Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Barbara

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Barbara »

Maureen dank voor je mail!! Vooral het superdonkere teefje vind ik leuk! Jammer dat er niet meer toekomstige pup eigenaren op het forum zijn!

En Charlotte het is wel heel bijzonder! Gisteren tussen de smouzen en nu is het wachten beloond!! Zo blij :yes2:

Trix

Bericht door Trix »

Zo , ziekenbezoek weg , kan ik eindelijk reageren .

Allereerst Maureen en lies en de eigenaren van Lou , nog van harte gefeliciteerd met 8 super puppy's . Stiekum zaten wij te hopen dat we er ook bij zaten , maar helaas was dat niet zo. Jammer , maar we staan ook pas een half jaar op de lijst.
Dus met frisse moed verder de komende nestjes volgen .
Verder vindt ik het voor Barbara en haar kinderen te gek dat voor hun een einde is gekomen aan het lange wachten.
Wat ik wel een beetje jammer vindt dat die hele discussie weer los kwam op Facebook.
En dat er hier op het forum op gereageerd werd . Beetje zinloos vind ik. Jammer
Maar goed ik distantieer mij hier van en wil alleen leuke gesprekken op het forum voeren.
Verder wil ik met name Maureen bedanken vanwege de heerlijk verhalen over het wel en wee betreft de zwangerschap , ik heb er erg van genoten en ga je volop verder volgen .
Als laatste ben ik vooral blij dat ik nu mij iPad niet meer mee hoef te nemen naar bed en dat ik gewoon door kan slapen al zal dat nu met mijn vers geopereerde knietje vannacht ook niet mee vallen. Nu wordt mijn vrouw 9 september geopereerd .waarschijnlijk 3 dagen opnamen in het ziekenhuis , en hopen dat we het toch redden om de rits van 13 september te kunnen bij wonen, ieder geval zullen wij 5 oktober er zeker bij zijn want dan moeten wij zeker voldoende herstelt zijn .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Hopelijk herstel je snel en goed en Jolanda ook nadat zij onder het mes is geweest.
Er komt voor jullie ook vast een prachtig pupje aan en dan lopen jullie weer als kieviten. Dat zal hard nodig zijn :hihi: tegen die tijd.
Ik ga mij opmaken voor een nachtje luchtbed......morgen zorgen, werken, vergadering dus de betere verhalen moeten nog even wachten.....

Voor nu: Stijnke doet bij vlagen een beetje denken aan een paraplu.
Ze hangt half over haar kroost heen met haar lijf zo breed mogelijk. Dan rekt ze haar nek om ook haar kop nog als scherm in te zetten en tot slot zet ze haar oren zo dwars mogelijk opzij om ook die nog als bescherming over de pups uit te spreiden. Ik probeer nog even een foto te plaatsen. Soms doet ze het nog sterker dan op die foto........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Ja joh , ga lekker slapen bij je kroost en nogmaals die verhalen komen wel, alhoewel het paraplu gedrag wel weer levendig voor me zie. Die foto op Facebook van je pups met Stijnke is wel heel mooi geworden en heel duidelijk.

Welterusten
Jolanda en Trix

Trix

Bericht door Trix »

Oh ja , geweldige foto van parapluutje Stijnke
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Leuke foto van parapluutje Stijnke :hihi: en wat een mooie pups allemaal! Fijn dat Stijnke en kinders het zo goed doen! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Barbara

Bericht door Barbara »

Wat een grappige foto van Stijnke! Wat wil ze haar kids goed afschermen! Een super moeder!

Trix

Bericht door Trix »

Leuke avatar Barbara
Jolanda en Trix

Trix

Bericht door Trix »

En babsje al een beetje bekomen van de schrik .
Weet je wat ik ook nog besefte , dat het maar goed was dat je moest wachten , daarom heb je nu wel mooi een pup uit een heel goed nest .
Jolanda en Trix

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Gefeliciteerd met het prachtige nest! Ik heb net de foto's bekeken. Het zijn prachtige puppies. Veel geluk ermee en geniet er maar van. Gerry.

Barbara

Bericht door Barbara »

Ja Trix, ieder op zijn/haar beurt! En ze zien er allemaal super uit. Het allerleukste vind ik dat ik alles heb kunnen volgen. Eerst de loopsheid, toen de dekkingen, de echo, en de spannend tijd voor de bevalling! Ik hoop dat je jouw Bowie ook nog zo mooi kan volgen! Helaas verder geen toekomstige pup eigenaren op het forum :hmm: dat is wel jammer. Dan moet ik de eer maar hoog houden en de avonturen van Tara met het forum delen! Geen probleem!! Leuk om te doen! :ja:

Trix

Bericht door Trix »

