Moos & Abel
Re: Moos & Abel
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
- jetwolrich
Wat spannend en wat leuk allemaal!
Die kleintjes die zo lekker bewegen, dat is toch heerlijk om te voelen!
En als ze er eenmaal zijn haalt Moos de schade wel in hoor.
Nog even volhouden.....
Die kleintjes die zo lekker bewegen, dat is toch heerlijk om te voelen!
En als ze er eenmaal zijn haalt Moos de schade wel in hoor.
Nog even volhouden.....
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Heel spannend.
Hoeveel is Moos nu totaal aangekomen Jiske?
Hoeveel is Moos nu totaal aangekomen Jiske?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
1,6 kg. Maar het echte aankomen is dus 1,5 week geleden gestopt. Best lastig om te berekenen hoeveel pups er nu zijn.
Nog even, de laatste lootjes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Is inderdaad lastig rekenen nu ze zo matig eet. Maar dat bewegende spul is geweldig.
Alleen misschien iets minder voor Moos.
Stijnke was de laatste week geregeld aan het optreden tegen al te heftig gepor. Ze porde gewoon terug. Lag ze net even ontspannen te knorren, dan begon er weer eentje. Dat werd niet altijd gewaardeerd. Vooral omdat ze niet zo lekker meer kon liggen....
Alleen misschien iets minder voor Moos.
Stijnke was de laatste week geregeld aan het optreden tegen al te heftig gepor. Ze porde gewoon terug. Lag ze net even ontspannen te knorren, dan begon er weer eentje. Dat werd niet altijd gewaardeerd. Vooral omdat ze niet zo lekker meer kon liggen....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Haha, wat grappig van Stijnke. Moos kan af en toe niet lekker meer liggen als ze echt druk aan het spartelen zijn. Ze gaat dan een soort van zittend 'hangen', tegelijkertijd mij aankijkend of ik er even heel snel iets aan wil doen
Ik hoop toch echt op een wat kleiner aantal dan Stijnke hoor. Vijf of zes is prima
Arme beest moet straks ook nog melk geven uit een lichaampje wat waarschijnlijk te dun is 
Ik hoop toch echt op een wat kleiner aantal dan Stijnke hoor. Vijf of zes is prima
Stijnkes eerste nestje was vijf en dat was een heel mooi aantal om mee te beginnen.
Dus ik hoop voor jou en Moos ook dat het vijf of zes zijn.
Stijnke was ook niet bepaald dik toen het spul kwam en was graatmager toen ze de deur uitgingen. Ondanks alle extra maaltijden, (puppybrokjes, kwark en blanke vla met slagroom, vlees en wat we maar konden bedenken). Ze zette alles om in melk voor de pups. Haar moeder deed dat ook, dus we stonden er niet heel erg van te kijken. Maar dat kwam langzaamaan weer helemaal goed. Ze had verder een dijk van een conditie en energie genoeg.
Het hielp Stijnke soms wel als ik rustig haar buik aaide om de druktemakers wat te kalmeren.
Dus ik hoop voor jou en Moos ook dat het vijf of zes zijn.
Stijnke was ook niet bepaald dik toen het spul kwam en was graatmager toen ze de deur uitgingen. Ondanks alle extra maaltijden, (puppybrokjes, kwark en blanke vla met slagroom, vlees en wat we maar konden bedenken). Ze zette alles om in melk voor de pups. Haar moeder deed dat ook, dus we stonden er niet heel erg van te kijken. Maar dat kwam langzaamaan weer helemaal goed. Ze had verder een dijk van een conditie en energie genoeg.
Het hielp Stijnke soms wel als ik rustig haar buik aaide om de druktemakers wat te kalmeren.
Maureen
Goed om te horen! Moos heeft altijd al ondergewicht gehad tot een maand of vijf geleden. Dus vrees best wel voor die zoogperiode. Wel weet ik uit ervaring dat ze ontzettend actief was met haar lage gewicht, ze kan er dus wel tegen.
Over het buikje aaien helpt inderdaad soms, ik moet het wel precies goed doen; niet te hard of zacht, want dan loopt ze heel snel bij me weg
Over het buikje aaien helpt inderdaad soms, ik moet het wel precies goed doen; niet te hard of zacht, want dan loopt ze heel snel bij me weg
Over het kunnen voeden van 5 of meer zou ik me zeker niet druk maken, dat komt altijd goed al zal ze best mager worden. Op tijd spenen helpt ook. Maar dat is een zorg voor later. Eerst het spul er maar uit.
Een bevalling van een te dikke teef is veel zorgelijker dus dat is gelukkig ook niet aan de orde.
Als Moos dan ook nog zo braaf is om zondagspuppies te krijgen .......
Ook hier stijgt de spanning.
Een bevalling van een te dikke teef is veel zorgelijker dus dat is gelukkig ook niet aan de orde.
Als Moos dan ook nog zo braaf is om zondagspuppies te krijgen .......
Ook hier stijgt de spanning.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Dag 58, vanaf vandaag zouden ze geboren mogen worden
Aan Moos is nog niet veel te merken, ze graaft iets meer, maar doet dat al een paar weken. Ik ga alles maar eens klaarzetten. Ik hoop ook een beetje op zaterdag of zondag, Loes!
Aan Moos is nog niet veel te merken, ze graaft iets meer, maar doet dat al een paar weken. Ik ga alles maar eens klaarzetten. Ik hoop ook een beetje op zaterdag of zondag, Loes!
Hier trouwens de livestream link: https://www.younow.com/JiskevanGaalen, deze staat ook bovenaan mijn blog. Ik denk dat ik de camera pas aan zet bij de eerste weeën, dus voor die tijd is er hier vast wel genoeg te lezen of dat moment er bijna is.
Verder zijn op de blog alle foto's van de dracht te downloaden (en straks natuurlijk van de pups)
Verder zijn op de blog alle foto's van de dracht te downloaden (en straks natuurlijk van de pups)
- jetwolrich
Dat wordt meeleven en meekijken en meepuffen en dan meegenieten!
Ik hoop dat Moos niet besluit om het `s nachts om drie uur te doen!
Ik hoop dat Moos niet besluit om het `s nachts om drie uur te doen!
Jet Wolrich
Spannend Jiske en wat leuk dat we mee mogen kijken
alleen niet midden in de nacht dus Moos......
groetjes Alida 
Nog een paar dagen erbij en dan zul je zien dat ze niet in de kist gaat liggen, laat op de avond begint en er een prachtig gebeuren van maakt 
Maureen
Ik vrees het ookStella schreef:Nog een paar dagen erbij en dan zul je zien dat ze niet in de kist gaat liggen, laat op de avond begint en er een prachtig gebeuren van maakt
Kom er net achter dat haar melkklieren het in ieder geval doen
Wat wordt het spannend hè, hoop dat Moos het nog even volhoud.Jiske87 schreef:Hier trouwens de livestream link: https://www.younow.com/JiskevanGaalen, deze staat ook bovenaan mijn blog. Ik denk dat ik de camera pas aan zet bij de eerste weeën, dus voor die tijd is er hier vast wel genoeg te lezen of dat moment er bijna is.
We gaan het proberen te volgen als het zover is!
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Check: melkklieren zijn er klaar voor
weer een stapje dichterbij...
Maureen