Haha!Joke schreef:Ik ook want dan is mijn man jarig!!!![]()
![]()
![]()
groetjes Joke.
Lisa x Dop
Jullie leven wel mee allemaal
Je ziet Lisa bijna dikker worden, zal wel normaal zijn in deze peride van de dracht. Als ik haar op til is ze echt zwaar, wat merk je die 1.75 kilo verschil dan, het is natuurlijk ook al 20% extra bij haar normale gewicht.
Als ze op schoot wil geef ik haar nu een kontje. Ze gaat nog wel met gemak de trap op en af. Wandelen gaat ook nog prima gelukkig, zal volgende week wel lastiger voor haar worden. Af en toe wil ze nog spelen, vanavond heeft ze een paar keer geprobeerd om Sarie te verleiden tot spel. Sarie heeft alleen maar oog voor de werpkist, ze denkt echt dat de kist voor haar is neergezet.
Vanmiddag zaten ze samen bij mij op de bank-schoot. Sarie heeft toen denk ik wel 15 koppies aan Lisa gegeven. Op zo'n moment kan ik niet mijn fototoestel pakken jammer genoeg, want dan zijn ze gelijk vertrokken.
Lisa houd wel rekening met haar "zwangerschap" want ze gaat uit zich zelf vroeger naar bed (hok) dan normaal.
Groetjes, Erna.
Je ziet Lisa bijna dikker worden, zal wel normaal zijn in deze peride van de dracht. Als ik haar op til is ze echt zwaar, wat merk je die 1.75 kilo verschil dan, het is natuurlijk ook al 20% extra bij haar normale gewicht.
Als ze op schoot wil geef ik haar nu een kontje. Ze gaat nog wel met gemak de trap op en af. Wandelen gaat ook nog prima gelukkig, zal volgende week wel lastiger voor haar worden. Af en toe wil ze nog spelen, vanavond heeft ze een paar keer geprobeerd om Sarie te verleiden tot spel. Sarie heeft alleen maar oog voor de werpkist, ze denkt echt dat de kist voor haar is neergezet.
Vanmiddag zaten ze samen bij mij op de bank-schoot. Sarie heeft toen denk ik wel 15 koppies aan Lisa gegeven. Op zo'n moment kan ik niet mijn fototoestel pakken jammer genoeg, want dan zijn ze gelijk vertrokken.
Lisa houd wel rekening met haar "zwangerschap" want ze gaat uit zich zelf vroeger naar bed (hok) dan normaal.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zelf ga ik voor 1 december, dan vieren de kinderen, kleinkinderen en Pim, Sinterklaas. De goede Sint komt langs met twee pieten heeft hij al laten weten. Alle kleinkinderen geloven nog in de goedheiligman, dus dat lijkt me heel erg leuk. Heb ze al opgedragen om veel foto's te maken, denk dat ik wat dat betref achter het net vis. De enige die veel foto's maakt bij ons ben ik zelf. Jeanette heeft wel beloofd om het te filmen, dat lijkt me heel erg leuk. Als Lisa op dat moment haar kinderen in de kist "werpt" zou dat een hele leuke surprise zijn.Jeanette schreef: Is dag 63 de tweede december????
Dan ga ik voor 30 november.Joepie
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, ze zijn heel lief tegen elkaar, altijd al geweest.Ariënne schreef:Ach wat lief allemaal, Erna!
Zou Sarie toch ook iets aanvoelen? Ben benieuwd wat ze straks van al die pups in 'haar' nieuwe onderkomen vindt. Misschien gaat ze wel aan de sjouw met ze.
Sarie loopt ook veel buiten, ik vraag me af of het goed is om haar de eerste week bij de pups te laten, mocht ze dat willen. Ze zou zo maar een virus of iets anders over kunnen brengen ben ik bang.
Groetjes, Erna.
Eigenlijk weet ik niet beter dan dat ieder nieuw plekje wordt ingepikt door een kat.
Een doos, een naaimandje, een muts die op de grond is gevallen enz.
Dus als Lisa haar plek zelf nodig heeft moet je poes maar verrassen met iets nieuws.
Werkt vast wel.
Een doos, een naaimandje, een muts die op de grond is gevallen enz.
Dus als Lisa haar plek zelf nodig heeft moet je poes maar verrassen met iets nieuws.
Werkt vast wel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, rare beesten die katten. Pim had op zolder een doos met enveloppen staan zonder deksel. Ra, ra wiens plek werd dat. Juist Sarie. Was niet zo handig want ze werden er niet schoner op en ze kreukelden ook nog. Dus nieuwe doos met deksel voor de enveloppen aangeschaft en op een andere plek neergezet. Op de oude plek een nieuwe iglomand voor Sarie neergezet. Ze heeft er presies één keer ingelegen, dat was het gewoon niet voor haar.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Ha, een kat trekt zijn eigen plan.
Ik ben wel benieuwd hoe Sarie straks op de pupjes gaat reageren. Misschien gaat ze wel mee moederen? Wordt een gezellige boel daar in die kist!
Het begint nu toch wel echt spannend te worden.
Ik ben wel benieuwd hoe Sarie straks op de pupjes gaat reageren. Misschien gaat ze wel mee moederen? Wordt een gezellige boel daar in die kist!
Het begint nu toch wel echt spannend te worden.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Ik had twee weken terug een kat in de droger.
Gelukkig had ik heel snel door dat dat ding wel erg hard bonkte, en heb hem toen snel uitgezet.
De kat schudde een keer met zijn kop en liep toen hooghartig weg.
Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.
Eigenlijk kijk ik altijd even want ik weet dat hij er weleens inkruipt, maar ik had haast. Dat werd snel afgestraft, arm beest
Gelukkig had ik heel snel door dat dat ding wel erg hard bonkte, en heb hem toen snel uitgezet.
De kat schudde een keer met zijn kop en liep toen hooghartig weg.
Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.
Eigenlijk kijk ik altijd even want ik weet dat hij er weleens inkruipt, maar ik had haast. Dat werd snel afgestraft, arm beest
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Onze Knudde (rode poes) wilde haar kittens persé in de hondenmand werpen. Met onze Bilbo er als beschermer bij. Maar Bilbo vond de kleine katjes iets te leuk en ging er telkens bij liggen als Knudde even weg was. Toen heeft ze ze stuk voor stuk de trap opgesleept om ze daar in een vuilniszak met lappen te deponeren. We hebben maar een ander nestje voor haar gemaakt
Een Schapendoes van kennissen zoogde spontaan (had geen jongen) de kittens van 8 wkn. die in huis gehaald waren.
Ik ben benieuwd wat voor bondje Sarie en Lisa samen hebben straks
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wubke wat een geluk dat je merkte dat de kat in de droger zat, je moet maar even niet aan de gevolgen denken als je het niet op tijd in de gaten had gehad.
Chocolade eieren in de droger
.............................
Groetjes, Erna.
Chocolade eieren in de droger
Groetjes, Erna.
Redelijk rustig Jeanette. Ik heb ze nog niet zien bewegen, wel gevoeld. Lisa eet nog steeds alles met smaak op. In het bos huppelt ze af en toe een beetje, voor de rest snuffelt ze alleen maar. Andere honden hebben haar interesse niet zo momenteel. Even ruiken aan elkaar en dan doorlopen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Laatst vroeg iemand me of we er al uit waren. Ja, we zijn er alletwee uit, maar hebben hierin ieder een andere mening. Wacht nog maar af.Jeanette schreef:Aha....dus Pim vindt het toch wel erg leuk. Wie weet Erna, is hij er straks helemaal weg van en wil hij ze allemaal houden
Leuke foto's van de ronde Lisa
Lisa vanmiddag weer gewogen. 11.30 kilo. 400 gram aangkomen in vijf dagen.
Gisteren begonnen met te temperaturen. Verder alles hetzelfde met Lisa.
De laatste week is ingegaan.
Groetjes, Erna.
Wubke een hond heeft meestal rond de 38 graden lichaamstemperatuur.
Ongeveer 24 uur voor de eerste pup zich aan dient zakt de temperatuur een graad. Dat gaat daarna weer omhoog. Als dat moment snachts is kan ik het moment natuurlijk missen. Daarna merk ik het natuurlijk ook nog aan andere dingen, maar het begint met de daling van de temperatuur.
Om een juist beeld te krijgen wat de gemiddelde temperatuur van Lisa is ben ik één week voor de uitgerekende datum de temperatuur gaan opnemen. Dat doe ik een aantal keren per dag.
Nu nog niets aan de hand met Lisa hoor, ze wilde net buiten nog achter de buurkat aan. :x
Groetjes, Erna.
Ongeveer 24 uur voor de eerste pup zich aan dient zakt de temperatuur een graad. Dat gaat daarna weer omhoog. Als dat moment snachts is kan ik het moment natuurlijk missen. Daarna merk ik het natuurlijk ook nog aan andere dingen, maar het begint met de daling van de temperatuur.
Om een juist beeld te krijgen wat de gemiddelde temperatuur van Lisa is ben ik één week voor de uitgerekende datum de temperatuur gaan opnemen. Dat doe ik een aantal keren per dag.
Nu nog niets aan de hand met Lisa hoor, ze wilde net buiten nog achter de buurkat aan. :x
Groetjes, Erna.