Lisa x Dop
Zou die dode foetus kwaad kunnen???? Of 'versteend' deze min of meer???
Duimen maar voor Susie
Het is inderdaad een extra moeilijk punt om één pup op te voeden.
Misschien nog iemand met een nest in de buurt en dan vaak op bezoek??????
Ja Loes, twee sprekend op elkaar lijkende smousjes
Misschien kan er iets worden ingevoerd in het terugfokprogramma.......meerlingen
Bij katten heb ik wel eens meegemaakt. Tweeling dan hè, niet té dol.
Duimen maar voor Susie
Het is inderdaad een extra moeilijk punt om één pup op te voeden.
Misschien nog iemand met een nest in de buurt en dan vaak op bezoek??????
Ja Loes, twee sprekend op elkaar lijkende smousjes
Misschien kan er iets worden ingevoerd in het terugfokprogramma.......meerlingen
Bij katten heb ik wel eens meegemaakt. Tweeling dan hè, niet té dol.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Monique
Natuurlijk moeten die er zijn, laatst was er ook een een-eiige (mijn trema's en accenten werken niet meer, maar dat was Arienne vast al opgevallen
) paarden-tweeling geboren. Heel bijzonder! Gisteren zag ik op TV een een-eiige vierling, inmiddels tienermeiden, ergens uit Groningen. Dat dat kon wist ik niet.
-
Renate
-
Lies
Het is meestal heel moeilijk om te zien of nestgenootjes een-eiig of meer-eiige tweelingen zijn. Als dieren verschillend worden opgevoed, dan kunnen ze ook anders uitgroeien. Voer, eventuele ziekte tijdens de groei etc heeft invloed op hoe ze er later uit komen te zien.
Maar bij de geboorte zou je het wel moeten kunnen zien. Een een-eiige tweeling is verbonden aan dezelfde placenta, terwijl meer-eiige tweelingen ieder een eigen placenta heeft.
Groetjes, Lies.
Maar bij de geboorte zou je het wel moeten kunnen zien. Een een-eiige tweeling is verbonden aan dezelfde placenta, terwijl meer-eiige tweelingen ieder een eigen placenta heeft.
Groetjes, Lies.
Duidelijke uitleg Lies, ik had nooit aan een-eiig gedacht bij honden omdat er altijd een aantal eitjes tegelijk bevrucht worden. Heb er nooit bij stil gestaan dat het ook anders zou kunnen.
Lies heb jij dit bij je katten wel eens meegemaakt?
Groetjes, Erna.
Lies heb jij dit bij je katten wel eens meegemaakt?
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Lies
Ik zelf heb het niet bij mijn katten gehad, maar anderen wel. Maar het gebeurd maar heel sporadisch. En in de meeste gevallen zie je het niet als je de placenta's niet hebt gezien, want als een kat een 'bruin tabby zonder wit' is, en zijn/haar nestgenootjes zijn dat ook, dan weet je het dus niet. Maar ik heb ook ooit een foto gezien van twee zwart-witte katten (nestgenootjes) die exact dezelfde wit aftekening hadden. Dat was waarschijnlijk ook een eeneiige tweeling....
Groetjes, Lies.
Groetjes, Lies.
Hoe staan de zaken inmiddels Erna?? Is Lisa al wat vaker aan het snuffelen en aan het plassen?Erna schreef:Als Lisa uiterlijk 3 sept. loops wordt kan ze voor de vakantie worden gedekt.
Als Lisa in de vakantie loops wordt kan ze na de vakantie worden gedekt.
Ze zou niet loops moeten worden tussen 4 en 16 sept. dan komt het niet goed uit.
Oooh ja, komt nog een vakantie bijDop gaat namelijk een week logeren i.v.m. vakantie van zijn baas. Die week en mijn 10 dagen overlappen elkaar een paar dagen.
Dus als Lisa voor de vakantie gedekt kan worden gaan we met haar naar Hattum, daar logeert Dop in die week. Tsja, dat is dan wel een stuk verder weg, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Het is net een puzzel, nu maar hopen dat alle stukjes op zijn plaats zullen vallen.
Groetjes, Erna.

Lisa plast en snuffelt veel, is ook aantrekkelijk voor de heren. Maar dat is ze altijd ruimschoots voor de loopsheid. Nog niet loops, tijd begint een beetje te dringen.
We wachten maar rustig af. Normaal dacht ik, oooh ze is weer loops. Nu kijk ik toch elke dag even hoe de "vlag" er voor staat.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte als er veranderingen zijn.
Groetjes, Erna.
We wachten maar rustig af. Normaal dacht ik, oooh ze is weer loops. Nu kijk ik toch elke dag even hoe de "vlag" er voor staat.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte als er veranderingen zijn.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.