Inmiddels probeer ik een paar keer per dag al te voelen of er iets beweegt in Moos haar buikje, maar het spul is nog erg rustig
Moos & Abel
Re: Moos & Abel
Als er toch een markt zou zijn voor 'hondenverloskundigen'... Ik zou het wel weten! Helaas niet echt goed te combineren met mijn bedrijf 
Inmiddels probeer ik een paar keer per dag al te voelen of er iets beweegt in Moos haar buikje, maar het spul is nog erg rustig
Wacht maar, als je een weekje verder bent..... 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dat zou wel heel leuk zijn.Jiske87 schreef:Als er toch een markt zou zijn voor 'hondenverloskundigen'... Ik zou het wel weten! Helaas niet echt goed te combineren met mijn bedrijf
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Vandaag precies zes weken na de dekking! Vanaf vandaag krijgt ze de puppybrokjes, jeetje wat zijn die klein
. Moos eet ze (met wat pens erdoor) met smaak op.
Verder mocht mevrouw weer op de weegschaal (zie nieuw bericht op blog). Ze krijgt steeds meer een normaal smouzengewicht nu ze drachtig is
Verder mocht mevrouw weer op de weegschaal (zie nieuw bericht op blog). Ze krijgt steeds meer een normaal smouzengewicht nu ze drachtig is
Ze gaat lekker zo.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Net verloor Moos na het plassen slijm, een superlange draad
Held die ze is, bleef ze stokstijf en in paniek stilstaan, mij aankijkend 'doe dan wat!'. Gelukkig heb ik sinds een eerder uitlaat-ongelukje altijd van die vochtige doekjes bij me. Dus daar stond ik dan midden in het park haar af te vegen...
Het slijm was gelukkig mooi helder van kleur, maar toch... Hebben jullie smousjes dit ook gehad rond de 43e dag?
Het slijm was gelukkig mooi helder van kleur, maar toch... Hebben jullie smousjes dit ook gehad rond de 43e dag?
-
sammydesmous
Onze Sammy heeft het op de 50e dag gehad. Een lange sliert helder slijm en een iets donkerder gekleurde slijmprop. Na overleg met de DA besloten toen een echo te maken om te controleren of de pups nog in leven waren. Wat gelukkig wel zo was. Ze heeft toen antibiotica gekregen omdat de pups door het verlies van de slijmprop minder beschermt waren tegen infectie en Sammy ook. Zie mijn topic Wieske Sammy & Pip.
José, Sammy &. Lieveke
José, Sammy &. Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Brrrr, hier geen gekleurde slijmprop gelukkig. Op internet lees ik dat het heel normaal is, maar ga het toch heel goed in de gaten houden...
Stijnke heeft wel wat slijm verloren, maar geen heel lange sliert. Gewoon wat kleine beetjes en ook helder.... Dat was geen reden om verder te controleren.
Maureen
-
Jan&Willem
Gistermiddag was Jiske hier met zwangere Moosje.
We hebben 'n leuke wandeling gemaakt maar de honden bleven onrustig. Vooral Abel dan..., die dacht het feestje van 'n aantal weken geleden nog even over te kunnen doen. Tsja, begrijpelijk natuurlijk, de hormonen gierden waarschijnlijk door z'n lijf bij het weerzien met z'n liefje. Moos had duidelijk hele andere dingen aan haar hoofd natuurlijk en liet dat dan ook merken. Al met al was 't erg gezellig!
We hebben 'n leuke wandeling gemaakt maar de honden bleven onrustig. Vooral Abel dan..., die dacht het feestje van 'n aantal weken geleden nog even over te kunnen doen. Tsja, begrijpelijk natuurlijk, de hormonen gierden waarschijnlijk door z'n lijf bij het weerzien met z'n liefje. Moos had duidelijk hele andere dingen aan haar hoofd natuurlijk en liet dat dan ook merken. Al met al was 't erg gezellig!
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 09 aug 2015, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Ah mooi Abel 
Jolanda en Trix
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Vanavond een nieuwe blog over het Brabantse avontuur van gisteren!
Die arme Abel, hij wilde zo graag maar werd alleen maar afgesnauwd. Al met al gezellig om alledrie weer gezien te hebben! Wat is Abel toch lief en knap! (Baasjes ook hoor
)
Die arme Abel, hij wilde zo graag maar werd alleen maar afgesnauwd. Al met al gezellig om alledrie weer gezien te hebben! Wat is Abel toch lief en knap! (Baasjes ook hoor
Vandaag zitten we alweer op de 7 weken, het wordt steeds spannender. Ze weegt nu 8,5 kg, in totaal dus al 1,5 kg erbij!
Wel is Moos zaterdag zo goed als gestopt met eten. Na het kattenvoer van Midas en Felix gejat te hebben, heeft ze nog maar een paar minihapjes gegeten. Begin me nu wel zorgen te maken aangezien zij en de pups alle voedingsstoffen goed kunnen gebruiken
. Brokjes, pens, puppymelk, natvoer, gekookte kip, rijst, beloningskoekjes... Alles laat ze staan
Ik vond net nog een Unox blikje leverpastei (nog over van haar eetcapriolen toen ze pup was) in de kast. Die heb ik gemengd met haar brokjes en daar heeft ze twee minihapjes van genomen. Verder lust ze wel een gekookt eitje, maar dat kan ik natuurlijk ook niet elke dag geven... Ik snap dat de pups waarschijnlijk tegen haar maag duwen, maar ze moet toch echt wat gaan eten. Hebben jullie hier ervaring mee / tips?
Wat wel weer leuk is; vandaag kon ik voelen dat er een pup bewoog
Wel is Moos zaterdag zo goed als gestopt met eten. Na het kattenvoer van Midas en Felix gejat te hebben, heeft ze nog maar een paar minihapjes gegeten. Begin me nu wel zorgen te maken aangezien zij en de pups alle voedingsstoffen goed kunnen gebruiken
- jetwolrich
Bij het eerste nest van Beer was dat hier ook zo.
Ik had toen dat probleem van de pre-eclampsie met haar.
Ik heb toen ouderwetse bouillon gemaakt van soepvlees en daar groente in gedaan.
Net als mijn moeder vroeger deed als we ziek waren.....
Dat wilde ze wel eten.
Het is ook wel de aandacht die je aan haar geeft, hoor.
Ze spant je lekker voor haar karretje.
Maar toen de pups eruit waren, viel Beer echt aan op haar eten. Wel alleen uit mijn hand, maar dat maakte niet uit. Ik was al lang blij dat ze at.
Maar ja, ze moet nog twee weken en de pups hebben veel nodig. Ik kan me voorstellen dat het een onrustig gevoel geeft.
Ik heb toen ouderwetse bouillon gemaakt van soepvlees en daar groente in gedaan.
Net als mijn moeder vroeger deed als we ziek waren.....
Dat wilde ze wel eten.
Het is ook wel de aandacht die je aan haar geeft, hoor.
Ze spant je lekker voor haar karretje.
Maar toen de pups eruit waren, viel Beer echt aan op haar eten. Wel alleen uit mijn hand, maar dat maakte niet uit. Ik was al lang blij dat ze at.
Maar ja, ze moet nog twee weken en de pups hebben veel nodig. Ik kan me voorstellen dat het een onrustig gevoel geeft.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
jetwolrich schreef:Bij het eerste nest van Beer was dat hier ook zo.
Ik ga de soep ook proberen, ze drinkt namelijk wel van het water waar de kipfilet in gekookt is. Maar ik kan me voorstellen dat soep met groenten ook niet echt voldoende is in dit stadium. Bedankt voor de tip!
Het schiet alweer aardig op zeg...!
Persoonlijk zou ik me niet zo druk maken over het weinige eten. Je biedt haar voldoende aan, maar ze moet er gewoon even niet aan denken... En bij twijfel mag je toch altijd de DA bellen...?
Sterkte dames!
Persoonlijk zou ik me niet zo druk maken over het weinige eten. Je biedt haar voldoende aan, maar ze moet er gewoon even niet aan denken... En bij twijfel mag je toch altijd de DA bellen...?
Sterkte dames!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Jan&Willem
Nou, dan geef je Moos toch wat van dat katten-eten wat ze hier zo lekker vond.Jiske87 schreef:Vandaag zitten we alweer op de 7 weken, het wordt steeds spannender. Ze weegt nu 8,5 kg, in totaal dus al 1,5 kg erbij!
Wel is Moos zaterdag zo goed als gestopt met eten. Na het kattenvoer van Midas en Felix gejat te hebben, heeft ze nog maar een paar minihapjes gegeten. Begin me nu wel zorgen te maken aangezien zij en de pups alle voedingsstoffen goed kunnen gebruiken. Brokjes, pens, puppymelk, natvoer, gekookte kip, rijst, beloningskoekjes... Alles laat ze staan
Ik vond net nog een Unox blikje leverpastei (nog over van haar eetcapriolen toen ze pup was) in de kast. Die heb ik gemengd met haar brokjes en daar heeft ze twee minihapjes van genomen. Verder lust ze wel een gekookt eitje, maar dat kan ik natuurlijk ook niet elke dag geven... Ik snap dat de pups waarschijnlijk tegen haar maag duwen, maar ze moet toch echt wat gaan eten. Hebben jullie hier ervaring mee / tips?
Maar dit zal ongetwijfeld 'n stomme opmerking zijn en krijg ik allemaal boze forumleden over me heen...;-)
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Martine; normaal gesproken zou het me ook niet dwars zitten hoor, maar juist in die laatste twee weken is eten zo belangrijk. Ik moet niet denken aan eclampsie o.i.d.
-
sammydesmous
Sammy was ook een slechte eter tijdens haar drachten. Zeker bij het eerste nestje at zeczo goed als niets. We probeerden toen ook van alles, vaak zonder resultaat of alleen maar een paar hapjes. Op een gegeven moment hebben we pens gegeven dat lustte ze wel daar heeft ze redelijk van gegeten. Puppymelk bliefde ze ook wel en een eitje ging er af en toe ook wel in. Misschien kan je dat ook allemaal proberen bij Moos. Tijdens haar laatste dracht hebben we haar ook Gistocal gegeven om Eclampsie te voorkomen. We waren daar ook bang voor. Dit hebben we haar de hele zoogperiode door gegeven. Ze vond het heerlijk en we hoefden ons zo minder zorgen te maken. Ook kreeg ze na de bevalling iedere dag een gekookt eitje en puppymelk.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei