De pups van Lisa en Dop
Leuk Mary dat je dat hebt opgezocht, ik heb die van Lisa in het nest er ook even bijgehaald.Mary schreef:Ik heb je gewichtjes van nu bij het dagboek van Pim gehouden.
Boris 1086
Anka 1102
Aster 1102
Pim 1314
De twee teefjes scheelden toen dus niets, terwijl Anka wel echt de meest kleine
was.
Mex----1446
Lisa----1188
Jutte----969
Bobbie--1021
Je ziet dat Mex nog zwaarder is dan Pim op dezelfde leeftijd. Mex is ook een behoorlijke grote hond geworden.
Ook Lisa is hier al behoorlijk zwaar, al scheelt dit niet zoveel met Anka en Aster.
Boris gaat ongeveer gelijk met Bobbie op en de twee reutjes uit Lisa haar nest.
Het rode teefje is dan weer te vergelijken met Jutte, tewijl Jutte in haar nest de lichtste was.
Tsja, en dan hebben we nog ecru, een klein opdondertje van 778 gram. Ze is net als de andere pups zeer levendig, ziet er ook goed gevuld uit. Maar ze is een stuk kleiner.
Omdat ik toch wil dat ze iets meer aan komt heb ik haar vandaag een beetje bijgevoerd.
Ben er eind middag pas mee begonnen, want toen ontdekte ik dat ze vandaag weer erg weinig was gegroeid. Het gaat met kleine beetjes tegelijk, 10 cc. Heb het haar vanavond een paar keer gegeven. Zij mag ook regelmatig voor de andere eten, dan leg ik haar bij Lisa in haar mand. Als ze stopt met drinken gaat Lisa naar de andere drie toe. Ik leg ecru er dan ook weer bij en dan begint ze opnieuw te drinken. Zag net op de weegschaal dat ze nu in ieder geval hetzelfde is aangekomen als gisteren. Misschien komt er vannacht ook nog wat bij.
Ik vraag me soms af of Lisa genoeg melk heeft. Hoewel de andere pups genoeg aankomen en alle vier tevreden zijn, ook ecru trouwens.
Blauw is momenteel de bijdehandste, hij kan je al zo gericht aankijken en reageert op je als hij merkt dat je bij de werpkist staat. Hij is ook degene die wanhopig alle tepels af gaat als de rest al klaar is met eten. Hij maakt de restjes op.
Lisa gaat niet altijd uit zichzelf voeden, moet haar soms dwingen om bij de pups te gaan liggen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Erna, je mag met 3 weken toch gaan bijvoeren? pap en geweekte brokjes?
De pup die ik hier nu heb was ook de kleinste in het nest. Die heeft me toch een groeispurt gemaakt, net of ze altijd de beschaaftste was en te lang op haar beurt heeft gewacht tot alles op was. Ze is in drie weken tijd 2.5 kilo aangekomen.
Ja, sommige kinderen zijn ook verschillend in grote, van het zelfde gezin.
Groetjes, Jozé
De pup die ik hier nu heb was ook de kleinste in het nest. Die heeft me toch een groeispurt gemaakt, net of ze altijd de beschaaftste was en te lang op haar beurt heeft gewacht tot alles op was. Ze is in drie weken tijd 2.5 kilo aangekomen.
Ja, sommige kinderen zijn ook verschillend in grote, van het zelfde gezin.
Groetjes, Jozé
Ach jé, gooi nooit iets weg, is mijn motto..........
maar nu heb ik het toch zelf gedaan en niet eens zo lang geleden.
Alle gewichtjes van de twee nestjes die we bij hadden gehouden. Foetsjie.
Wat ik wel vond, is een raar lied over 'fokken' van hondjes
Muziek is er ook bij. Maar hier de tekst.
Erg ouderwets taalgebruik, dus als iemand zich er aan stoort hoor ik het graag. Het is uit de twintiger jaren en toen sprak men nu eenmaal zo.
En het is ook echt een volkslied, schrijver onbekend:
Onze hond dat aardig beest is eerst een hazewind geweest,
maar nu is 't een taksie, maar nu is 't een taksie.
Want in de stralen van de zon trokken zijn achterpooten krom,
dus nu is 't een taksie, nu is 't een taksie!
Toen maakten ze krulletjes in zijn haar
Dat stond het beestje lang niet raar
En nou is 't een poedel. (bis)
Toen kapten ze een stukkie van z'n staart
Toen was het beestje heel veel waard
En nou is 't een boxer. (bis)
Toen kwam er een jodenjongen aan
Die gaf het beest een jodennaam
En nou is 't een smousie. (bis)
Toen draaiden ze in z'n staart een pluim
En smeerden aan z'n buik wat schuim
En nou is 't een collie. (bis)
Maar in de stralen van de maan
Gingen z'n pootjes weer recht op staan
Toen was 't een haze, haze-windje. (bis)
Toen ging hij uit met Oome Bram
En kwam het beesie onder de tram
Toen was 't een lijkie. (bis)
maar nu heb ik het toch zelf gedaan en niet eens zo lang geleden.
Alle gewichtjes van de twee nestjes die we bij hadden gehouden. Foetsjie.
Wat ik wel vond, is een raar lied over 'fokken' van hondjes
Muziek is er ook bij. Maar hier de tekst.
Erg ouderwets taalgebruik, dus als iemand zich er aan stoort hoor ik het graag. Het is uit de twintiger jaren en toen sprak men nu eenmaal zo.
En het is ook echt een volkslied, schrijver onbekend:
Onze hond dat aardig beest is eerst een hazewind geweest,
maar nu is 't een taksie, maar nu is 't een taksie.
Want in de stralen van de zon trokken zijn achterpooten krom,
dus nu is 't een taksie, nu is 't een taksie!
Toen maakten ze krulletjes in zijn haar
Dat stond het beestje lang niet raar
En nou is 't een poedel. (bis)
Toen kapten ze een stukkie van z'n staart
Toen was het beestje heel veel waard
En nou is 't een boxer. (bis)
Toen kwam er een jodenjongen aan
Die gaf het beest een jodennaam
En nou is 't een smousie. (bis)
Toen draaiden ze in z'n staart een pluim
En smeerden aan z'n buik wat schuim
En nou is 't een collie. (bis)
Maar in de stralen van de maan
Gingen z'n pootjes weer recht op staan
Toen was 't een haze, haze-windje. (bis)
Toen ging hij uit met Oome Bram
En kwam het beesie onder de tram
Toen was 't een lijkie. (bis)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik zou het weleens willen horen als het gezongen wordt!
Heel grappig liedje.
Kinderen uit hetzelfde gezin kunnen inderdaad ook heel verschillend groeien.
Onze tweede, Bart was bij de geboorte het zwaarst. Voor de rest is het altijd een krielkip geweest. Zijn zus, 2,5 jaar jonger was al snel groter dan hij. Bij uitstapjes vroegen ze altijd aan hem hoe oud hij was, omdat hij veel jonger leek. Mensen die ons niet zo goed kenden waren in de veronderstelling dat hij de jongste was.
Hij maakte zich ook vaak zorgen of hij wel groot genoeg zou worden, maar ik heb hem altijd kunnen geruststellen dat tegen de tijd dat hij 18 zou zijn het allemaal goed zou komen.
Volgende week wordt hij 17 en ik denk dat hij al aardig richting de 1,80 gaat. Er zit nog steeds niet veel vlees aan, maar voor de rest is het een actieve gezonde hollandse jongen. Alles op z'n tijd.
Heel grappig liedje.
Kinderen uit hetzelfde gezin kunnen inderdaad ook heel verschillend groeien.
Onze tweede, Bart was bij de geboorte het zwaarst. Voor de rest is het altijd een krielkip geweest. Zijn zus, 2,5 jaar jonger was al snel groter dan hij. Bij uitstapjes vroegen ze altijd aan hem hoe oud hij was, omdat hij veel jonger leek. Mensen die ons niet zo goed kenden waren in de veronderstelling dat hij de jongste was.
Hij maakte zich ook vaak zorgen of hij wel groot genoeg zou worden, maar ik heb hem altijd kunnen geruststellen dat tegen de tijd dat hij 18 zou zijn het allemaal goed zou komen.
Volgende week wordt hij 17 en ik denk dat hij al aardig richting de 1,80 gaat. Er zit nog steeds niet veel vlees aan, maar voor de rest is het een actieve gezonde hollandse jongen. Alles op z'n tijd.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wij hebben drie dochters. Grote, flinke meiden. Al bij de geboorte.(Onze 1e was 9 pond.
)
Onze vorige buren hebben drie jongens. Dat waren ook van die krielkipjes (-haantjes).
Maar nu ze richting de 20 gaan, weet je niet wat je ziet. Dat worden hele knapen en ook in de breedte!
Meiden zijn wat dat betreft gewoon verder in eerste instantie, maar daar zie je later nikes meer van. Dus Bart: het komt echt goed!
Straks zijn de rollen omgekeerd.
Ecru groeit misschien niet hard Erna, maar ziet er wel lekker mollig uit! Die groeispurt komt vast wel!
Onze vorige buren hebben drie jongens. Dat waren ook van die krielkipjes (-haantjes).
