De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jammer hoor Joke.
Ik snap dat je- zelfs met hulp- er niet bent in een paar weken tijd met Joska.
Met Vera gaat het ook niet altijd even goed. Ik werd 1 januari alweer flink uitgescholden, toen ze kans zag een mountainbiker fanatiek blaffend achterna te gaan. Dat geeft over en weer heel gefrustreerde gevoelens en om er dan een pup bij te nemen... Daar zien wij ook (voorlopig) van af.
Maar jullie waren alweer zoveel verder hè.
Ik wens jullie heel veel sterkte! Hopelijk geeft het uiteindelijk ook rust en de gelegenheid je goed op Joska te richten.
Je blijft hier ook altijd welkom natuurlijk! Als het allemaal wat minder gevoelig ligt, kun je misschien nog eens even aanwippen. (Hoop ik!)
We zullen jou en je enthousiasme erg missen....
Veel liefs hoor! :boeketje:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat ontzettend jammer en verdrietig voor jullie allemaal. Maar Ariënne heeft gelijk, een paar weken is te kort dag als je er echt geen vertrouwen in hebt.
Maar toch, een moedig maar heel verdrietig besluit.
Toch schreef je in december nog dat Joska lief speelde met pups. Ze is nu 2 jr.toch ? Misschien dat ze nu ze steeds meer volwassen wordt meer op haar strepen gaat staan en weet ze niet hoe ze dat aan moet pakken.
Erg jammer, maar je hebt gelijk. In dat geval zul je goed met haar moeten werken om dat uit haar koppie te krijgen.
Ik hoop dat je op ons forum blijft (en op de wachtlijst). Ik ben benieuwd hoe Joska zich gaat ontwikkelen. Met jouw hulp en inzet zeker in positieve zin.
Vanmiddag kwam ik een stel met twee Drentse Patrijzen tegen. De ene was zes en de ander 3 mnd. Zij hadden het advies gekregen om te wachten , i.v.m. karakter van hun hond, tot ze 6 jr. was, als ze er een tweede hond bij wilden nemen.
Ik denk dat sommige honden sowieso begeleiding nodig hebben als hun roedel uitgebreid gaat worden. Zoals bij Jip en Jojo is wel vrij normaal. En gelukkig helemaal goed gekomen !!!
Nu eerst vast en zeker rust en verwerken :boeketje:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Constance

Bericht door Constance »

Goed dat je " net op tijd " tot deze beslissing/inzicht gekomen bent. Als je er geen vertrouwen in hebt moet je het zéker niet doen daar ben ik het mee eens. Beter nu dan dat je hondje straks verplaatst moet gaan worden. Ik had het alleen helemaal niet verwacht, het kwam totaal onverwacht !
Wij krijgen over drie weken natuurlijk ook onze pup, dit gaat ook de combinatie herder en smous worden straks. Wij hebben voor zover we daar zicht op hebben gekozen voor een niet té dominant pupje. Kita wordt in maart 6 jaar, wij moeten ook nog afwachten hoe dat gaat verlopen maar ik heb er wel alle vertrouwen in. Laten we hopen dat het gevoel bij mij ook goed zit, heb me al wel verdiept in hoe ik de kennismaking zal laten plaatsvinden en de positie van de pup in ons gezin.

Ik wens je veel geluk met Joska en misschien nog tot op het forum :boeketje:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Jeej, ik schrik ervan. Knappe beslissing van je, Joke. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van alles en ik hoop dat je op het forum blijft komen.

:boeketje:

Erna

Bericht door Erna »

Hallo allemaal

Heb vanavond mijn computer opgestart en kwam als eerst het mailtje van Joke tegen. Ik heb haar daarna meteen gebeld, wilde dit niet alleen via de mail afhandelen. Ik vind het heel jammer voor Joke dat er geen smousje naar hun toe zal gaan, ik begrijp haar beweegredenen heel goed.
Beetje jammer dat Joke mij niet gebeld heeft, al begrijp ik heel goed dat dat moeilijk is. Ook dat Joke mijn reactie op haar mail niet heeft afgewacht voor dat ze er mee op het forum kwam. Maar gedane zaken nemen geen keer.
Ik heb Joke gevraagd of ze lid wil blijven van het forum, misschien een time out van een aantal maanden. Je hoeft tenslotte geen smous te hebben om over honden te praten.
Misschien is het juist vanwege Joska wel prettig voor haar om af en toe te kletsen. Ik vind dat er heel vaak waardevolle adviezen worden gegeven op het forum.

Ik heb het niet zo vaak meer over het eten van de pups, dat gaat nog steeds zeer moeizaam. Ze hebben nu ook nog dunne ontlasting. Heb daar Diarsanyl voor gehaald bij de dierenarts. Drie dagen 2x per dag, dan moet de ontlasting weer normaal zijn.
Heb op advies geitenmelk gehaald en daar een keer pap mee gemaakt. De reutjes aten het goed, ecru een beetje en rood at er niet van.
Straks nog een keer geweekte brokken in geitenmelk, kijken of dat er in zal gaan.
De pups gaan steeds wilder met elkaar om, moet toch zeer doen denk ik wel eens. Er wordt weinig gepiept, zal dus wel meevallen.
Ecru moet vaak het onderspit delven, ze heeft geen gewicht in de schaal te leggen. Ik heb al verschillende keren gezien dat zij juist begint met uitdagen, het is een klein spook.
Gewichtjes vandaag
Blauw---1766
Rood----1497
Groen---1800
Ecru-----1252

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Leren ze zo niet hun grenzen kennen?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Het is ook vervelend voor jou, Erna. Ik hoop dat je snel leuke baasjes voor het teefje vindt. Maar dat is jou helemaal toevertrouwd.

Ik heb totaal geen ervaring met pups, maar ik denk dat het vrij normaal is dat ze niet allemaal makkelijke eters zijn en 'zomaar' overstappen van Lisa's melk op pap en brokjes. Bij onze eigen kinderen gaat dat toch net zo. Wat voor toet trekken die niet als ze voor het eerst fruit of groente moeten eten?
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken. Ze leren het wel eten.
Phoebe was de laatste weken bij de fokker wel dol op de pap (die ze nog elke dag kreeg omdat ze dat zo 'gezellig' vonden) en de brokken vond ze minder. Ik heb nog even getwijfeld of ik haar thuis ook pap zou geven, maar later toch besloten dat ze maar brokjes moest leren eten. De Royal Canin die we meekregen vond ze echt net zo lekker, dus heb ik een ander merk (Bonzo) geprobeerd. Dat ging al een stukje beter. De royal canin heb ik tussen de Bonzo gemengd en opgevoerd. Ze vond ze echt het minst lekker, want deze brokjes at ze altijd als laatste op. Phoebe heeft tot op de laatste dag bij de fokker nog bij Grada gedronken. Er is blijkbaar toch niks boven moedermelk.
Het komt best goed met Lisa's pups. Het is Hollands welvaren en een genot om naar te kijken.

Constance

Bericht door Constance »

Erna schreef: Ik heb al verschillende keren gezien dat zij juist begint met uitdagen, het is een klein spook.
.
:shock2:
Dat wil ik wel eens zien![IMG:21:15]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... lol021.gif[/img]
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

Erna schreef:Ik heb het niet zo vaak meer over het eten van de pups, dat gaat nog steeds zeer moeizaam. Ze hebben nu ook nog dunne ontlasting. Heb daar Diarsanyl voor gehaald bij de dierenarts. Drie dagen 2x per dag, dan moet de ontlasting weer normaal zijn.
Heb op advies geitenmelk gehaald en daar een keer pap mee gemaakt. De reutjes aten het goed, ecru een beetje en rood at er niet van.
Straks nog een keer geweekte brokken in geitenmelk, kijken of dat er in zal gaan.

Gewichtjes vandaag
Blauw---1766
Rood----1497
Groen---1800
Ecru-----1252

Groetjes, Erna.
Ik zal vanmiddag eens vragen hoe het bij de tervuerense gaat want ik ga er vanmiddag weer heen om te kijken , ze schelen maar twee dagen qua leeftijd.
Het zijn inderdaad nét kleine kinderen, die hebben ook vaak smoesjes !
:wink:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Op advies van de Woudaatjes hebben we de pups toen Molenaars kindermeel gegeven als pap. Dat bestaat geloof ik niet meer. Het is misschien Nutrix geworden???
In ieder geval is het rijstemeel. Daar krijgen ze minder slappe ontlasting van.
Het gekochte speciale puppymeel vonden ze niks. Heb ik er toen langzaam wat door gedaan. Geweekte brokken was maar zozo, uiteindelijk bleken droge puppybrokjes nog het best te bevallen.
Maar waarschijnlijk is veel wisselingen ook niet goed, dus kun je je beter aan je ingeslagen weg houden. Eén van onze pups heeft toen diarree gehad, na het eten aan een blaadje in de tuin. Gelukkig snel weer over. Ze beginnen steeds ondernemender te worden, leuk hoor.
Maar ze zien er uit als Hollands welvaren ! :P
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Molenaars kindermeel bestaat nog steeds, Jeanette.
Vooral Romy - die door haar PDD nog altijd moeite heeft met voedsel met structuur in haar mond - heeft lang pap gegeten als avondeten. Ik heb volgens mij alle soorten pap in huis gehad om haar toch wat variatie te kunnen bieden. Molenaar zat ook in ons assortiment. Volgens mij had ik ook altijd de havermout van Molenaar, maar dat weet ik niet zeker meer. Is niet belangrijk ook.

Ik ben ook benieuwd naar een uitdagende ecru. Net als bij mensenbaby's zijn die lichtste vaak van die kleine hittepetitjes. Ik was destijds zo trots op het hoge geboortegewicht van Dana en Romy, maar zij waren 'luier' door hun reserves. Kindjes die met hun geboorte ruim een kilo lichter waren, waren veel pittiger als onze meiden. Echte vechtertjes. Dat heeft moedertje natuur mooi geregeld.
Laatst gewijzigd door Renate op 05 jan 2008, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique

Bericht door Monique »

Erna, ik wil je even laten weten dat ik het heel knap van je vind hoe je omgaat met het probleem van Joke en de wijze waarop ze dat aan jou heeft laten weten. Ik snap heel goed dat het voor Joke ontzettend moeilijk moet zijn geweest om te laten weten dat je toch maar af ziet van de pup (overigens , heel verstandig besluit want: bij twijfel niet doen! als 'baas' breng je die twijfel over op je honden), en dan is emailen inderdaad een dankbaar middel.
Naar jou toe is het niet het meest correcte middel en als er dan ook al een heleboel postings op het forum aan gewijd zijn, moet jou dat toch wel een katerig gevoel geven.
(ikzelf kijk bijv. altijd eerst op het forum en daarna naar emails.....)

Daarom: :boeketje: voor je reactie op het forum hierover! En ik hoop ook dat Joke gewoon blijft deelnemen aan het forum en dat voor de pup snel een nieuwe gelukkige eigenaar gevonden wordt! Misschien wel weer iemand van het forum, want inmiddels staat een aantal mensen al behoorlijk lang op de wachtlijst.

Renate

Bericht door Renate »

Dat heb je mooi verwoord, Monique.

Ik sluit me erbij aan. Top Erna! :thumbsup:

Constance

Bericht door Constance »

Monique schreef:Erna, ik wil je even laten weten dat ik het heel knap van je vind hoe je omgaat met het probleem van Joke en de wijze waarop ze dat aan jou heeft laten weten. Ik snap heel goed dat het voor Joke ontzettend moeilijk moet zijn geweest om te laten weten dat je toch maar af ziet van de pup (overigens , heel verstandig besluit want: bij twijfel niet doen! als 'baas' breng je die twijfel over op je honden), en dan is emailen inderdaad een dankbaar middel.
Naar jou toe is het niet het meest correcte middel en als er dan ook al een heleboel postings op het forum aan gewijd zijn, moet jou dat toch wel een katerig gevoel geven.
(ikzelf kijk bijv. altijd eerst op het forum en daarna naar emails.....)

Daarom: :boeketje: voor je reactie op het forum hierover! En ik hoop ook dat Joke gewoon blijft deelnemen aan het forum en dat voor de pup snel een nieuwe gelukkige eigenaar gevonden wordt! Misschien wel weer iemand van het forum, want inmiddels staat een aantal mensen al behoorlijk lang op de wachtlijst.
Helemaal mee eens...[IMG:70:46]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... eks082.gif[/img]
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

Renate schreef:Molenaars kindermeel bestaat nog steeds, Jeanette.
Ze verkopen het bij S...de Boer :wink:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Monique bedankt voor je berichtje, vond het ook best moeilijk.
Ik snap het van Joke ook wel hoor, haar keel sloeg dicht, ze had zich zo op de pup veheugd. Je kan op zo'n moment moeilijk een gesprek voeren. Ben blij dat ik haar zelf meteen gebeld heb, en ik hoop dat ze vroeg of laat terug komt op het forum.

Ik heb vanochtend Fredie gebeld en het haar uitgelegd, zij zal mensen van de wachtlijst benaderen voor het teefje.

Wubke, Ton, Maartje en Jules zijn geweest. Heel leuk om ze te ontmoeten, al had ik Wubke al een keer kort gesproken op de clubmatch. Wubke en Maartje hebben de hele tijd met de reutjes op schoot gezeten, zij vielen op een gegeven moment lekker in slaap.
De pups zijn uit de bak geweest terwijl Jules er was. Jules had alleen oog en neus voor Lisa, zij was erg aantrekkelijk voor hem. Toen Jules iets meer wilde van Lisa werd hij weggesnauwd.
Maar Jules en Lisa hebben ook gespeeld terwijl Lisa op de grond lag. Jules aan de ene kant en de pups aan de andere kant, ha, het eten ligt voor onze neus.
Ik heb gefilmd, maar niet alles is geschikt om te verzenden. ik ga ze zo bekijken en stuur de leuke naar Jeanette.

De pap die ik de pups voorzet is Nutrix, de pups hebben net voor het eerst droge brokjes gehad. Drie hebben er van geproefd, dat vind ik al heel wat. Alleen groen niet, hij wilde niet meer van zijn plaats komen nadat Wubke hem weer in de bak had gezet.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

Erna,

Deze plaatsing heeft inderdaad een beetje vervelend verloop. Zo'n plotselinge afzegging is voor niemand leuk. Maar als ze uit schaamte of uit verlangen naar een pup toch doorgezet had, was het leed niet te overzien geweest.
Ik geloof dat je eerder blij kunt zijn dat het zo gelopen is. Een pup die zijn baby- en kleutertijd in stress doorbrengt is later nauwelijks nog te "repareren". En stress zou het geworden zijn. Joke is zo onzeker over Joska, dat er niet voldoende aandacht zou zijn geweest voor de opvoeding en ontwikkeling van de pup.
Haal maar verlicht adem, dat ze de moed heeft gehad om af te zeggen, ook al deed ze dat op een minder correcte manier. Je wilt toch graag dat de door jou gekoesterde pups een eerlijke kans krijgen? Juist, dat krijgen ze dus nu wel.

Ik wens je succes met de nieuwe plaatsing. Dat het voor de nieuwe eigenaar te onverwacht zou zijn geloof ik niet. Als je al lang op de wachtlijst staat, of al lang naar een hondje aan het zoeken ben, zit het in je hart. Dat was met mijn Vizsla ook zo, die kreeg ik ook zeer plotseling, maar ik was er al heel lang in gedachten op voorbereid.

Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Jozé ik ben ook blij dat Joke deze voor haar moeilijke stap heeft genomen, daar moet geen misverstand over zijn. Dat heb ik ook tegen Joke gezegd.
Bij mij kwam toch weer de gedachte op, zal ik haar maar zelf houden. Dat was best wel weer moeilijk. Afijn, jullie hebben gelezen dat ik vanochtend Fredie heb gebeld.

Ik plaats nog een paar foto's.
Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Bij mij kwam toch weer de gedachte op, zal ik haar maar zelf houden.
Ik durfde het al niet te vragen. :oops: Ik had al verwacht dat je haar misschien toch zelf wilde houden.

Mary

Bericht door Mary »

Niet aandringen dames, man Pim had deze strijd gewonnen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten