Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door sammydesmous »

qoute. [Lieveke vonden we gewoon een hele lieve naam. En de eerstgeborene vonden we zooo lief. Zij was de grootste verrassing voor ons van gisteren. (Ik zal het later verder vertellen.) quote

Hierbij het verhaal van de grote verrassing en de geboortes. Dit stukje heb ik ook op mijn hyves blog gezet.

We sliepen om de beurt bij Sammy beneden. De mand van Sammy staat dan vlak bij ons zodat we haar aan kunnen raken als het nodig is. Gisternacht sliep ik bij haar. In het begin van de nacht was ze wat sneller aan het ademen. maar geen weeen gezien. De 2e helft van de nacht was ze rustig en ben ik in slaap gevallen. En Sammy denk ik ook. Om een uur of 7 ben ik wakker geworden en was Sammy ook wakker. Ze was rustig en we zijn weer gaan slapen. Na een uurtje was ik weer wakker en Sammy zat bij de voordeur. Ik ben me vlug gaan aankleden en we zijn naar buiten gegaan. Ze liep als een kiviet. Ze moest dus wel nodig. Eerst een plasje en daarna nog een drukje en op de terugweg nog een plasje. Thuis aangekomen is ze weer in de mand gaan liggen. Ze was rustig en er leek niets aan de hand. Ik besloot snel te gaan douchen en Theo die boven sliep nog even te laten liggen. Nadat ik uit de douche kwam ben ik eerst nog even naar beneden gegaan om te kijken hoe het was. En groot was mijn verbazing toen ik de kamer in kwam en een piepje hoorde en gelijk een piepklein pupje zag. Sammy heeft haar eerst kindje gekregen!!! Zo lief. De vliezen waren er al af, de navelstreng al doorgebeten en de nageboorte al opgegeten. Hoe heeft ze dat zo snel gedaan?? Al die tijd ben je er bij, er leek echt niet dat er iets aan zat te komen en opeens daar is ze dan... haar eerst dochter. Ze woog bij haar geboorte 238 gram en we hebben haar Lieveke genoemd. Ze was en is zo lief. :hosanna: :hearts: Haar geboorte tijd is volgens ons 9:15 uur.
Theo was trouwens in een mum van tijd beneden toen ik riep dat er al een pupje was. Ze lag daar zo lief met haar kleine dochtertje.
Echt een lieveke. Dit was de grote verrassing.

Om 10:38 uur is toen haar eerste zoontje geboren Loetje hij weegt 222 gram. We hebben zelf het vlies opengemaakt en de navelstreng doorgeknipt. De navelstreng bleef een beetje bloeden en ik heb het afgebonden met een flossdraadje. Toen het nog bleef bloeden heb ik er weer een nieuw draadje omheen gedaan en toen was het goed. De nageboorte kwam en Sammy heeft het heerlijk opgepeuzeld.

Om 11:10 uur haar 3e kindje en tweede dochtertje Mariken van 248 gram. Het pupje was er snel uit en Sammy beet gelijk de navelstreng door. Ik heb toen weer heel snel het vlies bij het kopje opengemaakt en Sammy de rest. Sammy had de navelstreng al doorgebeten voordat de nageboorte er uit was. Daardoor bleef de nageboorte eerst zitten en heeft Sammy het er tijdens een volgende wee zelf uitgetrokken. De kleine had wat bubbeltje bij de neus. Die heb ik er voorzichtig weggeveegd en toen was het al goed.

En dan om 12:20 komt kindje nummer 4 weer een meisje van 250 gram en we hebben haar Esther genoemd. Zij kwam achterste voren. Zij was al gelijk uit het vlies en de navelstreng was door. Waarschijnlijk heeft Sammy dat heel erg snel gedaan gelijk toen ze geboren werd.

En toen kwam tot onze grote verrassing er gelijk achteraan nog binnen enkele seconden de volgende pup al nr 5 een teefje die we Silke genoemd hebben. Een smouzentweeling lijkt het wel. Zij zat nog in een vlies en dat hebben we weer samen met Sammy losgemaakt.Silke weegt bij haar geboorte 240 gram. De nageboorte heeft Sammy weer opgegeten.

Gelijk daarna na ongeveer 1 minuut is daar al Silke een dochtertje van 240 gram geboren om 12:21 uur.

En als laatste om 14:09 uur komt daar Sanne van 258 gram. Weer hebben we samen met Sammy het vlies verwijderd. Wij bij het kopje en zij de rest. Van dit pupje hebben we geen nageboorte gezien. En van pupje nr 4 ook niet. Kan zijn dat ze het allemaal heel snel opgegeten heeft.

5 teefjes en 1 reutje. Wat een rijkdom. En zo te zien allemaal gezond.

Sammy we zijn trots op je. Je hebt ons vandaag iets moois gegeven wat niemand ons af kan afnemen. Wat een ervaring dit hadden we nooit willen missen.

Groetjes
Theo, Jose en likjes van Wieske- mammie Sammy op de Ruiver :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 01 jan 2015, 16:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Renate

Bericht door Renate »

Het is jullie gegund! :Kuss: :hug2:

Martine

Bericht door Martine »

Wat heb je dat mooi opgeschreven! :thumbsup:
Zit je er de hele tijd bovenop omdat je niets wil missen, weet ze je toch nog te verrassen...! :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Prachtig! :hug2: :jeah2:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zucht...ik krijg er weer de 'kriebels' van.

Mooi verslag over de geboorte van de zes zondagskinders :) .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

andrea21

Bericht door andrea21 »

:klappen: wat een mooi beelend verhaal José net of we er bij waren :thumbsup:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Op de 'Dag van de Hond' nog wel :hug2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

rini

Bericht door rini »

Goed geschreven Jose :klappen: en we vertrouwen erop dat er nog veel meer komt te lezen van het smouzenspul ;)
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Mooi verhaal heb je geaakt van de geboorte. Ik moest even aan Erna denken. Lisa kreeg ook haar eerste pup toen zij net even naar boven ging. Fijn dat alles zo snel en goed verlopen is. Nu goed genieten!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

loes

Bericht door loes »

Heeft Sammy helemaal geen last gehad van al die opgegeten nageboortes? Kan flinke diarree geven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Prachtige foto's José! Ontroerend.

Wat een schone bevalling had Sammy. Dat was bij Phoebe wel anders.

yvonne

Bericht door yvonne »

Mooi en liefdevol geschreven, José. Ik zag het ook echt voor me.

Wat een verrassing inderdaad, de geboorte van de eerste. Grappig dat het reutje het lichtste van gewicht is.
Afbeelding

sammydesmous

Gisteren had Sammy hele zwarte ontlasting. Wel wat dunner dan normaal maar niet als diarree. Vanmorgen was het bruinig van kleur en wel dun. De rest van de dag niet meer gezien. Ze had de placenta's ook zo snel op daar kregen we geen kans voor om het weg te halen. Ze maakt geen zieke indruk. De pups eten behoorlijk veel en de meesten zijn dan ook al aangekomen. Alleen Lieveke (blauw) was vanmorgen wat minder dan gisteren. 220 gram tegenover gisteren 238 gr. We hebben haar vandaag goed in de gaten gehouden en haar steeds bij Sammy aangelegd. Vanavond weegt ze weer meer 232 gram. Nog iets onder het geboorte gewicht maar toch beter dan vanmorgen. De pups slapen overdag mar kleine hazeslaapjes vind ik. Ze klauteren ook al over elkaar heen om bij de dikste voedselbron tekomen. Ik zag er vanmorgen zelfs eentje zijn zusjes aan de kant duwen en zich er tussen wurmen. Loetje (rood)dus. Gisteren was hij nog wat timide en liet hij zich aan de kant schuiven door zijn zusjes maar vandaag is hij in zijn element volgens mij en zal hij eens laten zien wie hier de sterkste man in de kist is. :hihih:.
Vanavond hadden we visite van de degenen waar Loetje naar toe gaat en Sammy sprong zo de werpkist uit om hen te begroeten. Dit deed ze trouwens gisteren ook al toen Charlotte en Peter kwamen. Ze is eventje uit de kist gebleven. We hebben haar gewoond weer de kist in moeten leiden zo enthousiast was ze . Ze ging zelf eens even in de gang kijken of Teuntje hun smous er niet bij was. Ze kreeg van hen als kraamkado heerlijke bakjes vers vlees in verschillende smaken. En voor ons was er een mooi boekje met uitspraken over honden. Ze vonden Loetje een mooi hondje. Mooie kleur. Wordt vervolgd. Ik ga nu slapen.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

loes

Bericht door loes »

Bij Fija's 6 was er ook 1 die de 1e 2 dagen wat afviel (10 gr en 20 gr), na 3 dagen was hij weer op zijn geboortegewicht. Was met 5 weken wel de zwaarste !
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Op Lieve na, vielen Phoebes puppies allemaal af. Ze kwamen ook maar minimaal aan in het begin. Ik heb me er echter nooit zorgen om gemaakt, omdat de puppies een uiterst tevreden indruk maakten.

Erna

Bericht door Erna »

Wat een mooi uitgebreid verslag heb je van de geboorte gemaakt José. En met de foto's erbij is het plaatje helemaal compleet. :thumbsup:
Grappig om te lezen dat Sammy jullie verrast heeft met haar eerste pup, staat meteen Lisa's eerste pup weer op mijn netvlies. :ja: :hihi:
Ik vind de namen, en het verhaal hoe je er aan gekomen bent erg leuk.
Heel veel plezier met dit nestje.
Leuk dat Charlotte al is geweest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Zo eindelijk even tijd om weer wat te schrijven. Sammy had gisteren nog wat verhoging 39.1 maar vandaag had ze 39.5. Toch maar even de DA gebeld en langs geweest. Met het oog op de 2 placenta's die er niet uitgekomen zijn. We vonden Sammy ook wat onrustig. Beetje hijgerig. Aan het einde van de middag konden we langs komen. Hij heeft haar buikje afgetast of er misschien nog een pup zat. (dood). Gelukkig niet. Ook bij de DA had ze nog verhoging. Hij heeft haar Oxytocine gegeven zodat haar baarmoeder nog wat zou samentrekken en eventueel restjes dan zullen verdwijnen. Het gaat nu al een stuk beter. Ze is rustiger en ligt lekker ontspannen met haar zondagskindertje te genieten van elkaar en wij van hen.
Sammy weegt nu 9.4 kg
0.2 minder volgens mij dan voor de dekking. Valt me mee terwijl ze toch ronduit slecht tot niets gegeten heeft. Ze heft er niets onder geleden. En de pups ook niet.
De pups drinken goed hoor.
Lieveke die gisteren nog wat achterbleef bij de rest is aangekomen. Ze weegt nu 248 gram. Loetje vandaag 270 gram, Mariken 326 gr. Esther 318 gr. Silke 312 gr. en Sanne 316 gr.
Het is zo mooi om die kleintjes zo bij Sammy te zien. Ik kan er de hele dag wel bij blijven zitten. Ik krijg er geen genoeg van.

Groetjes Jose en likjes van wieske- mammy Sammy op de Ruiver :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Ja leuk he om steeds maar naar de pups en Sammy te kijken, je zal ze met de dag zien veranderen.
Fijn dat Sammy al weer aan het opknappen is. Wat goed dat Sammy al op haar gewicht zit.
Pups groeien goed, kan je lekker ontspannen genieten van het spul.
Niet alle moois er vanaf kijken hoor.
Blijft er een pup bij jullie wonen José?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Dat wat hijgerig en verhoging herken ik van zowel Adah als Fija. Bij Norma was het probleem in het begin dat ze niet wilde eten, wat na het geven van een beetje advokaat opgelost was (advies van eigenaar van dierenwinkel, die zelf Goldens had gefokt).
Gelukkig dat ze goed op het midel van de DA reageert.
Zo te zien groeit het spul goed.
Ik heb de nieuwe foto's op de site gezet. Het zijn echt prachtige pups, zulke lekker glanzende velletjes ook.
Hebben jullie al contact gehad met de teefjes-gegadigden?
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn om te lezen dat ze zo goed drinken en groeien. Ik hoop voor Sammy dat ze de (restjes) placenta snel kwijt raakt. Dan zal ze zich zeker beter voelen.

Ik kan me voorstellen dat je er geen genoeg van krijgt. Veel plezier met genieten.
Afbeelding

Gesloten