Dat zou ik wel heel leuk vinden. Net zo als Abeltje .
En ja erg jammer dat meer puppy eigenaren niets meer laten horen , maar ieder z'n keus.
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Ik ben ook het enige forumlid met een inmiddels puber van Bloem, heb toen ook alles kunnen volgen op het forum, niet wetende dat wij gebeld zouden worden voor dit nestje, maar wat waren we blij :yes2: en Barbara wij zijn natuurlijk niks nieuwschierig :hihi: een hele fijne puppyknuffel tijd enne niet vergeten :flcam: te maken he! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Blijkt dat er gisteren nog meer mensen gebeld hebben. Maar bij ons is de telefoon niet over gegaan :( Lies heeft er vanochtend nog twee te pakken gekregen en een voicemail ingesproken. De lijst is dus bijna compleet.
Vannacht heeft het spul zich netjes gedragen. Niet allemaal aangekomen, maar de meeste wel en niemand afgevallen. Wie vannacht niet genoeg heeft gekregen zijn vandaag "pup van de dag". Advies van onze steun en toeverlaat.
We hadden dat gisteren al een beetje gedaan met een van de meiden en dat heeft goed geholpen. Nu dus twee andere. Nu al bijvoeren wordt afgeraden vanwege de afweerstoffen die ze dan minder krijgen. Stijnke heeft zat melk op dit moment, we moeten het dus gewoon goed verdelen :)
Stijnke was vanochtend even niet op haar hoede, dus kon ik 1 plaatje maken met haar en kroost erop. Daarna schoof ze ze in een hoek en ging er demonstratief voor liggen. Geen pup meer te zien de truttebol. Maar we pakken ze toch veel op om even te knuffen en op een goede drinkplek te leggen. Daar heeft Stijnke het wel moeilijk mee nog, maar dat moet dan maar even. Zolang wij het doen is het wel min of meer ok.
Uit ervaring weten we dat dat veeeeel minder wordt als ze eenmaal twee weken oud zijn.
Om foto's op het forum te plaatsen moet ik ze eerst verkleinen met de nieuwe camera, dat kost nu teveel tijd helaas, maar ik probeer er van tijd tot tijd wat uit te vissen.
Hopelijk kan ik Loes vanavond laat nog een Transfertje sturen voor op de site.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Martine

Bericht door Martine »

De pups van Fieke hoefden ook niet bijgevoerd te worden; Fieke zelf daarentegen at als een bootwerker; zeker 4 flinke maaltijden op een dag. Ik herinner me dat ze ook elke dag een bakje witte vla kreeg op advies van de DA en dat ze dit heerlijk vond!
Wel hield Dorien goed in de gaten dat de kleinste pups ook goed aan hun trekken kwamen. Soms even een speen door een grotere/sterkere laten voortrekken en dan snel een kleintje eraan om de ruimschoots toeschietende melk op te vangen.
Scheelt het dat het nu zomer is, of zijn jullie ook zo in de weer met kruikjes...?
Succes met mede-moederen!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Geen kruikjes nodig. Met Stijnke erbij als straalkacheltje en een doek over een deel van de bovenkant blijven ze prima op temperatuur nu.
Alleen als Stijnke even uit gaat, doen we er een kruikje bij.

Die vla kreeg Stijnke vorige keer ook. Maar de eerste week was dat nog niet nodig.
Nu ook niet.
Het zijn wel meer pups, maar de geboortegewichten liggen ook behoorlijk lager. Vandaar dat ik even onze vraagbaak geraadpleegd had. We waren gewend dat ze de eerste dagen toch al gauw meer dan 30 gram aan kwamen per stuk. Dat halen deze kleinere pups nog niet. Ze drinken pp dus wel wat minder. Maar de groei was zeker voldoende. :)
Maureen

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Ik heb blijkbaar iets gemist op vakantie; van harte gefeliciteerd met deze achtling :cheer:

Fijn dat alles goed gaat en wij mee kunnen genieten :)

Martine

Bericht door Martine »

Misschien vind je het leuk ter vergelijking; ik heb de gewichten van de pups van Fieke er even bij gepakt. Dit is van de geboortedag en dag 1...

rood / reutje / 233 gram / 254 gram
donkerblauw / reutje / 264 gram / 288 gram
oranje / reutje / 214 gram / 231 gram
paars / teefje / 249 gram / 255 gram
lichtblauw / reutje / 194 gram / 180 gram
bordeaurood / reutje / 261 gram / 218 gram
fuchsia-rose / teefje / 217 gram / 219 gram
turquoise / reutje / 246 gram / 265 gram
lichtroze / teefje / 203 gram / 180 gram

Hier staat hun hele nesttijd vermeld... http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... &start=100

(ik zal je er verder niet mee lastig vallen hoor; vond het vooral zelf leuk die oude gegevens er weer eventjes bij te zoeken...)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Kan me nog goed herinneren Martine, die prachtige grafieken en staatjes van je.
Ik was bij Fiekes nest natuurlijk ook meer betrokken want ik heb geholpen toen ze geboren werd en wekelijks een dag op het nest gepast. Fiekes moeder Flo was ons vaste logeersmousje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk Martine!
Ik heb ze van onze andere pups ook nog. Gewoon in een boekje dan wel.
Maar die waren zoveel forser dan dit spul dat het echt even wennen is.
Geweldig Loes, dat je zo het nest van jullie logeersmousje mee kon volgen :)
Maureen

Gesloten