Maar nu ze richting de 20 gaan, weet je niet wat je ziet. Dat worden hele knapen en ook in de breedte!
Meiden zijn wat dat betreft gewoon verder in eerste instantie, maar daar zie je later nikes meer van. Dus Bart: het komt echt goed!
Ecru groeit misschien niet hard Erna, maar ziet er wel lekker mollig uit! Die groeispurt komt vast wel!
Laatst gewijzigd door Ariënne op 21 dec 2007, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Joke
Grappig liedje Jeanette, loopt alleen niet zo goed af.
Naar de melodie ben ik ook erg nieuwsgierig.
Ja, Joke. Gezellig forum, sluit ik me helemaal bij aan.
Gewichtjes
Blauw---1057
Rood----998
Groen---1104
Ecru-----810
Heb vandaag ecru nog een paar keer 10 cc extra gegeven. Bedacht me dat zij het misschien ook wel op kon likken van een schoteltje.
Lekker dat ze het vond, blauw deed met haar mee. De andere twee hadden meer oog voor elkaar.
Pim heeft een groter onderkomen voor de pups gemaakt.
Lisa is bijna nooit zomaar in de werpkist te vinden bij haar pups. Bij het verschonen gaan de pups in een kratje, kist verschoond. Ha, denkt Lisa, eindelijk weer het rijk alleen.
Foto's
Groetjes, Erna.
Naar de melodie ben ik ook erg nieuwsgierig.
Ja, Joke. Gezellig forum, sluit ik me helemaal bij aan.
Gewichtjes
Blauw---1057
Rood----998
Groen---1104
Ecru-----810
Heb vandaag ecru nog een paar keer 10 cc extra gegeven. Bedacht me dat zij het misschien ook wel op kon likken van een schoteltje.
Lekker dat ze het vond, blauw deed met haar mee. De andere twee hadden meer oog voor elkaar.
Pim heeft een groter onderkomen voor de pups gemaakt.
Lisa is bijna nooit zomaar in de werpkist te vinden bij haar pups. Bij het verschonen gaan de pups in een kratje, kist verschoond. Ha, denkt Lisa, eindelijk weer het rijk alleen.
Foto's
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een leuke foto's weer Erna. Het lijkt wel een stripverhaal, zo past het bij je tekst!
Wel heel handig, zo'n Pim in huis
Ze zien er allemaal heel lekker en tevreden uit.
Leuk, die wazige oogjes.
Dat likken gaat goed zo te zien.
Begin je al met bijvoeren nu????
Het is zeker een treurige tekst, dat lied.
Echt zo van de straat in crisistijd denk ik.
Het komt uit een heel oud boek van een vroegere kennis.
Het verbaasde me dat de Smous erin werd genoemd.
Wel heel handig, zo'n Pim in huis
Ze zien er allemaal heel lekker en tevreden uit.
Leuk, die wazige oogjes.
Dat likken gaat goed zo te zien.
Begin je al met bijvoeren nu????
Het is zeker een treurige tekst, dat lied.
Echt zo van de straat in crisistijd denk ik.
Het komt uit een heel oud boek van een vroegere kennis.
Het verbaasde me dat de Smous erin werd genoemd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ja, grappig dat de Smous wordt genoemd, in die periode kenden men de Smous toch wel blijkt uit het lied.
Mijn oma had vroeger een liedje over een hondje van Dirkie, liep met dat hondje ook al slecht af.
Ik had vanavond net de melk gemaakt toen een vriendin belde.
Heb tijdens dat telefoongesprek de melk in het schaaltje gedaan, aan de pups gegeven en ook nog met één hand de foto's gemaakt.
Groetjes, Erna.
Mijn oma had vroeger een liedje over een hondje van Dirkie, liep met dat hondje ook al slecht af.
Ik had vanavond net de melk gemaakt toen een vriendin belde.
Heb tijdens dat telefoongesprek de melk in het schaaltje gedaan, aan de pups gegeven en ook nog met één hand de foto's gemaakt.
Groetjes, Erna.
-
Renate
Mary schreef:Jawel, maar jij bent al een tijdje oma.
Die worden altijd met de dag handiger.
Gewichtjes
Blauw---1117
Rood----1056
Groen---1138
Ecru------838
De pups hebben vandaag een schepje pap door hun pupmelk gehad. Ecru en blauw gingen er meteen van eten. Ecru is dan wel veel eerder klaar met eten. Groen en rood vinden het maar gek, heb hun wat pap van mijn vinger laten likken. Ha, dacht groen, dat is lekker. En at daarna zijn buikje rond. Rood wil het wel van mijn vinger blijven likken, maar zelf haar snuitje in de pap steken is er nog niet bij. Morgen een herkansing.
Groetjes, Erna.