De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

Wat een leuke kerstfoto van je Smousjes heb je Loes, die mutsen doen het goed. :)
Alle oogjes zitten nog dicht, ben ook heel benieuwd, hoop morgen.
Nu begint groen toch de beste tepels voor zich op te eisen, hij gaat rustig van de een naar de ander.
Vreemde moeder is Lisa, ze is bijna niet bij haar kinderen te vinden. Ze ligt steeds in haar eigen mand, of scharrelt wat rond.
Bij één piepje denkt Lisa, niet op reageren.
Bij twee piepjes gaat dan toch haar kop omhoog.
Bij de derde piep gaat ze kijken wat er aan de hand is.
Dan worden alle vier de puppen goed gewassen en gemasseerd, daarna mogen ze eten. Lisa gaat er eens goed voor liggen. Ze mogen net zo lang lurken als ze willen, de een is eerder klaar dan de ander, maar Lisa wacht netjes tot de laatste ook klaar is met eten.
Als de puppen weer verzadigd liggen te slapen gaat Lisa gelijk de werpkist weer uit, tot ze haar weer roepen.
Als Lisa denkt dat er bij ons wat te halen valt is het wat haar betreft het einde van de maaltijd van de puppen.
Vandaag heb ik hun nageltjes geknipt, doodeng vond ik dat. Maar het moest gebeuren omdat het wel speldenknopjes leken. Dat is voor Lisa natuurlijk niet zo leuk.

Gewichtjes vandaag
Blauw--609
Rood---651
Groen--672
Ecru----544

Ik heb de gewichtjes van het nest van Hieke er bij gepakt toen ze net zo oud waren als Lisa haar pups nu.
Die waren toch heel wat zwaarder, ook al bij de geboorte. Maar hun groei ging helemaal snel.
Mex----918
Lisa----826
Jutte--700
Bobby-748

Wat een verschil zit daar nog in.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Joke

Bericht door Joke »

Nou Erna dit gedrag herken ik van onze Rakker, ik had 't idee dat ze het wel mooi genoeg vond geweest :shock: :moe van alles zocht ze telkens weer de rust op, waar vooral even géén kindjes bij waren! :roll:
Maar inderdaad onttrok zij zich gelukkig ook niet niet aan haarmoederlijke verplichtingen :wink:

Groetjes Joke.

loes

Bericht door loes »

Zowel Norma als Adah, qua gedrag toch heel verschillende hondjes, deden dat ook.
Ik dacht ook altijd, dat hondenmoedertjes vooral de eerste weken niet bij het nest weg te krijgen waren. Het enige waar je wel op bedacht moet zijn, dat ze het niet te warm vindt om er bij te blijven, maar gezien je grondige voorbereiding zul je daar wel goed op letten. :)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes ik denk niet dat het de warmte is. De bodemplaat staat nog wel aan, maar dat is zo weinig dat net de kou er van af is. Bovendien is die plaat maar voor de helft verwarmd. Lisa zou ook op het onverwarmde deel kunnen gaan liggen.
Lisa doet het verder prima, ik had het alleen niet zo verwacht omdat ik gezien had hoe Hieke het met haar pups deed. Zij was niet weg te houden bij de pups, dacht dat het altijd zo zou gaan.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Dat is dan zeker een trekje van vaders kant :P
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vanavond net iets gelezen in Jan Fennell over hoe het in het wild gaat. Ik ga dat eens precies opschrijven, maar zo uit het hoofd geloof ik dat mama wolf na vijf dagen de tijd dat ze bij de pups weg is behoorlijk oprekt. Dus Lisa misschien puur natuur :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ja ik denk ook wel dat dit een goede methode is, de pups doen het n.l. uitstekend.
Tot nog toe alleen met Lisa hier in de buurt gewandeld, nu ben ik vanmiddag vlak na een voeding met haar naar het bos geweest, heerlijk vond Lisa dat, :dog: weer even iets anders voor haar. Ze ziet er super uit, als je het niet weet zie je niet dat ze pups heeft liggen.

De beslissing is gevallen, er blijft hier geen pupje wonen. Ik vind het natuurlijk jammer, maar het is niet anders.
Voor Pim hoeven huisdieren niet zo nodig, dat we nu inmiddels onze tweede kat en derde hond in huis hebben komt alleen door mij. Pim is wel altijd heel erg gek op onze dieren, daardoor had ik het idee dat hij wel "om" zou gaan als de pups er eenmaal zouden zijn. Hij vindt ze vreselijk leuk en lief maar wil toch geen tweede hond in huis.
Ik wil niet nog een paar weken wachten met een beslissing te nemen, in mijn hoofd ga ik me dan veel te veel hechten aan een van de pups.
Als de pups de deur uit zijn ga ik me weer volledig op Lisa richten, heerlijk wandelen met haar en niet te vergeten, de fly-ball weer oppakken. Daar kan ik me nu al weer op verheugen.
Tot die tijd ga ik lekker genieten van de pups, want het is toch wel heel erg leuk om dit mee te maken.
En dan nu, waar gaat dan de pup naar toe???
JOKE EN ARNO, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE PUP.
Joke is dol-enthousiast, ze was het liefste gisteren al wezen kijken.
Nu ja, zaterdag is ook al snel, ze kan er bijna niet van slapen.

Gewichtjes vandaag.
Blauw---661
Rood----672
Groen---715
Ecru-----572

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lisa blijft je enige hartediefje. Het is niet anders. :kus:
Erna, nog heel heel veel plezier met de kleintjes. Dat is nog weken genieten.
En wat doen ze het toch goed. Super, die Lisa en haar kleintjes.

