Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou
Ja , waardeloos. Ben helemaal wrak , ga nu naar mijn werk , gelukkig moet ik maar tot 11.15 uur , daarna voorbereiding treffen , moet maandag een kijk knie operatie onder gaan. Genoeg afleiding dus. Tot straks op het forum 
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Tjongejonge, wat een vroege activiteit op het forum.
Stijnke liet om 6.55u weten dat ze hoge nood had. Logisch, want ze was gisteravond te druk met andere zaken om haar behoefte fatsoenlijk te doen.
Er zijn nog geen aanwijzingen dat er op korte termijn iets gaat gebeuren......
Stijnke liet om 6.55u weten dat ze hoge nood had. Logisch, want ze was gisteravond te druk met andere zaken om haar behoefte fatsoenlijk te doen.
Er zijn nog geen aanwijzingen dat er op korte termijn iets gaat gebeuren......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
In ieder geval ben je nu lekker vrij, Maureen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Maureen hopelijk wel goed uitgerust voor Stijnke aan het werk gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja hoor, ik kan er weer een beetje tegen.
Onze bevalhulp is ook eens even poolshoogte komen nemen, koffertje met eerstehulpspullen gebracht. Dan staat het vast klaar.
Voor ze bij ons kan zijn gaat er al gauw een uurtje overheen (eigen honden verzorgen en van IJsselstein naar hier....) Maar ze is het met me eens dat Stijnke nu geen aanstalten maakt om op korte termijn iets te regelen met haar kroost.
Heeft net nog de buurt verkend op aanwezigheid van katten en daarna haar ontbijt/lunch verorberd. Ze heeft nog heel andere zaken aan haar hoofd.
Onze bevalhulp is ook eens even poolshoogte komen nemen, koffertje met eerstehulpspullen gebracht. Dan staat het vast klaar.
Voor ze bij ons kan zijn gaat er al gauw een uurtje overheen (eigen honden verzorgen en van IJsselstein naar hier....) Maar ze is het met me eens dat Stijnke nu geen aanstalten maakt om op korte termijn iets te regelen met haar kroost.
Heeft net nog de buurt verkend op aanwezigheid van katten en daarna haar ontbijt/lunch verorberd. Ze heeft nog heel andere zaken aan haar hoofd.
Maureen
En wat is de tijd die je het geeft, als de pups nog niet zijn op de uitreken datum, wordt er dan direct aan een keizersnede gedacht , of is dat alleen als Stijnke het moeilijk heeft/ krijgt. Ik dacht nl ooit ergens gelezen te hebben dat als de uitreken datum voorbij is het ten alle tijden gehaald moet worden ?
Jolanda en Trix
Dan zullen ze wel wee-opwekkende middelen krijgen.
Fieke kreeg die ook, maar dat was omdat er bij haar sprake was van weeënzwakte. In haar buik was niet voldoende ruimte voor samentrekkende spieren. Bij haar werd het een keizersnede. Maar dit was een op zichzelf staand geval waar je niet van uit mag gaan; zelfs voor de DA was dit wat nieuws...
Niets in Stijnke's verhaal wijst erop dat het wel eens hierin zou kunnen eindigen. En het is ook nog eens haar tweede nest.
Die pups zitten gewoon hun tijd uit en wachten op een onbewaakt moment om ter wereld te komen. Als alle ongeduldigen hier nou eens even lekker een dagje gaan shoppen ofzo...? Ik zou er bloednerveus van worden als hoogdrachtige teef...
Fieke kreeg die ook, maar dat was omdat er bij haar sprake was van weeënzwakte. In haar buik was niet voldoende ruimte voor samentrekkende spieren. Bij haar werd het een keizersnede. Maar dit was een op zichzelf staand geval waar je niet van uit mag gaan; zelfs voor de DA was dit wat nieuws...
Niets in Stijnke's verhaal wijst erop dat het wel eens hierin zou kunnen eindigen. En het is ook nog eens haar tweede nest.
Die pups zitten gewoon hun tijd uit en wachten op een onbewaakt moment om ter wereld te komen. Als alle ongeduldigen hier nou eens even lekker een dagje gaan shoppen ofzo...? Ik zou er bloednerveus van worden als hoogdrachtige teef...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik ben er ook stil van ....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Teveel berichten tegelijk, de mijne staat er niet tussen.
Nogeens dus.
DE uitgerekende datum is rekbaar.
Wij zijn uitgegaan van het eerste bezoek aan Lou, maar het kan toen ook mis geweest zijn, vandaar ons tweede bezoek. Dan zit je al een dag verder. Dan kunnen die zaadcellen ook nog een dag of zelfs twee rondzwemmen voor er bevrucht wordt, dus dat scheelt al gauw zo'n halve week.
Geen paniek dus. Als ze zondag niet verschijnen gaan we de DA raadplegen en die zal dan vast eerst weeën op willen wekken als dat al nodig lijkt.
We laten niet meteen snijden. Zolang Stijnke zich ok voelt is er geen haast. Die pups dansen er nog steeds enorm op los en voelen zich blijkbaar ook nog ok daarbinnen.
Wij gaan zo in het bos van het mooie weer genieten. MET Stijnke!
Nogeens dus.
DE uitgerekende datum is rekbaar.
Wij zijn uitgegaan van het eerste bezoek aan Lou, maar het kan toen ook mis geweest zijn, vandaar ons tweede bezoek. Dan zit je al een dag verder. Dan kunnen die zaadcellen ook nog een dag of zelfs twee rondzwemmen voor er bevrucht wordt, dus dat scheelt al gauw zo'n halve week.
Geen paniek dus. Als ze zondag niet verschijnen gaan we de DA raadplegen en die zal dan vast eerst weeën op willen wekken als dat al nodig lijkt.
We laten niet meteen snijden. Zolang Stijnke zich ok voelt is er geen haast. Die pups dansen er nog steeds enorm op los en voelen zich blijkbaar ook nog ok daarbinnen.
Wij gaan zo in het bos van het mooie weer genieten. MET Stijnke!
Maureen
Stella schreef:Wij gaan zo in het bos van het mooie weer genieten. MET Stijnke!
Charlotte
Jullie hebben kennelijk een goede band met de DA, want vaak is het tegenwoordig toch zo dat ze er graag snel het mes in willen zetten, zeker in het weekend, want dat zijn nooddiensten en bovendien
.
Maar ik ga er van uit dat het een normale bevalling wordt want wat is er NATUURlijker dan hondjes die geboren worden.....
En met zo'n ervaren hulp die zo nodig een beetje meehelpt zou ik me al helemaal niet druk maken.
.Maar ik ga er van uit dat het een normale bevalling wordt want wat is er NATUURlijker dan hondjes die geboren worden.....
En met zo'n ervaren hulp die zo nodig een beetje meehelpt zou ik me al helemaal niet druk maken.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Gelukkig kan Stijnke niet lezen Martine en Loes!
Ondanks dat ik weet dat ik nog niet aan de beurt zal zijn leef ik gewoon erg mee met Stijnke en als er zoveel verslag gedaan werd van andere nesten had ik ook die met de zelfde interesse gevolgd. Het is voor mij nl nieuw dat er zoveel en zo leuk verslag gedaan wordt van een drachtige hond , als het jullie irriteert hoor ik dat graag.
Trouwens ik volg niet alleen maar Stijnke , ik volg alles en probeer zo veel als het kan mee te praten . Wat bevallingen betreft ben ik zo groen als het maar kan zijn , vandaar al mijn vragen en geen vaststellingen.
Ondanks dat ik weet dat ik nog niet aan de beurt zal zijn leef ik gewoon erg mee met Stijnke en als er zoveel verslag gedaan werd van andere nesten had ik ook die met de zelfde interesse gevolgd. Het is voor mij nl nieuw dat er zoveel en zo leuk verslag gedaan wordt van een drachtige hond , als het jullie irriteert hoor ik dat graag.
Trouwens ik volg niet alleen maar Stijnke , ik volg alles en probeer zo veel als het kan mee te praten . Wat bevallingen betreft ben ik zo groen als het maar kan zijn , vandaar al mijn vragen en geen vaststellingen.
Laatst gewijzigd door Trix op 29 aug 2014, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolanda en Trix
Nee hoor, mij in het geheel niet...!Waterstier schreef: als het jullie irriteert hoor ik dat graag.
...Maar ik kan me nog wel goed herinneren dat ik zelf op een gegeven moment wat kribbig werd tijdens de bevalling van Fieke door alle goedbedoelde adviezen...
Oorzaak slaapgebrek, zorgen en spanning; eigenlijk hetzelfde wat Maureen en Lies nu doormaken. ...al zijn zij wel veel meer gewend dan wij waren en waarschijnlijk veeeel aardiger...
Laatst gewijzigd door Martine op 29 aug 2014, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Mij maakt het ook niks uit en ik neem aan Maureen en Lies ook niet, want die zijn inderdaad wel wat gewend.
Ik vind alleen dat het geen doemdenken moet worden. Er zijn pups op dag 58 maar ook 66 geboren en dat had soms niets met de grootte van nest of pups te maken.
Uiteraard vind ik het ook spannend, zelf heb ik het 3x met een eigen nest meegemaakt en ben ik bij andere nesten erbij geweest. En elke keer is anders.
Ik vind alleen dat het geen doemdenken moet worden. Er zijn pups op dag 58 maar ook 66 geboren en dat had soms niets met de grootte van nest of pups te maken.
Uiteraard vind ik het ook spannend, zelf heb ik het 3x met een eigen nest meegemaakt en ben ik bij andere nesten erbij geweest. En elke keer is anders.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
sammydesmous
Wij hebben toch ook aardig wat verslag gedaan bij het nestje van Sammy & Jurre-Joris dacht ik zo.Waterstier schreef:Gelukkig kan Stijnke niet lezen Martine en Loes!
Gewoon geduld hebben dan komen ze vanzelf, Waterstier. sorry ik weet even niet je eigen naam.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Zeg maar Trix , maar ik denk nu echt dat ik niet helemaal goed begrepen wordt door een paar mensen.
Jolanda en Trix
-
Barbara
Dus Trix is vooral aan het woord?! En ik noem je steeds Jolanda!
Dan noem ik je voortaan Trix! Ook ik vind het niet irritant hoor! Maar goed dat je voor een reu gaat! Een eigen nestje zou jij niet meer slapen!
.
Gaan jullie naar de wandeling zondag? Dan kan ik jullie en andere gezellige formleden ontmoeten! Ik ga met de kids!
Gaan jullie naar de wandeling zondag? Dan kan ik jullie en andere gezellige formleden ontmoeten! Ik ga met de kids!
Nee helaas niet naar de wandeling , moet maandag operatie ondergaan
Het ligt wel in de bedoeling om 13 september naar de rits te gaan , maar heel toevallig wordt Jolanda 9 september geopereerd , even afwachten of ze voldoende herstelt is en een lange autorit aan kan .
Maar 5 oktober gaan we zeker naar de clubmatch , want ik ga er dan zeker van uit dat dat gaat lukken.
Wat een kneusjes zijn wij hè ,
En ja ik heet Trix en ben de gene die op het forum zit bijn iedereen sprak over Jolanda , behalve de mensen die ook op FB zitten . Maar we zijn al 22 jaar samen een , dus ..... Maakt niets uit.
Het ligt wel in de bedoeling om 13 september naar de rits te gaan , maar heel toevallig wordt Jolanda 9 september geopereerd , even afwachten of ze voldoende herstelt is en een lange autorit aan kan .
Maar 5 oktober gaan we zeker naar de clubmatch , want ik ga er dan zeker van uit dat dat gaat lukken.
Wat een kneusjes zijn wij hè ,
En ja ik heet Trix en ben de gene die op het forum zit bijn iedereen sprak over Jolanda , behalve de mensen die ook op FB zitten . Maar we zijn al 22 jaar samen een , dus ..... Maakt niets uit.
Jolanda en Trix
Sorry Trix.
Heb ik het ook verkeerd begrepen.
Wat mij betreft vraag je er maar op los. Des te beter kunnen we fabels de wereld uit helpen.
En Loes, wat de verstandhouding met de DA betreft: Stijnke is en blijft onze hond en de keus om alvast te snijden of niet ligt bij ons. Mede daarom gaan we ook pas op maandag als er het weekend niks gebeurt. Gewoon even voor de zekerheid en niet bij de weekenddienst.
Maar laten we eerlijk zijn: het weekend moet feitelijk nog beginnen.
Lies en ik zijn niet zo gauw in paniek en ook geen doemdenkers. Vorige week had Stijnke het zwaarder dan nu. Ik heb er ook vertrouwen in dat ik haar goed genoeg kan "lezen" om te zien of er iets mis is. Die keutel van de week heeft haar erg dwars gezeten, anders was ze niet zo onrustig geweest. En ja, ik voel het verschil niet
Ik voel iets hards zakken en denk dan eerder aan een pup...
Heb ik het ook verkeerd begrepen.
Wat mij betreft vraag je er maar op los. Des te beter kunnen we fabels de wereld uit helpen.
En Loes, wat de verstandhouding met de DA betreft: Stijnke is en blijft onze hond en de keus om alvast te snijden of niet ligt bij ons. Mede daarom gaan we ook pas op maandag als er het weekend niks gebeurt. Gewoon even voor de zekerheid en niet bij de weekenddienst.
Maar laten we eerlijk zijn: het weekend moet feitelijk nog beginnen.
Lies en ik zijn niet zo gauw in paniek en ook geen doemdenkers. Vorige week had Stijnke het zwaarder dan nu. Ik heb er ook vertrouwen in dat ik haar goed genoeg kan "lezen" om te zien of er iets mis is. Die keutel van de week heeft haar erg dwars gezeten, anders was ze niet zo onrustig geweest. En ja, ik voel het verschil niet
Maureen