De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Constance

Bericht door Constance »

Het lijkt me reuze spannend zo'n nestje grootbrengen! Erg leuk ook...
Ik heb het vanmiddag ook weer gezien bij onze nieuwe tervuerense herderpup, de fokster is ook helemaal hoteldebotel van die kleine pups. Ze mochten vanaf vandaag in een hele grote kamer kennel (bijna de halve kamer bedekt maar ze hebben het er graag voor over).
Eergisteren waren er 's nachts een aantal pups ontsnapt uit de werpkist, zij hebben een feestje gehad in de woonkamer[IMG:169:96]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... ier211.gif[/img]
De volgende dag was het dus flink[IMG:74:69]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... uis086.gif[/img]
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

:) :) :) Dat probeer ik te voorkomen. :o
Ik zag dat de blauwe pup, vanmiddag nauwelijks uit de bak, zijn tanden uit wilde proberen op een bloemstuk dat op de grond staat.
Constance je bent dus weer wezen kijken, leuk hé!

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha! Dat zal me een feestje geweest zijn!
Daar wil je liever bij zijn.

Gaat het goed met de herdertjes, die feestten bij nachte? :wink:
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

Ja het gaat heel goed met de pups ! Ze groeien werkelijk als kool...
Ik kijk ook echt uit naar het moment dat we haar op gaan halen.
Ik heb een filmpje bij "filpjes" geplaatst van de pups, het ene filmpje is een beetje kort en het andere is een beetje donker helaas.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

En dan te bedenken dat ze straks, als ze bijna uitvliegen al maatje smous zijn :mrgreen: Dat is zeker een halve kamer vol. Ik zet een foto van onze logés van vorig jaar kerst in mijn album :jeah2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Constance

Bericht door Constance »

Oh..! Wat een schatjes!!!
Super leuk Jeannette,
Het zijn toevallig niet Chanou en Raya? Zal wel niet...maar toch ff vragen
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nee, het waren twee pups van de Tervuerense hond , ook Ayla toevallig, van kennissen. Ze hebben vorig jaar Kerst bij ons gelogeerd. Wij noemden ze Beer en Wolfje, maar ik weet niet hoe ze ze hebben genoemd toen ze eindelijk een nieuwe baas vonden. Ze waren enig. Liepen zo zoet mee, echte herdertjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Joke

Bericht door Joke »

Heerlijk foto's kijken.... :wave:
en filmpjes ... :wave2:

Erna

Bericht door Erna »

gewichtjes
Blauw---1547
Rood----1380
Blauw---1625
Ecru-----1138

Nadat ik het gewicht van ecru gisteren heb aangepast, blijken de teefjes vandaag 17 en 18 gram te zijn aangekomen. De reutjes zijn 3 en 19 gram afgevallen.
Ik heb besloten dat ik me minder druk moet maken over het wel of niet eten van de pups. Ze zijn pas vier weken en hebben nog de tijd om ander voedsel te leren eten. Vanochtend hebben ze alle vier een heel klein stukje vlees gegeten, ecru heeft het eerst een paar keer uitgespuugd, maar uiteindelijk toch opgegeten.
Waarschijnlijk heeft Lisa nog genoeg voeding voor ze, ze geeft ze ook nog nachts hebben we gezien. De moedermelk vinden ze veel lekkerder, en zolang de pups geen honger hebben kan ik ze blijkbaar niet verleiden tot ander voedsel.
Ik heb een bakje met water bij de pups gezet, zodat ze wel genoeg vocht naar binnen krijgen. Er wordt al goed uit gedronken, de rode was daar het eerste mee begonnen. Nog even opletten of ze er alle vier van drinken.
Gisteren het stukje van Constance over de ontsnapping van de Tervurense Herder pups gelezen. Hier is er ook een die uit de bak weet te komen. Heel toevallig zat ik met mij toestel in de aanslag, wilde het spelen filmen. Komt blauw ineens met zijn koppie over de rand, doet verwoede pogingen en hup, hij staat aan de andere kant van de bak :shock:
Het filmpje is erg donker en in een te hoge resolutie, denk dat het niets voor de site is. Zal proberen het naar Jeanette te zenden.
De bak heeft een hogere in-uitgang gekregen, dat snappen jullie zeker wel.

Groetjes, Erna.

Heb het filmpje geprobeerd te sturen, lukt niet. Heb wel een ander filmpje gestuurd van de pups buiten de bak.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Constance

Bericht door Constance »

Ja, de pups waren onverwacht érg lenig geworden (de tervuerense dan he!), vier lagen er uiteindelijk in de mand van "oma" te slapen, ééntje zat verstopt achter de werpkist en ééntje lag er nog in de werpkist bij mams.
Volgende dag hebben ze de werpkist vervangen door een grote kamerkennel van behoorlijke afmeting waarin ze lekker kunnen rennen en moeders kan lekker languit liggen als ze willen drinken. Lekker mandje erbij waar ze dan naderhand lekker met z'n allen in kruipen.

[IMG:346:260]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... kleind.jpg[/img]

(mag dat ? een klein fotootje bij het bericht of verplicht in het fotoalbum?)
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ze zijn prachtig Constance! Is de jouwe (of is het die van Tony?) op de foto te zien? Jip is nog steeds niets van plan. Laat het nu dan maar nieuwjaarspups worden!
Hoe heb je die foto in je bericht gekregen? Heb het zelf ook al eens geprobeerd, maar zonder resultaat.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Renate

Bericht door Renate »

Wat een schatjes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ook nog van die heerlijke knuffelbeertjes!
Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

Erna schreef:gewichtjes
Blauw---1547
Rood----1380
Blauw---1625
Ecru-----1138

Nadat ik het gewicht van ecru gisteren heb aangepast, blijken de teefjes vandaag 17 en 18 gram te zijn aangekomen. De reutjes zijn 3 en 19 gram afgevallen.
Ik heb besloten dat ik me minder druk moet maken over het wel of niet eten van de pups. Ze zijn pas vier weken en hebben nog de tijd om ander voedsel te leren eten. Vanochtend hebben ze alle vier een heel klein stukje vlees gegeten, ecru heeft het eerst een paar keer uitgespuugd, maar uiteindelijk toch opgegeten.
Waarschijnlijk heeft Lisa nog genoeg voeding voor ze, ze geeft ze ook nog nachts hebben we gezien. De moedermelk vinden ze veel lekkerder, en zolang de pups geen honger hebben kan ik ze blijkbaar niet verleiden tot ander voedsel.
Ik heb een bakje met water bij de pups gezet, zodat ze wel genoeg vocht naar binnen krijgen. Er wordt al goed uit gedronken, de rode was daar het eerste mee begonnen. Nog even opletten of ze er alle vier van drinken.
Gisteren het stukje van Constance over de ontsnapping van de Tervurense Herder pups gelezen. Hier is er ook een die uit de bak weet te komen. Heel toevallig zat ik met mij toestel in de aanslag, wilde het spelen filmen. Komt blauw ineens met zijn koppie over de rand, doet verwoede pogingen en hup, hij staat aan de andere kant van de bak :shock:
Het filmpje is erg donker en in een te hoge resolutie, denk dat het niets voor de site is. Zal proberen het naar Jeanette te zenden.
De bak heeft een hogere in-uitgang gekregen, dat snappen jullie zeker wel.

Groetjes, Erna.

Heb het filmpje geprobeerd te sturen, lukt niet. Heb wel een ander filmpje gestuurd van de pups buiten de bak.
Ha,jou kunnen ze niet foppen Erna :thumbsup:
Lijkt me juist goed om nog even te wachten met al die vreemde smaakjes,tijd zat,er gaat toch niets boven moeder-melk :wink:
Ik zag daarnet wat nieuwe foto's,ze zijn weer hardstikke leuk,schattig zo met de kindertjes erbij :party:

Groetjes Joke :wink:

Constance

Bericht door Constance »

Maria schreef:Ze zijn prachtig Constance! Is de jouwe (of is het die van Tony?) op de foto te zien? Jip is nog steeds niets van plan. Laat het nu dan maar nieuwjaarspups worden!
Hoe heb je die foto in je bericht gekregen? Heb het zelf ook al eens geprobeerd, maar zonder resultaat.
Hoi Maria, 't is er toch nog van gekomen bij Jip he! Allereerst heel hartelijk gefeliciteerd!

De pup van "ons" , van Tony maar uiteraard ook van ons allemaal zit op het fotootje helemaal rechts in het mandje, achter die ene met dat blauw gestreepte bandje. Ze heeft als één van de weinigen haar oortjes al omhoog staan ! We hebben in ieder geval de voorkeur voor dát teefje uitgesproken, nu maar hopen dat we haar ook "toegewezen" krijgen. Ze is een niet té dominant pupje voor zover ze het nu al kunnen beoordelen maar ook niet de rustigste, een beetje er tussen in zeg maar. De fokster vond het hele nest toch wat pittiger dan haar vorige nestje.
Ze heeft op de foto een paars bandje om maar dat kun je daar niet zien. Ik zal er nog wel een fotootje opzetten waar ze wat beter op te zien is.

Over het plaatsen van een fotootje bij een berichtje het volgende: Je moet eerst in b.v. Paint de originele foto verkleinen tot zo'n 15% van de originele foto. Die opslaan ergens op je computer.
Dan moet je die foto in b.v. Photobucket.com, dat is een soort online fotoalbum van jou " uploaden" (wel eerst een account aanmaken op photobucket.com maar dat is niet zo veel werk en je kunt het later voor veel dingen gebruiken, oa ook voor het uploaden van evt. videootjes)

Het betreffende kleine fotootje staat dan op die site. Heel erg handig want vanaf die site kun je door één klik met je linkermuisknop onder de foto op het balkje " img " klikken en de foto is dan gekopieerd en kun je 'm direkt plakken in je berichtje.
Als je eerst je "voorbeeld" berichtje bekijkt kun je meteen zien of het gelukt is voordat je 'm bevestigd. Als het gelukt is staat je foto ook in je voorbeeld. Als het niet gelukt is zal er waarschijnlijk zo'n link code staan.
Het lijkt moeilijk maar als je het eenmaal door hebt dan is het heel erg handig. Het enige waar je op moet letten is dat je je fotootje goed hebt verkleind anders komt er een reuze foto in je berichtje te staan.

Wat het verkleinen in Paint betreft kan ik ook nog wel iets zeggen:
Als je waar ook op je computer met je rechtermuisknop op een foto klikt kun je de optie kiezen: openen met: en kies dan Paint.
Boven in je menubalk van paint zie je dan in je menubalk: afbeelding, kies dan de optie uitrekken/hellen.
Maak dan in de bovenste blok bij uitrekken horizontaal: 15% (ipv 100%), zo ook bij verticaal. Dan op OK. Je zit dan dat je foto verkleind is tot 15% van het origineel. Je kunt dit kleine fotootje dan "opslaan als" , nieuwe naam geven anders is je oude/originele foto weg.
[IMG:72:20]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... eks005.gif[/img]
[IMG:346:461]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... 2forum.jpg[/img]Op deze foto is ze nog net geen 3 weken.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Constance wat een schatje, een echt knuffelbeertje.

Iedereen de allerbeste wensen voor 2008, dat het een goed maar vooral gezond jaar voor iedereen mag worden.

Gewichtjes
Blauw---1629
Rood----1396
Groen---1656
Ecru-----1180

De pups hebben niet op het vuurwerk gereageerd, sliepen gewoon door, af en toe een koppie omhoog bij een soort bom. Ben heel even buiten geweest om de buren een goed nieuwjaar te wensen. Een stukje verderop hadden ze een soort bommen die je borstkas deden trillen, niet normaal dat mensen zulke dingen afsteken, gooien.
Lisa was vanmiddag nog zo gestrest dat ze weer in de gang heeft geplast. Ik stond met de deur in mij handen, Lisa al aangelijnd, gaat mina op de mat zitten plassen. Ben dit keer boos geworden, ben bang als ik er weer niets van zou zeggen dat ze er een gewoonte van gaat maken. Ze kneep haar plas af en heeft de rest buiten geloosd.

Groetjes, Erna.

Joke

Bericht door Joke »

Lijkt mij ook een goeie reactie Erna...zoiets van vuurwerk over...malligheid over :P
We kunnen weer lekker normaal ons hondje uitlaten,ik denk dat ik het vervelender vond dan Joska :oops: Afijn, hebben we ook weer gehad :lol:

JOEHOE....op naar TWEE hondjes :dog: :dog:

We zijn er héél erg mee bezig,hoe zullen we dit doen hoe zullen we dat doen...is toch helemaal nieuw 2 honden :boogie: :cheer:
We hebben er super zin in....maar volgens mij wisten jullie dat al :oops: :crazy:

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge dat dat vuurwerk nog zolang na kan werken bij een hond... dat had ik niet verwacht.

Ik denk ook dat je goed gehandeld hebt, Erna. Naar mijn gevoel zou ik hetzelfde gedaan hebben.

Wat zijn de pups al groot geworden als je het vergelijkt met de eerste gewichtjes. Leuk om te zien. Ik vind ze nu steeds leuker worden. Spelen en ontdekken, prachtig om te zien.

wubke

Bericht door wubke »

Ja, ja, het gaat er nu echt van komen. Zaterdag a.s. gaan wij puppies voelen en ruiken :dog: :dog: :dog: :dog:
Jules gaat voor de eerste keer kennismaken en zijn nieuwe maatje :wave: :wave:
Nog drie nachtjes slapen....
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Joke

Bericht door Joke »

Oh.leuk Wubke...ik ben benieuwd...

Wij gaan zondag weer en nu mag Joska ook mee,best spannend hé?!

Nog VIER nachtjes slapen :thumbsup:

Veel plezier hoor!

Gesloten