Nakomelingen! ( Ayla, Sam )
Re: Nakomelingen!
Ja, dat heb ik eens voor haar geteld. Is inderdaad niet voor te stellen, dat dat ene nestje van X-pups zo'n nasleep kan hebben, maar het gebeurt natuurlijk ook wel, dat met geen van de pups gefokt wordt en dan is het einde lijn.
Vanochtend belde een eigenares van 1 van Adahs pups en haar oudere smous is via een totaal andere lijn een halfbroer van Adah
Vanochtend belde een eigenares van 1 van Adahs pups en haar oudere smous is via een totaal andere lijn een halfbroer van Adah
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Re: Nakomelingen!
Veertje is gelukkig vaak tante 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Nakomelingen! ( Ayla, Sam )
Ik ben weer eens aan het puzzelen geweest. Vraagje: Jeanette, klopt het dat jouw Ayla nr. 648 had? Zo ja, dan is zij voorouder (met Heer Thijs ) van onze Bikkel-Stijnke en dus van ons Harm-Dorus en haar andere 12 stuks kroost.
Er was nog een andere Ayla, nr. 953. Die was moeder van onze Baukelien en via haar dus grootmoeder van Daan, die weer voorouder was van Missy. En ook van de broer van Daan, Brak. En als het goed is staat Brak nog net op de stamboom van Bloemetje en van Kaatje-Beer van Jet.......
De derde Ayla is een nazaat van Bram, broer van Berend, de vader van Stijnke.
Er was nog een andere Ayla, nr. 953. Die was moeder van onze Baukelien en via haar dus grootmoeder van Daan, die weer voorouder was van Missy. En ook van de broer van Daan, Brak. En als het goed is staat Brak nog net op de stamboom van Bloemetje en van Kaatje-Beer van Jet.......
De derde Ayla is een nazaat van Bram, broer van Berend, de vader van Stijnke.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Uhhhhhh , ik ben het spoor bijster ,

Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
- e kuilboer
Hahaha Trix, ik zit af en toe ook vol verbazing al die afkortingen en familiebanden te lezen
spoor volgen.... 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Ja hoor, dat is onze Ayla. Haar tweede nestje van zeven pups, was met Heer Thijs van het Vrijbuitersnest.Stella schreef:Ik ben weer eens aan het puzzelen geweest. Vraagje: Jeanette, klopt het dat jouw Ayla nr. 648 had? Zo ja, dan is zij voorouder (met Heer Thijs ) van onze Bikkel-Stijnke en dus van ons Harm-Dorus en haar andere 12 stuks kroost..
Leuk hoor...al die nakomelingen.
Geeft niks..... dat betekent dat jullie Bero een verre nazaat is van onze Lienke (Baukelien). Maar te ver om haar op de stamboom te kunnen zien.Waterstier schreef:Uhhhhhh , ik ben het spoor bijster ,![]()
![]()
![]()
![]()
Lienke's oudste zoon (van haar eerste nest) was Brak. (verder was er Daan, Rikkie en Bas plus zus Billie).
Brak heeft o.a. een nestje gehad bij Spruitje van Doirne. Uit dat nest kwam Toones, die met Kim Didi van Karin's nest een nestje kreeg. Uit dat nest kwam Bram Teake van de Fries om Utens. Bram Teake mocht o.a. met Cookie aan de slag en zij kreeg weer ene Coco, die de moeder is van o.a. Bloemetje en Kaatje en die laatste is, zoals bekend dan weer de moeder van Bero.
Maar ik heb het even nagekeken: Brak staat denk ik, net niet meer op de stamboom van Bloemetje en Beer, maar Toones wel als het goed is. Voor Bero (en Indy natuurlijk) zal Bram Teake van de Fries om Utens de verste uit dit rijtje zijn, denk ik.
Van Lienkes tweede nest, waar Baukje uit is, zijn er geen nakomelingen. Maar van het eerste nest gaan er nog steeds lijntjes door. Leuk toch?!
Maureen
Je kunt dit soort dingen uitpuzzelen op pawpeds.
Op de stamboom vind je de officiële namen van de voorouders en daarmee kun je aan de slag.
Ik las dat Jeannette een Ayla heeft gehad en op pawpeds zijn er drie Ayla's.
De jongste is te jong om de moeder van Lienke te zijn geweest, dus zal het één van beide andere geweest zijn.
Stijnke is niet verwant aan Lienke, en Stijnke stamt af van Ayla 648.
Lienkes moeder Ayla kwam uit Twello en was dus de andere met nr 953.
Het is dan dus waarschijnlijk dat Ayla 648 van Jeanette was en een verre voorouder van onze Dorus.
Terwijl de andere Ayla een verre voorouder is van jullie Bero
O ja, en de jongste Ayla (C 825) is familie van Stijnke via Stijnkes grootmoeder Bonnie (die ook in Zeist woont).
Stijnkes vader is Berend (zoon van Bonnie) en Ayla's grootvader is Bram (ook zoon van Bonnie), de broer van Berend. Niet heel nauw verwant, maar toch familie.
Op de stamboom vind je de officiële namen van de voorouders en daarmee kun je aan de slag.
Ik las dat Jeannette een Ayla heeft gehad en op pawpeds zijn er drie Ayla's.
De jongste is te jong om de moeder van Lienke te zijn geweest, dus zal het één van beide andere geweest zijn.
Stijnke is niet verwant aan Lienke, en Stijnke stamt af van Ayla 648.
Lienkes moeder Ayla kwam uit Twello en was dus de andere met nr 953.
Het is dan dus waarschijnlijk dat Ayla 648 van Jeanette was en een verre voorouder van onze Dorus.
Terwijl de andere Ayla een verre voorouder is van jullie Bero
O ja, en de jongste Ayla (C 825) is familie van Stijnke via Stijnkes grootmoeder Bonnie (die ook in Zeist woont).
Stijnkes vader is Berend (zoon van Bonnie) en Ayla's grootvader is Bram (ook zoon van Bonnie), de broer van Berend. Niet heel nauw verwant, maar toch familie.
Maureen
O ja, Jaap (vader van Harm-Dorus) is ook nakomeling van Ayla van Jeanette en Heer Thijs.
Teun uit dat nest had weer een nest met Pomme en een nest met Nina van Abtswoude (hé, bekende achternaam!)
Via Pomme kom je bij Jaap en via Nina van Abtswoude bij Stijnke en Dorus. Alleen heten die dus in het stamboek Bikkel en Harm. Die stamboomnamen heb je echt nodig om te kunnen zoeken.
En zo heeft Ayla nog veel meer mensen blij gemaakt met een Smousje, want ze had ook nog een ander nestje waar ook nog steeds nakomelingen van komen...
En bij Stijnkes eerste nest met Douwe, komen we Norma van Abtswoude (van Loes) en daarvandaan Jonas-Mozes oftewel Bobbie van Martine tegen als voorouders van Douwe.
Zomaar wat familiebanden op het forum
Ik hou van puzzelen......

Teun uit dat nest had weer een nest met Pomme en een nest met Nina van Abtswoude (hé, bekende achternaam!)
Via Pomme kom je bij Jaap en via Nina van Abtswoude bij Stijnke en Dorus. Alleen heten die dus in het stamboek Bikkel en Harm. Die stamboomnamen heb je echt nodig om te kunnen zoeken.
En zo heeft Ayla nog veel meer mensen blij gemaakt met een Smousje, want ze had ook nog een ander nestje waar ook nog steeds nakomelingen van komen...
En bij Stijnkes eerste nest met Douwe, komen we Norma van Abtswoude (van Loes) en daarvandaan Jonas-Mozes oftewel Bobbie van Martine tegen als voorouders van Douwe.
Zomaar wat familiebanden op het forum
Maureen
Pawpeds staat standaard ingesteld op "tot 4 generaties terugkijken". Je kunt dit uitbreiden tot wel 10 generaties in de balk bovenin die pagina. Wellicht kan je het dan wel zien...?Stella schreef:Geeft niks..... dat betekent dat jullie Bero een verre nazaat is van onze Lienke (Baukelien). Maar te ver om haar op de stamboom te kunnen zien.Waterstier schreef:Uhhhhhh , ik ben het spoor bijster ,![]()
![]()
![]()
![]()
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Waarschijnlijk wel, maar dan heb je niet veel overzicht meer... Ik heb even gekeken: 10 is niet nodig, 6 is genoeg. Als je dan de lijn van moeder Kaatje bekijkt, moet je onderaan via Coco, naar Bram-Teake van de Fries om Utens, naar Toones, naar Brak en dan zie je Baukelien (B 89) in het laatste rijtje.
Maureen
even een kijkje genomen, Lotje is ook al opgenomen in de stamboom. Wel leuk om alle voorouders te kunnen achterhalen. Maar respect Maureen, Jeanette, Loes, Martine ......en nog veel meer denk ik , hoe jullie dat allemaal in de gaten hebben. Misschien over 20 jaar dat ik dan mee kan praten
.... maar ben bang van niet :wink2:
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Tuurlijk wel!!!
Jouw Lotje gaat vast meedoen om wat leuke namen toe te voegen.
Ik kijk wel naar de 10e generatie hoor, maar ja, sommige oudjes heb ik nog gekend. Zelf ook een oudje.
Als jullie trouwens iets tegenkomen wat niet klopt op PawPeds, hoor ik dat graag.
Jouw Lotje gaat vast meedoen om wat leuke namen toe te voegen.
Ik kijk wel naar de 10e generatie hoor, maar ja, sommige oudjes heb ik nog gekend. Zelf ook een oudje.
Als jullie trouwens iets tegenkomen wat niet klopt op PawPeds, hoor ik dat graag.
Ik kijk ook wel verder dan 6 terug hoor. Maar ik hou dan ook wel van die puzzels en lijnen. Maar als je begint te zoeken is 10 veel. Ik krijg dat althans niet op 1 scherm.
En je kunt op verschillende manieren zoeken. Via stamboom, omgekeerd, nazaten.
En als je kijkt naar foundation, dan vind je de eerste voorouders helemaal terug tot het begin, volgens mij. Totdat je terecht komt bij "geen informatie in database". Dat zijn dan de startsmousjes van het eerste uur. En ik vermoed dat daar ook b.v. Duco toe gaat behoren als het inderdaad gelukt is met hem en Bloemetje. En dan zou Brennie daar ook bij komen en de Border Terriër van kort geleden in hun nageslacht. Niet van het eerste uur, maar wel nieuwe genen.
Gewoon mee gaan stoeien, dan wordt het vanzelf makkelijker.....
En nog leuker als er kroost is van Lotje en kleinpups etc....
En je kunt op verschillende manieren zoeken. Via stamboom, omgekeerd, nazaten.
En als je kijkt naar foundation, dan vind je de eerste voorouders helemaal terug tot het begin, volgens mij. Totdat je terecht komt bij "geen informatie in database". Dat zijn dan de startsmousjes van het eerste uur. En ik vermoed dat daar ook b.v. Duco toe gaat behoren als het inderdaad gelukt is met hem en Bloemetje. En dan zou Brennie daar ook bij komen en de Border Terriër van kort geleden in hun nageslacht. Niet van het eerste uur, maar wel nieuwe genen.
Gewoon mee gaan stoeien, dan wordt het vanzelf makkelijker.....
En nog leuker als er kroost is van Lotje en kleinpups etc....
Maureen
Brennie zit er al in hoor. 
Ik zag het
het gaat nu weer heel snel met het invoeren. Terwijl er toch heel wat geboren zijn afgelopen jaar. Goed werk!
Maureen