De pups van Lisa en Dop
Gewichtjes
Blauw--900
Rood---866
Groen--935
Ecru----718
Zoals jullie kunnen zien is ecru 34 gram aangekomen, maar ze blijft wat gewicht betreft toch een kleintje. Twee dagen geleden was zo ook aan het niesen, maakte me toch een beetje bezorgd om haar. Dat niesen heeft maar één dag geduurd, viel samen op de dag van de ontworming. Ik heb geen idee of dat met elkaar te maken heeft, gelukkig was het van korte duur.
Maar vanwege haar gewicht ben ik toch wat in de rondte gaan bellen. De dierenarts, Fredie en Inge die me heeft geholpen bij de worp. Tenslotte ben ik ook maar een leek als het gaat over het hebben van een nestje pups.
Ik kreeg drie keer het zelfde antwoord. Als de pup levendig is en tevreden, dan hoef ik me geen zorgen te maken. Ik moet haar wel in de gaten blijven houden dat ze niet bij de tepels wordt weggeduwd, ze protesteerd wel als dat gebeurd, verzet zich er hevig tegen, maar is minder krachtig dan de andere drie. Dus verliest ze de strijd.
En anders met bijvoeden beginnen. We houden haar met argusogen in de gaten.
Ze komt overigens prima voor zichzelf op, zodra Lisa in de buurt is komt ze al aangehobbelt.
Dat alle pups tevreden zijn maak ik op uit het feit dat ze nooit piepen, ze slapen en eten hun buikje rond. Ecru is geen mager pupje, zij is gewoon kleiner dan de rest.
De pups proberen alle vier te lopen, heel koddig gezicht is dat. Het lijkt wel of ze een borreltje ophebben, een paar wankele stapjes en dan rollen ze zomaar om.
Zal een keer proberen het te filmen, is er nog niet van gekomen.
Gisteren is de eigenaar van Dop geweest, ze is helemaal weg van de pups, kroop bijna in de werpkist.
Het bleek dat ze ook nog een pupje in het andere nest hadden gereserveerd, kon nog geen keuze maken. Omdat bij Lisa d'r pupjes nog niet zo goed het karakter te zien is, en bij het andere nestje van Dop wel. Zij zijn tenslotte twee weken ouder. En er drie reutjes in het andere nestje van Dop zitten, heeft ze de knoop doorgehakt en voor een pupje gekozen uit het nestje van Dop en Sam.
Zij krijgen nu uit hetzelfde nestje als Johannes een reutje.
Vanochtend heeft ze mij haar keuze kenbaar gemaakt. Ik had het wel leuk gevonden een kind van Lisa en Dop naar zijn vader, maar ook voor de eigenaar van Dop is het goed om haar gevoel te volgen, dat doe ik tenslotte ook.
Ik heb Fredie gebeld dat het reutje naar iemand van de wachtlijst kan gaan.
Ben benieuwd wanneer ik een telefoontje hierover krijg.
Groetjes, Erna.
Blauw--900
Rood---866
Groen--935
Ecru----718
Zoals jullie kunnen zien is ecru 34 gram aangekomen, maar ze blijft wat gewicht betreft toch een kleintje. Twee dagen geleden was zo ook aan het niesen, maakte me toch een beetje bezorgd om haar. Dat niesen heeft maar één dag geduurd, viel samen op de dag van de ontworming. Ik heb geen idee of dat met elkaar te maken heeft, gelukkig was het van korte duur.
Maar vanwege haar gewicht ben ik toch wat in de rondte gaan bellen. De dierenarts, Fredie en Inge die me heeft geholpen bij de worp. Tenslotte ben ik ook maar een leek als het gaat over het hebben van een nestje pups.
Ik kreeg drie keer het zelfde antwoord. Als de pup levendig is en tevreden, dan hoef ik me geen zorgen te maken. Ik moet haar wel in de gaten blijven houden dat ze niet bij de tepels wordt weggeduwd, ze protesteerd wel als dat gebeurd, verzet zich er hevig tegen, maar is minder krachtig dan de andere drie. Dus verliest ze de strijd.
En anders met bijvoeden beginnen. We houden haar met argusogen in de gaten.
Ze komt overigens prima voor zichzelf op, zodra Lisa in de buurt is komt ze al aangehobbelt.
Dat alle pups tevreden zijn maak ik op uit het feit dat ze nooit piepen, ze slapen en eten hun buikje rond. Ecru is geen mager pupje, zij is gewoon kleiner dan de rest.
De pups proberen alle vier te lopen, heel koddig gezicht is dat. Het lijkt wel of ze een borreltje ophebben, een paar wankele stapjes en dan rollen ze zomaar om.
Zal een keer proberen het te filmen, is er nog niet van gekomen.
Gisteren is de eigenaar van Dop geweest, ze is helemaal weg van de pups, kroop bijna in de werpkist.
Het bleek dat ze ook nog een pupje in het andere nest hadden gereserveerd, kon nog geen keuze maken. Omdat bij Lisa d'r pupjes nog niet zo goed het karakter te zien is, en bij het andere nestje van Dop wel. Zij zijn tenslotte twee weken ouder. En er drie reutjes in het andere nestje van Dop zitten, heeft ze de knoop doorgehakt en voor een pupje gekozen uit het nestje van Dop en Sam.
Zij krijgen nu uit hetzelfde nestje als Johannes een reutje.
Vanochtend heeft ze mij haar keuze kenbaar gemaakt. Ik had het wel leuk gevonden een kind van Lisa en Dop naar zijn vader, maar ook voor de eigenaar van Dop is het goed om haar gevoel te volgen, dat doe ik tenslotte ook.
Ik heb Fredie gebeld dat het reutje naar iemand van de wachtlijst kan gaan.
Ben benieuwd wanneer ik een telefoontje hierover krijg.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Joke
Wat een informatie weer....ach jee dat kleintje...ze kwam inderdaad op ons over als een tevreden pupje zaterdag ,maar goed...een beetje afwachten denk ik maar hé?
Ik kijk uit naar het filmpje....maar neem vooral de tijd hoor!
Jammer dat er geen pup naar Dop gaat.
Groetjes Joke
Ik kijk uit naar het filmpje....maar neem vooral de tijd hoor!
Jammer dat er geen pup naar Dop gaat.
Groetjes Joke
Laatst gewijzigd door Joke op 18 dec 2007, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Erna: "De pups proberen alle vier te lopen, heel koddig gezicht is dat. Het lijkt wel of ze een borreltje ophebben, een paar wankele stapjes en dan rollen ze zomaar om. "
Zou dat dan toch nog van de advokaat van Cock komen 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het kan zómaar opeens anders lopen, zó zie je maar weer...
Ik heb trouwens uit " ons " nestje tervuerense herderpups twee foto's toegevoegd in mijn fotoalbum waarop ook heel duidelijk het verschil tussen twee reutjes uit het nest te zien is. De eigenaar noemt ze al de dikke en de dunne ! Ook dit kleintje weet zich prima te handhaven tussen de broertjes en zusjes.
(moet je wel ff de foto wat vergroten denk ik om het goed te zien)
Ik zit nog met smart te wachten op recente foto's, onze pup is nu ook al 2 weken én 1 dag oud !
Ik heb trouwens uit " ons " nestje tervuerense herderpups twee foto's toegevoegd in mijn fotoalbum waarop ook heel duidelijk het verschil tussen twee reutjes uit het nest te zien is. De eigenaar noemt ze al de dikke en de dunne ! Ook dit kleintje weet zich prima te handhaven tussen de broertjes en zusjes.
(moet je wel ff de foto wat vergroten denk ik om het goed te zien)
Ik zit nog met smart te wachten op recente foto's, onze pup is nu ook al 2 weken én 1 dag oud !

