BERO

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: BERO

Bericht door Jeanette »

Stella schreef:Ik zag al een pup in een tas op de foto :grijns:
.
Dat is de tas met de unster...om Bero te wegen.
Hij paste al snel niet meer op de weegschaal. :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Tja, zo heel anders dan zijn zusje.....
Wat een vechtertje dan toch die Indy en wat een zorgen om haar.
Zo enorm dubbel, de ene die zo geweldig gaat en de ander die zo aan het knokken is. Gelukkig heeft ze jullie en de DA om te helpen.
En een goed gezamenlijk besluit om haar zelf te houden. Dat geeft in ieder geval iets meer rust voor alle betrokkenen.
En met Karin, Nienke en Rimco bovenaan de lijst en nog nestjes in het verschiet, zal het toch niet heel lang meer duren voor er een nieuw telefoontje komt.....

Sterkte Jet en Chiel met knokken voor jullie meidje! :hug: :boeketje: Ook hier wordt meegeduimd voor Indy.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

loes

Bericht door loes »

Ach Jet, wat triest nou. Voor jullie, voor Karin en gezin en het arme meidje Indy.
Hoop dat jullie zorg resultaat zal hebben en het nu de goede kant op zal gaan.
Sterkte allemaal.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Trix

Bericht door Trix »

Heel naar, Bero die zo goed gaat en Indy die helemaal niet zo goed gaat,
Hoop dat er toch snel verbetering in komt en dat het dan ook doorzet .
En ook zo naar voor kleine Nienke en haar familie, ze was zo in haar hummetje met lieve Indy , en nu maar duimen dat er snel een ander pupje komt voor Nienke.
Karin , Rimco en Nienke wens jullie het beste en hoop jullie snel weer tegen te komen met zo , lief en leuk smouzenpupje.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Karin & Nienke

Bericht door Karin & Nienke »

Ook hIer bij ons in huis heeft het allemaal een behoorlijke impact gehad deze afgelopen weken. Vooral voor Nienke, de afgelopen anderhalf jaar heeft ze veel meegemaakt in onze directe omgeving met ziekte en overlijden. Dit heeft zijn weerslag op alles en dan is het nu best lastig voor haar om "haar" hondje (zo voelt het voor haar) te moeten loslaten.
Als ze me dan huilend vraagt of ze nog een keertje naar Indy mag gaan om afscheid te nemen doet dat je wel wat. Maar we gaan het loslaten en een plekje geven dat is het allerbeste. Ik begrijp de keuze van Jet en hoop dan ook dat het goed komt met Indy en ze een gelukkig leven krijgt bij Chiel en Jet
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach jee, wat een verdriet, vooral voor Nienke dus heel moeilijk.
Ik hoop dat er op het goede tijdstip een nieuw lief hondje in jullie leven komt.
:(:)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Bah bah bah... zo'n klein wondertje en dan zoveel ellende. Jeetje wat een verdriet voor jullie allemaal. Maar fijn dat jullie haar zelf houden Jet, ook al is dat zo dubbel voor Karin. Maar als de kleine het gaat redden... het wordt vast een prachtig blozende hollandse Smous. Sterkte voor allen! :(:)
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

wubke

Bericht door wubke »

Indy zal altijd een plekje houden in jullie hart, maar er zal straks ook plaats zijn om zorgeloos te genieten van een ander hondje. Ik denk dat dit de beste oplossing is voor allemaal. Wel een lastige, sterkte. :(:)
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Maureen

Bericht door Maureen »

Sterkte voor jullie alle drie en vooral Nienke! :hug:
Een moeilijke beslissing.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

hink-jan

Bericht door hink-jan »

Wat moeilijk voor iedereen. Heel veel sterkte allemaal.

Nienke

Bericht door Nienke »

Lees net het bericht over Indy. Wat naar voor alle betrokkenen, maar een mooie beslissing, hoewel moeilijk lijkt me.
Inderdaad er komen veel nestjes aan, dus voor de kleine Nienke zal het zonnetje snel weer schijnen!
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Natuurlijk is het het moeilijkst voor Nienke, die zo blij was dat Indy bij haar zou komen wonen.
Maar de onzekerheid is voor zo`n meiske ook heel zwaar. En dan ook nog de toekomst van Indy, waarvan we moeten afwachten hoe het zal gaan.
Toen ik bij dierenarts was vandaag voor nieuwe medicijnen werd mij weer duidelijk gemaakt dat de longen een flinke klap hebben gekregen. Ontsteking maakt littekenweefsel en dus een moeilijker ontwikkeling en het kan zijn dat Indy daar de gevolgen van zal ondervinden.

