De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Renate

Bericht door Renate »

GEFELICITEERD, WUBKE!

Bofferd! Geniet van jullie nieuwe pup.

Leuke namen, Erna. En bedankt voor het uitgebreide verslag.

Mary

Bericht door Mary »

Mooi verslag Erna.
Toch nog even snel te spannend geworden.
Fijn dat de geboorte zo gemakkelijk ging.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Wubke, gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding! Wat een verrassing zeg. :)

Erna, je hebt het allemaal mooi beschreven, ik zag het helemaal voor me.
Ik hoop toch zo voor je dat Pim overstag gaat. Ik geloof dat ik ze allemaal zou willen houden, zo lief zijn ze.
Ze zijn inderdaad prachtig donker.
Hoe was je eerste nacht? Heb je bij Lisa in de kist gelegen? hahaha

Fijn om te horen dat Lisa het klusje vrij gemakkelijk heeft geklaard, ik weet dat je je zorgen om haar maakte.

Ik ga nu weer snel terug naar de 5 :!: surprises en gedichten die we aan het maken zijn en die ik vandaag af wil hebben. Ik hou het forum in de gaten, maar heb over een paar dagen pas weer tijd om wat uitgebreider te reageren.; als de man met de mijter weer op weg is naar zijn huis.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een spannend "verhaal' Erna!
Sjonge wat is het snel gegaan!
En leuke originele namen: mooi hoor!

En Wubke van harte gefeliciteerd! Een kind van Lisa voor jullie! :thumbsup: En Dop natuurlijk!
Veel geluk ermee! :jeah:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ha Wubke,

Wat een leuke sinterklaassurprise! Weer een telg uit de Van Abtswoude-familie, zowel via de moeders als de vaderskant.
Gefeliciteerd!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Erna,

Poeh, ik had gistermiddag niet graag in jouw schoenen gestaan! Z'n onverwachte snelle bevalling! Gelukkig is alles nog goed afgelopen.

Hoe is het Sint feest afgelopen? Kwam die ook nog langs?

Wupke, leuk dat je een pup van Lisa krijgt! Gefeliciteed.

Erna wilde de eigenaar van Dop bewust een reu hebben van jou en niet van het andere nest van 2 weken geleden?

En Erna het zou enig zijn een teefje zelf te houden. Ben heel benieuwd. Ook leuk dat nog een pup naar een kennis gaat; dan zie je die ook nog eens weer.

Groetjes,

Veel plezier met de pups

Anja

Jajo

Bericht door Jajo »

Erna,

Wat een goed verslag en geweldige foto's. Ik ben zo benieuwd of ze op "moeders"gaan lijken!

Die Wubke, wordt ze zomaar verrast met een pup. Van harte gefeliciteerd. Over 8 weken ben je net als ik doodmoe van het rennen, naar binnen, naar buiten. Maar dan voel je je ziels gelukkig met zo'n schattig hummeltje.

Ik heb nog net tijd om jullie forum bij te houden af en toe, dus mocht er iets aan mijn aandacht ontsnappen, dan kan ik het niet helpen. :zwemmen:

Jozé

wubke

Bericht door wubke »

Het was een vreemde dag gisteren.
's-Morgens in alle vroegte naar Schiphol om manlief uit te zwaaien die voor 3 weken naar Australie vertrok en 's-avonds een telefoontje dat er gezinsuitbreiding geboren was.
Hoe een dag met een brok in je keel kan beginnen en met kippenvel van blijdschap eindigt. Wij gaan beginnen met de voorpret en de voorbereiding op de komst van onze nieuwe baby.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hieperdepiep Wubke........
Dat de voorpret je maar door die drie weken zonder man heen haalt als een zucht. :roll:
Wat zal Jules het straks ook geweldig vinden :cheer:
Wat is er nog leuker dan één smous...... :dog: :dog: :crazy:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Desi

Bericht door Desi »

Ja leuk voor Jules, maar helaas voor al die mensen die op de wachtlijst staan.

Volgens mij komt er weer geen pup bij mensen die boven aan op die hele lange wachtlijst staan en hopen dat ze nu eindelijk aan de beurt zijn voor een smous!

:x

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Erna, gefeliciteerd met 4 prachtige pups. Eén van de foto's heb ik gebruikt op de website>fokken.
Dat pupje, wat je zo graag waarschijnlijk, misschien, eventueel, zou willen houden......En Pim moet nog om? Toen William eens 's avonds thuiskwam, na een lange werkdag, stond ik klaar met een superleuk cadeau: Het was Jip van 7 weken oud en ik had haar een prachtige roodwit gestippelde strik omgedaan! Wie kan daar nu nee tegen zeggen. O.k., ik geef toe, hier was een tikkeltje manupilatie in het spel, maar het had succes. (Misschien was hij al lang twijfelende over de gezinsuitbreiding met een pup en was hij blij, dat ik een soort doorbraak forceerde. hahaha).

Ik wens je een heel leuke 'kraamtijd" met het stel!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef:Ja leuk voor Jules, maar helaas voor al die mensen die op de wachtlijst staan.

Volgens mij komt er weer geen pup bij mensen die boven aan op die hele lange wachtlijst staan en hopen dat ze nu eindelijk aan de beurt zijn voor een smous!

:x
Anja daar heb je wel gelijk in, heb er heel goed over nagedacht. Zelfs al van voor Lisa gedekt werd.
Ik zal proberen het uit te leggen. Zelf zou ik nooit met Lisa hebben gefokt als dat niet bij het terugfokprogramma van de Smous zou horen. Lisa is een heel lief en ook nog mooi Smousje, vond dus dat ik me aan de regels moest houden wat het fokken betreft.
De enige wens die ik zelf had was inspraak te hebben in het plaatsen van de pups. Dat heb ik vooraf nooit met iemand besproken, eerst kijken of de dekking zou lukken.
De pups gaan naar mensen die al op de wachtlijst staan, de eigenaar van Dop is aan de beurt, ze staan al heel lang voor een reu op de wachtlijst en wilde graag een pup van Dop hebben. Wubke heb ik zelf benaderd, misschien nog net niet aan de beurt, maar wel hoog op de wachtlijst.
Onze kennissen staan lager op de wachtlijst, heb er goed over nagedacht of ik hun een pup zou gunnen. Vond het een moeilijke beslissing, maar heb uiteindelijk toch voor ze gekozen.
Tsja, en dan hebben we ook nog een verzoek voor een teefje van iemand bij onze club Pampus. Zij hebben zelf een Smous en lopen wedstrijden met haar in ons A team van de fly-ball. Zelf zou ik heel graag een pup daar geplaatst hebben, bij onze eigen club een smousenpup van Lisa zou natuurlijk geweldig zijn. Heb daar meteen nee tegen gezegd omdat ze niet op de wachtlijst staan, en een smouseneigenaar zou beter moeten weten.

Nog even over Dop. De eigenaar van Dop vindt Lisa een hele leuke hond en zou het liefste van Lisa een pup hebben. Ik vind dat zelf ook leuk, Dop is een heel leuk hondje.
Waarschijnlijk komt Jet dinsdag kijken bij onze wederzijdse pupjes.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna, hoe gaat het nu met moeder en kinderen??
En hoe is het met jou? Wordt het wat rustiger of blijft het nog spannend allemaal?
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Hoi Erna,

Hoe gaat het met Lisa en pups, en met jezelf? Kun je je gemakkelijk vrij plannen van de normale dagelijkse verplichtingen?

Mijn opmerking dat er voor liefhebbers van een Smous die boven aan de wachtlijst staan geen verandering is gekomen is geen aanval op jou persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je puppies terechtkomen.

Dit geld trouwens ook als je te huisjes voor de pup zoekt via de top van de wachtlijst. Wanneer mensen komen van de wachtlijst ben je niet verplicht om die mensen een pup aan te bieden! Ik heb een verhaal gehoord dat mensen die waren uitgenodigd bij een nest, kort na het eerste kennismakingsbezoek te horen hebben gekregen: jullie krijgen geen pup van ons!! Dit op grond van het feit dat de fokker er geen goed gevoel over had, in de situatie waar de pup terecht kwam! De fokker heeft ook hier het laatste woord waar de pup terecht komt!! Maar je geeft mensen op de wachtlijst toch een kans op een pup.

Trouwens als je 2 jaar moet wachten op een pup, ben je m.i. behoorlijk gemotiveerd!

Wij hebben voor Desi ook heel heel lang op die lijst gestaan. En dan is het wachten, wachten wachten! Eerst 12, 13 jaar geleden. Toen duurde het ons te lang! En hebben via vrienden Janka in huis gehaald. Toen Janka 10 was hebben we ons weer laten inschrijven. Geluikkig is het voor ons gelukt!

Maar voor al die mensen die nu op de reguliere wachtlijst bovenaan staan en dit nu lezen is het balen, balen en nog eens balen!! Het is heel jammer voor hen. Ze moeten nu uitkijken naar het volgende nest.
Gelukkig komt er eind december/begin januari bij Maria een nestje! Ik hoop dat deze puppie's wel naar mensen toegaan die bovenaan de wachtlijst staan!

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

De wachtlijst: een groot goed eigenlijk. Want worden onze pups niet heel erg gewenst en lang verwacht? Toch is het niet zo, dat mensen, die bovenaan staan, die prima baasjes zullen zijn, die je voor ogen hebt en je een goed gevoel geven bij het eerste bezoek. In het verleden ben ik over een onrustig gevoel een paar keer heen gestapt, omdat ik met mijn verstand moest concluderen dat het weliswaar mijn slag mensen niet was, ze andere ideeën hadden over honden opvoeden, maar dat dat niet wilde zeggen, dat het geen lieve hondenbaasjes zouden kunnen zijn. Had ik die paar keer maar naar mijn gevoel geluisterd! Bij al die twijfelgevallen, zonder uitzondering, heb ik de pup met een maand of zeven, totaal verknipt, weggehaald. Ik luister dus alleen nog naar mijn hart.
Het is niet leuk, als hele nesten verloren zouden gaan voor de wachtlijst, maar de fokker is en blijft de bezitter van zijn / haar pups.
Voor alle duidelijkheid: Ik promoot absoluut niet het plaatsen van pups zomaar bij iedereen buiten de wachtlijst om, maar ik ga er vanuit, dat elke fokker naar eer en geweten een zo goed mogelijk tehuis zoekt voor zijn pups, rekening houdend met het Terugfokprogramma.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

Anja ik weet wat het wachten op de wachtlijst inhoud, wij hebben langer dat twee jaar op Lisa moeten wachten.
Het is inderdaad jammer voor de mensen die bovenaan de wachtlijst staan.
Persoonlijk vind ik het fijn dat de pups bij mensen terecht komen die ik ken, of zoals bij Wubke via dit forum.
Stel dat ik gezegd had dat ik de pups hier in de buurt geplaatst had willen hebben, dan waren dat vast ook niet de eerste paar mensen van de wachtlijst geweest. Dan had niemand het geweten.
Ik vond dat ik duidelijkheid moest geven, dat is zowel voor Wubke als voor mij prettiger.
Er waren anders toch wel vragen over gekomen.
En nog voor alle duidelijkheid, alle pups gaan via de wachtlijst weg.
Ik moet er trouwens niet aan denken om mensen die eindelijk aan de beurt zijn een pup te weigeren, dat lijkt me heel erg, zowel voor die mensen als voor mezelf.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf kom ik iets meer tot rust, heb de eerste nacht niet geslapen. Ik heb een matras naast de werpkist op de grond gelegd en probeer daar te slapen. Moet goed opletten want Lisa gaat gewoon op de pups liggen, ging moet ik zeggen, ze wordt iets voorzichtiger met de pups. Lisa moet het ook allemaal nog leren. De eerste dag likte ze de pups de hele werpkist door, om daarna de pups weer met haar poot naar zich toe te trekken.
De eerste nacht deed ik met elk geluidje het licht aan om te kijken of het goed ging met moeder en kids. Lisa moest ook nog twee keer naar buiten toe om haar behoefte te doen. Afgelopen nacht ging het beter, heb ik zelfs lekker geslapen, en Lisa hoefde er niet uit.
Lisa hijgt nog wel een beetje, heb vanavond haar temperatuur opgenomen, dat was 39.1
Ze eet en drinkt goed.
Met de pups gaat het ook goed, hun gewichtjes zijn nu: blauw 238 gr. rood 288 gr. groen 293 gr. en ecru 238 gr. Ecru is het minste aangekomen met 38 gr. en groen het meeste met 57 gr.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Persoonlijk vond ik het niet zo vervelend op de wachtlijst. We hebben geduldig onze tijd uitgezeten en waren zelfs overvallen door het telefoontje van Fredie dat we aan de beurt waren.
Misschien komt het doordat Phoebe ons eerste hondje is, want ik denk dat ik nu ongeduldiger zou zijn.

