Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

Zo is het Loes.
Wij hebben meerdere verzoeken buiten de wachtlijst om afgewezen. Niet eerlijk ten opzichte van wie wel geduld heeft.
Er waren natuurlijk maar 3 reutjes en eentje blijft bij ons, dus die lijst schiet deze keer maar een heel klein eindje op.
Wie wacht op een teefje heeft meer geluk deze keer. Zoals Barbara :)
Het had anders kunnen zijn. Was er maar 1 teefje geboren, dan had ze er ook naast kunnen zitten en was de reuenlijst enorm opgeschoven. Dat kun je niet voorspellen.
Maar wij zijn blij met het 8-tal. Ze waren vanochtend om half negen op eentje na allemaal al aangekomen. Echt zuipschuiten dus, want zoveel tijd hadden ze daarvoor nog niet gehad. De enige die niet aangekomen was hebben we een paar keer op een voordelige plek gelegd. Straks weer even wegen. Ik heb er wel vertrouwen in, want ze zijn allemaal levendig, luidruchtig als Stijnke even een plas gaat doen, en voelen goed op temperatuur en stevig aan. :jeah2: Toch weer een opluchting, want dat weet je allemaal pas als ze eenmaal buiten zijn :smile:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

loes

Bericht door loes »

Wat fijn dat alles goed gaat. 8 is toch veel en je weet maar nooit, Maar vaak vallen pups de 1e dag wat af dus dat ze (bijna) allemaal zijn aangekomen is een heel goed teken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Martine schreef:[quote="loes"
Als meerdere fokkers je niet zouden accepteren zou ik maar eens bij mezelf te raden gaan want dan moet er beslist iets niet in orde zijn. :scratch:
Ik mag toch hopen dat dit niet speelt... Persoonlijk heb ik nog nooit van zo'n geval gehoord. De meeste fokkers kennen elkaar helemaal niet, dus het lijkt me uitgesloten dat er onderling over aspirant-eigenaren wordt gesproken.

Ik begrijp ieders ongeduld als je op de wachtlijst staat, maar bedenk alsjeblieft dat de meeste van ons hier 2 en soms wel 3 jaar hebben moeten wachten...
Een Smous is het lange wachten gelukkig wel waard![/quote]

Nee, dat is juist iets wat niet aan de orde is, maar op die FB-site werd gesuggereerd als dat je overkwam je nooit aan de beurt komt. Vandaar mijn : als dat je idd overkomt dan moet er wel heel veel aan je mankeren qua hondenbaas. :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

OK... :thumbsup:

Ik hou het voorlopig maar lekker bij het forum...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ik ook. Lees alleen even bij zo nu en dan. En verwonder me er over dat er zoveel foto's worden getoond van mensen die nooit iets voor de albums sturen.
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik ook. Ik word er telkens aan herinnerd waarom ik niet actief ben op facebook.
Maarre.. we houden inderdaad een reu omdat het even gedaan is met nestjes voor ons hierna. Ons reutje mag natuurlijk wel zijn bijdrage gaan leveren bij gebleken geschiktheid. :ja:
Lies is 14 jr. ouder dan ik en hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de zorg voor de honden. Ik goochel met vier werkgevers en twee uitkeringen en heb nog zo'n 12 jaar zeker te gaan tot m'n pensioen plus mantelzorg (met m'n broer) voor beide ouders. Lies trekt over ca. twee jaar geen nestje meer, dus dat laten we even over aan mensen die dat wel kunnen.
Daarnaast vermoed ik dat Stijnke het erg moeilijk zou hebben met pups van een andere teef in huis. Daar laten we het niet op aankomen.
En wie weet wat de toekomst nog brengt..
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Jee Maureen, het is super dat jullie een kereltje zelf kunnen houden :klappen: En Stijnke heeft haar aandeel dubbel en dwars geleverd, petje af voor deze dame en uiteraard voor jullie ook :hug2:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Barbara

Bericht door Barbara »

Dank voor de lieve berichten!! :cheer: Ik weet zeker dat onze kleine Tara het wachten van een jaar waard is geweest! Zijn er meer bekende van het forum die een pup toegewezen hebben gekregen??
Ilva heel jammer dat het deze keer niet is gelukt. Er waren ook maar 3 ruetjes waarvan er nog eentje bij Maureen en Lies blijft. En ook Trix en Jolanda jammer :( . Wel fijn Trix dat je het met je knie achter de rug hebt! Sterkte en rustig aan doen!

Maureen en Lies wat doen de pups het goed! Stijnke is een super moeder! Gaat het goed met haar? En zijn jullie ook al weer een beetje aan het beestenboel gewend? Hoe gaat het met Baukje?

loes

Bericht door loes »

Ik leef met jullie mee Maureen.
Ook ik zou nog dolgraag een teefje (lees nestje) willen maar betwijfel of ik dat nog met zoveel inzet zou kunnen. Dus staan we wel op de wachtlijst maar wat het gaat worden als Adah er eenmaal niet meer is .... Ik denk geen pup meer en zeker geen teefjes pup.
Wordt dit jullie eerste reu ?
Wij hebben natuurlijk Jelle heel vaak voor kortere of langere tijd en eigenlijk viel het ons wel mee, Bert heeft helemaal nooit moeilijkheden met hem gehad.
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Maureen en Lies, van harte gefeliciteerd met dit prachtige stel!! :jeah2: Fantastisch hoor!
De mensen van pa natuurlijk ook!

En Barbara van harte!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

loes schreef: Wordt dit jullie eerste reu ?
Wij hebben natuurlijk Jelle heel vaak voor kortere of langere tijd en eigenlijk viel het ons wel mee, Bert heeft helemaal nooit moeilijkheden met hem gehad.
Ik heb nooit reuenproblemen (qua agressie dan) met Bobbie gehad. Ware het niet dat hij supergoed kon dekken, anders durfde ik er wat onder te verwedden dat ik een latent homo-hondje heb... Ik durf zelfs te stellen dat hij zachtaardiger is dan menig (felle) teef...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:wave2: Stijnke en Lou, Maureen en Lies gefeliciteerd met het geweldige 8- tal. Gisteravond zag ik al dat er 4 pups geboren waren voor ik ging slapen. Dat vond ik al een behoorlijk aantal maar 8 is helemaal super. :thumbsup: Wat zijn ze mooi, ik heb de foto gezien. Prachtige kleuren hebben ze.
Wat fijn dat er een pup bij jullie blijft, dat maakt het afscheid straks een stuk makkelijker weet ik uit ervaring.
Heel veel plezier met het nestje, geniet ervan. Knuffels voor Stijnke.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Barbara schreef:Yes ik ben zo blij!!! Ik ben gebeld door Fredie en een van deze superschatige teefjes mag bij ons komen wonen!!! Maureen en Lies we gaan elkaar zien! Wat fantastisch dat het wachten bijna voorbij is! Zo leuk dat we alles van Stijnke hebben gevolgd. Super!!!!

:yes2: :yes2: :yes2: :yes2: :yes2: :yes2: :yes2: :yes2:
Barbara, wat heerlijk dat erbij jullie een pupje van Stijnke komt wonen! Gefeliciteerd, :wave: wat zullen je kinderen blij zijn. Heerlijk toch. Geniet ervan. :jeah2:

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Barbara

Bericht door Barbara »

Dank je wel dames voor de lieve felicitaties!! Ik ben nog steeds aan het stralen en ook de kids zijn super blij! :jeah:

Martina

Bericht door Martina »

Barbara: Wat leuk dat jullie werden gebeld, Gefeliciteerd!! Denk dat jullie wel wat teleur gesteld waren, toen jullie bij het laatste nestje niet aan de beurt kwamen. Het waren er ook maar 3, maar toch. Maar erg leuk, dat jullie nu mogen juichen, wat een voorpret!! :yes2: Zeker extra leuk, dat jij hier het nestje al had kunnen volgen!!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Familie Schenk

Bericht door Familie Schenk »

Ja, het is jammer voor ons, maar ik ga nog steeds uit van een jaar wachten. Dat houdt de moed erin!
Maar ik ben heel blij voor jullie en hoop heel veel leuke verhalen te lezen over jullie aanwinst. :thumbsup:
En zo te lezen gaat het heel goed met de kleintjes!

karin73

Bericht door karin73 »

Fijn hoor, Barbara!
Komt Lou uit Wagenberg, Maureen?
Ongeveer twee jaar geleden ben ik daar een jonge reu tegengekomen met die roepnaam, bij een handbalwedstrijd van onze jongste dochter.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Maureen

Bericht door Maureen »

Barbara er is een mailtje onderweg met foto's voor jullie en verklaring van de kleurcodes. Komt ook uitgebreid op het forum hoor.
Maar a.s eigenaren gaan heel even voor.
Ik heb nog geen andere bekenden van het forum gezien/gesproken op ons lijstje.
We hebben nu twee gegadigden voor een reu en twee voor een teefje. Nog drie te gaan dus.

Loes, Lies had een bastaard reutje toen ik haar leerde kennen. Dat was een heel leuk ding. En absoluut niet fel. Onze eerste beagle was een teefje en heel mild van karakter. Smouzen Mijntje, Lienke en ook Stijnke waren/zijn felle dames met haar op hun tanden als het erop aankomt. Het gaat vast goedkomen met het reutje :ja:
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

karin73 schreef:Fijn hoor, Barbara!
Komt Lou uit Wagenberg, Maureen?
Ongeveer twee jaar geleden ben ik daar een jonge reu tegengekomen met die roepnaam, bij een handbalwedstrijd van onze jongste dochter.
Ja, het is Lou uit Wagenberg. Een erg leuk ding. Jaap op zijn stamboom.
Als de pups op pa en ma lijken, zijn het vast stuiterballetjes met een vrolijk karakter :)
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Barbara, gisteren wist je nog van niks, en nu kan de vlag uit. :vlag:
Wat een feest om een pup uit dit nest te krijgen.
Gefeliciteerd.

Maureen, wat fijn dat ze allemaal een goede start hebben.
Wel even afzien dat alles nu tegelijk komt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten