nesten, nesten, nesten.....

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
wubke

Re: nesten, nesten, nesten.....

Bericht door wubke »

Wobke is een halfzusje van onze Jules (uit het V-nest van Abtswoude).
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een feest. :jeah:
Wobke die als enige de eer heeft om het W-nest van Abtswoude van nageslacht te voorzien.
Gefeliciteerd Karin, dat jij één van de gelukkige bent die een pupje uit dit nest krijgt.
Lekker 7 weken lang genieten van de voorpret.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Superleuk! Wobke komt natuurlijk bij mijn moeder vandaan en is de volle zus van onze Woezel :)

Fijn dat er toch nog nageslacht is geboren :cheer:

KarinB

Bericht door KarinB »

loes schreef:Ben benieuwd hoe zijn naam zal worden, ook naar zijn 'eigen' naam.
Weet je trouwens zeker dat er 3 reutjes zijn en 2 teefjes? Ik dacht andersom.
Dit nest van Wobke zal het enige nageslacht van het W-nest van Abtswoude zijn. Ik ben destijds bij de geboorte van het zestal geweest.
Vader Riebeeck is ook een leuke hond.
Ik zal een album gaan klaarmaken en hoop er gauw foto's voor te ontvangen.

Yak ben weer in de war. Idd 3 teefjes 2 reutjes

KarinB

Bericht door KarinB »

Jiske87 schreef:Superleuk! Wobke komt natuurlijk bij mijn moeder vandaan en is de volle zus van onze Woezel :)

Fijn dat er toch nog nageslacht is geboren :cheer:

Jullie maken met alle leuke berichtjes de voorpret nog leuker :thumbsup:

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

:thumbsup: Gerry

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Karin, wat leuk!! :jeah2: En vast een super (lief en ondeugend van Abtswoude-) karakter, als je het mij vraagt! :hihi: :thumbsup:

Zeker geweldig, toch nog nageslacht!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat leuk!!! Toch nog nageslacht voor het W-nest van Maria.
Wat een verrassing. Ze zijn natuurlijk ook nichtjes en neefjes van onze Stapper. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Een echte forumsmous met al die forumfamilie!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

KarinB

Bericht door KarinB »

Er is een foto van het nestje op de site....je zier er alleen maar 3 haha. Ben jij geweest loes?

Ik mag zaterdag eindelijk puppysnuiven :jeah:. Uiteraard gaat fototoestel mee.
Het lijkt alemaal heel goed te gaan met moeder en kroost.
De dame is erg aardig. Kan ook niet anders als smouseigenaar. :hihi:

Ik heb drie weken vrij geregeld van het werk. Daarna gaat ie 1 a 2 dagen naar mijn zus in de week.is ie hooguit2 a 3 uur alleen. als dat dan nog niet lukt back-up achter de hand. Gelukkig werk ik voornamelijk thuis.. Anderd had ik geen hond kunnen hebben vind ik.

Bench haal ik deze week op. Kunnen de katten wennen. De boeken (ook smousbork) en dvd's over pup opvoeden worden stuk gedraaid en gelezen. Gelukkig niet mijn eerste hond die ik ga opvoeden. . De eerste knuffel is gekocht. Ik ga vragen of deze in nest mag liggen. Dan heeft pup nestgeur mee als ik hem kom halen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ooh zelfs deze weken met voorpret zijn super leuk!!

loes

Bericht door loes »

Leuk weer, die voorpret.
Ik kreeg de foto van iemand toegestuurd. Mevrouw zelf is niet erg computertechnisch begreep ik. Het is ook en al wat oudere dame.
Haar dochter heeft ook smousjes, moeder en dochter. Veel plezier en ik zie de foto's wel Karin.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Leuk die voorpret. Ik weet nog toen ik Pebbles op ging halen dat er een sneeuwstorm was. Ik had toen een fleece deken bij me om haar in te wikkelen als het te koud zou zijn. Ter plekke heb ik die op de grond gelegd tussen de puppies. Die hebben er toen een uurtje overheen gerend. Thuis heb ik hem in de doos gelegd naast mijn bed waar Pebbles de eerst tijd in sliep . Werkte prima ze heeft geen kik gegeven. Sliep als een roosje. Gerry.

loes

Bericht door loes »

De meeste fokkers denken er wel aan een door de pups gebruikt speeltje om mee te geven. Ik deed er ook een oude handdoek bij, die ik in een dichtgeknoopte plastic zak deed. Maar een eigen speeltje is natuurlijk wel zo leuk, hoewel pups vaak een voorkeur kunnen hebben voor een bepaald speeltje.
H K Jelle 13-5-2004

Alida

Bericht door Alida »

Karin wat leuk! Zaterdag al puppyknuffelen, ik kan je vertellen dat je je ogen er niet van af kan houden.wij kregen spulletjes mee van Jeanette waar de pups mee gespeeld hadden. Wij hadden de eerste keer ook zelf een knuffeltje meegenomen.ook kregen wij een handoek en een dekentje mee, die ligt nu nog in de bench.heel veel knuffelplezier aankomende zaterdag! En oja Kasper speelt nog steeds met de speeltjes die wij meekregen.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij hadden voor lapjes gezorgd die met de pups mee konden, maar iedere a.s. eigenaar had ook speeltjes en/of een handdoek achtergelaten. Ze hadden een hele verzameling geur mee naar hun nieuwe huis op die manier.
Ook bij de nestjes van Lienke jaren geleden al. En wij kregen ook lapjes en speeltjes uit het nest mee.......
Door van tijd tot tijd een foto te maken met pup en speeltje konden de nieuwe bazen ook zien hoe hard het spul groeide :)
Heerlijk die voorpret!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

KarinB

Bericht door KarinB »

Vandaag was het zover. Puppy knuffelen :boogie: Ik heb foto geüpload.

Wat een lekkere drolletjes. :love: Ik ben verliefd hahaha. Kon mijn ogen er inderdaad niet vanaf houden. Ging heel goed met moeders en kids. Ze zijn geboren met een keizersnee. Dit staat haar moedergevoel gelukkig totaal niet in de weg. Echt een lieverd. Ze heeft genoten van mijn lekkers, welke ik speciaal voor haar had meegenomen.

De andere reu eigenaren in spe hadden al gekozen. Ik was zeer verrast want wist niet dat dit nu al kon. Afen de buit lijkt verdeeld en dus het was duidelijk welke ik kreeg. Toch wel heel speciaal deze verrassing. Hij lijkt nu Haantje de voorste maar ze zijn nog maar 2 weken dus kun je nog niet echt veel van zeggen dunkt me.

Wel een zielig verhaal want het gezin dat ook een reutje krijgen hebben pas een smous verloren, die was verongelukt. Hij liep los bij drukke weg en schoot ineens weg. Ook niet erg slim :shy: , maar zal niet oordelen. Lijkt me verschrikkelijk zo je dier te verliezen. Blijkbaar stonden ze al op de wachtlijst en waren ze aan de beurt.

Ik mag gelukkig tussendoor nog een x komen voor ik hem ophaal als hij 8 weken is. :thumbsup: Het knuffeltje heb ik weer meegenomen, had de mevrouw liever niet. Ze was bang dat moeders dit zou slopen. Hij krijgt wel een stukje lap mee dus komt helemaal goed.

loes

Bericht door loes »

Ik kreeg net foto's (staan op de site) en begreep inderdaad dat er al een keuze was gemaakt. Voor mij onbegrijpelijk. Ik vind dat in feite een gemiste kans, want het is juist prettig als er 2 of meer van een sexe zijn. Pas met een week of 4/5 worden het een beetje hondjes met karakter. Heel wat jaren werden er 7-weekse testen gedaan waarna er dus pas definitief een hondje werd toegewezen. Ook zonder testen zijn er toch nog wel fokkers die het 7-weekse bezoek afwachten om samen met de dames van het TFP gezinnen en hondjes te koppelen.
Lief zijn ze natuurlijk allemaal. Hoop dat hij je veel liefde zal brengen.
EN HOE HEET HIJ NU???? De andere heet Rufus (ik neem aan dat dat zijn stamboomnaam is).
Zie op de valreep dat hij met 8 weken opgehaald mag worden ?? Of is dat jullie eigen keus? Volgens de nieuwste inzichten is 7 weken de juiste tijd, mag een dag of wat bij komen en uiteraard als het bij de nieuwe eigenaar niet anders schikt dan moet het wel.
H K Jelle 13-5-2004

KarinB

Bericht door KarinB »

Ik was net zo verbaasd Loes. En hij is meer dan welkom hoor maar heb niet voor niets zoveel voorwerk gedaan. Aangezien hij nu wel overal de eerste in is zegt dat niets. Volgens mij is dit ook pas met 4 a 5 weken zichtbaar. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar middelmatig karakter/energie. Ik zal me met alles redden. Is gelukkig niet eerste hond die ik opvoedt. Maar ik weet van mezelf dat een iets timider hondje me meer energie zal kosten. Dat past iets minder met mijn natuur. Doet de vereniging in algemene zin hier niets in?

Ik denk dat de mevrouw door de andere reu eigenaren in spe iets is overrompeld. Zij hebben volgens mij hier ook rol in gespeeld. Zeker ook met naam. Fredie Giessen gaf aan telefoon ook 7 weken aan. Vanaf 7 wk en paar dagen kan ik prima. Bedankt voor tip. Zal het zeker nog bespreken. Ik heb wel benoemd dat ik hem graag na test 7 weken wil halen. Is de 7 wks gedragstest er niet meer? CCursus begint ookvanaf 8 wk.

Hij gaat Gijs heten op stamboom. Wordt ook roepnaam. Geen kennelnaam heeft de mevrouw.

KarinB

Bericht door KarinB »

De dame dacht zelf rond 22e. Aangegeven dat ik 7 a 8 weken wel zou willen. Was geen probleem. Gijs heeft ook een wratje op wang. Was niets ernstigs. Verhemelte goed, is gecheckt. 1 van de teefjes had het ook. Komt dit vaker voor? En dat staat hem toch niet in de weg met dekken later? Als rest goed bevonden wordt.

loes

Bericht door loes »

Van wratjes heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, maar ik ben geen expert op dat gebied. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het iets akeligs zou (kunnen) zijn. En als hij zijn garnituur krijgt zie je er natuurlijk niks van. Van de 2 jongetjes is hij voor mij het aantrekkelijkst, maar ook dat kan zo enorm veranderen qua vorm en kleur. Pa Riebeeck vind ik een mooie reu, hij komt uit het nest van Willemijn en Jayden waar een zeer uitgebreide reportage (395 foto's) is gemaakt. Te zien in het fotoarchief.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten