Voortekenen?

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Desi

Bericht door Desi »

Ja, ik heb de week van kerst toch nog vrij kunnen krijgen! Dus we gaan voor het eerst kamperen met de kerst!! We hadden het hotel al afgeboekt en een camperreis in februari besproken. Dus nu 2x!! En Janka gaat nu voor het eerst ook mee!

Vrijdagmiddag de 22e vertrekken we. 30 december zijn we terug. Oudjaarsdag moet ik wel weer werken, maar dat vinden de heren niet erg. Kan Jan Hein zijn vuurwerk kwijt en Henk kan de oliebollen bakken!

Renate

Bericht door Renate »

Onze Phoebe is weer een tikkie eigenzinnig op dit moment. Dat had ze van de zomer ook voordat ze loops werd. Zo van de een op andere dag komt dat eigenzinnige opzetten. Ik ben benieuwd of dit nu ook een voorteken is. Hopelijk komt het dan wel snel, want anders zit ik op de RITSdag met een loopse dame.
Laatst gewijzigd door Renate op 17 dec 2007, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zo van met een blik in de verte of met haar gedachten ergens anders? En vaker moeten snuffelen? :roll:
Kan dat eigenlijk evt. met een loops hondje naar de RITSdag? Hoe zit dat ook alweer?
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ja, uitgebreid alles besnuffelen. Ze mist echt geen paal, hoekje of takje. Wie weet welke stoere reu een lief berichtje achtergelaten heeft? :P

En overal kleine plasjes achterlaten :? Echt ze haalt met gemak 8 tot 10 plasjes en de plek wordt nauwkeurig uitgezocht.

Het kan bijna niet missen....

Ik heb geen idee hoe dat zit met de RITSdag, maar handig is het niet. Als het zo uitkomt zal ik Fredie bellen om te vragen hoe of wat.
Ik zou het wel erg jammer vinden, want dan kan ze niet los spelen op het strand daar.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat wordt een :sortof: rode kerst! :wink:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

:crazy:

Nou ja, vooruit maar. Op een witte durf ik toch niet meer te hopen. Dat is alweer een paar jaar geleden.

Maar kan dat eigenlijk wel zo kort na elkaar? Eigenlijk is ze in februari pas weer aan de beurt?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

De plas voor het huis hier ligt al goed dicht. Misschien wordt het een schaats-Kerst!
Ik zag net al een nijlgans in een boom landen, bij gebrek aan een wak.

Oh ik mis een stukje van je bericht. Wanneer was ze nou voor het laatst??
Ik zie het al eind augustus.... Dat zou wel heel snel zijn...
Het kan wel. Onze Beppie had ook eens een tussentijd van 5 maanden. :scratch:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ja 19 augustus (was mijn verjaardagscadeautje) was haar eerste dag.
Maar van de zomer heb ik ook een paar weken met een zeer eigenwijze Phoebe gelopen voor ze loops werd. Het kan nu ook nog wel een paar weken duren.

Toch is haar verandering in gedrag wel opvallend.

Erna

Bericht door Erna »

Bij Lisa zat er ook een keer maar 4.5 maand tussen twee loopsheden in. Een paar keer vijf maanden en de laatste keer, toen ze gedekt werd zat er 6 maanden tussen.
Omdat Phoebe nog zo jong is kan het nog wat schommelen. Ik dacht dat Fija van Loes er ook maar zo'n maand of 4 tussen had zitten de laatste keer.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ja klopt, Erna, bij Fija was het ook 4 maanden. Dat weken van te voren loopsheidsgedrag ken ik van Norma en ook Adah wel enigszins. Aan Fija had ik niks gemerkt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Omdat Phoebe zo graag met de hondenuitlaatservice meegaat, hebben we het ondanks mijn kerstvakantie maar door laten lopen deze week.

Net als afgelopen zomer heeft Phoebe lang 'last' van voortekenen van haar loopsheid. Ze snuffelt en plast erg veel tijdens een wandeling. De plasplaatsen zoekt ze zorgvuldig uit.
Van de hondenuitlaatservice hoorde ik vandaag dat ze ook erg in trek was bij de reutjes, hoewel de aandacht nog echt op spelen geënt was.

Hopelijk blijft de loopsheid nog een paar weken weg tot na de ritsdag, zodat ook Phoebe lekker met haar soortgenootjes kan spelen.

Gesloten