Het lijkt mij ook erg moeilijk om mensen van de wachtlijst af te moeten wijzen omdat je er geen goed gevoel bij hebt.
Het lijkt me nog erger om afgewezen te worden.
De fokker van Pepper, Whoopi en Phoebe hadden eerst hun bedenkingen over Brabanders omdat hier veel broodfokkers zouden zitten. Dat vertelden ze de 2e keer dat we naar de pups kwamen kijken.
Ik was me van geen kwaad bewust en heb thuis nog nagevraagd wat broodfokkers nu zijn.
Na die uitspraak heb ik wel even getwijfeld of ik zou vertellen dat Romy autistisch was. Er zijn autitische kinderen die agressief tegen dieren zijn. Bij Romy is dat gelukkig niet het geval, anders had ik nooit een hondje willen hebben. Toch hebben we openkaart gespeeld en zijn gelukkig niet veroordeeld.

:dog:

Het lijkt mij ook heel verleidelijk om de pups van je eigen hond bij bekenden te plaatsen, zodat je ze nog kan volgen. Op het uitlaatveldje is me ook al een paar keer gevraagd of ze tzt een pup van Phoebe mochten kopen als ze ooit een nestje mag krijgen.
Ik heb die mensen gezegd dat ze zich maar op de wachtlijst moeten zetten. Dan zijn ze tegen die tijd misschien wel aan de beurt :mrgreen: . En volgens mij heeft niemand zich ooit écht op de wachtlijst laten zetten :| , dus zo gemotiveerd zijn ze niet, denk ik dan maar.
Als ik mensen vertel dat we bijna 2 jaar op Phoebe hebben gewacht, kunnen ze het nauwelijks geloven. Toch is ze het dubbel en dwars waard.

:dog:

Wat fijn dat het zo goed gaat met Lisa en haar pups, Erna. En wat zijn ze al lekker aangekomen.
Geniet ervan.

Constance

Bericht door Constance »

Ik zou me bijna aangevallen voelen als "brabander" :shock: !!!
hihi
Ik denk dat er overal in het land wel broodfokkers zitten :scratch:
Wij hebben ook zo'n twee jaar op Kita gewacht en uiteindelijk zéér blij dat we dat gedaan hebben ! nooit geen spijt van gehad dus.

Fijn dat de pups al lekker aan het aankomen zijn en dat het goed met ze gaat.
:thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Renate,
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat autistische kinderen moeite hebben met dieren en vooral dieren in huis. Dat was een van de redenen dat zo'n 17 jr. geleden een autistische jongen van 12 één weekend per maand bij ons kwam logeren. Natuurlijk voor opvang, maar juist ook om hem met Sam en Knudde (onze smous en onze kat) kennis te laten maken. dat ging prima. Toen we Ayla erbij kregen was hij het er niet mee eens. Rustige Sam tot daar aan toe, maar een pup :o Hij vroeg de hele tijd: wanneer gaat puppy weer naar huis??? Met andere woorden, weg ermee, ha ha.......maar alles kwam goed. We zien elkaar nog zo af en toe. Het is nu een kerel van 30 jr. :)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het goed gaat met Lisa en haar pups, Erna! :thumbsup:
En maar goed dat je nu zelf ook wat meer rust hebt!
:)
Afbeelding

Gesloten