Maureen heeft haar smousje toch ook allerlei hulphond zaken geleerd?
Als een Cocker geschikt wordt gevonden , kan een smous zeker.
Persoonlijk zou ik voor een hof/herder/aporteer type gaan, als je een hulphond zoekt. En zeker niet een jachthond type als een spaniel.
Als het persé een klein licht hondje moet zijn zou ik een Markiesje o.i.d. nemen.
Hopelijk krijgen ze goede begeleiding van de Stichting.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik vond de keuze cocker ook vreemd, maar ik weet gewoon niet genoeg van al die verschillende karakters. Wel dat jaren geleden de rode cocker volkomen verfokt was en daardoor zeer onbetrouwbaar. Maar die mensen zullen wel weten wat ze doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Ik vond de keuze cocker ook vreemd, maar ik weet gewoon niet genoeg van al die verschillende karakters. Wel dat jaren geleden de rode cocker volkomen verfokt was en daardoor zeer onbetrouwbaar. Maar die mensen zullen wel weten wat ze doen.
De rode cocker van mijn zus heeft mijn nichtje, als klein kind, in haar gezicht gebeten...zomaar uit het niets. Dat was die lichting
Het gaat mij om het werkdoel/aard van het beestje.
We wandelen vaak met een cocker. Neus op de grond...gewoon haar eigen gang gaand...stront eigenwijs. Het is mevr. haar derde cocker...ze zijn allemaal zo volgens haar, zij houdt daar bijzonder van.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Maar natuurlijk erg jammer voor Stijntje dat Leentje geen tweelingzusje had.
Want het is wel echte liefde :hug:
Wie weet, valt hij straks wel als een blok voor zijn eigen lieve hondje.
Wat lief zeg en wat worden Eddie en Leentje al groot wat gaat dat toch hard, leuk voor Stijn een hulp hond maar een cocker is wel een aparte keuze ik kan ook een cocker die had een klasgenoot van me dochter in zijn gezicht gebeten toen die klein was en verder lijkt het karakter niet echt geschikt als hulphond.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Ik neem aan dat ze bij een organisatie die hulphonden traint en koppelt aan personen, toch wel weten wat ze doen.
Het zou wel heel triest zijn, zeker voor een kind, als een match niet blijkt te werken achteraf.
Een smous als hulphond, of zijn de meesten daar te eigenwijs voor?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Maureens Bieke fungeert als hulphond en ik heb het al vaker gehoord. Ik geloof niet dat de doorsnee smous nu zoveel eigenwijzer is dan veel andere rassen, maar misschien zit dat 'levendig' wel eens een beetje in de weg .
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Gisteren heb ik nog een filmpje op de fotosite gezet. Ze kunnen flink herrie maken en al echt blaffen.
H K Jelle 13-5-2004
Ja ze zijn heel lief en ik vind ze ook mooi, maar ze hebben dan behalve een mooie ma ook een knappe pa! Volgens mij is Joep ook nog in de aanbieding en met ervaring!
Vandaag hebben ze voor het eest geweekte brokjes gegeten. Nou die gaan er in als koek! En Desi stond te wachten op het restje.. Maar die 2 namen er goed van! Een heel klein beetje bleef over voor ma.
Zodra ze de kist uitlopen de ren in, gaan ze meteen plassen op de krant!
Zal straks nog weer een paar foto's naar Loes toe zenden.
Lekker stel hoor!
Joep had toch al een keer eerder gedekt?
Mag hij misschien nog een derde keer omdat hij (nog) geen 10 kinderen heeft?
(Ik heb de klok horen luiden, maar ben de klepel een beetje kwijt...)
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik lees dat het wordt afgeraden om de wormenkuur en intenting tegelijk te doen. Maar als de pups 6 weken zijn moeten ze voor de 3e keer ontwormd worden en de 1e injectie!
Ja, Anja, lastig. Ook een onderdeel van de veranderde nieuwe inzichten.
De eerste enting geven ze nu liever zo laat mogelijk. Zeker jouw pups
krijgen volop voeding van hun moeder, dus ook bescherming.
Ik zou dus gaan voor de wormenkuur en de enting zeker een week uitstellen.
Maar ja, wie ben ik?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)