de pups. Vannacht ging ze voor het eerst mee naar boven. Daar heeft ze me de hele nacht door grove harde poten gegeven, met een soort dwingende eis van geaaid willen worden. Reuze gezellig vond ze het. Aan het eind van de nacht ging Nina beneden protesteren, zij kan erg slecht zonder Jip. Dus Nina ook maar gezellig boven.
De kerstboom staat er nog, wat inhoudt, dat de nestkist er nog niet staat. Morgen zal de grote wisseltruc plaatsvinden. Vandaag was de grote wisseltruc van de oude Xp naar de nieuwe Vista-pc, ook geen sinecure, omdat je niet 1-2-3 de problemen van je e-mail oplost. Vista kent windows mail, XP Outlook Express. We kunnen wel mail ontvangen en verzenden, maar we willen alle oude mail importeren. Morgen dus maar verder puzzelen.
Erna, je mag zelf de geboortedatum kiezen, als het nest van zowel vóór, als na middernacht komt. Met mensentweelingen heb ik niet zoveel ervaring!
De kerstboom staat er nog, wat inhoudt, dat de nestkist er nog niet staat. Morgen zal de grote wisseltruc plaatsvinden. Vandaag was de grote wisseltruc van de oude Xp naar de nieuwe Vista-pc, ook geen sinecure, omdat je niet 1-2-3 de problemen van je e-mail oplost. Vista kent windows mail, XP Outlook Express. We kunnen wel mail ontvangen en verzenden, maar we willen alle oude mail importeren. Morgen dus maar verder puzzelen.
Erna, je mag zelf de geboortedatum kiezen, als het nest van zowel vóór, als na middernacht komt. Met mensentweelingen heb ik niet zoveel ervaring!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
-
Renate
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Dana is om 5.45 u en Romy om 6.02 u geboren, dus geen twijfel mogelijk, maar volgens mij mag je dan ook kiezen. Behalve als de datum erg ver uit elkaar ligt.
Er zijn ook tweelingen die een aantal dagen tot een aantal weken na elkaar geboren worden (de eerste is dan uiteraard veel te vroeg). Volgens mij is het grootste verschil in Nederland 6 weken en 2 dagen (ooit gelezen in het meerlingenmagazine).
Er zijn ook tweelingen die een aantal dagen tot een aantal weken na elkaar geboren worden (de eerste is dan uiteraard veel te vroeg). Volgens mij is het grootste verschil in Nederland 6 weken en 2 dagen (ooit gelezen in het meerlingenmagazine).
Hoi Maria,
Dat klinkt allemaal heel goed !!!
Ik ben benieuwd hoe Vista je bevalt.
Veel succes met de wisseltruc vandaag
De onrustige nachten zijn dus nu al aangebroken...
Maar zo te lezen heeft Jip het nog prima naar haar zin. Wil ze ook bij je in bed??? Zit je straks met de hele boel gezellig in je bed.Zes pups erin, Nina erbij, Loes erbij...........
Alvast een heel gezellig van oud op nieuw gewenst ..
Dat klinkt allemaal heel goed !!!
Ik ben benieuwd hoe Vista je bevalt.
Veel succes met de wisseltruc vandaag
Maar zo te lezen heeft Jip het nog prima naar haar zin. Wil ze ook bij je in bed??? Zit je straks met de hele boel gezellig in je bed.Zes pups erin, Nina erbij, Loes erbij...........
Alvast een heel gezellig van oud op nieuw gewenst ..
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jip geeft 's nachts aandacht vragende poten vanaf de grond, omdat ze ons waterbed eng vindt. Daar komt ze dus niet op, wat ook wat waard is, maar ze eist wel de volle aandacht vanaf de grond! Inmiddels doet Vista het prima, maar is er het probleem van het overzetten van de Outlook naar de Vista-mail. Bij elke nieuwe omschakeling van Vista naar een hogere versie, heb je die ellende. En aangezien er zo ontzettend veel in je outlook staat aan adressen en berichten, die je vaak opnieuw nodig hebt, is dat op zijn zachtst gezegd erg irritant!
Ook de kerstboom staat nog. De nestkist staat er echter in een half uurtje, als het echt nodig is. Morgen dus maar. Jip houdt ons lekker in spanning. Nog niets aan de hand....
Ook de kerstboom staat nog. De nestkist staat er echter in een half uurtje, als het echt nodig is. Morgen dus maar. Jip houdt ons lekker in spanning. Nog niets aan de hand....
Ha, dat lijkt me heel erg knus: de hele boel in bed!!
voor Jip en Nina - nu nog met z'n tweetjes!
En sterkte Maria in deze spannende periode.

Oeps gelijktijdig een bericht met jou- Maria gepost.
Niet ìn bed dus!
Bij die dwingende poten kan ik me wel wat voorstellen.
Met dat overzetten van Outlook naar Vista kan ik niet helpen helaas...
En sterkte Maria in deze spannende periode.
Oeps gelijktijdig een bericht met jou- Maria gepost.
Niet ìn bed dus!
Bij die dwingende poten kan ik me wel wat voorstellen.
Met dat overzetten van Outlook naar Vista kan ik niet helpen helaas...

Stilte voor de storm :disco:
Maar het klinkt niet alsof het al snel te gebeuren staat.
Wat mal trouwens dat informatie overhevelen van je mail-bestand zo lastig is.
Beetje klantonvriendelijk
Maar het klinkt niet alsof het al snel te gebeuren staat.
Wat mal trouwens dat informatie overhevelen van je mail-bestand zo lastig is.
Beetje klantonvriendelijk
Ik moet ook steeds aan Jip denken, het zou zomaar vandaag kunnen komen. Bij Lisa ging het ook ineens zo snel, en één dag eerder dan uitgerekend.
Maria als de nestkist nog niet staat dan heb je toch zeker wel een gordijn hé! Dat "bevalt" prima is mijn ervaring.
Sterkte.
Groetjes, Erna.
Maria als de nestkist nog niet staat dan heb je toch zeker wel een gordijn hé! Dat "bevalt" prima is mijn ervaring.
Sterkte.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Joke
Ben nog niet "opgeroepen", dus ook stijgt de spanning!!!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Joke
Nou assisteren....
Is toch meer ervaring opdoen en als extra handje fungeren. Maria heeft niet alleen zelf een groot aantal nesten gefokt, maar heeft ook bij heel veel nesten geholpen. Zo ook bij de 2 nesten van mij, al had Norma niet echt op haar gewacht en was maar vast begonnen
en bij het nest van Flo, waar ik ook bij mocht zijn. Ik hoop dan ook, dat lukt om ook bij deze bevalling te zijn, want met een eventueel nest van Fija in het verschiet, is dat een grote pré!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het heeft Jip behaagd om vanmiddag een uitgebreide wandeling op de Wassenaarse Slag te maken! Ze nam geen genoegen met een klein rondje! Als Jip vrij vroeg in haar loopsheid gedekt is, en dat is ze, het was de 10e dag, zou het zomaar kunnen zijn, dat de eiren pas op dag 11 of 12 bevrucht zijn. Volgens sommige boeken, moet je van die datum uitgaan. Toch kan een bevalling zomaar binnen een aantal uren starten. De kerstboom is de deur uit, de nestkist staat er. Jip ging onmiddellijk lekker in de kist liggen.Nou ja, het blijft zo elke keer een verrassing toch?
Dus Loes: Waarschijnlijk nog een rustig nachtje! Morgenmiddag lijkt me een mooie tijd.
Dus Loes: Waarschijnlijk nog een rustig nachtje! Morgenmiddag lijkt me een mooie tijd.
Dat lijkt me ook niet gek voor jullie. Nog even vóór de oliebollen en dan gewoon in je eigen bed, tenminste Loes !!!
Wordt het voor jou, Maria, het veldbedje de eerste uren van het nieuwe jaar.
Toch wel heel prettig dat Jip zich zo goed voelt.
Lekker ontspannen en in topconditie aan het grote werk !!!
Succes en

Wordt het voor jou, Maria, het veldbedje de eerste uren van het nieuwe jaar.
Toch wel heel prettig dat Jip zich zo goed voelt.
Lekker ontspannen en in topconditie aan het grote werk !!!
Succes en