Renate schreef:Wij zijn vrijdag weer bij Dinah geweest.
Teuntje, Guusje en Ciske zijn om op te vreten.
Ciske is een flinkerd, al ruim 1100 gram. Teuntje 900 en Guusje daar net onder. Allemaal stevige hondjes.
De dochter worstelt met de keuze welke pup ze houden. Ze kan niet kiezen tussen Teuntje en Guusje. En dan vindt ze Ciske nog het liefste.
Uiterlijk val ik het meest op Guusje. Verder zijn ze allemaal even lief.
Genieten, op bezoek bij die 'kleintjes'! Straks weer een baby erbij, Renate!
Voor mij gaat karakter boven uiterlijk. Maar Anouk wil wedstrijden gaan doen met de pup. Ze vindt het jammer dat ze met Belle altijd afgerekend wordt op haar kleur.
Helaas voor Anouk denk ik dat alle pups lichtbruin zullen worden, want zo'n rode zit er niet tussen.
Ik zou zelf een echte zwarte neus wel leuk vinden. Ik vind Phoebe's wisselneus echt niet mooi. Vandaar mijn voorkeur voor Teuntje of Guusje. Ciskes neus is nog steeds heel erg roze met een paar zwarte puntjes.
Van de foto's is het wat moeilijk te zien, maar ik dacht dat alle pups zwarte haren in hun vacht hebben? (Ja toch Charlotte?) Dan zouden ook alle neusjes zwart moeten worden en blijven. Iets grijzig, dus niet pikzwart kan wel, dat heeft Fija en ook Suske (ja toch Karin ?) en Adahs Jelle ook.
De vacht is beslist nog niet voorspelbaar. Adah was een lichtgele pup (ee-geel zelfs) maar heeft een behoorlijk warme smouzenkleur.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Kreeg net de link naar het Picasa-album. Ik zie Ciskes neusje inderdaad niet zwart worden, maar door de bontfactor is dat waarschijnlijk een geval apart. (Jeanette???)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Hm....dan zou ik weer eens in de neuzen moeten neuzen.
Maar als de basiskleur zwart is, doet het bont er niets toe.
Een heel erge C-faktor, waar chinchilla ook in zit, kan wel ontkleuring van de neus geven. (ce of ca) Dus afwachten hoe bleek haar gele platen worden.
Maar eerlijk gezegd zou ik van die neuzen wel meer willen weten.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Bepaalde symetrische gezichtspatronen geven een ontkleurde neus.
Husky's hebben dat soms b.v.
Maar bij Ciske is het alesbehalve symetrisch...dus dat valt af.
En het zit wel zo midden in die witte vlek.....hmmmm...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Van jouw Bloemetje staan weer nieuwe foto's op de site
H K Jelle 13-5-2004
Jazeker. Er zitten zwarte sproeten op. Ik denk dat haar neus ook zwart zal worden de komende weken, maar toch denk ik dat ze heel weinig pigment heeft, want zelfs bij onze chincilla pups (Olivia en Tieske) waren de neusjes met 1 week bijna zwart en met 2 weken helemaal zwart.
En bij Olivia en Tieske waren de neusjes hardroze en bij Ciske is haar neusje heel licht. Ik vind het net een poezenneusje.
Ik denk dat Ciske snel het pigment in haar neus zal verliezen. Dat heeft Phoebe ook met periodes (wisselneus) en hoewel ondergeschikt aan karakter ik vind dat niet mooi.
Ik ben wel heel benieuwd welke pup wij toegewezen krijgen. Spannend.
Spannend welke het zal worden voor jullie, ze zijn ook allemaal zo leuk. Van gekleurde neusjes heb ik geen kaas gegeten. Maar ik zou zelf wel voor een donker neusje gaan. Mag je niet kiezen?
Groetje
Jos'e en likjes van mammy Sammy
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)