Jeanette schreef:Zou dat dan toch nog van de advokaat van Cock komen
Constance ik heb de foto's gezien, wat een verschil die twee. Lijkt een nog groter verschil dan bij onze pups naar verhouding. Mooie vachtjes hebben ze.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zo, weer even spannend, wie de gelukkige voor het broertje wordt.
Goed dat alledrie je bronnen hetzelfde antwoord geven, hoef je daar niet over te twijfelen.
Ik ben erg benieuwd naar het filmpje, heerlijk dat gestuntel, en maar stug doorzetten!

Goed dat alledrie je bronnen hetzelfde antwoord geven, hoef je daar niet over te twijfelen.
Ik ben erg benieuwd naar het filmpje, heerlijk dat gestuntel, en maar stug doorzetten!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Heb net een paar filmpjes naar Jeanette gestuurd, hoop dat zij ze weer voor me wil plaatsen.
Ben vanmiddag meteen gebeld door mensen die graag een reutje van Lisa willen hebben. Zij zijn zelfs al wezen kijken vanavond, hoe snel kan het gaan.
Het kon natuurlijk niet, maar ze hadden hem zo wel onder de arm mee willen nemen.
Het wordt hun derde smousje, bekend met ras en club, leuk.
Groetjes, Erna.
Ben vanmiddag meteen gebeld door mensen die graag een reutje van Lisa willen hebben. Zij zijn zelfs al wezen kijken vanavond, hoe snel kan het gaan.
Het wordt hun derde smousje, bekend met ras en club, leuk.
Groetjes, Erna.
Ja leuk hé, ik kan zo van dat gestuntel genieten. Volgens mij duurt dat niet zo lang. Aan het eind van de week rennen ze misschien wel door de bak. Wordt tijd om dan hun horizon te vergroten.
Er staan ook nieuwe foto's in het album.
Groetjes, Erna.
Er staan ook nieuwe foto's in het album.
Groetjes, Erna.
Maar dan proberen ze elkaar weer te bespringen en........missen...ook erg leuk. En de eerste blafjes en kwispeltjes....
Voorlopig nog genoeg te genieten Erna.
En....
, dat vooral heel veel
Leuk dat er zulke enthousiaste mensen voor het kleine mannetje reageerden!!!
Zijn ze toch weer allemaal goed onder dak. Goed gevoel toch
Voorlopig nog genoeg te genieten Erna.
En....
Leuk dat er zulke enthousiaste mensen voor het kleine mannetje reageerden!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
-
Joke
Ja, het geeft me zeker een goed gevoel, ik heb bij alle vier de toekomstige eigenaren van een pupje een goed gevoel. Dat was ook mijn opzet, maar van te voren weet je niet of dat zal lukken.Jeanette schreef: Leuk dat er zulke enthousiaste mensen voor het kleine mannetje reageerden!!!
Gewichtjes
Blauw---963--gisteren 7% aangekomen
Rood---908-------------5%
Groen--989-------------5.8%
Ecru----746-------------4%
Dit is de lijn die ze eigenlijk steeds volgen. Bij de grote drie zijn de % wel eens omgedraaid, met hier en daar een uitschieter. Ecru zit altijd in de achterhoede, maar ze groeit ook goed. Hebben jullie de foto gezien waar ze op haar rug ligt te slapen, een heerlijk rond gevuld buikje heeft ze. Ben benieuwd of het een kleintje zal blijven of dat ze op een gegeven moment een groeispurt krijgt.
Vanochtend liepen ze langs de kant van de bak, (geeft steun aan een kant, slim hé!) in een treintje achter elkaar aan.
En blauw heb ik al twee keer staand zien plassen, de vier pootjes stevig op de grond. Dat er soms een pootje of staartje van een broer of zus onder ligt maakt hem niets uit.
Groetjes, Erna.
-
Jajo