Vanmiddag even pup-gesnuffeld.
Een flinke neus vol, zodat er voorlopig niets voor jullie over gebleven is dames.
Bero is een schat.
Lekker rustig en nu al gek op nicht Dieuwertje en tante Bloemetje.
De dames liepen in en uit in de ren..... geen punt.
Ik dacht nog even dat Dieuwertje en slokje van Beer wilde nemen. Maar dat viel mee.
Fijn zo'n ontspannen smouzenfamilie.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Oh Jeanette , ben een beetje jaloers , kreeg idd paar leuke foto's door , leuk dat het goed ging met Diewertje en Beer en de puppy's
Ik had het graag willen zien .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ja Barbara dat heb je helemaal goed , het was echt een moeilijke periode voor iedereen . En wij hadden idd moeite om uitbundig te gaan zitten doen .
Hoop zo dat het goed komt met Indy , het is zo verschrikkelijk mooi puppy.
Jolanda en Trix
O, gauw kijken....
Wat een mooi setje zo met z'n drieën. Dieuwertje al een hele dame vergeleken bij de kleintjes. En Bero met alles erop en eraan .
Indy een maatje kleiner, maar zo te zien wel alert....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bero en Indy hebben als een blok geslapen na het bezoek van tante Bloem en nicht Dieuwertje. Steeds maar dromen en geluidjes maken in hun slaap.
Het weerhield Bero er niet van om 120 gram aan te komen.
De unster gaat al een beetje kreunen als we Bero in de tas zetten. Hij klimt er trouwens meteen uit als je niet oppast.
Indy groeit langzaam maar gestaag. Vandaag 25 gram. Niet om te juichen, maar het is iets. Hopelijk gaat het beter als ze van de antibiotica af is.
Ik moet haar nog steeds voeren, eerst even een beetje water met druivensuiker en dan wil ze wel uit een kommetje drinken. Het houdt niet over. Ik heb geprobeerd om haar wat vlees te geven vermengd met puppymelk, maar ze spuugt het meteen weer uit. Misschien is ze er nog niet aan toe.Je merkt goed dat ze zeker 1 1/2 week achter is met haar ontwikkeling in vergelijking met Bero.
Dus als er mensen zijn die een goede tip hebben om haar wat sterker te maken, hoor ik het graag! In brokjes zit minder voeding dan in puppymelk, zegt de dierenarts.Zij wil doorgaan met extra geconcentreerde melk. Maar vocht is ook belangrijk.
Beer heeft niet veel voeding meer. Het is meer gezellig bij Moeke sabbelen dan dat ze echt drinken. Voor Bero geen punt, die krijgt gewoon zijn melk en geweekte brokjes en vlees, maar Indy wil ik graag optimaal voeden.
Dus, mensen, laat het me weten!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Waarom geef je haar niet een basishoeveelheid van de verrijkte puppymelk per sonde?
Ze kan dan haar krachten aanwenden voor vaster voedsel en sterkt misschien ook wat sneller aan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Helaas Jet..geen ervaring zoals je weet.
Ik vond het bijvoeren van gezonde pups al best een klus.
Misschien is een sonde niet zo makkelijk met haar gevoelige keelholte.
Ik vind het ook een heel gepruts....al is het natuurlijk een handigheidje.
Maar Indy is ook al vier weken natuurlijk, dus misschien zet ze toch de hakjes een beetje in het zand met zo'n sonde?
Tijd voor een eigen 'Indy' topic. Yes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, ik ben huiverig om een sonde te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee en de DA was er ook niet enthousiast over. Als Loes nou mijn buurvrouw was....
Een longontsteking heb je zomaar weer en dan weet ik niet hoe het afloopt.
Maar sowieso wil ik Indy niet teveel plagen met van alles. Ze krijgt al 2 keer per dag 3 soorten vieze medicijnen.
Ik had gedacht aan een supplement o.i.d.
Misschien moeten we gewoon geduld hebben en wordt ze hongeriger als de antibiotica niet meer hoeft.
Nu geef ik haar met een spuitje haar melk als ze niet zelf wil drinken.
Het moet naar binnen, de melk, niet alleen voor de voedingsstoffen maar ook voor het vocht.
Ik zal vragen naar astronautenvoeding, dat heb ik ook aan de kat gegeven toe hij, ja schrik niet, zijn tong er bijna helemaal had afgebeten.
Water drinken wil ze wel, maar de melk staat haar tegen.
Vanavond was ze wel even lekker aan het spelen met Bero. Maar dan is ze ook weer snel moe en gaat ze slapen.
Volhouden maar, het moet lukken.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
jullie zullen nog even moeten wachten op mijn zelf gemaakte schema , ik wou dit op mijn laptop doen want op een ipad vind ik het nogal lastig , nu heb ik wat problemen met mijn laptop, laat hem even nakijken .geduld komt er aan .
Jolanda en Trix
Ik lees nu pas het nare bericht over zieke Indy. Wat een vechtertje is zij :
Jet wat een moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen samen met Karin en haar gezin. Wel verstandig om Indy bij jullie te laten blijven, Je blijft je anders toch altijd zorgen maken of het allemaal wel goed met haar gaat.
Ik hoop voor Karin en haar gezin dat er snel een ander pupje geboren zal worden waar ze helemaal voor kunnen gaan.
Jet misschien kun je haar puppymelk met een lepeltje Gistocal er in opgelost geven. Zo krijgt ze toch heel veel essentiële voedingsstoffen binnen. Je hebt ook van die blikjes met krachtvoer maar weet even het merk niet meer. Als je dat verdund met wat melk zodat het vloeibaar wordt wil Indy het misschien wel eten. Bedenk net dat toen onze poes zo ziek was en niet meer kon eten zij een injectie kreeg van de DA waardoor zij toch de nodige voedingsstoffen binnenkreeg en er weer een tijdje op kon teren. Maar hoe het heet weet ik echt niet meer. Ik neem aam dat iedere DA dat spul wel kent.
Trix en Jolanda voor jullie zal het nu ook niet makkelijk zijn om vol te genieten van jullie Bero. Probeer toch van deze pupperiode te genieten.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Onze pups bliefden geen puppymelk of puppypap maar gingen helemaal overstag voor volle kwark met slagroom en een likje blanke vla. Waarbij gezegd moet, dat dit gezonde pups waren.
Durf je het aan om zoiets te proberen? Ook een puppyneus is heel gevoelig en misschien dat een ander geurtje haar eetlust wel wat opwekt...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Vandaag was Indy behoorlijk kwiek. Ze speelde met Bero en ze ging voor het eerst door de tunnel. Ze staat best goed op haar pootjes. Niet meer zo zwemmerig.
Ik heb een brij gemaakt van puppymelk met vlees compleet. Chiel had haar op schoot en ik lepelde de prut naar binnen. Niet dat ze enthousiast was, maar het lukte ons aardig om haar wat te laten eten.
De puppymelk wilde ze niet meer op schoot krijgen. Ze begon te friemelen en te piepen en ze wilde naar Bero in de ren. Toen maar het bakje daar neergezet en ja, samen lebberen was haar doel.
Later op de dag hadden we haar halfbroer Reus Romke even op bezoek. Hij sprong meteen in de werpkist en werd rustig begroet door Bero en Indy. Ook Moeke Beer vond het ook prima dat hij kwam neuzen.
Die gemoedelijkheid is wel heel fijn, hoor.
Nu slaapt het spul weer lekker. Volgens mij gaan we de goede kant op.
Nog 3 dagen antibiotica en dan hoop ik dat ze op eigen kracht verder kan.
Jet Wolrich