Maar kinderen, en ook Nienke, hebben een enorme veerkracht en dit verdriet krijgt een plekje.
Wie weet, als het goed komt met Indy, en Nienke krijgt een nieuw pupje, kunnen ze elkaar ontmoeten op de Ritsdag van volgend jaar. En dan spelen ze misschien wel samen.

We doen er ons best voor.
Heel veel sterkte gewenst aan Nienke, Karin en Rimco.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Trix

Bericht door Trix »

Het is afschuwelijk voor alle betrokkenen , maar zowel voor Karin en fam als Jet en Chiel respect dat jullie in overleg met elkaar voor het welzijn van Indy de juiste beslissing hebben gemaakt , hoe moeilijk die ook was .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Karin & Nienke

Bericht door Karin & Nienke »

Dat zou mooi zijn Jet, wij blijven duimen dat het met Indy weer helemaal goed komt. En van een ding ben ik overtuigd, Indy heeft geluk dat ze in jullie huis is geboren. Wat jullie allemaal voor haar hebben gedaan, zo mooi en bijzonder om te zien. Maar daarnaast is het een hele zware tijd geweest voor jullie. Wij hopen dan ook echt dat de zon voor jullie en Indy gauw weer gaat schijnen.......
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een heftig bericht over de zorgelijke toestand van Indy.
Dat komt hard aan.
Sterkte met het verdrietige bericht, Karin en Nienke.
En Jet, jullie heel veel sterkte met de kleine Indy.

Dit zet mij wel gelijk met beide benen op de grond.
Je hoopt zo dat alles goed verloopt, wat gelukkig vaak ook zo is.
Maar helaas niet altijd.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ilona de Vries

Bericht door Ilona de Vries »

Wat is Indy in in fijn nest geboren. Mooi dat jullie haar houden als fokker. Maar wat een besluit zal dat zijn geweest zeg. En ja Karin en gezin ik leef helemaal mee hoor, je ziet het verdriet dan ook nog eens van je dochter. Ik hoop dat jullie snel gebeld worden

Erna

Bericht door Erna »

Wat moeilijk voor jullie allemaal, maar wel de juiste beslissing.
Voor Nienke moeilijk te begrijpen, ik hoop voor jullie dat er snel een ander pupje op jullie pad komt.
Jet wat een gevecht moeten jullie samen met Indy leveren om haar leventje op orde te krijgen. Ik hoop dat ze geen al te nadelige gevolgen over zal houden van de ontsteking.
Het is een vechtertje, aan haar levenslust ligt het niet. En met jullie goede zorgen groeit ze vast uit tot een mooie gezonde smouzendame.
:duimen: En ik duim natuurlijk mee.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martina

Bericht door Martina »

nu pas bijgelezen, oje. Dit is een heel ander soort van beslissing, dan die van ons met alleen het uitstellen. En met nog veel meer gevoelens verbonden. Maar het lijkt wel wijs :| Ik hoop dat jullie - en vooral Nienke!! - weer een hele lieve pup krijgen, die net zo lief voelt voor jullie als Indy. Sterkte voor Indy en zij heeft mazzel met Jet en Chiel en mama Beer natuurlijk !!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Barbara

Bericht door Barbara »

Ook ik lees dit nu pas... Die kleine lieve Indy! Hoop zo dat je er bovenop komt! Fijn dat jullie er voor haar zijn Chiel en Jet! Wat een zorg! Een begrijpelijke beslissing haar zelf te houden. Snap dat dat heel verdrietig is voor Karin, Nienke en Rimco. Het duurt vast niet lang meer en dan is jullie lieve pup er! Veel sterkte allemaal! :(:)

Barbara

Bericht door Barbara »

Trix en Jolanda dat is voor jullie ook zo dubbel! Eindelijk jullie pup naar het lange wachten! Die blijdschap wordt wel een beetje overschaduwt door de zorg voor kleine dappere Indy! Fijn dat Bero een lieve broer is!! Geniet van de mooie momenten met jullie kanjer! Nog 4 weekjes! :cheer:

Gesloten