Loopsheid
Re: Loopsheid
Is toch ook prima Karin. Eerst lekker op vakantie, en volgend jaar is een nestje net zo leuk hoor.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, wel jammer. Maar het komt zoals het komt. En als het volgend jaar beter uit komt, dan maar voor volgend jaar gaan. Eerst lekker op vakantie!

Als ze er weer een maand of 8 tussen heeft zitten is ze begin maart weer loops.
Dan zijn de pups nu over een jaar 7 weken, dat zou wel heel goed uitkomen.
Wel die laatste drukke schoolweken, maar Gerrit is er ook nog!!
Dan zijn de pups nu over een jaar 7 weken, dat zou wel heel goed uitkomen.
Wel die laatste drukke schoolweken, maar Gerrit is er ook nog!!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Desi
Eva,
Probeer niet in paniek te raken en rustig te blijven. Pip reageert ook op jouw reactie. Hou voorlopig Pip gewoon aan de lijn. Ga nu NIET naar een losloop gebied voor honden. Doe gewoon rustig aan, hoe moeilijk ook. Mocht een los-lopende reu te dichtbij komen volgens jou, dan kun je Pip als ze in nood komt nog op de arm nemen. Ik kan me jouw angst heel goed indenken.
(heb ik ook gehad.)
Probeer niet in paniek te raken en rustig te blijven. Pip reageert ook op jouw reactie. Hou voorlopig Pip gewoon aan de lijn. Ga nu NIET naar een losloop gebied voor honden. Doe gewoon rustig aan, hoe moeilijk ook. Mocht een los-lopende reu te dichtbij komen volgens jou, dan kun je Pip als ze in nood komt nog op de arm nemen. Ik kan me jouw angst heel goed indenken.
Eva ik heb onze dames nooit aangelijnt voor ze 10 dagen loops waren. Ook nooit opgetild , dit moet je mijns inziens ook nooit doen. Ik heb op cursus geleerd om me groot te maken en mijn teef op te eisen. Ik moest me zeer honds gedragen en dat hielp. Verder waren mijn dames mans genoeg om de heren weg te snauwen als zij niet willig waren.Paniek is niet nodig en maakt Pip alleen maar onzeker.Zolang Hieke en Jutte niet loops waren maar wel lekker roken ging ik gewoon naar de drukke losloop gebieden. Daar stopte ik mee als ze wel loops waren. Het lekker ruiken kan best lang duren. Hieke had weken van te voren al een lekker luchtje.Voor het laatste nest heb ik geloof ik 3 maanden elke ochtend met een papieren zakdoekje gecontroleerd of ze al loops was.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Tja...het hangt er natuurlijk wel van af wat voor kerel er op je hondje af komt lopen en hoe gedreven hij is.
Een grote dog die doof en blind erop duikt, nou...dan til ik mijn hond op hoor.
Maar een doorsnee reu overbluf je wel gemakkelijker.
Een van onze logé's, wel niet loops maar toch, is een angst blaffer/bijter.
Bij het zien van de buur Airdale ging ze volledig over de rooi.
Die wilde toch even van zeer dichtbij bekijken wat die praatjesmaker wilde.
Nou...er bleef weinig anders over dan een been met een laars te gebruiken om die leuke Airdale op afstand te duwen.
Vanuit het gezichtspunt van de hond hebben de 'belagers' ook gewoon gelijk.
Lastig hoor.
Het baasje was hier trouwens erg hulpvaardig.
Een grote dog die doof en blind erop duikt, nou...dan til ik mijn hond op hoor.
Maar een doorsnee reu overbluf je wel gemakkelijker.
Een van onze logé's, wel niet loops maar toch, is een angst blaffer/bijter.
Bij het zien van de buur Airdale ging ze volledig over de rooi.
Die wilde toch even van zeer dichtbij bekijken wat die praatjesmaker wilde.
Nou...er bleef weinig anders over dan een been met een laars te gebruiken om die leuke Airdale op afstand te duwen.
Vanuit het gezichtspunt van de hond hebben de 'belagers' ook gewoon gelijk.
Lastig hoor.
Het baasje was hier trouwens erg hulpvaardig.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Herkenbaarcorrie schreef:Eva ik heb onze dames nooit aangelijnt voor ze 10 dagen loops waren. Ook nooit opgetild , dit moet je mijns inziens ook nooit doen. Verder waren mijn dames mans genoeg om de heren weg te snauwen als zij niet willig waren.

Kan lastig zijn hoor.
Er is mij ook wel eens gezegd, tsja, dat is nu eenmaal de natuur hé.
Als Lisa loops was mocht ze van mij niet los, ik ging met haar naar een gebied waar honden niet los mogen lopen.
Er is mij ook wel eens gezegd, tsja, dat is nu eenmaal de natuur hé.
Als Lisa loops was mocht ze van mij niet los, ik ging met haar naar een gebied waar honden niet los mogen lopen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik snap het wel hoor, Eva. Ik erger me ook aan mensen die niet op hun hond letten. Senna zit nu al een behoorlijke tijd tegen haar tweede loopsheid aan. Maar ik was verbaast om te zien hoe zo'n lieve hond verandert in een snauwende, niet met zich laten sollende hond, als de reuen te opdringerig worden. Allen met te grote, en dan vooral zware honden, wurm ik me er tussen. Gewoon omdat ik bang ben dat Senna zich bezeert. Ik heb het overigens ook andersom mee gemaakt. Onze vorige hond was een ongecastreerde reu en tijdens een wandeling vroeg een meneer, die met zijn loslopende loopse teef liep, mij om mijn hond aan te lijnen. Daar was ik het dus niet echt mee eens.

