De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoera, de paptijd is aangebroken.
Nog even en ze springen bij je op als je met de bordjes pap door de poepjes laveert :mrgreen:
Terwijl Lisa op gepaste afstand toekijkt :innocent:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Lisa zit er met haar neus bovenop hoor, ook nog te klappertanden. Dat doet ze altijd als ze iets heel erg lekker vindt. Ze houdt de pups met argus ogen in de gaten, want stel je voor dat ze het schaaltje helemaal uitlikken. Lisa weet dat het restje voor haar is.
Vandaag hebben ze twee keer pap gehad, ik neem ecru en rood om de beurt op schoot om uit een heel klein bakje te eten. Dan weet ik dat ze iets ophebben. Daarna krijgen de jongens het in de werpkist, ecru pikt dan ook nog een drupje mee. Rood wil nog steeds niet met hun meeëten, ze vindt de pap wel lekker.
Ze gaan er heerlijk met hun pootjes in staan :shock: Lisa mag hun pootjes en snuitjes aflikken, en daarna het restje uit het schaaltje.
Ecru eet de pap gelukkig goed op, ga haar dat maar extra geven. Want ik denk dat ze bij Lisa niet meer zo aan haar trekken komt. Ze was gisteren maar 4 gram gegroeid. :cry:

Gewichtjes
Blauw---1190---6.5%--gisteren--5.6%
Rood----1082---2.5 % ------------5.8%
Groen---1218---7%----------------3%
Ecru------842 ---0.5%-------------3.5%

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Gewichtjes
Blauw---1261
Rood----1124
Groen---1251
Ecru-----886
Hoera, ecru is 44 gram aangekomen. En zoals het er nu uit ziet morgen nog iets meer.
Blauw is vandaag de zwaarste, maar het scheelt zo weinig met groen dat het morgen wel weer anders kan zijn.
ik heb vandaag de nageltjes weer geknipt.
De pups hebben het voor elkaar hoor, zodra Lisa in de buurt komt wordt ze besprongen. De pups kunnen nu drinken terwijl Lisa staat. Soms loopt Lisa een klein stukje door, moet je niet denken dat ze de tepel dan los laten. Ze laten zich gewoon mee trekken.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha mooi zo, Ecru! En Erna dus! De moeite is niet voor niets. :)
Leuk om het steeds te kunnen vergelijken.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Hallo allemaal
Gisteren is het erg laat geworden, geef daarom de gewichtjes van twee dagen aan jullie door.
gewichtjes---25 dec.---26 dec.
Blauw---------1301-------1331
Rood----------1157-------1191
Groen---------1317-------1353
Ecru-----------934---------963

Ondanks dat Lisa niet zoveel met de pups bezig is, ruimt ze nog steeds veel van ze op.
Ik had verwacht dat ze dat niet meer zou doen zodra de pups iets anders dan moedermelk zouden krijgen.
Als ik zie dat de pups wakker worden, zet ik ze snel op een krant. Zo heb ik al een aantal plasjes en een paar poepjes op kunnen vangen.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Ze reageert net als Adah. Die onttrok zich ook aan constant direct contact, maar verzorgde de pups behoorlijk lang. Vooral toen de pups vrijwel alleen vast voedsel kregen, probeerden we dat toch wel zo veel mogelijk te voorkomen, want al die hoopjes :crazy:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Nu zijn het nog dunne drolletje van zo'n vier cm. Heb het straks ook liever niet meer, misschien doet Lisa het niet meer zodra de pups aan de geweekte brokken gaan.

Groetjes, Erna.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Bij ons kregen de pups vlees in plaats van pap, en het opruimen van de poepjes en plasjes duurde totdat de hummels overgingen op brokken. Zelfs Finny hielp daarbij haar kleinkind. :cheer:
Als we erbij waren ratsten we wel zoveel mogelijk drolletjes weg, want poep eten blijf ik toch altijd onsmakelijk vinden.

Maar o Erna, wat is dat gefriemel met dat kleine grut toch leuk, nog even en dan rennen ze met z'n allen door de kamer, dát geluid van al die pootjes op de kamervloer vergeet ik nooit!

Charlotte
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, het wordt er vast nog leuker op. :dog: :dog: :dog: :dog:
Maar dat aanvallen van de pups op mams................. :shock: , daar werd Ayla dus niet vrolijk van. Als er zeven van die dorstige types op haar af kwamen racen dan deinsde ze zelfs een beetje achteruit met er al aanhangende snelle pups.
Ze gromde er ook zachtjes bij. Ze had ze liever aan de pap.
Poepjes eten deed ze gelukkig niet meer vanaf puppievoer tijd.

Erna

Bericht door Erna »

Gewichtjes
Blauw----1389
Rood-----1243
Groen----1423
Ecru-------998

Geweekte brokken vinden de pups nog niet zo lekker, ze hebben er wel een beetje van geproefd. Of alleen geroken, dat zou ook kunnen.
Vanmiddag heb ik ze voor het eerst vlees laten proeven. Groen heeft er heerlijk van gegeten. De andere drie wilden het wel proeven, maar daar is het bij gebleven.
Bij rood en blauw zijn de hoektandjes doorgekomen. Zal Lisa leuk vinden.

Groetjes, Erna. (foto's)

Erna

Bericht door Erna »

gewichtjes--gisteren---vandaag
Blauw---------1433--------1493
Rood----------1255--------1323
Groen---------1471--------1557
Ecru-----------1041--------1080

Julie en Joke zijn weer bij de pupjes wezen kijken, het is moeilijk afscheid nemen voor ze.
Gisteren is Joppe, een fly-ballmaatje van Lisa geweest. De pups waren best nieuwsgierig, Joppe vond dat kleine spul nog niet zo leuk.
Vandaag eten alle pups zeer slecht, geen pap, geen vlees en geen geweekte brokken.
Daardoor is een nestje fokken vandaag minder leuk, maak me altijd snel zorgen of het goed gaat met de pups.

Nieuwe foto's
Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ze zien er heerlijk mollig uit, misschien hebben ze ook wel een uitbuik dagje :)

Joke

Bericht door Joke »

:hartjes:
Niet doen hoor Erna,geen zorgen maken, de pups zijn fantastisch leuk en zijn inderdaad lekker mollig :liefde:
En met zoveel goede zorg :thumbsup:
Komt allemaal goed :kus:
Geweldig beeldmateriaal weer hoor.dank je wel :lol:

Slaap lekker :wink:

Monique

Bericht door Monique »

Daar zou ik me ook niet te snel zorgen over maken Erna, pas als ze gaan afvallen of niet meer drinken. Dit lijkt me inderdaad gewoon 'uitbuiken' en uitrusten na een drukke dag vol nieuwe indrukken. Maar natúúrlijk maak je je toch zorgen als het je eigen puppies zijn :wink: (dat hoort ook zo :thumbsup: .
Sterkte er mee!

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Zijn ze soms vlak daarvoor geënt of ontwormd? Dan hebben ze vaak een dag van niet willen eten.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

Bedankt voor jullie meeleven met de pups. Het valt inderdaad erg mee, de pups zijn ondanks het niet willen eten toch genoeg aangekomen. Gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog pap aangeboden, dat aten ze toen op. Ecru had ik gisteren nog twee keer extra gegeven via een pipetje. Nu is zij gisteren maar liefst 100 gram :o aangekomen.
Maria omdat het gisteren niet zo prettig ging had ik ze juist niet ontwormd, dat moest gisteren gebeuren. Nu doe ik dat vandaag.
Har en Mar zijn net geweest, zij vinden de pups heel erg gegroeid. Zij krijgen een van de teefjes.

gewichtjes
Blauw---1550
Rood----1363
Groen---1644
Ecru-----1180
Ik heb ze vanochtend gewogen vlak na het pap eten, dat kan een vertekend beeld geven.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 30 dec 2007, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Joke

Bericht door Joke »

NOU,NOU, dat gaat toch goed hé?! :lol:

Wel lastig om steeds maar weer zo'n belangrijke beslissing te moeten nemen,
wikken en wegen.... :roll:
maar ik heb er alle vertrouwen in dat je het juist DAAROM zo goed doet :!: :thumbsup:

:kus: :hartjes:
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog:

Veel sterkte Erna :boeketje:

Groetjes Joke :wink:

Erna

Bericht door Erna »

De pups vanmiddag ontwormd, morgen nog een keer.
Die 100 gram van ecru klopt niet, wat het wel moet zijn weet ik niet. Ze woog vanmiddag zo'n 40 gram minder dan vanochtend. De pups zitten natuurlijk niet stil op de weegschaal, zal het daardoor niet goed hebben afgelezen denk ik. Morgen deel ik het verschil wel door twee dagen om een beter beeld te krijgen.
De geweekte brokken gaan er nog steeds niet in. Ik geef Farmfood, Lisa krijgt dat haar hele leven al en het bevalt me prima. Maar de pups moeten er wel van gaan eten. Ik ga morgen Eukanuba proberen, kijken of dat er bij de pups in wil gaan.
Ook al twee soorten vlees geprobeerd, Duck en Rodi, willen ze ook niet eten. Als ik een heel klein stukje in hun bekje stop, wordt het weer naar buiten gewerkt. Een Smous eigenwijs? Hoe kom je daar nu bij.
Vanmiddag konden de pups voor de eerste keer de omgeving buiten de bak verkennen.
Blauw stapte meteen over het randje, gevolgd door ecru. Daarna volgde groen, en met zijn drieën deden zij een aanval op Lisa. En rood jammeren achter het randje. Ik heb haar toen maar bij de andere pups gezet, kon ze mee eten. Groen ging uit zichzelf de bak weer in na z'n lunch, blauw en ecru gingen een beetje op verkenning uit. Rood bleef bij Lisa in de buurt. Rood was wel de eerste die uit de werpkist kwam, en ook de eerste die met haar pootjes op de rand ging staan en de kamer in keek. Nu waren de rollen omgedraaid, ach het zal nog wel een paar keer veranderen wie als eerste iets doet-durft.

Groetjes, Erna.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Erna, je zou de geweekte brokken kunnen mengen met een ietsiepietsie vuile (die stinkende dus!) pens van Rodi, desnoods alleen het stinkende nat. Meestal leren ze hier prima mee brokken te eten. Latrer kan je makkelijk afbouwen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

Bedankt Maria. Ga morgen weer naar de dierenwinkel, nu dus vuile pens. Lisa heeft van Duck ook pens, maar die stinkt niet. Ik heb gemerkt dat Lisa vlees van Duck of Rodi niet wil hebben, moet maar eens aan iemand anders met een hond vragen of ze het willen hebben, zonde om te laten liggen of weg te gooien. Joke zou Joska dat lusten, dan kan je het volgende week meekrijgen.

Groetjes, Erna.

Gesloten