Hierbij het verhaal van de grote verrassing en de geboortes. Dit stukje heb ik ook op mijn hyves blog gezet.
We sliepen om de beurt bij Sammy beneden. De mand van Sammy staat dan vlak bij ons zodat we haar aan kunnen raken als het nodig is. Gisternacht sliep ik bij haar. In het begin van de nacht was ze wat sneller aan het ademen. maar geen weeen gezien. De 2e helft van de nacht was ze rustig en ben ik in slaap gevallen. En Sammy denk ik ook. Om een uur of 7 ben ik wakker geworden en was Sammy ook wakker. Ze was rustig en we zijn weer gaan slapen. Na een uurtje was ik weer wakker en Sammy zat bij de voordeur. Ik ben me vlug gaan aankleden en we zijn naar buiten gegaan. Ze liep als een kiviet. Ze moest dus wel nodig. Eerst een plasje en daarna nog een drukje en op de terugweg nog een plasje. Thuis aangekomen is ze weer in de mand gaan liggen. Ze was rustig en er leek niets aan de hand. Ik besloot snel te gaan douchen en Theo die boven sliep nog even te laten liggen. Nadat ik uit de douche kwam ben ik eerst nog even naar beneden gegaan om te kijken hoe het was. En groot was mijn verbazing toen ik de kamer in kwam en een piepje hoorde en gelijk een piepklein pupje zag. Sammy heeft haar eerst kindje gekregen!!! Zo lief. De vliezen waren er al af, de navelstreng al doorgebeten en de nageboorte al opgegeten. Hoe heeft ze dat zo snel gedaan?? Al die tijd ben je er bij, er leek echt niet dat er iets aan zat te komen en opeens daar is ze dan... haar eerst dochter. Ze woog bij haar geboorte 238 gram en we hebben haar Lieveke genoemd. Ze was en is zo lief. :hosanna:
Theo was trouwens in een mum van tijd beneden toen ik riep dat er al een pupje was. Ze lag daar zo lief met haar kleine dochtertje.
Echt een lieveke. Dit was de grote verrassing.
Om 10:38 uur is toen haar eerste zoontje geboren Loetje hij weegt 222 gram. We hebben zelf het vlies opengemaakt en de navelstreng doorgeknipt. De navelstreng bleef een beetje bloeden en ik heb het afgebonden met een flossdraadje. Toen het nog bleef bloeden heb ik er weer een nieuw draadje omheen gedaan en toen was het goed. De nageboorte kwam en Sammy heeft het heerlijk opgepeuzeld.
Om 11:10 uur haar 3e kindje en tweede dochtertje Mariken van 248 gram. Het pupje was er snel uit en Sammy beet gelijk de navelstreng door. Ik heb toen weer heel snel het vlies bij het kopje opengemaakt en Sammy de rest. Sammy had de navelstreng al doorgebeten voordat de nageboorte er uit was. Daardoor bleef de nageboorte eerst zitten en heeft Sammy het er tijdens een volgende wee zelf uitgetrokken. De kleine had wat bubbeltje bij de neus. Die heb ik er voorzichtig weggeveegd en toen was het al goed.
En dan om 12:20 komt kindje nummer 4 weer een meisje van 250 gram en we hebben haar Esther genoemd. Zij kwam achterste voren. Zij was al gelijk uit het vlies en de navelstreng was door. Waarschijnlijk heeft Sammy dat heel erg snel gedaan gelijk toen ze geboren werd.
En toen kwam tot onze grote verrassing er gelijk achteraan nog binnen enkele seconden de volgende pup al nr 5 een teefje die we Silke genoemd hebben. Een smouzentweeling lijkt het wel. Zij zat nog in een vlies en dat hebben we weer samen met Sammy losgemaakt.Silke weegt bij haar geboorte 240 gram. De nageboorte heeft Sammy weer opgegeten.
Gelijk daarna na ongeveer 1 minuut is daar al Silke een dochtertje van 240 gram geboren om 12:21 uur.
En als laatste om 14:09 uur komt daar Sanne van 258 gram. Weer hebben we samen met Sammy het vlies verwijderd. Wij bij het kopje en zij de rest. Van dit pupje hebben we geen nageboorte gezien. En van pupje nr 4 ook niet. Kan zijn dat ze het allemaal heel snel opgegeten heeft.
5 teefjes en 1 reutje. Wat een rijkdom. En zo te zien allemaal gezond.
Sammy we zijn trots op je. Je hebt ons vandaag iets moois gegeven wat niemand ons af kan afnemen. Wat een ervaring dit hadden we nooit willen missen.
Groetjes
Theo, Jose en likjes van Wieske- mammie Sammy op de Ruiver

Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.