Oma Flo

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
loes

Re: Oma Flo

Bericht door loes »

Ik denk dat dat het verschil is tussen smouzenmensen en mensen-met-een-smous.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Tja, misschien wel. Dat zou voor mij een reden zijn om op het volgende nest
te wachten. :(
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Alma

Bericht door Alma »

Hoi allemaal,

ik begrijp de reacties maar ik denk dat deze fokkers ook echte hondenmensen zijn, hoor. We hebben een zeer prettig gesprek gehad aan de telefoon.
Het is hun eerste nest en met hun gezin en iedereen die er rondloopt krijgen de pups in het begin genoeg aandacht en ook de nodige rust.
De pups zitten nu in ieder geval nog niet op ons te wachten, hi,hi :hihi:

Een ander verhaal is dat WIJ het wachten natuurlijk wel een beetje lang vinden.......en ik zou foto's ook errrugg leuk vinden........

Ach, geduld is een schone zaak en zij genieten eerst maar een lekker van hun eigen puppies en wij via de fotos'van de andere zoals Guusje.

groetjes, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Alma, gefeliciteerd!
Dat je 3 weken moet wachten is niet het eind van de wereld hoor.
Toen ik ooit werd gebeld dat ons langverwachte pupje was geboren en ik enthousiast contact opnam met de foksters werd mij fijntjes meegedeeld dat ik over 4 weken misschien langs kon komen... :? Niet het feit dat ik lang moest wachten om ons pupje te mogen bezoeken deed mij besluiten van deze pup af te zien, maar de manier waarop mij dat werd meegedeeld. Als dat bewuste telefoongesprek goed en hartelijk was verlopen had ik geen probleem gehad met die extra wachttijd; de manier waarop dat gesprek ging was voor mij toen de reden om van deze pup af te zien. Ik had toen namelijk geen vertrouwen meer in de fokster, aan de pup lag het niet.
Mijn bewuste pupje was er namelijk 1 uit een nest van 2, geboren in een gezin zonder kinderen. Zijn start zou wel heel erg rustig zijn. Het feit dat alles en iedereen de eerste maand op afstand werd gehouden baarde mij zorgen; de start van deze pup was zo anders dan de rest van zijn leven zou zijn dat ik vreesde dat hij daar een tic aan zou overhouden. Daar kwam nog bovenop dat het gesprek nogal stroef was gelopen... Achteraf ben ik heel blij met de beslissing dat ik besloot te wachten op een volgende pup; dat was namelijk onze Bobbie en ik zou nu geen andere hond meer gehad willen hebben.

Als jij een goed gevoel hebt overgehouden aan jullie telefoongesprek, hoef je je echt geen zorgen te maken hoor; de pups liggen dan heus wel in een warm nest en idd. de eerste weken zijn de pups alleen nog maar van een hoog knuffelgehalte; ze zullen er echt niets aan overhouden dat ze jou niet hebben gezien in de eerste 3 weken van hun leven, en lopen daardoor geen achterstand op hoor. Je vertelde dat de pups in een gezin met kinderen is geboren, die wennen op die manier echt wel aan allerlei indrukken.

Veel plezier met de voorpret!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

O het zijn zeker heel aardige mensen, maar zeker omdat jullie niet zo ver weg wonen en ook nog een vakantie tussendoor hebben, zou het toch normaal zijn als je maximaal na een week mocht komen kijken. Dan houden ze die aanloop van vreemden maar even tegen. Ik zou er gewoon over een dag of wat nog eens om vragen, dan zijn ze er wat meer aan gewend en zien ze ook hoe hard die pupjes groeien.
Mijn verzoek om foto's, die ik bij de dekking en nu weer bij de geboorte gedaan heb, is helaas nog niet gehonoreerd :( . Is er naar jullie toe beloofd gauw foto's te sturen?
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Alma, nog even en dan komt er echt een pup! :cheer:
Alvast veel geluk met hem!!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Nee, ik heb wel gevraagd of ze misschien foto's aan Loes kan sturen en ik heb mijn telefoonnummer gegeven.
Ik zal over 1,5 week wel weer eens bellen, ik denk nml dat ik hetzelfde zou doen, eerst een week of 2, 3 rustig aan, ik begrijp het wel.

Voor ons natuurlijk wel jammer, toen onze kat geboren was bij mijn vriendin ging ik er elke week heen en zag zo hoe de kat zich ontwikkelde, ook maakte ik elke week een foto. En in je hoofd onwikkel je dan al een beetje gevoel voor de kitten in dit geval of het voor het dier wat uitmaakt, dat geloof ik niet....ja ...missschien in week 6,7,8.

groetjes, Alma :wave:

Erna

Bericht door Erna »

Alma de voorpret is toch ook erg leuk. Jullie pup is geboren en nu weet je ook wanneer hij bij jullie komt wonen.
Je zou elke week even kunnen bellen hoe het met de pups en moeder gaat.
Als jullie voor de eerste keer gaan kijken zijn ze net zo groot als de pups van Guusje nu zijn. Dan zijn het al echte hondjes om te zien. En als je goed kijkt zal je al wat verschil in karakter kunnen zien. :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Hoera, het eind is nu echt in zicht!! :cheer:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Proficiat Alma, dan gaat het er nu echt van komen. :cheer:
En dan nog wel een kleinkind van onze Guusje :jeah2: .

Wel heel jammer dat je pas over 3 weken echt kennis kunt gaan maken.
Het blijkt helaas aan de telefoon soms anders dan in werkelijkheid.
Dat is hier laatst gebleken. Dat is een reden dat wij zo snel mogelijk kennis willen maken met de nieuwe eigenaren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoera, hij komt eraan!!!

Sam en Ayla hebben we pas op 5/6 weken voor het eerst gezien.
We wisten niet beter.
Nog iets langer voorpret!! :cheer:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Wij Tirza pas met 8 weken, maar dat zou ik nooit meer willen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

In de beginperiode werden veel smouzen ook in een schuur gehouden, maar inmiddels weet men gelukkig ook beter :roll:
Even -000- De moeder van de vrouw van dit gezin heeft overigens een zusje van Roosje: Wobke.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha... :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk! Wobke met deze mevrouw hebben we ontmoet op de RITS.
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

we wachten het gewoon even af allemaal.
Ik wil ook gewoon als ik ga kijken de klik hebben en andersom natuurlijk.
Dus we vinden het erg spannend.

groetjes, Alma :P

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Alma, de fokkers van je toekomstige pup zijn prima mensen. Ze hebben meer honden. De fokster is de dochter van Barbara, die Wobke (zusje van Roosje en Woezel) heeft. Die hebben jullie ontmoet op de Rits. Ze waren destijds zeer betrokken bij mijn nest, omdat haar moeder een pup uit ons nest zou krijgen, ze kwam, met haar kinderen, alle keren mee.
Ik zou nog eens met haar over een eventueel bezoek praten. Ik ken haar als erg redelijk.
Overigens kan ik me wel een beetje voorstellen, dat je denkt veel bezoek een beetje afgedekt te hebben, als je de nieuwe eigenaren pas vanaf 3 weken laat komen. Laten we eerlijk zijn: Dat scheelt al gauw een bezoek of 14 tot 21, uitgaande van bezoek van mensen in 3 weken.
Ik zelf kies wel voor bezoek vanaf een week of 1,5, maar zoveel mensen, zoveel zinnen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jajo

Bericht door Jajo »

Je zou kunnen vragen wat de reden is waarom je pas met drie weken mag komen kijken. Het kan een gegronde reden zijn. Pups zijn namelijk de eerste 3 weken nog zeer kwetsbaar voor ziekten van buitenaf en ze kan dus bang zijn dat er infecties meekomen met de bezoekers. Het zou kunnen zijn dat ze bang is dat de moederhond onrustig wordt en daardoor een stagnatie ontstaat in de voeding. Misschien is ze bang dat de hond met de kleintjes wil gaan slepen omdat de omgeving niet meer als veilig wordt ervaren.
Voor de band met de pup maakt het niets uit. Pas na drie weken heeft een pup enig gevoel voor de omgeving buiten het moederdier om. Ze zullen ze toch wel genoeg in de handen nemen, maar dat is een veilige geur die niet als nieuw en vreemd wordt ervaren.
Bij de meeste fokkers is het gewoon dat je pas na drie weken bij het nest mag. Ik zeg : groot gelijk, onrust is een dodelijk iets. Dat is bij mensen zo, dat is bij dieren zo. Misschien duidt het wel op gezond verstand en zorg voor de jonge dieren.
Vraag tussendoor om een paar mailtjes met foto's, dan kan je het verloop volgen. Is misschien minder tastbaar, maar veel beter voor het nest.

Gefeliciteerd dat het nu eindelijk zo ver is.
Groetjes, Jozé

Mary

Bericht door Mary »

Jajo schreef: Bij de meeste fokkers is het gewoon dat je pas na drie weken bij het nest mag. Ik zeg : groot gelijk, onrust is een dodelijk iets. Dat is bij mensen zo, dat is bij dieren zo. Misschien duidt het wel op gezond verstand en zorg voor de jonge dieren.
Vraag tussendoor om een paar mailtjes met foto's, dan kan je het verloop volgen. Is misschien minder tastbaar, maar veel beter voor het nest.

Groetjes, Jozé
Nou gelukkig dan maar. Opgelost. De andere vragen zijn dan gelijk overbodig.
Wanneer dit bij smouzen ook zo vanzelfsprekend zou zijn is het misschien beter
om de nieuwe bazen wat later te benaderen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Een email met 7 weken: u kunt dan en dan uw nieuwe hondje daar en daar ophalen :fluit:
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten