Ja ik heb heel wat los gemaakt met mijn opmerking.
Wij hebben aan hondeshows eigenlijk de pest. Een hond is een hond. Daar hoeven geen papelotten, haarspray en gel aan te pas komen. Gelukkig

hoeft dit bij smousjes niet! Op advies van leuke wandel genoten zijn we naar de de clubmatch vorig jaar gegaan omdat Desi z'n leuke smous was. Meteen een U en er werd gevraagd waarom gaan jullie niet naar de winner met deze smous. Dit jaar heb ik nog de pinkstershow in Arnhem gedaan met ook weer een U! De show in Zwolle viel zeer ongelukkig ivm met verjaardagen zo dat ik die heb laten schieten. En we hadden ook de bedoeling om naar de Winner dit jaar te gaan. Maar na de clubmatch niet meer.
Maar als dan "De Keurmeester van het eerste uur" keurt tijdens de clubmatch van dit jaar en dan zo verschillende leuke smousjes negatief beoordeeld die al meerdere malen een U hebben behaald, dan snap ik gewoon niet dat hij "DE KEURMEESTER" is. Die negatieve smousjes, met een G of een ZG mochten zelfs niet meer in de ring om hun herrinnerings-medaille op te halen!! Gelukkig allen bij maar een groep, maar welas wel bij een heel belangrijke groep namelijk de Teven Open Klasse. De teven die voor voortplanting van het ras moeten zorgen!!
De keurmeester keek alleen naar het gebit. Staande oortjes, witte neusjes waren geen probleem!! Maar owee: de tandjes!!!
Ik vind dat een keurmeester op al die onderdelen moet letten. Daarvoor is het een keurmeester.
Natuurlijk kan ik volledig me indenken(uit ervaring) als je gewonnen heb met je smous, of hij je smous openlijk een complementje geeft dat je dan de keurmeester zeer veel lof toe draagt.
Erna had erover dat als je een goede reu krijgt met een goed gebit voor je teef, dat de kans dan groot is dat de pups die eigenschap ook overnemen. Dat is hoop voor de juiste smous.
Wij waren bezig om een kennel naam aan te vragen voor Desi's eerste nestje. Dit staat nu eventjes in de ijskast. We moeten het een en ander even laten bezinken.
En zoals ik dit onderwerp begon: "Wij denken er over na".