Stijnke en Douwe

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Douwe

Bericht door Maureen »

Ja, het is ook heerlijk om zulke blije mensen te zien vertrekken!
De eerste zijn onderweg naar huis. Met Pippa, zoals Maaike nu heet.
Het was weer prachtig om te zien dat de eerste die op het bezoek afkwam zijzelf was en ook meteen bij de nieuwe bazin kroop. Alsof ze toch heel goed wist: wij horen nu bij elkaar.
Even later lag ze nog even haar broers af te kluiven en liet ze zich nog poetsen door Stijnke, maar ging toch ook steeds weer even terug naar moeder en oudste zoon.
Ik heb Stijnke deze keer mee naar buiten genomen om te laten zien dat ze weg reed. Maar of dat echt werkt...? Stijnke was in ieder geval niet zo naarstig aan het controleren toen we weer binnen kwamen als vorige week. En Baukje bleef zowaar in de kamer. De overige drie slapen nu als een blok, want die hebben hun ochtendslaapje grotendeels gemist. Stijnke en Baukje doen een rondje bos en dan zijn we klaar voor het volgende afscheid.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt als een goed afscheid... :ja: Op naar het volgende.
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Ook de tweede is goed vertrokken.
Bobby-Berend ging ook moe en tevreden mee met z'n nieuwe familie. Net voor ze kwamen had het drietal nog flink geravot in de tuin en de kamer, dus hij kon er tegen. Hij is de minst uitbundige van de vijf en toen het gepraat en geknuffel hem te lang duurde ging hij in de mand liggen slapen. Poot over zijn nieuwe speeltje.
En toen hij na enige tijd vond dat er teveel volk bij zijn mandje zat, vertrok hij naar de kist om ongestoord te slapen. Maar eenmaal in de auto zat hij prinsheerlijk op schoot. Nieuwe avonturen in het vooruitzicht.
Daarna hebben we allemaal een flinke dut gedaan, inclusief ondergetekende :oops: .
Stijnke heeft ook hem niet uitgebreid lopen zoeken. Ze is bij beide "vertrekkers" meegelopen naar de auto. Vanavond even een snuifje geur van de straat opnemen en ze kon over tot de orde van de dag.
Wel heeft ze uitgebreid liggen stoeien met de laatste twee na het eten, maar te drinken kregen ze niet meer.
Baukje is weer meer beneden te vinden en durfde vanmiddag zelfs in de kamer te liggen slapen.
Nog een paar plaatjes in m'n album zetten........
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat is allemaal prima verlopen! :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Stijnke heeft er vrede mee zo te lezen. Ze is er ook aan toe dat haar kinders uit vliegen.
Nog twee te gaan Maureen, zal voor jullie ook moeilijk zijn morgen de laatste twee te zien vertrekken.
Maar als alles weer bij het oude is zal dat ook wel weer prettig zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Alles gaat volgens het boekje...
Sterkte vandaag bij de laatste twee; gelukkig is er in elk geval eentje die blij is met de weergekeerde rust... :boeketje:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Schattig, de hondjes op de foto's. :smile:
Sterkte weer vandaag!

(PS Misschien wil je over een tijdje - geen haast, hoor - je album even aanpassen, zodat er niet meer dan 50 foto's in staan? Dit i.v.m. de ruimte op het forum.)
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Nog een laatste stukje over vandaag onder dit topic.
Vanochtend maakten de dame en heer met z'n tweeën meer lawaai dan gisteren met z'n vieren. We vielen bijna uit ons bed. Niks ernstigs aan de hand: ze wilden liever naar buiten om te poepen dan in de ren. Tja, dat is natuurlijk wel heel prijzenswaardig, dus vooruit maar. We waren toch wakker intussen.
Na een licht ontbijt i.v.m. de komende reizen werd er nog even heerlijk gesjeesd en gestuiterd. Dat kan met z'n tweeën net zo goed als met vier.
En toen kwam er alweer bezoek. Forumbezoek, maar dat maakte de dames en heer Smous niet uit. Bezoek is aandacht en knuffels. En ook deze keer liep degene voorop die opgehaald zou worden: Maartje-Mijntje.
Wij hopen natuurlijk op een "avonturen van Maartje" van tijd tot tijd.
Zij is al lekker thuis, heeft al kennisgemaakt met de cavia en een heerlijk slaapplekje ontdekt.
Bobby-Berend had trouwens een goede nacht en went in hoog tempo in zijn nieuwe huis.
Toen was er alleen Booster-Maarten nog. Die leek ineens heel klein in onze riante kamer. (De kist was al afgebroken en het grootste deel van de ren.)
Ook hij vertrok vergezeld van goede raad, een stapel leesvoer, lapje met geur, speeltje van de "vroedvrouw en puppiejuf", paspoort, zakje voer en een laatste knuffel, met zijn nieuwe gezin.
Stijnke is met beiden ook vandaag weer meegegaan totaan de auto. Ze heeft niet lopen zoeken. Alleen nog even gesnoven of er nog een geurtje buiten was toen we naar het bos gingen. Na twee maanden eindelijk weer met z'n vieren gewandeld :)
Een blij nest is goed uitgezwaaid. Wij wennen snel weer aan de rust en ruimte, maar hadden er geen minuut van willen missen! :ja:
(PS Ariënne, ik ben alvast begonnen met opruimen van de foto's, maar zit nog niet op 50. Gaat nog gebeuren. Moest even lezen hoe dat in z'n werk gaat :oops: :grijns:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een traan..en welverdiende rust voor jullie allemaal.
Die kleintjes mogen fijn in hun 'eigen' huis verder stuiteren.
:yes2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Nescia

Bericht door Nescia »

Jammer, ik zal de verhaaltjes missen. Ik wens ze in elk geval een lang en gelukkig leven bij de nieuwe baasjes.

En dan zullen we moeten afwachten of over een paar maanden de puppies van Pebbles ons kunnen vermaken.

yvonne

Bericht door yvonne »

En daar gingen de laatste twee......wat heb ik genoten van alle stukjes die je schreef! Ik zag het vaak voor me. Een aantal mensen hebben jullie heel gelukkig gemaakt en de puppies een geweldige start gegeven. En nu de welverdiende rust! :Kuss: Het zou wel heel leuk zijn om er één te kunnen blijven volgen :smile:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Alle smousjes weer uitgevlogen. De rust Is weer gekeerd maar wat zal je nu aan de stilte moeten wennen. Het zou zeker leuk zijn om er minstens eentje hier te kunnen volgen net als wij doen met Yvonne en Senna. Hoop dat Stijnke haar kinders niet gaat lopen zoeken. Knuffels voor Stijnke ze heeft samen met jullie pracht pups afgeleverd. Ik heb genoten van je verhalen, dank dat je ons zo liet meegenieten. :boeketje:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dag laatste hondjes, dag mooie verhaaltjes!

Wat hebben de pups een geweldige start gehad bij jullie. :ja: :boeketje: Dat het ze maar heel goed mag gaan en dat jullie tevreden zullen kunnen (na)genieten van het nest en van de rust. :smile:

Geen haast met die foto's, hoor!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Bedankt dat je ons zo hebt laten meegenieten; geniet van jullie welverdiende rust! :boeketje:

De nieuwe baasjes van Maartje-Mijntje hebben het stokje overgenomen; ik hoop dat ze ons net zo enthousiast op de hoogte blijven houden als jij altijd deed...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De laatste bladzij van jouw dagboek is geschreven. :boek:
Ik heb er van genoten, net als jij/jullie van Stijnke's vijftal.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaren jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden van hun eerste periode bij hen.
Geniet van de welverdiende rust na een fijne maar drukke tijd en ben trots op jezelf! :bloemen:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

wubke

Bericht door wubke »

Ik ga ze missen........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Maureen ik heb genoten van je dagelijkse, leuk geschreven verhaaltjes over Stijnke, Boukje en het vijftal. Dank je wel dat we mochten meegenieten van jullie nestje.
De pups hebben alle vijf een fijn huis gekregen, nu kunnen jullie weer in je normale ritme komen, ook wel weer prettig. :boeketje:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Bedankt voor de supergezellige verhalen! Ook fijn dat het uitzwaaien zo goed verlopen is. Mocht Pebbles zwanger zijn zal ik zeker ook alle puppieavonturen met jullie delen. Gerry

corrie

Bericht door corrie »

Na weken hebben jullie je eigen leven terug. Met volop tijd om na te genieten van jullie nest. Ook ik heb genoten van alle verhalen.Ik ga het missen!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Maureen

Bericht door Maureen »

Nog een kort berichtje dan: alle vier zijn ze goed aangekomen. De een is wat rustiger 's nachts dan de ander. De een eet wat sneller dan de ander (en wat meer) en allemaal leren ze al snel de weg naar de deur! Geheel volgens karakter :)
Ieder heeft een heerlijke bench en naast speeltjes ook nog genoeg liefhebbers om mee te spelen. Wat kun je als pup nog meer wensen.......
Hier is het oorverdovend stil nu er geen puppiepootjes meer rondrennen en er geen snuitjes meer komen porren om op schoot te mogen.
Maar Baukje is helemaal gelukkig dat ze weer veilig door de kamer kan lopen en ongestoord slapen in het mandje bij de verwarming. Dat was door de pups geconfiskeerd en is nu weer van haar.
Stijnke heeft een paar enorme dutten gedaan. Als ze dan wakker wordt kijkt ze verbaasd rond dat het stil is en er geen kist en ren meer staan. Dan komt ze een knuffel halen en even horen dat het goed is en ze het knap gedaan heeft. En dan gaat ze over tot de orde van de dag. Geen nerveus gezoek en eindelijk ruimte voor diepe slaap :)
En ik duim dat Pebbles een mooi nestje gaat krijgen en er van tijd tot tijd een verhaaltje over te lezen zal zijn ;)
Maureen

Gesloten