En Joke en Arno, gefeliciteerd met jullie prille gezinsuitbreiding!!! :cheer: :jeah: :boogie:
Nog hoeveel nachtjes slapen !!!!!! :?:
Wat een voorpret.........super :P

wubke

Bericht door wubke »

Het is ook niet niks als je ineens te horen krijgt dat er gezinsuitbreiding onderweg is als je al zolang wacht.
Van harte gefeliciteerd Joke en Arno met jullie pup.
:boeketje:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Joke

Bericht door Joke »

Poeh Erna, dat waren spannende uurtjes :P

Maar ik kan m'n geluk niet op, zoals je al hebt begrepen :oops: :lol:

:wave:

Ik wil je toch ook op het forum nog even bedanken voor het vertrouwen dat je in ons stelt,het is zoiezo niet niks om je pupje af te staan en dan na die malle actie van laatst, van mij :roll:

Goed om te lezen dat je er even op uit geweest bent met Lisa, ik verheug me er erg op haar te zien bij ons bezoek :wink:

Slaap lekker allemaal, ik heb inderdaad nog wat in te halen :jeah:

Ik ga heerlijk dromen van mijn Smouzen-pupje :jeah:

:wave:

Erna

Bericht door Erna »

Joke schreef: Goed om te lezen dat je er even op uit geweest bent met Lisa, ik verheug me er erg op haar te zien bij ons bezoek :wink:
Lisa zal jullie heel blij ontvangen bij de deur. :mrgreen:
Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wauw, Joke! Je bent een bofferd!!
Geweldig een pupje van Lisa en Dop! Van harte gefeliciteerd hoor! :boeketje:

En Erna, ik hoop dat je snel kunt wennen aan het idee.... Sterkte ermee! :kus:
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Joke en Arno, gefeliciteerd met de komst van het smouzen-pupje.

Jammer voor Erna dat het niet blijven mag, maar de band met je eigen Lisa blijft veel sterker als je maar één hond hebt. En ach, wees blij dat je man achter jouw hobby staat, dan moet je hem ook niet overvoeren!

Ik volg de groei van de pups met belangstelling. Ik vind ze ook erg mooi, dus Joke prijs jezelf gelukkig met deze kans en ze hebben bij Erna een goeie start. Dat kan je uit al haar geschrijf duidelijk opmaken. Veel genoegen met de eerste kennismaking.

Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Jajo schreef: Jammer voor Erna dat het niet blijven mag, maar de band met je eigen Lisa blijft veel sterker als je maar één hond hebt. En ach, wees blij dat je man achter jouw hobby staat, dan moet je hem ook niet overvoeren!
Dat je met één hond een betere band hebt dan met twee is bekend. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, want als ik zie hoe Hieke en Jutte met elkaar omgaan en hoe gericht ze op Corrie en Cock reageren, kan niet beter zou ik zeggen.
Ach, en er zit nog een voordeel aan, ik hoef nu geen pup op te voeden. Want hoe leuk pupjes ook zijn, heel bewerkelijk is het wel. Uiteindelijk heb je met een volwassen hond pas de band die je graag wil hebben.
Zondag komen Corrie en Cock naar de kleinkinderen van Hieke en Moos kijken. Hieke en Jutte blijven thuis, dat is voor Jutte momenteel beter zo vlak na de dekking.

Groetjes, Erna.
Nieuwe foto's geplaatst.

Joke

Bericht door Joke »

Dank je wel allemaal,ook namens Arno en de "kinderen", Erwin (27) en Jessica (21) :thumbsup:
We genieten er nu al zo erg van,helemaal geweldig!

Ik heb Joska al INGEFLUISTERD :wink: dat haar vriendinnetje in aantocht is,hihi...
ze kwispelde dat ze bijna omviel :shock: :P :roll: :crazy:

Groetjes Joke :wink:

Constance

Bericht door Constance »

Gefeliciteerd ! :cheer:
Bij ons is het net omgekeerd, wij hebben al een smous en krijgen er eind januari een herderpup bij !
Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

Haha, leuk Constance :thumbsup:
We zullen het forum helemaal BOL zetten met onze puppen-verhalen :crazy:
En dan te bedenken dat we niet de enige zijn.... leuk hoor zo'n actief forum :wink:

Groetjes Joke.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nog even over de moeder die bij de pups weggaat.
Volgens Jan Fennell, over wolven, dus:
Als de pups pas geboren zijn, kan 1/2 uur afkoeling in een kamer van 22 gr. al fataal zijn.
Het moederinstinct is dan zo sterk, dat ze vaak maar een paar meter even van de kist gaat en soms zelfs nauwelijks weg gaat om te plassen.
Vanaf 5 to 14 dagen, gaat ze steeds verder weg van de pups.
Vanaf 10e tot 21e dag:
Je ziet dan al verschil in karakters. Er zijn pups die telkens de beste tepel, middenin, te pakken hebben en die over de andere heenklimmen. Of elkaar wegduwen.
Vanaf 3 weken blaffen en kwispelen ze al en komen ze buiten de plaats/ werpkist.
Dan gaan ze kennis maken met de rest van de roedel.

Jajo

Bericht door Jajo »

Jeanette,

Met deze nuttige informatie bewijs jij maar weer eens dat een hondenbieb aan jou besteed is!! :boeketje:

Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tateratata...................... :boogie: :bandje: ....en de boeken zijn net aangekomen,

ik zet ze onder 'boeken',

Hartelijk bedankt Jozé, machtig........ :zon: :boeketje:

Gesloten