Lekker makkelijk zeg, een loopse teef laat je niet loslopen, tenzij je een oepsnestje wil hebben.yvonne schreef: Onze vorige hond was een ongecastreerde reu en tijdens een wandeling vroeg een meneer, die met zijn loslopende loopse teef liep, mij om mijn hond aan te lijnen. Daar was ik het dus niet echt mee eens.
In ons geval zou dat niet eens gebeurt zijn. Boomer was maar een klein hondje en die teef was een Golden Retriever
Maar ik vond het ook wel erg dom!

Van gedragsregels (oftewel gezond verstand) hebben veel mensen niet gehoord.
Toen die van ons nog loops werden ging Bert altijd naar een deel van het bos waar haast niemand komt (=een ontmoetingsplaats voor andersgezinden), maar er zijn mensen die dan gewoon met een loops teefje aan de lijn door het losloopgebied gaan en dan verwachten dat de reu-eigenaren hun hond aanlijnen.
Toen die van ons nog loops werden ging Bert altijd naar een deel van het bos waar haast niemand komt (=een ontmoetingsplaats voor andersgezinden), maar er zijn mensen die dan gewoon met een loops teefje aan de lijn door het losloopgebied gaan en dan verwachten dat de reu-eigenaren hun hond aanlijnen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
gerrymoerkens
ik hou Pebbles altijd aangelijnd als ze loops is en kom dan ook niet in het losloopgebied. Het zijn dan wel een beetje saaie wandelweken maar het is niet anders. Zo heb ik nooit een probleem. Gerry
Gelukkig kon (kan ik nog, maar niet meer nodig) ik kiezen tussen diverse overzichtelijke open stukken als onze wafkes in hun willige dagen waren.
Zelfs toen liet ik ze loslopen, maar deed ze rap aan de lijn als er in de verte een hond aankwam.
In de eerste dagen van de loopsheid koos ik ook nog voor het bos, er werd door onze honden toch afgesnauwd. Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat mensen met reuen mij niet tegemoet kwamen als ik waarschuwde een loopse teef bij mij te hebben.
Vakantiegangers van de Lommerbergen konden ( en doen het nu ook) zich vaker a-sociaal opstellen.
Ik zou mijn loopse teef nooit optillen als zei belaagd zou worden door een andere hond.
Zelfs toen liet ik ze loslopen, maar deed ze rap aan de lijn als er in de verte een hond aankwam.
In de eerste dagen van de loopsheid koos ik ook nog voor het bos, er werd door onze honden toch afgesnauwd. Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat mensen met reuen mij niet tegemoet kwamen als ik waarschuwde een loopse teef bij mij te hebben.
Vakantiegangers van de Lommerbergen konden ( en doen het nu ook) zich vaker a-sociaal opstellen.
Ik zou mijn loopse teef nooit optillen als zei belaagd zou worden door een andere hond.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Senna's tweede loopsheid zit er aan te komen. Wordt de tijd tussen twee loopsheden gerekend vanaf de eerste dag van de vorige loopsheid, of vanaf 3 weken er na?

-
sammydesmous
Vanaf de eerste dag van de loopsheid. Vervelend nu net in de vakantie. Ik hoop dat Senna het nog even uitsteld. Lieveke ook hoop ik.yvonne schreef:Senna's tweede loopsheid zit er aan te komen. Wordt de tijd tussen twee loopsheden gerekend vanaf de eerste dag van de vorige loopsheid, of vanaf 3 weken er na?
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
sammydesmous schreef:Vanaf de eerste dag van de loopsheid. Vervelend nu net in de vakantie. Ik hoop dat Senna het nog even uitsteld. Lieveke ook hoop ik.yvonne schreef:Senna's tweede loopsheid zit er aan te komen. Wordt de tijd tussen twee loopsheden gerekend vanaf de eerste dag van de vorige loopsheid, of vanaf 3 weken er na?
José, Sammy & Lieveke![]()
Tja, als ze het wordt, is het niet anders. Liever nu dan met de wandeling of de RITS. Zal sneu zijn als ze niet met de andere smousjes kan spelen.
Ja Eva, ik vind het ook best lang duren, maar het is voor ons ook het eerste teefje. Dus dat is gewoon wennen denk ik.
Ach, ik heb vandaag de bedden verschoond, dus reden genoeg voor haar om het vannacht te worden

Ook hierin zijn geen 2 teefjes gelijk, bij sommigen merk je vantevoren niks, anderen hebben een lange voor- en naperiode. Hetzelfde met plasjeszetten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004