Leentje en Dirk

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
corrie

Re: Leentje en Dirk

Bericht door corrie »

Anja en Henk gefeliciteerd met jullie grut!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef: Erna, 1 pupje van ons zal heelveel optrekken met een pup van Lisa! Hij gaat wonen bij de dochter van de eigenaren van Roef! :wave:
Wat leuk Anja, ze hebben twee dochters. Fleur is een keer meegeweest om naar de pups van Lisa te kijken.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met Roef is, heb geen kontakt meer met zijn baasjes. Erg jammer.

Wat fijn dat Lila met een inhaalslag bezig is. Misschien blijft het wel een kleintje, de verschillen bij Lisa haar pups waren ook groot.
Bij Lisa was Roef de lichtste in gewicht bij de geboorte met zijn 182 gram. Hij is meteen goed gaan groeien.
Bij ons wilde Pien niet groeien, (200 gr) hebben we ook veel bij moeten voeren. Pien is een klein smousje gebleven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

De pups zijn vandaag gemiddeld 42 gram gegroeid, waarvan lila er 47 voor haar rekening heeft genomen! Ze is flink aan het inhalen. Je ziet haar gewoon groeien.

Ook beginnen ze een beetje te lopen. Heel mooi gezicht is dat als ze zo wachelen en dan weer omvallen.
De oogjes beginnen een heel klein beetje te veranderen. Zullen ze vandaag open gaan?
Desi mag rustig af en toe in de kist kijken. Nadat ze de eerste dag door Leentje uit de kist is gezet met een flinke grau, heeft ze er geen poot meer in gezet! Eerbied voor de dochter. :friends: heeft ze. Buiten de kist trekken ze weer veel met elkaar op. Toch het wilde spelen is er nog niet, maar ik reken erop dat als Leentje de pups niet meer voed, dat zo weer gebeurt. Zij wil het nu nog een beetje rustig aan doen.

Met het uitlaten wil Leentje na ong. 15 minute zo snel mogelijk weer naar de kids.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat gaat het hard, Anja. :hug2:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik las net dat geel de oogjes open heeft!
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Oh wat leuk de oogjes open. :jeah2: ik vond dat zo bijzonder bij de pupjes van onze Sammy. Wat gaat het goed met ze Anja. :thumbsup:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

sammydesmous schreef:Oh wat leuk de oogjes open. :jeah2: ik vond dat zo bijzonder bij de pupjes van onze Sammy. Wat gaat het goed met ze Anja. :thumbsup:

Dat lijkt mij ook zo'n prachtige beleving!
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Een eigen nestje is echt een aanrader :thumbsup: Ieder minuut is het genieten als je bij de kist staat, ondanks alle zorgen met lila. Maar die zorgen zijn nu echt voorbij! :yes2: Vandaag was ze de hardst groeiende pup! Morgen krijgen de pups hun eerste wormkuur. Dat zullen ze wel niet zo prettig vinden. :hihi: , maar het moet gebeuren.
Inderdaad geel had gisteravond toen ik weer thuis kwam de oogjes open. Vandaag hoop ik de rest. Ik ga niet bij de kist weg :wave:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een feest Anja... :jeah2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Net weer even zitten kijken, ze liggen heerlijk te drinken, zalig gezicht hoor

loes

Bericht door loes »

De nieuwe lading foto's staan er ook weer op.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuk dat er al eentje de ogen open heeft.
De rest volgt vanzelf.
Het gaat toch altijd zo vlug met die hondenbaby's.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Desi

Bericht door Desi »

Wat werkt de Raad van Beheer snel! Vrijdagavond de brief gepost met de namen, nu de rekening al binnen voor het indentificeren van de pups en de stamboom documenten! Bijna € 440.00!! :fluit: Er zit wel € 70.00 BTW bij dat bedrag in , maar helaas dat is niet terug te vorderen :( !
Dus onze staat plukt op deze manier ook nog van al die leuke hondjes!
:mrgreen:

loes

Bericht door loes »

Tja voor niks gaat de :zon: op :grijns:
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo fijn dat de zorgen om lila voorbij zijn! Ik kan me voorstellen dat je je ogen niet van ze af kunt houden, echt genieten!
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

yvonne schreef:Zo fijn dat de zorgen om lila voorbij zijn! Ik kan me voorstellen dat je je ogen niet van ze af kunt houden, echt genieten!
Ik was ook niet bij de werpkist weg te krijgen. Ik had mijn hele armen vol blauwe plekken van steeds weer over de rand hangen om te kijken. Uren heb ik zo doorgebracht. Ik wilde niets missen.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

het gaat ook supersnel dan moet je wel zoveel mogelijk genieten toch. Gerry en Pebbles.

Desi

Bericht door Desi »

Inmiddels zijn alle oogjes open en de de eerste stapjes worden gezet. Ook als je ze roept beginnen ze te reageren.
Omdat het zulk heerlijk weer is hebben we het nestje nu in een rennetje in de tuin.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nog gefeliciteerd Anja met je prachtige nestje wat een mooie pupjes heeft Leentje voorgebracht zeg.

Leuk dat er een pupje bij ons in het dorp komt wonen ik zie die mensen wel eens lopen met hun smousje dus wie weet kom ik jou pupje straks ook tegen, ze willen in het najaar van dit jaar ook een nestje dat ze niet gewacht hebben op een eigen pupje maar goed het zal wel zijn reden hebben.
Laatst gewijzigd door andrea21 op 10 aug 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Andrea, de smous die jij wel eens tegenkomt is niet de reu die bedoeld wordt. Dat is namelijk Roef van Erna's Lisa van forumlid Julie. Haar dochter krijgt dus een pup van Leentje.
(goh, of ik een hondenverwantschap aan het uitleggen ben :hihi: ; nou ja, ik ben aan onze familiestambomen bezig, gaat in 1 moeite door ;) )
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten